Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. innbytte av gammel PS4 i mot PS4 Neo hos Gamestop:

 

Er man nødt til å levere inn PS4 nå med en gang? Eller kan man gjøre det senere?

du skal ikke måtte levere inn din konsoll nå, jeg fikk beskjed av gamestop kvadrat att jeg kunne vente med å levere inn(men kan bli travelt på release dagen så tenkte selv å bare ta turen en dag og to i forveien med konsollen), men jeg bytta inn noen spill for å dekke depositumet for forhåndsbestillinga siden man får 20% ekstra for alt når det går mot ps4 pro

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

Hvor bestiller folk fra ?

Gamestop.

3.999,- for Pro, og leverer du inn din gamle PS4 snakker vi ca 2.000,- i mellomlegg, alt etter hvilken modell du har.

 

Ah takker. 

 

Min er knapt 2 år gammel og nesten ikke brukt (godt voksen og spiller lite). Dvs. kontrolleren finnes ikke slitt. Hender det man får mer enn 2000? Hvis jeg får 2000 eller mer så blir det definitivt en PS4 Pro i vinter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

La oss kartlegge.

Lagunen, gamle inn når Pro ut.

Kvadrat, gamle inn når Pro ut.

Åsane?

Da tror og håper jeg vi kan legge diskusjonen om innbytte død.

Snakket med butikksjefen på Lagunen idag. Hun beklaget at Gamestop har vært dårlig på informasjon rundt innbytte til PS4 Pro. Butikksjefene i Gamestop har vært i København forrige uke på stor samling. Testet ut VR, fått siste oppdateringer og informasjon. Fasit vedrørende innbytte av PS4 til Pro er:

 

"Ingen skal behøve å være uten en Playstation 4 mens de venter på Pro. Det er derfor helt greit å benytte seg av tilbudet, og bytte inn sin egen konsoll den dagen en henter ut Pro-maskinen."

 

Men det kan være lurt å forhåndsbestille Pro, så du vet du får en, tenker jeg. For lite vits å komme med en formatert PS4 den 10. november og få vite at alle konsollene butikken fikk er reservert.

Endret av Tor Rasmussen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva får man ut av en PRO vis man fortsatt kommer til å ha 1080p skjerm noen år til?

 

Det vil variere hvordan utviklere gjør det. Noen spill vil ha bedre grafikk. Noen bedre eller mer stabil fps. Og noen vil bruke supersampling. 

 

 

How the PS4 Pro is different to the existing PS4:

  • Graphical and performance improvements to supported games when played on Pro, including PSVR titles
  • 4K resolutions 2160p YUV420 and 2160p RGB
  • 4K upscaling of games with checkerboard rendering (native output of select games unconfirmed)
  • 4K video support (Netflix and YouTube confirmed)
  • New 'three-tiered' design with larger dimensions (295×55×327mm) and a finish similar to the PS Slim, moving the light strip to front of the device
  • Updated DualShock 4 controller with light strip visible on touch pad and USB data transfer
  • Third USB3.1 port on rear of device
  • 1TB hard drive space as standard
  • Wifi Improvements - 5GB IEEE 802.11 a/b/g/n/ac supported (though also available with new Slim model)
  • Streaming improvements - Remote Play up to 1080p on PC, Mac and Xperia, Share Play from PS4 Pro at 1080p
  • Share improvements - 4K screenshots, 1080p video, 1080p60 YouTube streaming
Lenke til kommentar

Pro er først og fremst VR konsollen. Spec er som formstøpt for å gi en bedre VR opplevelse. Ergo skal man gidde å bruke penger på PSVR er Pro et must.

For at dagens titler skal kunne kjøre like bra i VR så trenger man nemlig nøyaktig de spec som Pro har fått. Allerede når man begynte å snakke om PSVR forstod jeg at det ville komme en oppgradert konsoll med dette løftet. Ellers ville Sony gitt PSVR en dårlig start på livet.

 

Alt det andre man får i tillegg skulle bare mangle når man fornyer konsollen nå. Det jeg stusser litt på er at vi ikke får noe som helst info om SATA kontrolleren da det er en god del som gjerne vil benytte en SSD i konsollen for vesentlig raskere IO. En SSD i dagens konsoll med et såpass eldgammelt chipset har lite utbytte, med en bedre kontroller vil man kunne få et stort utbytte.

