Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Aha. Takk! Var så nære på andre forsøk, guardianen var på rødt lenge, men han spawnet sånne ildting som eksploderer og tar nesten 300 liv, i ett sett. Tror han spawnet det fem ganger. Siste gangen klarte jeg ikke drepe den siste før den eksploderte, og den tok AKKURAT nok liv til at begge folka mine døde... De er lvl 8 og 6 btw.

Kan ikke akkurat si hvilke prosenter som trigger de forskjellige fargene, men funnet at jeg normalt trenger kanskje tre runder på å ta en boss hvis han har rødt navn. Sikkert litt avhengig av level man er i forhold og hvor hardt ut man går når man ser at den har rødt navn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

What? Utropte ikke du det til GOTY og kalte det et must have bare for noen uker siden?

Hva skjedde?

Altså, jo jeg gjorde jo forsåvidt det ja, elsket spillet de første 5 timene og var blown away. Men etter 10-15 timer er det ganske så trått, og jeg syns det er for repetetivt og kjedelig.

 

Tror helt ærlig det er meg det er noe feil med, ingen spill har fenget meg ordentlig på nesten år. Jeg ser at Octopath er et bra spill, men akkurat nå er det drit kjedelig.

Lenke til kommentar

Inne i en liten spilldepresjon altså? Treffer meg med noen års mellomrom også, ganske slitsomt i grunn. Men går alltid over etter hvert for min del :)

Kan se sånn ut. Det skal ihvertfall uendelig mye mer til for at et spill klarer å holde på oppmerksomheten i mer enn maks fem timer. Ender alltid opp med å fullføre spill på trass, og da er litt av vitsen borte.

 

Satser på at høsten blir bra, selv om det ikke er ett eneste spill jeg er særlig hypa for.

 

Kommer spillysten tilbake av seg selv? Har hatt 2 mnd pauser uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

jeg har enda ikke kjøpt nintendo switch, venter på litt bedre pris. angrer på at jeg ikke kjøpte den når power hadde den til 2790 i juni. nå er de fleste plasser 2990 på tilbud.  :hm: klør i fingrene til å spille på den. hjelper ikke at jeg er syk nå å har egentlig penger til å kjøpe den nå. :lol:  tror dere den kommer til å droppe i pris i år eller at den vil komme på noe bra black friday tilbud i høst ? 

Lenke til kommentar

Såvidt jeg kan se har prisen på Switch holdt seg mer eller mindre stabil rundt 3000,- helt siden lansering for 1 1/2 år siden. Man kan selvsagt aldri vite, men jeg tviler vel på at vi vil se noen enorme prisdropp på den den nærmeste tiden heller. Spesielt med Smash-utgivelse på trappene i desember er det ingen grunn for Nintendo til å sette ned prisen. 

Lenke til kommentar

Kan se sånn ut. Det skal ihvertfall uendelig mye mer til for at et spill klarer å holde på oppmerksomheten i mer enn maks fem timer. Ender alltid opp med å fullføre spill på trass, og da er litt av vitsen borte.

 

Satser på at høsten blir bra, selv om det ikke er ett eneste spill jeg er særlig hypa for.

 

Kommer spillysten tilbake av seg selv? Har hatt 2 mnd pauser uten at det hjalp.

 

 

I perioder hvor jeg bestemmer meg for å trene mye, eller gå turer og sånt så føler jeg at jeg kan sette meg nede lettere og nyte spill når det først er tid til det. Visst det blir for mye rævsitting over lengre perioder så begynner samvittigheten å gnage hos meg...og det blir bare "nok ett spil på nok en dag" 

Lenke til kommentar

2 måneders pause utgjør nok ikke noen særlig forskjell. Jeg begynte å bli lei av spilling mot slutten av videregående og jeg merket det tydelig da jeg spilte Final Fantasy X og bare ville fullføre storyen uten å ta alle de valgfrie bossene slik jeg vanligvis gjorde. Etter det spilte jeg veldig lite i løpet av de neste fem årene. Jeg prøvde å plukke opp gamle favoritter for å blåse liv i interessen igjen, men selv de spillene fenget ikke.

 

Etter fem år var det passende nok Final Fantasy XII som fikk opp interessen min igjen. Deretter kom den nye generasjonen konsoller og jeg var så sulten at jeg kjøpte både PS3, 360, Wii, DS og PSP, pluss at jeg kjøpte opp en haug med gamle titler som jeg hadde gått glipp av på PS1 og PS2, inkludert titler som aldri hadde kommet ut i Europa. Du kan si at etter den pausen så var interessen sterkere enn den noengang hadde vært.

 

Entusiasmen har gått litt tilbake igjen de senere årene. Jeg kjøper ikke lenger alt av konsoller eller gamle, overprisede spill, men holder meg til å kjøpe det jeg skal spille der og da. Jeg spiller kanskje 3-4 ganger i uka, rundt 2-3 timer av gangen. Ved å ikke spille for ofte eller for lenge av gangen og å ha en  del andre interesser i tillegg tror jeg man unngår å bli utbrent.

Lenke til kommentar

Gir opp Octopath. Det er gørrkjedelig. 

 

Usikker på om dette er lov men; om noen er keen på å bytte mot DK Tropical Freeze så send gjerne en PM.

Kan for så vidt skjønne det. Spillet er simpelt bygd opp. Man "skjønner" oppskriften umiddelbart, og den endrer seg ikke i løpet av spillet. Historien er også simpel og uengasjerende.

 

Personlig elsket jeg kampsystemet. Jeg har alltid foretrukket turbaserte RPGs. Det var det som gjorde at jeg holdt ut i 100+ timer. Jeg elsker å planlegge "det ultimate teamet", og spille ut i fra å få det oppnådd. Jeg hadde det veldig gøy med det. Dessverre møtte jeg ingen utfordringer i spillet som faktisk krevde at man hadde planlagt ting til en slik detalj, men dette er ikke unikt for Octopath. Jeg har vell egentlig aldri vært borti et RPG som kan gi meg en utfordring, uten at jeg selv lager det vanskelig for meg selv. (Level 1 runs, og lignende.)

Lenke til kommentar

Jepp, OPT er lett, og veldig lite engasjerende historiemessig. Ingen av de 8 har historier som krysser hverandre, og de 3 andre føles bare som baggasje på hver enkelt sin personlig quest. Men det er nå koselig lell. Musikken og grafikken er nydelig. Alle random-kampene blir ganske kjedelig når man bare vil finne veien til den kista man nettopp så.

 

Det er jo ingenting som tilsier at en stripper som vil drepe de som drepte familien sin skulle gidde å reise rundt med en apotekar som bare vil hjelpe alle han møter og en jeger som vil samle pokemons.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...