Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

The following types of microSD cards are supported on Nintendo Switch:

  • microSD (up to 2 GB)
  • microSDHC (4 GB - 32 GB)
  • microSDXC (64 GB and above)

Det er veldig greit å ha 32 eller 64gb å lagre ting man laster ned på ja. Internminnet blir fort fullt når man laster ned et par spill.

 

Ungene har 128GB samsung, og den funker fjell :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ta Steamworld Dig 2, for eksempel. Jeg spilte gjennom historien og det var "helt ok". Hadde det vært på PC hadde jeg spilt det i én time og aldri giddet å sette meg ned med deg igjen.

Interessant! Hvorfor er det slik, tenker du? :hmm: Spillet er jo det samme.

 

Er det på grunn av at utvalget er så mye mindre på Switch? Fordi Switchen er enklere å plukke opp? Bedre å spille på? At spillet ikke passer på pc? Tidsfordriv effekten (aka mobilspill effekten)? Kombinasjon av alt kanskje?

 

Switch er en ren spillmaskin. Plukker jeg den opp, spiller jeg spill. Setter jeg meg på PC'en, ender jeg stort sett opp med å vase rundt på reddit.

 

Dessuten har jeg en liten skare av påbegynte spill liggende på Steam, og spiller jeg ett (og det ikke er superbra) tenker jeg bare på alle de andre som jeg kanskje heller skulle prøvd.

 

Dessuten foretrekker jeg håndholdte konsoller av vane. (Det stammer nok tilbake til 1998, da jeg ikke fikk kjøpe Nintendo 64, men klarte til slutt å mase meg til å få lov til å kjøpe en Gameboy Color.)

Lenke til kommentar

Kort spørsmål. Jeg har alle spillene mine digitalt til Switch. Hvis jeg skal selge denne, kan jeg selge den med spillene på kortet hvis jeg fjerner kredittkortet mitt? Har jo ti digitale spill og dumt om disse blir verdiløse. Eller er det noen andre betenkligheter med dette?

Lenke til kommentar

Kort spørsmål. Jeg har alle spillene mine digitalt til Switch. Hvis jeg skal selge denne, kan jeg selge den med spillene på kortet hvis jeg fjerner kredittkortet mitt? Har jo ti digitale spill og dumt om disse blir verdiløse. Eller er det noen andre betenkligheter med dette?

 

Hi guys

So I want to sell my Switch and made the error to buy some of my games digitally. Would you advise me not to perform a factory reset and sell my Switch with these games on it ? I won't sell them full price but like 50% off. I mean the next user can always beat theses games and decide to remove my account. Basically I just need to make sure to remove my linked credit card and PayPal account.

 

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/7u07bm/sell_my_switch_with_digital_games_on_it/

Lenke til kommentar

Kort spørsmål. Jeg har alle spillene mine digitalt til Switch. Hvis jeg skal selge denne, kan jeg selge den med spillene på kortet hvis jeg fjerner kredittkortet mitt? Har jo ti digitale spill og dumt om disse blir verdiløse. Eller er det noen andre betenkligheter med dette?

Kjøp fysisk neste gang. Men nå kan du jo beholde spillene på men fjerne kredittkortet. Jeg har gjort slik med en 3DS som var full av spill som jeg videresolgte.

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe problem å la nintendo id-kontoen være bundet til konsollen og fjerne kredittkort info nei. Du kan selvsagt ikke bruke samma konto selv senere da. Det vil ingen oppdage noensinne.

 

Bare pass på at du ikke får masse email spam fra den kontoen siden det er din epost som er registrert der.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kort spørsmål. Jeg har alle spillene mine digitalt til Switch. Hvis jeg skal selge denne, kan jeg selge den med spillene på kortet hvis jeg fjerner kredittkortet mitt? Har jo ti digitale spill og dumt om disse blir verdiløse. Eller er det noen andre betenkligheter med dette?

 

Du kan ikke ta penger for dem nei. Digitale spill er knyttet til din Nintendo ID som imot Terms of Service å selge. Digitale (nedlastede) spill har ingen verdi, kun personlig "lisens for bruk". Vurderer du å selge så MÅ du kjøpe fysiske spill.

Endret av SpillRune
Lenke til kommentar

Kan ikke endre epost-adressen nei. Det er vel for å stoppe folk fra å selge masse digitale spill med konsollen. De fleste vil jo ha sin egen email ifred ikke at noen andre bruker den. Jeg har min personlige epost knyttet til NID, så jeg kunne aldri tenkt meg å selge kontoen med konsollen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det mulig å endre epost på Nintendo ID. Ganske lett faktisk:

Det er jo ikke slik at folk ikke bytter epost iblant (overraskende mange bruker jobbmail til private ting f.eks  :nei:).

 

At det garantert er mot EULA å selge kontoen sin er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Æsj, nå vil den høyre joy-con ikke lenger klikke seg skikkelig på plass på Switchen min, noe som gjør at den ofte registreres som koblet fra, selv om den ikke er det, i håndholdt modus. :(

Skjedde nylig med min også nylig. Låsemekanismen på JoyCons er ikke så bra akkurat. Håper dette blir revidert, føles litt billig og utrygt å klikke de av og på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Æsj, nå vil den høyre joy-con ikke lenger klikke seg skikkelig på plass på Switchen min, noe som gjør at den ofte registreres som koblet fra, selv om den ikke er det, i håndholdt modus. :(

Skjedde nylig med min også nylig. Låsemekanismen på JoyCons er ikke så bra akkurat. Håper dette blir revidert, føles litt billig og utrygt å klikke de av og på.

 

Faktisk aller første konsoll noensinne som jeg har hatt en større feil på. :( Med mindre N64 spake som knakk/ble utslitt bare du så hardt på dem teller :p

 

Ja, når jeg tenker etter er det ikke det eneste som kunne trengt en revisjon. For å være ærlig, til å være en relativt dyr teknologisk dings, så fremstår mye av konstruksjonen som ganske billig, eller lite gjennomtenkt. Joy-cons som nevnt tidligere, kickstanden, docken, gripen, varmeutvikling i dock som får switch til å bøye seg, skraper skjermen, m.m.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...