Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er nok kanskje et litt dumt spørsmål.

 

Men når det ikke er UHD-drev på maskinen. Hvordan skal den da klare å spille av fysiske spill med 4k grafikk?

 

Maskinen kunne hatt et DVD-drev og fortsatt spilt fysiske spill i 4K. Det har ingen betydning utenom at en får plass til mer data på plata. 

Lenke til kommentar

*snip*

 

 

Vi får se når sammenlignings testene til DigitalFoundry kommer. Noe sier meg at endel spill vil se dramatisk bedre ut på PS4Pro. Battlefield 1 kjører i 720p på XBO. 900p på PS4. 1080p på PS4Pro med ++ og 4K på PS4Pro i 60 fps. 

 

Disse sammenlignings bildene og videoene kommer garantert til å lage en fanboy storm vi ikke har sett på en stund.. 

Lenke til kommentar

Det er mye syting og klaging over at PS4 Pro ikke kan spille av 4k BD, men tror ikke at Sony plutselig annullerer lanseringen av PS4 Pro av den grunn for å putte inn et UHD drev. Saken er nok avgjort og det er ingenting vi kan gjøre noe med det.

 

Ting som undrer meg med tanke på PS2, PS3 og PS4, er det at mange henger seg opp i at dem kan brukes til å spille av CD/DVD/BD'er. Jeg har hatt Playstation siden den første, og aldri har jeg brukt dem til dette, bortsett fra å teste at det fungerer.

 

For det første har de et strømforbruk som er mange ganger over en dedikert DVD/BD spiller med påfølgende varmeutvikling, og for det andre så støyer de som en middels støvsuger.

Lenke til kommentar

Kjedelig at Sony ikke har økt minnemengden med PS4 Pro (bortsett fra mer tilgjengelig minne til spill pga opptil 4k framebuffer). Det kunne ha differensiert spillene mer fra standard PS4, ihvertfall i 1080p, med ting som penere teksturer og shadow maps.

 

Slik det ser ut nå vil forbedringene (der det blir gjort forbedringer) for dem som har 1080p TV stort sett være:

- Mer stabil framerate.

- Native 1080p i spill som kjører i sub-1080p på standard PS4.

- Bedre bildekvalitet med SSAA og jeg håper bedre tekstur filtering med høyere grad anisotropic filtering.

 

Forhåpentligvis også bedre draw distance.

 

TROTR vil dog kunne kjøres i ~60FPS eller med bedre grafikk i 1080p, men det gjenstår å se hvor stabil frameraten vil være i ulåst 60FPS modus og hvilkne grafikk forbedringer det er snakk om.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...