Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Ganske fin den dealen til Gamestop, men for oss tullinger om bare ikke greier å la være å skru opp sakene våres (bytte kjølepasta) så får vi jo igjen for det nå :p Hadde uten tvil benyttet meg av den om konsollen min var urørt.

 

Håper Coop Obs kommer med ett godt tilbud på Pro modellen også, slik som med Slim utgaven :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at min kommende PS4-Pro blir en "stairway to heaven".
Nye Pro har jo 3 trappetrinn.
Så for å rydde i kabelrotet rundt VR, har jeg bestilt en kort HDMI-kabel fra PS4Pro til VR-splitboks.
Og PS4 Pro har jo også en USB-port bakpå, så jeg har bestilt en kort USB-micro-kabel fra Pro til VR-splitboks.
Tenker å feste borrelås på hjørnet av PS4Pro, og under VR-splitboks.
Da blir det totalt 5 trappetrinn på Playstation, derav "stairway to heaven".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er et 4K HDR TV bestil så da er jeg klar for PS4Pro om noen uker :)

 

Syntes dette så ut som en bra deal. Skal sitte forholdsvis nærme så da kan en kurva skjerm nok være litt artig. Tilbudet varer i noen timer til om noen andre skal slå til...

 

https://www.komplett.no/product/892847/tv-lyd-bilde/tv/tv-er/samsung-55-curved-uhd-led-tv-ue55ks7505

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Da blir SSD mer interessant :)

 

Det spørs om SATA 3.0 vil ha så mye å si. Flaskehalsen ligger heller i real-time dekomprimeringen til PS4 når data leses fra HDD/SDHD/SSD til minne. En PC med SATA SSD er opptil flere ganger raskere på lastetider enn en PS4 med SSD.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

 

Da blir SSD mer interessant :)

 

Det spørs om SATA 3.0 vil ha så mye å si. Flaskehalsen ligger heller i real-time dekomprimeringen til PS4 når data leses fra HDD/SDHD/SSD til minne. En PC med SATA SSD er opptil flere ganger raskere på lastetider enn en PS4 med SSD.

 

Joda du har nok rett i det, vi vil nok ikke se PC aktig bonus. Men Sony gjøre vel noe i forhold til OSet etterhvert skulle jeg tro samt at vi vil nok se forbedringer også pga. nyere plattform.

 

 

Tror ikke jeg kommer til å installere noen SSD i den før jeg kan få en TB for godt under 2 lapper. 

Selv ville jeg ikke gått særlig over 1200,- for en SSD til en konsoll.
 
 

Tipper det kommer mange tester med standard HD, SSHD og SSD like etter PS4Pro lansering, så kan være lurt å vente til det før man eventuelt går for innkjøp av en "replacement" harddisk.

Selvsagt, "interessant" ikke "buy before you try".
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvordan tror dere det blir med forbedring av fps i online spill, la oss si BF1. Dette er jo lagmatron deluxe til tider med 64 spillere.. Er det en viss fare for at Sony ikke vil tillate forbedringer for de som sitter med en PRO kontra en vanlig konsoll? Det vil jo gi en konkuransefordel for Pro brukeren ? Tror dere de kan være så rævkjørte ? 

 

På en annen side har jo Sony selv gått god for denne Tac Pro løsningen...som definitivt kan være til hjelp online ;)

 

EDIT: Flott link LarZen, kanskje svaret står der :p

 

*lese

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå har jo det blitt sagt at online spill ikke skal få høyere fps da det ikke blir rettferdig. Men jeg kan aldri tro at det ikke er lov å gjøre et spill som har mål ved å kjøre i 60 fps ikke skal kunne klare det mye bedre...

 

Når disse fps fallene kommer så er det jo tilfeldige situasjoner og hvor noen får fps fall pga dem er i en vinkel hvor mye skjer så gjelder jo ikke det nødvendigvis for personen som står rett vedsiden av og ser i en annen vinkel.

 

Så jeg ville tro at fks BF1 vil kjøre mer stabilt i multiplayer på PS4Pro. 

 

Bare noen få uker igjen nå....huff dette blir spennende.

Lenke til kommentar

Man kan selvsagt kjøpe seg fordeler med lavere ping osv. :) Så i mine øyne blir det litt teit at man skal "bremse" Pro ift. å gi bedre ytelse for de som legger ut 4 laken for å kjøpe en bedre PS4.

Man kan heller få spillet til å flagge om brukeren sitter på PS4 eller PS4Pro og gi muligheten til å filtrere ut Pro brukere fra å joine en sesjon hvis man er redd for dette. Dette vil være forholdsvis enkelt og kun tillegg til eksisterende funksjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...