 

At man ikke får UHD, vel jeg håper dette kommer som en opsjon en gang etter nyttår. PS4 Pro og PS4 Pro (with UHD) hvor de legger på en 1000 lapp i prisen. Med UHD vil man definitivt lettere massere folks "vente eller kjøpe" muskler og stimulere kjøpslysten i større grad enn en "almost/sometimes/downgraded 4K gaming consol" vil.

 

Jeg vet jeg ville begynt å hive penger på både 4K TV og PS4 Pro (with UHD) og en drøss av filmer på plate. Og selvsagt måtte den hatt optisk lydutgang.

Sony virker å ha litt identitetsproblemer om dagen. "Hva skal vi være? Skal vi være mer som Microsoft? Alle sa de ville ha en konsoll for gamere. The Confusion sets in". Vel, la barna skrike og vær den voksne part.

PS3 var en revolusjon og Microsoft fikk pusteproblemer i den konkuransen.

 

Vær den dere er best som er en kombinasjon av gaming (og nå VR) og fantastisk lyd&bilde for hvermansen. Sony har hele apparatet og maskineriet for dette med titalls år av erfaring på absolutt alle områder, samt verden for sine føtter om de våger.

Å prøve å slå Microsoft på deres premisser er en tabbe.

Å sette seg som mål å være middelmådig (almost 4K gaming + 4K streaming) er bare trist for en verdensledende aktør som Sony.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

At man ikke får UHD, vel jeg håper dette kommer som en opsjon en gang etter nyttår. PS4 Pro og PS4 Pro (with UHD) hvor de legger på en 1000 lapp i prisen. Med UHD vil man definitivt lettere massere folks "vente eller kjøpe" muskler og stimulere kjøpslysten i større grad enn en "almost/sometimes/downgraded 4K gaming consol" vil.

 

 

 

Vel, gjør de det blir jeg genuint sur.

Har Pro i bestilling og VR i bestilling.

Kunne fint betalt + 1000,- i dag for UHD-drev. Men hvis jeg ender opp med å kjøpe Pro om 1 måned og 9 dager, for så at de annonserer en Pro UHD rett over nytter, så blir jeg, ja sur.

Da må jeg virkelig få rose Microsoft sin strategi denne gang med åpenhet rundt konsoller, hvordan de vil være, og når de kommer.

Kudos til Microsoft for å innformere på en slik måte at jeg som forbruker vet hva som er tilgjengelig nå, og hva som kommer er drøyt år.

 

For å være helt ærlig, tror jeg ikke det kommer en PS4 eller Pro med UHD.

Sony er kjent for å fjerne funksjoner utover i en generasjon.

PS3 mistet SACD og bakoverkompabilitet.

PS4 slim mistet Toslink.

At Pro senere kommer med mer utstyr enn førsteutgaven har jeg mine tvil på.

Lenke til kommentar

Pro er først og fremst VR konsollen. Spec er som formstøpt for å gi en bedre VR opplevelse. Ergo skal man gidde å bruke penger på PSVR er Pro et must.

For at dagens titler skal kunne kjøre like bra i VR så trenger man nemlig nøyaktig de spec som Pro har fått. Allerede når man begynte å snakke om PSVR forstod jeg at det ville komme en oppgradert konsoll med dette løftet. Ellers ville Sony gitt PSVR en dårlig start på livet.

 

 

Tull å tøys. Alt av PSVR spill som er blitt vist er blitt kjørt på en standard PS4. Dagens titler blir ikke å kjøre i VR. Det er unike VR spill og opplevelser. Forskjellen på PS4 og PS4Pro med PSVR er at en kan ta ibruk bedre textures,supersampling mer avansert AA osv. Og i noen tilfeller velge å kjøre i ekte 90/120 fps. Men det sier seg selv at det blir svært få spill selv på PS4Pro som er i stand til det.

 

PSVR er designet for PS4. Akkurat som alle andre PS4 spill også vil være. All ekstra maskin resurser er bare bonus og ikke nødvendig overhode for å få en bra PSVR opplevelse. Det er ihvertfall informasjonen så langt. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...