Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

 

 

Æsj, nå vil den høyre joy-con ikke lenger klikke seg skikkelig på plass på Switchen min, noe som gjør at den ofte registreres som koblet fra, selv om den ikke er det, i håndholdt modus. :(

Skjedde nylig med min også nylig. Låsemekanismen på JoyCons er ikke så bra akkurat. Håper dette blir revidert, føles litt billig og utrygt å klikke de av og på.

Faktisk aller første konsoll noensinne som jeg har hatt en større feil på. :( Med mindre N64 spake som knakk/ble utslitt bare du så hardt på dem teller :p

 

Ja, når jeg tenker etter er det ikke det eneste som kunne trengt en revisjon. For å være ærlig, til å være en relativt dyr teknologisk dings, så fremstår mye av konstruksjonen som ganske billig, eller lite gjennomtenkt. Joy-cons som nevnt tidligere, kickstanden, docken, gripen, varmeutvikling i dock som får switch til å bøye seg, skraper skjermen, m.m.

Dyr? 1/3 av prisen på en mobil...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, når jeg tenker etter er det ikke det eneste som kunne trengt en revisjon. For å være ærlig, til å være en relativt dyr teknologisk dings, så fremstår mye av konstruksjonen som ganske billig, eller lite gjennomtenkt. Joy-cons som nevnt tidligere, kickstanden, docken, gripen, varmeutvikling i dock som får switch til å bøye seg, skraper skjermen, m.m.

 

 

Det var masse snakk om bøyde konsoller og ripete skjermer i begynnelsen, men det er lenge siden jeg har sett noen klage på det nå. Det mest sannsynlige er vel at det var fabrikasjonsfeil på noen enheter akkurat da.

Lenke til kommentar

Med min konsoll er det kommet en glippe øverst på maskinen, pluss at nå vil ikke den ene JoyConen feste seg til maskinen. Dette skjedde selvsagt like etter jeg solgte Pro kontrolleren, så det var litt irriterende.

 

For å være helt ærlig tørr jeg ikke sende den på service enda fordi jeg egentlig går og venter på at den skal streike helt. Man får vel bare sende den inn en gang? Så da vil jeg heller vente til enten plasten på toppen begynner å sprekke helt, eller noe annet skjer. Online-backup av save og slikt hadde også vært kjekt å ha før jeg sender den på service. Vil nødig miste 160 timer fra Zelda og 80 timer fra Stardew.

Lenke til kommentar

SOLGTE pro-kontrolleren? Er du gal, mann? Ingenting er jo bedre å spille med enn den. Jeg har ikke rørt joycons siden jeg fikk pro. Switchen står docka 24/7 hos meg uansett.

 

Jeg var plaget med at konsollen kræsjet helt tilfeldig, når som helst (type bluescreen med svart/hvit tekst), hvilket som helst spill. Men ville ikke sende den inn fordi jeg ikke ville ha 100 timer med Zelda og diverse andre savegames sletta. Uppsala hadde bare formattert den og sendt den tilbake. Men tror en eller annen update fikset det problemet, har ikke skjedd på over et halvt år.

 

Veldig teit at man ikke kan skylagre savegames som på PS4. Eller i det minste ha en backup-funksjon på USB pinne.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

SOLGTE pro-kontrolleren? Er du gal, mann? Ingenting er jo bedre å spille med enn den. Jeg har ikke rørt joycons siden jeg fikk pro. Switchen står docka 24/7 hos meg uansett.

 

Jeg var plaget med at konsollen kræsjet helt tilfeldig, når som helst (type bluescreen med svart/hvit tekst), hvilket som helst spill. Men ville ikke sende den inn fordi jeg ikke ville ha 100 timer med Zelda og diverse andre savegames sletta. Uppsala hadde bare formattert den og sendt den tilbake. Men tror en eller annen update fikset det problemet, har ikke skjedd på over et halvt år.

 

Veldig teit at man ikke kan skylagre savegames som på PS4. Eller i det minste ha en backup-funksjon på USB pinne.

 

Jepp, var ikke så fan av Pro-kontrolleren som alle andre visstnok er. En god kontroll, ja, men den var ikke verdt prisen for meg som spiller 70-80 % av tiden i håndholdt modus. Liker også godt å spille med en JoyCon i hver hånd, så da var valget enkelt når en var interessert i å kjøpe den for en veldig ok pris for min del. 

 

Ja, litt rart at Nintendo, som revolusjonerte dette med saving i 1986 da Zelda kom og en kunne lagre spillet på kasseten, ikke henger med på slikt lengre. Men Nintendo og online hører jo ikke så godt sammen heller da.

 

Det er ganske håpløst av Nintendo å ikke fikse skylagring, eller online-biten i det hele tatt. Hvor vanskelig er det å se hva som fungerer på PS4 og Xbox? Håper dette kommer i september som en gratis del av online-oppdateringen. Kommer nok ikke til å kjøpe Nintendo+ eller hva de kommer til å kalle det for jeg spiller kun single-player spill på Switch. 

 

Backup, enten i skyen eller på en USB-pinne, bør være standard på en konsoll i 2018. 

 

 

Lenke til kommentar

Ser en del på LGR (LazyGameReviews) på YouTube for tiden, og når han drar frem de merkeligste ting fra 20-30 år siden som kostet både to og tre ganger mer en Switch gjør i dag, så syns jeg vi faktisk er veldig bortskjemte med hvor mye teknologi vi får for pengene. 

Når det er sagt, 2990,- for Switch er perfekt priset. Kjenner mange som ikke klarte å vente lenger med en gang den bikket ned til 2990,- 
Jeg var en av dem. 

Lenke til kommentar

Ser en del på LGR (LazyGameReviews) på YouTube for tiden, og når han drar frem de merkeligste ting fra 20-30 år siden som kostet både to og tre ganger mer en Switch gjør i dag, så syns jeg vi faktisk er veldig bortskjemte med hvor mye teknologi vi får for pengene. 

 

Når det er sagt, 2990,- for Switch er perfekt priset. Kjenner mange som ikke klarte å vente lenger med en gang den bikket ned til 2990,- 

Jeg var en av dem. 

 

LGR har jeg fulgt med så mange år..han hadde en periode han bare var "sims review guy" heldigvis er han kommet forbi den fasen og gått tilbake til snodig gammel hardware..jeg kan lett sitte i et par timer og se han bygge en 1995 type 486 PC med woodgrain-chassis.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ser en del på LGR (LazyGameReviews) på YouTube for tiden, og når han drar frem de merkeligste ting fra 20-30 år siden som kostet både to og tre ganger mer en Switch gjør i dag, så syns jeg vi faktisk er veldig bortskjemte med hvor mye teknologi vi får for pengene. 

 

Når det er sagt, 2990,- for Switch er perfekt priset. Kjenner mange som ikke klarte å vente lenger med en gang den bikket ned til 2990,- 

Jeg var en av dem. 

Jeg husker jeg tenkte før lansering at prisen var for dyr og at jeg burde vente til prisen hadde sunket litt.

 

En annen del av meg tenkte bare "Zelda!" og plutselig var den forhåndsbestilt. Kan ikke si at jeg angrer på det, men samtidig er det litt irriterende å betale en utålmodighetsavgift på 600 kroner. . .

Endret av Mør stønt-ape
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...