Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det an å bruke DNB sitt tilbud til PS4 Pro?

Fra DNB sine sider står det:

Rabatten gjelder ikke: Forhåndsbestilte varer (dvs. varer som allerede er i bestilling) 

 

Det går ja, eg har bestilt sjølv. Eg spurte kundeservice for å få det bekrefta. Kan kjøpe både på nett og i butikk.

 

Det du har sitert gjeld varer du allereie har bestilt, dvs. som er bestilt utanfor tilbudsperioden.

 

post-20187-0-85956700-1477662288_thumb.jpg

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den kan ikke lage vafler heller. Kanskje vi skal diskutere det? Like relevant etter min mening..

 

Gratulerer med en særdeles dårlig sammenligning.

Å sammenligne en mediaenhet i 2016 og 4k finner jeg en "smule" mer relevant enn å blande vafler inn i regnskapet.

Du har nådd et ok lavmål.  :)

 

Takk. Det betyr mye for meg når det kommer fra deg. Virkelig. /s

 

"Like relevant etter min mening" burde antyde at jeg lever i en hverdag uten behov for et optisk drev fra en spillkonsoll hvor jeg kan laste ned innhold i likhet med flere andre.

 

Skal jeg se 4k filmer bruker jeg ...trommevirvel... en 4k spiller!

Lenke til kommentar

Det går ja, eg har bestilt sjølv. Eg spurte kundeservice for å få det bekrefta. Kan kjøpe både på nett og i butikk.

 

Det du har sitert gjeld varer du allereie har bestilt, dvs. som er bestilt utanfor tilbudsperioden.

 

Knall, da slipper jeg til og med å stikke innom butikken. Trodde i utgangspunktet ordrer ikke ble belastet før de ble sendt ut.

Lenke til kommentar

 

...snip

 

Og dette har relevans for en tråd om "inntrykk og informasjon rundt PS4 Pro" fordi...?  ;-)

 

Edit: LarZen kom meg i forkjøpet :-)

 

 

Fordi flere i tråden har diskutert at de ønsket UHD drive på PS4 Pro bla. fordi den har Dolby Atmos. Vel nå har også XBS dette, som har UHD drive. Navlebeskuende?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Min ringe mening. Har man hi-end utstyr, bruker man ikke en spillkonsoll til å spille av filmene sine, men kjøper en dertil egnet avspiller som står i stil med resten av utstyret.

Snakk om å klamre seg til idiotiske ytterkanter for å forsøke å få argumentet til å bære vann.

 

Min "ringe mening" er (tatt fra hva mange gjorde med PS3.)

 

Du har en god TV, du har en god receiver og høyttaler system (vi snakker ikke audiofil klasse med forforsterker til 50.000,-). Dette er utstyr i en prisklasse de fleste som ikke kjøper "HD Ready" har råd til og som støtter disse formatene man ønsker.

Du kjøper så PS3 for å få Blu-Ray avspilling og kan kombinere spill og film i samme enhet. PS3 hadde meget god kvalitet på dette området når den kom og du fikk den til en god prisdeal for det den samlet sett tilbød.

Mindre kabelrot, mindre utstyr som fyller opp rommet, skaper varme, samler støv etc. og du får en vesentlig bedre filmopplevelse uten å måtte kjøpe deg en privat kino med 100 seter (for å leke med ytterkanter).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis mann er glad i god lyd, ja det beste av det beste som er, så kjøper mann fra hifiklubben.

Ikke nødvendigvis. Som Isbilen meget korrekt presiserer, man ønsker støtte for de beste formatene i den prisklassen man har plassert seg. Og for disse var da PS3 mer enn bra nok. Den holdt tom. stand mot de beste alternativene i lang tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nå har jeg "bare" et stereoanlegg, og skal på ingen måte si at jeg har et hi-end anlegg heller selv om nyprisen er sekssifret. Jeg har også de siste 20 årene hatt en spillkonsoll tilkoblet anlegget, men det har aldri falt meg inn å bruke den som cd-spiller, selv om de kunne/kan brukes som det. Mulig vi stereofolk har en annen formening om sammensetting av utstyr som en helhet?

 

 

Minner om at første PS3 også spilte av SACD. Så den var faktisk noe jeg brukte til de få SACD-ene jeg har.

 

Mulig jeg spikker fliser og/eller er en snobb, men det jeg reagerte på er at Tor sier "For oss med high-end utstyr" og i samme innlegg skiver det slik at hvis PS4 Pro hadde et UHD-drev, så hadde det sklidd rett inn med resten av high-end utstyret hans.

 

 

Kan du sitere og vise meg hvor jeg skriver det?

Jeg skriver "PS4 kunne vært en inngang for UHD-formatet."

