Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fysisk:

Zelda BotW

Mario  Kart

Mario + Rabbids

Mario Oddyssey

Rayman Legends (på vei i posten)

 

Digitalt:

Snipperclips

Steamworld Dig 2

Celeste

Stardew Valley

 

Ser at jeg har brukt om lag 2500 kroner på spill på et drøyt år. Budsjettet har økt en smule i forhold til da jeg bare kjøpte på Steam-salg. På den annen side spiller jeg faktisk spillene mine nå. (Med unntak av Snipperclips. Trodde det ville være gøy sammen med fruen, men hun ble bare stressa.)

 

Ta Steamworld Dig 2, for eksempel. Jeg spilte gjennom historien og det var "helt ok". Hadde det vært på PC hadde jeg spilt det i én time og aldri giddet å sette meg ned med deg igjen.

Lenke til kommentar

Samme her, hadde jeg kjøpt Celeste på Steam hadde jeg nok aldri fullført det.

 

Pakket vekk spill-pcen for en stund siden, og spiller nå bare Switch og PS4. Kjøper til gjengjeld ti ganger færre spill nå enn da jeg var på Steam hver dag, og går for kvalitet fremfor kvantitet.

Lenke til kommentar

Ja, man har evig liv. Og fra man dør til man er i gang igjen tar det maks 1 sekund.

 

Celeste var bra, men jeg har sjelden tålmodighet til vanskelige plattformspill. Sånn sett er det perfekt til Switch, for man kan ta den opp og ta et par rom og slå av igjen. Hadde jeg kjøpt det på PC hadde jeg endt opp med å aldri fyre det opp for jeg ville heller spilt klassiske PC spill som f.eks Divinity Original Sin 2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ta Steamworld Dig 2, for eksempel. Jeg spilte gjennom historien og det var "helt ok". Hadde det vært på PC hadde jeg spilt det i én time og aldri giddet å sette meg ned med deg igjen.

Interessant! Hvorfor er det slik, tenker du? :hmm: Spillet er jo det samme.

 

Er det på grunn av at utvalget er så mye mindre på Switch? Fordi Switchen er enklere å plukke opp? Bedre å spille på? At spillet ikke passer på pc? Tidsfordriv effekten (aka mobilspill effekten)? Kombinasjon av alt kanskje?

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Det har ikke blitt så mye annet gjort enn å spille Xenoblade Chronicles 2 i påsken. Det er jo vinter ennå, ikke noe vits i å polere eller legge om dekk på bil eller å styre i hagen - egentlig perfekt! 

 

Men vil jo ha mer Xenoblade, X til Wii U fikk jeg tak i til en ok pris på Ebay. Men den første til Wii ble det verre med, virker som spillet stiger i verdi. Men ble glad for å se at det går an å handle på downloaden til Wii U  :grin:  160,- spenn. Ned i kjelleren og hente Wii U - nå laster den ned!

 

Men det tar nok en stund før jeg får startet med spillet, har mye igjen enda i XBC2. Mange blades som trenger stell  :thumbup:

Lenke til kommentar

Interessant! Hvorfor er det slik, tenker du? :hmm: Spillet er jo det samme.

 

Er det på grunn av at utvalget er så mye mindre på Switch? Fordi Switchen er enklere å plukke opp? Bedre å spille på? At spillet ikke passer på pc? Tidsfordriv effekten (aka mobilspill effekten)? Kombinasjon av alt kanskje?

For min del er Switch sin store fordel at den er lett å plukke opp. Det tar 5 sekunder fra jeg bestemmer meg for å spille til jeg er i spillet. PS4 bruker en evighet på å starte opp i forhold, og skal jeg spille på PC må jeg flytte meg inn i et annet rom.

Lenke til kommentar

Det har ikke blitt så mye annet gjort enn å spille Xenoblade Chronicles 2 i påsken. Det er jo vinter ennå, ikke noe vits i å polere eller legge om dekk på bil eller å styre i hagen - egentlig perfekt! 

 

Men vil jo ha mer Xenoblade, X til Wii U fikk jeg tak i til en ok pris på Ebay. Men den første til Wii ble det verre med, virker som spillet stiger i verdi. Men ble glad for å se at det går an å handle på downloaden til Wii U  :grin:  160,- spenn. Ned i kjelleren og hente Wii U - nå laster den ned!

 

Men det tar nok en stund før jeg får startet med spillet, har mye igjen enda i XBC2. Mange blades som trenger stell  :thumbup:

 

XC funker også helt greit med Dolphin emulator på PC. Må bare laste ned en spesiell config-fil med optimalt oppsett for Dolphin til spillet. Men det er noe lydglitches her og der, sikkert like greit å bare laste ned Wii versjonen på Wii U, ja.

