Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det med dere og laste ned ting fra eshop? Gå rundt i masse butikker der de ikke har noen spill inne, bestille fra nettbutikker som tar en uke...imot å bruke 10 minutter på å laste det ned fra eshop og spille.

Du du sier er selvsagt. For de som går heldigitalt :) Litt av poenget med Plus utgivelsen er jo det reverserbare og forseggjorte cover arten samt en pent artbook på 30+ sider.

 

Jeg har valgt å gå fysisk på Switch fra dag én av. Er ikke akkurat som at jeg har hastverk å spille akkurat Sonic heller, så om man må vente på at det sukker opp i posten gjør meg ikke øl verdens.

 

Har jo en backlog i fra helvete og tilbake å jobbe med underveis :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Man kan lure på hvor lenge fysiske format vil vare. Per i dag ser jeg ingen annen grunn til at spill utgis fysisk enn at det er etterspørsel etter det fra gamle gamere som meg selv som har vært vant til å ha fysiske spill i hylla siden NESens dager.

Det er mye markedsføring i det å selge fysiske spill. At spillene står fremme på Elkjøp er bokstavelig talt et reklameskilt.

 

Var det ikke PSP Go som prøvde seg på å gå heldigitalt? Som svar var det mange butikker som unnlot å selge konsollen (de fikk jo ikke selge spill til den) og husker jeg rett solgte den ikke så bra. . .

Lenke til kommentar

Det er mye markedsføring i det å selge fysiske spill. At spillene står fremme på Elkjøp er bokstavelig talt et reklameskilt.

 

Var det ikke PSP Go som prøvde seg på å gå heldigitalt? Som svar var det mange butikker som unnlot å selge konsollen (de fikk jo ikke selge spill til den) og husker jeg rett solgte den ikke så bra. . .

Mye av poenget med fysiske butikker er reklame. Butikkene i hovedgater, for eksempel Carl Johans Gate i Oslo, går ofte med underskudd, men holdes åpent fordi lokasjonen er så god. Hele butikken er en gigantisk reklameplakat. Det er mye verdt å ha varen sin stående i slike butikker.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker digitalt av flere grunner. Som regel kjøper jeg på tilbud, og det er da gjerne billigere enn fysiske kopier (gjelder i liten grad Switch så langt). Tilbys spillet på flere plattformer er det stor sannsynlighet for at det blir kjøpt på pc. Priser på digitale spill på konsoll er gjerne kunstig høyt sammenlignet med pc pga monopol, men har kommet seg litt i nyre tid PS4 ihvertfall.

 

Hovedgrunnen til at jeg ikke kjøper fysisk på Switch er erfaringer fra 3DS, hvor spill forsvant iblant. Nå begynner ungene å bli større, så det er kanskje håp om at dette ikke hadde skjedd. Men pes å bytte da... :D

Lenke til kommentar

(..) Hovedgrunnen til at jeg ikke kjøper fysisk på Switch er erfaringer fra 3DS, hvor spill forsvant iblant. Nå begynner ungene å bli større, så det er kanskje håp om at dette ikke hadde skjedd. Men pes å bytte da... :D

Dette er et godt argument for å gå digitalt på Switch, noe jeg også har gjort til en viss grad. Kjøpte Mario Kart digitalt fordi det er et typisk spill man spiller nå og da, og det ville blitt travelt å ta ut BotW eller Mario-cartridge hele tiden. 

Lenke til kommentar

Dere glemmer noe svært viktig i diskusjonen digitakt vs fysisk: Slettes ikke alle har mulighet til å laste ned noe digitalt, og om man kan det, kan det ofte gå veldig tregt. Det er fortsatt mange steder rundt om i verden hvor internett knapt er tilgjengelig (selv her i Norge). Jeg trenger bare kjøre ca en halvtime før jeg havner i en bygd der internett knapt fungerer mellom klokken to på ettermiddagen og midnatt, grunnet høy trafikk og elendig, mobilt bredbånd. Vanlig bredbånd er ikke bygd ut, fordi det er for få folk der, og for lang avstand mellom dem. Her snakker vi bredbånd som er så tregt at det er et slit bare å betale regninger i nettbanken. Selv her jeg bor har jeg bredbånd via telefonlinjen, så det er ikke noe begrensning på nedlastingen. Men farten er rimelig tragisk. Klarer å se filmer på youtube, netflix og så videre, men å laste ned spill til PS4 og XBone tar minst hele natten.

 

Men selv om man har super-internett hjemme hjelper det jo ikke hvis man ikke er hjemme. Hadde en infeksjon i et kne for en stund siden, og lå en uke på sykehus. Hva gjør man da? Jeg kunne spørre en sykepleier om brukernavn og passord til internettet, men det fungerte bare en dag om gangen, og nettet var enda tregere enn hjemme. Nå er ikke en uke all verdens tid å vente på et spill, men det er mange grunner til hvorfor folk ligger enda lengre. Da er det utrolig kjekt å ta en tur ned på butikken og kjøpe et fysisk spill, så slipper man å ligge og se i veggen hele dagen. :)

 

Med andre ord er fysiske spill ikke på vei ut, med det første. Vi trenger bare tenke tilbake på da XBone ble annonsert for å se hvorfor. Den krevde at vi logget på nettet en gang om dagen for å ha spill aktivert, og folk klikket i vinkel. Hadde "alle" hatt stabilt bredbånd tilgjengelig 24/7 hadde det ikke vært et problem, men sånn er det ikke i virkeligheten. :)

Lenke til kommentar

Kjøper indy spill som digital og kansje et eller to andre spill som jeg antar at kjærringa ikke gidder å spille, Utenom det så kjøper jeg gjerne mest fysisk spill for da kan jeg byttelåne med kona og venner.

 

Når Animal crossing kommer blir det garantert kjøpt digitalt siden det er et spill både jeg og kjerringa kommer til å spille masse og da funker det ikke å byttelåne med hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...