Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det går ja, eg har bestilt sjølv. Eg spurte kundeservice for å få det bekrefta. Kan kjøpe både på nett og i butikk.

 

Det du har sitert gjeld varer du allereie har bestilt, dvs. som er bestilt utanfor tilbudsperioden.

 

Knall, da slipper jeg til og med å stikke innom butikken. Trodde i utgangspunktet ordrer ikke ble belastet før de ble sendt ut.

 

Beløpet vil stå som Reservert inntil det blir sendt ut, men datoen vil stå som dagen du bestilte.

 

post-20187-0-57161100-1477806915_thumb.jpg

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Kvalitet over kvantitet? Tror desverre dere er en utdøende rase. Handcamtorrents, putlocker, kodi etc har vel forlengst tatt grep om ungdommen nå tildags? Kanskje generasjonen etter de vil få øynene opp for kvalitet... Kvantitet er definitivt viktigere idag. På omtrent alle områder.

Sorry for avsporingen. Ps4pro yeeee...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Sony kom med patch til sine 4K TVer fra 2015 som gjør at input delayen er lavere med HDR gaming. Testet i stad og kom på 50 ms. Ned fra 100ms eller hva det lå på.

Hva  gjør patchen?

 

Som han skrev, reduserer input delay når man benytter HDR teknologi.

Lenke til kommentar

Min Samsung JS9005 som jeg kjøpte i slutten av ifjor for 17 000 ble også plutselig oppdatert til å støtte HDR i gaming mode. Ganske fint. Fryktet jeg hadde gjort et bomkjøp da jeg fant ut at den bare støttet HDR i movie mode (sjekka at TV-en hadde HDR på forhånd, men ingen anmeldelser jeg så nevnte dette). Men nå er jeg klar for HDR-revolusjonen :)

 

(Får kanskje ikke full utnyttelse, vet ikke om den har høy nok lysstryke og fargespekter til å fullt vise HDR? Usikker. Men får da i alle fall noe.)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

 

Sony kom med patch til sine 4K TVer fra 2015 som gjør at input delayen er lavere med HDR gaming. Testet i stad og kom på 50 ms. Ned fra 100ms eller hva det lå på.

Hva  gjør patchen?

 

Som han skrev, reduserer input delay når man benytter HDR teknologi.

 

Hva gjør patchen for å oppnå redusert input lag når man benytter HDR.

Lenke til kommentar

Kvalitet over kvantitet? Tror desverre dere er en utdøende rase. Handcamtorrents, putlocker, kodi etc har vel forlengst tatt grep om ungdommen nå tildags? Kanskje generasjonen etter de vil få øynene opp for kvalitet... Kvantitet er definitivt viktigere idag. På omtrent alle områder.

Sorry for avsporingen. Ps4pro yeeee...

Så da mener du at Sony har gjort det smarteste trekket denne generasjonen og Microsoft har bæsja på leggen med Slim+UHD+Atmos og er utdøende. Heldigvis tok en av aktørene denne stafettpinnen videre. Men ja, vi får se :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan denne TV-diskusjonen kanskje tas i ein anna tråd? PS4 Pro har ikkje 4K, så den er ikkje veldig relevant.

 

PS4Pro leverer 4K og HDR så å diskutere TV som er bra egnet til spill bruk er høyst relevant. Problemet så langt har vært at en må være i SpillModus for å få lav nok input lag. Men det er først nå en kan få HDR i SpillModus på endel TV'r. Alt over 50ms er katastrofe. En må helst under 35ms for at det blir en bra nok opplevelse for en som spiller mye. Det er derfor det har vært endel mas om hvilke TV en burde kjøpe osv.

 

Samsung sin 7,8 og 9 serie leverer 4K HDR SpillModus rundt 23ms om jeg ikke husker feil og er hvorfor så mange kjøper disse til spill bruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung LCD tvr har null kontroll over sort med HDR aktivert.

 

Lg 55" B6 Oled er 20 000 i uka her på exspert ..... knall kjøp

 

Har LG fått oppdatert firmwaren slik at en får brukt HDR i SpillModus enda da? Lest flere som er forbanna da LG har vist sagt at dem ikke prioriterer det. 100ms er ikke akkurat særlig bra til spill...

 

EDIT: Burde også nevnes at OLED har innbrennings problemer ala gode gamle plasma. Altså ikke noe særlig i spill du har tenkte å bruke mangfoldige timer i med et statisk GUI. Disse nye ifra Samsung med QuantumDot har hele 10 år garanti for innbrenning. Noe det skal godt la seg gjøre. Men kjekt med garantien :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

Samsung LCD tvr har null kontroll over sort med HDR aktivert.

