Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Det morsomme er at like etter jeg postet spørsmålet så sjekket jeg noen cp vs hp innenfor samme pokemon. Den ene hadde 1 cp høyere enn den andre, men hadde 1 hp mindre enn den andre. Men sikkert bare en rar en. Overfører alle med lavere cp uansett

 

Ja, det er vel også mulig innenfor samme rase når man tar IV i betrakning. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy flate som appen kræsjer når powersave funksjonen brukes i Android. Henger 80% av gangene når jeg tilter telefonen opp igjen.

Den nye updaten fjernet det på iOS pga kræsjing men ikke Android. Go figure.

 

Kan man generellt si at CP dobles når man evolver? Eller er det masse faktorer inne i bildet?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kan man generellt si at CP dobles når man evolver? Eller er det masse faktorer inne i bildet?

 

 

Hver pokemon har en "evolve modifier", så dette vil variere fra pokemon til pokemon. Den er, etter hva jeg forstår, i mellom 2-4 et sted. Men altså forskjellig fra pokemon til pokemon.

Lenke til kommentar

http://pogotoolkit.com/

 

Denne skal visst være bra nøyaktig for å regne ut forventet CP når du evolver. Fyller bare inn type og nåværende CP. Får se hva faktoren er også. Faktoren for Magikarp er visst rundt x10 (det skulle bare mangle når man trenger 400 candies). Skal teste det ut i praksis når jeg har nok pokemons å evolve.

 

Leste om den her

http://mashable.com/2016/07/27/pokemon-go-1000-cp-evolutions-list/#pn_vdy07FPqX

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Angående CP, så varierer det slik jeg har forstått etter følgende faktorer.

 

- Level. Er man lvl 20 finner man pokemon fra lvl 1-20, en Pidgey på lvl 20 har mye høyere CP enn en Pidgey på lvl 2. Det vil si at jo høyere trainer lvl man har, jo høyere lvl pokemon kan man finne. Pokemonene sitt lvl er ikke direkte synlig, men kan estimeres via kalkulatorer (eller eyeballes via arken). Ville pokemon scaler til lvl 30, pokemon fra egg til lvl 20.

 

- Art. En Pidgey på lvl 20 har mye lavere CP enn en Pidgeot. En Butterfree på lvl 20 har mye lavere CP enn en Dragonite på lvl 20.

 

- IVs. Hver pokemon har et sett med IVs, eller "gener", for HP, Attack og Defense. Disse går fra enten 0 eller 1 opp til 15. En lvl 20 Charizard med 15/15/15 vil ha høyere CP enn en lvl 20 Charizard med 1/1/1.

 

Så, vil man finne pokemon med høy CP? Bli høyt lvl, finn pokemonarter med høy maks CP (typisk ferdig evolvet, men ikke sveklinger som Raticate) og helst gode IVs.

 

Edit: Pokemon har også halve levels, dvs. lvl 1.5, 2.5, etc. Hvis du har en pokemon som er makset så mye du kan, kan du derfor bruke power up to ganger når du selv lvler opp.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Bruker denne her for å regne ut IV. Selv en Pidgey en finner med 10 CP kan i teorien være en utgave som har perfekt IndividualValues (IV) (100%). Problemet er bare at det er latterlig dyrt å betale for hundrevis av power ups. Personlig evolver jeg (nå som jeg har passert lvl 20) en pokemon om den har høy CP når jeg finner den, kombinert med 85-100% potensiale.

Lenke til kommentar

For min del gjør det ingenting at Pokevision er tatt ned, selv om jeg har brukt mens jeg har sittet på jobb. Gjorde meg heller ingenting at andre brukte det mer aktivt, for for meg er Pokemon Go først og fremst en unnskyldning for å gå, og jeg fanger de pokemonene jeg kommer over.

Samme her. Jeg fanger de jeg kommer over. Jeg håper riktignok de får igang igjen nearby-funksjonen, for etterhvert som man har fanget flere og flere er det gøy å finne noen man ikke allerede har i pokedexen.

Det hadde vært kjekt om de pokemonene man klekker ut sto under "Breeder" og ikke bare antallet. Man finner de ikke i "Journal" heller.

Lenke til kommentar

Blir det dårligere pokemon av å bruke infinitive incubators framfor de med 3 usage?

 

Er det vanskeligere for Pokémonen å komme ut av Great og ultra balls, eller er det treffsikkerheten som blir bedre?

Nei det har ingen betydning. Men det lønner seg å bruke infinitive på 0,2km iogmed at den er gratis.

 

Ja, de bedre ballene gjør at fargen på ringen/sannsyneligheten for å fange de blir større, akkurat som med bær og bedre treff, samt skruball.

Lenke til kommentar

Du ser det med en gang du aktivere en annen ball, at fargen på ringen endrer seg til gul eller grønn istedet for orange/rød. Altså hopper de ikke ut så lett.

 

Men jeg kasta bort 20 great balls og en razzberry på en CP??? pokemon igår før han stakk av likevel. Han dytta vekk ballen x antall ganger og curveballs gikk over hodet hans flere ganger..annoying liten jævel.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å sende inn forslag til pokestops? Og evnt. hvordan?

 

Det er ikke mulig pr. i dag. 

 

I forløperen Ingress, var det tidligere mulig å sende inn forslag til nye portaler.  Det gjorde man i appen.

 

Siden alle pokestops/gyms er basert på allerede eksisterende Ingressportaler, vil jeg tro at innmelding av nye kommer til å foregå på samme måte - hvis Niantic har tenkt å innføre det.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det er mulig å sende inn forslag til pokestops? Og evnt. hvordan?

 

Det er ikke mulig pr. i dag. 

 

I forløperen Ingress, var det tidligere mulig å sende inn forslag til nye portaler.  Det gjorde man i appen.

 

Siden alle pokestops/gyms er basert på allerede eksisterende Ingressportaler, vil jeg tro at innmelding av nye kommer til å foregå på samme måte - hvis Niantic har tenkt å innføre det.

 

 

 

Man kunne det inntil for kort tid siden. Hvis de åpner for det igjen, kan det gjøres her:

 

https://support.pokemongo.nianticlabs.com/hc/en-us

Lenke til kommentar

Ingress er ikke en "forløper til pokemon" forresten, det er 100% aktivt fremdeles. I starten av ingress sendte folk inn forslag til portaler, hundretusenvis, og 1/5 av disse brukes som pokestops i PGO. 

Det er derfor mange PGO spillere har laget ingress-konto så de kan bruke det offisielle Ingress Intel kartet som viser alle portalene. Noen av disse er da også pokestops. Samme navn og bilde på dem.

 

Ingress er mere territorie-kriging, et helt annet spill egentlig. Man fanger ingenting der.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...