 

XCX har flyvende transformers-roboter, men ikke før laaaaaaangt ute i spillet, det er et slags spinoff-spill men også ekstremt bra. Mye av det samme combat-systemet også. Og en veldig engasjerende måte å bruke gamepad'en på, med at all resource management foregår på paden helt separat. Kan synke maaaange timer i å plassere ut forskjellige noder og prøve å utnytte områdene maksimalt. Når du får roboten i chapter 6 blir spillet nesten som et Armored Core-spill, med et utall av våpen og robotdeler å finne og teste. Pluss masse roboter i forskjellige klasser man kan kjøpe og bygge. Jeg klarte ikke å stoppe uten å fullføre det helt, men jeg har litt gundam/mecha fetish også :p

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det har ikke blitt så mye annet gjort enn å spille Xenoblade Chronicles 2 i påsken. Det er jo vinter ennå, ikke noe vits i å polere eller legge om dekk på bil eller å styre i hagen - egentlig perfekt! 

 

Men vil jo ha mer Xenoblade, X til Wii U fikk jeg tak i til en ok pris på Ebay. Men den første til Wii ble det verre med, virker som spillet stiger i verdi. Men ble glad for å se at det går an å handle på downloaden til Wii U  :grin:  160,- spenn. Ned i kjelleren og hente Wii U - nå laster den ned!

 

Men det tar nok en stund før jeg får startet med spillet, har mye igjen enda i XBC2. Mange blades som trenger stell  :thumbup:

 

XC funker også helt greit med Dolphin emulator på PC. Må bare laste ned en spesiell config-fil med optimalt oppsett for Dolphin til spillet. Men det er noe lydglitches her og der, sikkert like greit å bare laste ned Wii versjonen på Wii U, ja.

 

XCX har flyvende transformers-roboter, men ikke før laaaaaaangt ute i spillet, det er et slags spinoff-spill men også ekstremt bra. Mye av det samme combat-systemet også. Og en veldig engasjerende måte å bruke gamepad'en på, med at all resource management foregår på paden helt separat. Kan synke maaaange timer i å plassere ut forskjellige noder og prøve å utnytte områdene maksimalt. Når du får roboten i chapter 6 blir spillet nesten som et Armored Core-spill, med et utall av våpen og robotdeler å finne og teste. Pluss masse roboter i forskjellige klasser man kan kjøpe og bygge. Jeg klarte ikke å stoppe uten å fullføre det helt, men jeg har litt gundam/mecha fetish også :p

 

 

Høres veldig bra ut!! Virker som jeg da har et par skikkelig bra spill foran meg!

 

Er så glad at jeg tok sjansen på å handle XB2 uten å helt vite hva det var - også at jeg ikke ga meg de første 20 timene - for det var ikke langt unna. 

Lenke til kommentar

Du bør også være obs på at veldig mye angående Frontiernav og andre systemer nesten ikke forklares in-game i XCX, men manualen  forklarer alt. Så vær forberedt på å slå opp i den ganske mye. Den ligger selvsagt digitalt i spillet som med alle Wii/U-spill.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Official Super Smash Bros. for Switch, Splatoon 2 tournaments coming to E3

 

Nintendo will host both tournaments June 11-12

 

"Trinen also said that this is the first of “many” E3 announcements regarding Nintendo’s programming, and we should hear more in the next month or so. If pro players are getting their hands on Super Smash Bros. for Switch, it’s safe to assume E3 attendees — including ticket holders from the public — will be able to do the same when the show floor opens June 12."

 

https://www.polygon.com/2018/3/22/17150044/smash-bros-invitational-splatoon-2-world-championship-e3-2018-nintendo-switch

Lenke til kommentar

The following types of microSD cards are supported on Nintendo Switch:

  • microSD (up to 2 GB)
  • microSDHC (4 GB - 32 GB)
  • microSDXC (64 GB and above)

Det er veldig greit å ha 32 eller 64gb å lagre ting man laster ned på ja. Internminnet blir fort fullt når man laster ned et par spill.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ser jo rimelig vanskelig ut! Har man " evig" liv/forsøk ?

 

Det er både vanskelig og ikke vanskelig. Det er vanskelig om man skal hoppe rett inn i midten, men begynnelsen er grei nok og du blir bedre mens du spiller uten helt å merke det selv. Eksempel: Første bane brukte jeg 10-15 minutter på på første forsøk, mens å spille gjennom det senere (uten å skynde seg) tok 3 minutter. Tror at alle med litt plattformspillerfaring skal kunne komme seg gjennom historien.

 

Det blir en del prøving og feiling, men som DKC sier har man ubegrenset med forsøk, og man mister bare få sekunder hver gang man dør (hvert nivå er veldig kort). Det er gøy å spille selv om man prøver og feiler ørten ganger på samme nivå. (Med mindre klokken er ett på natten og du burde vært i seng for flere timer siden. Da er det bare frustrerende.)

 

Andre ting jeg setter pris på med Celeste:

  • Oppløftende historie som passer som hånd i hanske med gameplay.
  • Enkle kontroller, utfordrende baner.
  • Rent plattformspill (ingen fiender å bekjempe).
  • Masse innhold. (Historien tar 5-10 timer, men jeg har spilt i 30.)

Anbefales på det varmeste.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...