Tro meg, jeg har dedikert UHD-avspiller.

 

Jeg mener ikke PS4 nødvendigvis sklir inn og er en "diamant" i et high-end oppsett. Tror ikke jeg har skrevet det.

Men jeg mener at hvis UHD-formatet skal få overleve, så trenger vi mange som har tilgang på formatet.

Og det jeg er litt lei av, er en del som er "overbevist" om at 4k i streaming-tjenester representerer ca. det samme som en Blu-rayplate i ekte 4k.

For det er en god del forskjell mellom dem.

Samtidig anerkjenner jeg at de aller aller fleste: a) ikke sitter med ustyr som gir særlig forskjell, og/eller b) ikke har trening/kompetanse til å kunne se/høre forskjellene.

 

Veldig mange velger enkelhet foran kvalitet, og det er fullt forståelig.

Hadde stereo vært forbehold cd-plater, og all streaming skjedde i mono. Så hadde likevel streaming vært en suksess.

 

Igjen, jeg skulle ønske at Sony i denne generasjonen brukte konsollen sin til å gi UHD-formatet til massene, slik PS3 gjorde/gjør en jobb, og PS2 gjorde en jobb.

 

Og dette var det vi startet diskusjonen med og som gjorde at Blu-Ray fikk fotfeste, takket være PS3 :)  Veldig mange i mainstream sjiktet kjøpte på den tiden 720P HD Ready TVer men pga. Blu-Ray veksten fikk også 1080P TVer  fotfeste. Jeg er ingen film eller lydnerd men såpass oppegående (noe de fleste i dag er) at jeg hånlo lettere oppgitt når jeg hørte at Netflix planla å tilby 4K streaming for noen år siden. Hvis du kjøper deg en 4K TV pga. Netflix 4K så er du enten en komplett idiot (min ringe mening), ansatt i Netflix eller en TV produsent Netflix måtte velge som partner for å fronte 4K streaming.

 

Det blir som å tilby "5-retters gourmet måltid med 3 Michelin stjerner" i frysedisken på Rema1000. Eller mer konkret, å direkteoverføre et kassettbåndopptak fra radio til SACD og selge det som SACD.

 

EDIT:

Kjøper du deg en 4K TV pga. Blu-Ray så er det faktisk mer forståelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

Den kan ikke lage vafler heller. Kanskje vi skal diskutere det? Like relevant etter min mening..

 

Gratulerer med en særdeles dårlig sammenligning.

Å sammenligne en mediaenhet i 2016 og 4k finner jeg en "smule" mer relevant enn å blande vafler inn i regnskapet.

Du har nådd et ok lavmål.  :)

 

Takk. Det betyr mye for meg når det kommer fra deg. Virkelig. /s

 

"Like relevant etter min mening" burde antyde at jeg lever i en hverdag uten behov for et optisk drev fra en spillkonsoll hvor jeg kan laste ned innhold i likhet med flere andre.

 

Skal jeg se 4k filmer bruker jeg ...trommevirvel... en 4k spiller!

 

Hvis det hadde vært virkeligheten når Blu-Ray kom så ville historien endret seg til "Betamax og Blu-Ray var fantastiske formater men fikk dessverre ikke fotfeste i markedet". Eller "De glemte formatene - Laserdisc og Blu-Ray". BD ville da kun blitt henvist til et optisk lagringsmedia og noe man brukte for å laste spill på for å få nok plass på platen.

 

For oss som er opptatt av at fremskritt ikke er Grandiosa Classic i 5-pakk, Toro-poser og frossen "Hellstrøm" eller Fjordland så stiller saken seg annerledes. Når det er sagt så spiser jeg innimellom flere av disse, men IKKE når jeg ønsker å kose meg med virkelig god mat. Det samme gjelder film.

 

Men det er kanskje ikke mange nok av oss til å overleve rushet av hurtig-ris og 480P streaming "solgt som HD" er "godt nok" generasjonen. Jeg har dog et lite håp til at det kommer èn eller flere generasjoner bak oss som verdsetter kvalitet over kvantitet igjen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg kan avlyse forhåndsbestillingen min hos Gamestop og få igjen depositum på 500,-?

Ser jeg kommer bedre ut av Expert og DnB sin deal.

Da kan jeg svare på dette at "ja, det gikk fint."

Fikk annulert og refundert depositumet.

Gikk til Expert og bestilte PSe Pro med Mastecard som gir 20% avslag. Heller ikke noe problem.

 

Problemet oppdaget jeg da jeg kom hjem.

På min kvittering fra Expert står det:

"Lang leveringstid"

 

På nettsidene står det "Nettlager 3.november". Men ser jo faren for at jeg ikke er med i første batch, og dermed skal vente til oppunder jul før jeg får min Pro.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...