Lg 55" B6 Oled er 20 000 i uka her på exspert ..... knall kjøp

 

Har LG fått oppdatert firmwaren slik at en får brukt HDR i SpillModus enda da? Lest flere som er forbanna da LG har vist sagt at dem ikke prioriterer det. 100ms er ikke akkurat særlig bra til spill...

 

EDIT: Burde også nevnes at OLED har innbrennings problemer ala gode gamle plasma. Altså ikke noe særlig i spill du har tenkte å bruke mangfoldige timer i med et statisk GUI. Disse nye ifra Samsung med QuantumDot har hele 10 år garanti for innbrenning. Noe det skal godt la seg gjøre. Men kjekt med garantien :)

Inbrenning er forum hypet har spilt på Oled siden 980 kom ut med 0 inbrenning. B6 har 32 ms i HDR noe høyere med 4:4:4

Har spilt skyrim siden 08.00 i morres så om noen får inbrenning eller ikke så er det meg....

 

Kompass hubben er konstant på i skyrim ... ingen ir ... etter 15timer gaming prikken der er refleksjon fra mobilen.

 

5 ire grå for de som har litt peiling.

post-240853-0-14007600-1477865423_thumb.jpg

Endret av samco
Lenke til kommentar

Må også si at innbrenning på Plasma er en myte. Har en knallgod Samsung Plasma fra 2010 som ikke har noe som helst innbrenning. Man kan oppleve en liten grad av retention etter timesvis med logo men dette forsvinner fort.

 

Når man snakker om spillmodus så er jeg generelt skeptisk nettopp fordi dette fjerner mye av bildekvaliteten. For meg så blir det litt merkverdig å bruke masse penger på super bildekvalitet og 4K oppløsning for så å rasere dette med spillmodus. Derav har jeg både med PS3, 360 og PS4 spilt på en god monitor.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Må også si at innbrenning på Plasma er en myte. Har en knallgod Samsung Plasma fra 2010 som ikke har noe som helst innbrenning. Man kan oppleve en liten grad av retention etter timesvis med logo men dette forsvinner fort.

 

Når man snakker om spillmodus så er jeg generelt skeptisk nettopp fordi dette fjerner mye av bildekvaliteten. For meg så blir det litt merkverdig å bruke masse penger på super bildekvalitet og 4K oppløsning for så å rasere dette med spillmodus. Derav har jeg både med PS3, 360 og PS4 spilt på en god monitor.

Nei, innbrenning på plasma er ikke en myte, men enkelte tv modeller var mye bedre enn andre. Jeg har selv en Samsung plasma fra 2010 som har noen HUD biter her og der etter mange timer med spilling. Men så hadde man F.eks. Panasonic plasmaer, som må ha vært de beste på markedet, der kunne man fint sette et spill på pause, stikke avgårde et par timer, komme hjem igjen og fortsette uten noen tegn til at bildet hang igjen.

Lenke til kommentar

Innbrenning på plasma er langt ifra en myte. Har hatt flere og har hatt både IR og innbrenning. Mit hoved TV i stua er et av om ikke det beste plasma tv noen gang laget,Panasonic VT50. Var null problem i lang tid men i fjor så ble undertekst brent fast for godt. Kan kjøre vaskeprobgramemt i dager og ingenting hjelper. Typisk plasma dessverre. Brukte TV primært til film bruk men flyttet det inn i stua etterhvert til normalt bruk. Og da var løpet kjørt.

 

Samme meldes om OLED tv dessverre. Bare det at det er et vaskeprogram burde få varsel lampene til å lyse.

 

Men skulle jeg hatt et dedikert film TV så hadde OLED vært mitt førstevalg. 

 

Men nå er det pokker meg ikke mange dager igjen folkens! Hadde ikke blitt overasket om noen fikk sin i slutten av uka. Er skikkelig gøy å tenke at neste uke er maskinen ute. Skal bli spennende å se hvordan spillene blir i forhold til den originale PS4. 

Lenke til kommentar

Ja det er alt for mye bildebehandling utenfor spillmodus. Er en grunn til at en har mulighet til å justere lyd forsinkelse på endel TV'r. Men i nativ 4K så ser ikke jeg noe forskjell ihvertfall. Tviler det blir noe forskjell med Pro siden checkerboard rendering fungerer slik at deler av bildet er i native 4K mens resten "oppskalleres". Skal ikke engang prøve å forklare da det er langt over mitt tekniske nivå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...