Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Jeg selger heller ikke konsoller, stadig noen av de gamle blir plukket frem igjen. For tiden har jeg Wii U, Switch, PS3, PS4 Pro, og Xbox One X fremme og koplet til. Alle har blitt brukt siste måneden. Og en haug med spill i hyller og pappkasser.

 

Men enig med at det ser veldig tynt ut for Switchen, med spill fremover. Har spilt de 3 jeg kjøpte med konsollen før jul, Mario+Rabbids, Odyssey og Xenoblade 2 - som alle var veldig bra. Får håpe på Metroid om ikke så lenge - eller en skikkelig uventet overraskelse!!!  :)

 

Nintendo-messig er det ikke så farlig, Wii U blir fremdeles brukt flittig, har remasters av Wind Waker, Twilight Princess å spille - og Xenoblade X - alle spill jeg ser veldig frem til å spille. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii U'en har blitt flittig brukt de siste ukene, spilte gjennom Wind waker HD i sommerferien og starta på Skyward Sword etterpå (upscaled wii versjon på eshop). Er vel ca. halvveis i det...hadde vært kjekt om Wii-spill kunne bruke wi u controller men måtte nok dra frem Motion+ og nunchucken ja, siden det første som skjer i SS er kalibrering av Wiimote og peke midt på skjermen. Kommer ikke forbi den uten.. Også hadde jeg en Monster Hunter 3 Ultimate periode etter at MHW kom ut på PS4 og jeg ikke har PS4..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er ikke gjort annet enn å upscale spillet til 1080p. Det ser fortsatt bra ut, veldig oljemaleri-vakkert, lyseffektene er fortsatt bra, og alle "jaggyene" er smoothet ut litt.

Men ser ikke ut som noen annen kontrollmetode funker nei, da måtte de vel ha omprogrammert spillet. Det er ikke en "HD" remake som WW var, bare en emulator-port. 

 

Egentlig burde wiimoten kunne erstattes med en analogstikke, sverdslåssinga kunne vært mappet til hver retning på stikka siden monstrene og bossene strengt tatt bare bruker 8 retninger på blocks og slikt, og å fly fuglen er jo helt vanlig analogstikke mat. Springe gjør man med nunchuck-stikka..det er liksom som de bare "NEEEEEEEEEEI VENT LITT VI MÅ ADDE WIIMOTE FUNKSJONER ELLERS ER DET IKKE ET WII SPILL"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du møtte nok en rare spawn kalt Cait :D Holdt på å ramle av stolen etter første kill på en slik en når jeg ikke visste hva det var å alle karakterene plutselig gikk opp 5 lvler etter kampen.

 

Møtte forøvrig min første Big Cait i går å greide ikke drepe den før den stakk av   :cry:

Lenke til kommentar

Jeg fikk til en XPx100-dans på en Big Cait, og gikk fra level 55 til level 75 på mine fire karakterer.

 

Jeg brukte den skillen mye i løpet av mine 100+ timer med spillet, men så bare x100 én gang.

 

Dersom man får til x100 JB på en slik encounter, er det mulig å få nok JP til å makse absolutt alle jobbene på de fire karakterene man har med i den kampen. Men sjansen for å få til noe sånt er veldig, veldig liten. Grinder du med det som mål, så har du mest sannsynlig makset JP gjennom vanlige kamper før det skjer.

Lenke til kommentar

Noen ganger gjør Dancer sin Bewildering Grace at jeg får lyst til å bare knekke Switchen altså... :p

 

Hadde sloss mot en rimelig tøff enemy en god stund og var bare et par hits fra å drepe han, så jeg tok en fullboosta Bewildering Grace i håp om å få noe XP buffs og slik men istedet fikk jeg en 5 turn silence/mute på mitt eget team, poison mist og defense down på hele teamet og det spawna ett monster som heala enemyen for 7000HP to ganger etterhverandre (visstnok en rare effect ifølge wiki). What the fuck...

 

Vant fortsatt kampen, men tok jo rimelig mye lengre tid når alt jeg kunne gjøre de neste 5 rundene var kjipe basic attacks.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Spiller ennå demoen, men blir kjøp. Begynte som hunter, hentet inn clericen når jeg var på level 7. Prøvde å ta bossen i caven, men den spawna noe ild som instakillet begge med nesten 300 damage fra begge to. Men folkens, hvordan vet jeg hvor mye som er igjen av bossen? Enemies har jo ikke noe HP bar???

Lenke til kommentar

Rettelse: Klassen Apotechary Scholar kan bruke et skill kalt Analyze. Den viser hvor mye helse en fiende har igjen der og da (men ikke permanent, dessverre), og viser en weakness. Det er åtte klasser å finne (pluss fire hemmelige), og finnes ved å finne shrines rundt omkring. Så lenge en person har klassen apothecary scholar kan han eller hun bruke Analyze. Disse er i tillegg til den vanlige klassen, så grunnen til hvorfor Cyrus kan bruke Analyze fra start er rett og slett fordi han er en apothecary scholar. :)

 

Når det er sagt har alle karakterene to unike ting bare de kan gjøre, i tillegg til alt klassen kan gjøre. Er usikker på hva Cyrus kan gjøre, da jeg aldri har brukt ham. Men Therion kan åpne enkelte kister ingen andre kan, H'aanit kan temme monstre og bruke dem i kamp, osv.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Spiller ennå demoen, men blir kjøp. Begynte som hunter, hentet inn clericen når jeg var på level 7. Prøvde å ta bossen i caven, men den spawna noe ild som instakillet begge med nesten 300 damage fra begge to. Men folkens, hvordan vet jeg hvor mye som er igjen av bossen? Enemies har jo ikke noe HP bar???

Kan få en tilnærmet visning ved å se på navnet til fienden, starter hvitt, blir så gult og til slutt rødt avhengig av hvor nærme døden fienden er.

Lenke til kommentar

Kan få en tilnærmet visning ved å se på navnet til fienden, starter hvitt, blir så gult og til slutt rødt avhengig av hvor nærme døden fienden er.

Aha. Takk! Var så nære på andre forsøk, guardianen var på rødt lenge, men han spawnet sånne ildting som eksploderer og tar nesten 300 liv, i ett sett. Tror han spawnet det fem ganger. Siste gangen klarte jeg ikke drepe den siste før den eksploderte, og den tok AKKURAT nok liv til at begge folka mine døde... De er lvl 8 og 6 btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...