Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Kjenner jeg er litt sjalu på kompis som bor på 2 pokestops og en Gym, han startet nylig og snart dratt igjen meg og mine 15 levler. En annen jeg kjenner har bare 1 gym og 1 pokestop innenfor sitt område på ca 4 km og føler liten grunn til å spille, håper virkelig de kan legge til flere pokestops og ordne bedre muligheter for (wild)pokemon i skog/mark. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De 30 minuttene for Lucky Egg går altfor fort om man har linet opp mange som skal evolves. Klarte ikke gjøre meg ferdig før tiden var ute, men jeg fikk likevel nesten 50.000 XP. :cool:

Når man buker denne metoden er det kun for XP? Man gir blaffen i hvilke mons man evolver så lenge man har noe å evolve? Vurderer å brenne av et egg snart for å få litt fortgang i levlingen, men er kun level 10 og har ikke noe brukendes å evolve.

 

Nei. Man evolver bare pokemon det er mange av der man bor. Pidgey, Rattata, Drowzee, Zubat, Spearow, Weedle, ect. Dumt å f.eks evolve Charmander, Squirtle, for så å ødelegge progresjonen man har mot Charizard, Blastoise, ect.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når begynner man å finne mange av starter-typene? Har ikke funnet en eneste Charmander frem til lv 13 hvertfall. Får jo aldri evolvet eller gjort noe med han :/

 

I de ordentlige spillene følger alltid starteren meg i tykt og tynt helt til spillets slutt, og er den som evolver først og alltid har høyest level i teamet. Her har jeg ikke brukt han en eneste gang, eller evolvet fordi jeg aldri finner candies.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja. Men vet ikke helt om jeg vil anbefale min "løsning" for å ikke få sensoren til å skru av telefonen når man legger den i lomma/bagen:

 

DtrlbSgh.jpg

 

Hvilken sensor snakker du om? Tror ikke jeg har noe slikt. Tenkte heller på om du har problemer med at det trykker på tlf når du har tlf i lomma? Prøvde å ha den i bukselomma igår, og man må jo ha Appen åpen uten å låse skjermen, men hørte trykking.. Vil jo ikke at den skal gjøre random ting i spillet.

Lenke til kommentar

Ringen endrer farge til en lavere vanskelighetsgrad når du bytter til great/ultra ball har jeg sett. De bryter ikke ut så lett da.

 

Master ball finnes ikke ingame enda men er i koden sammen med navn på diverse legendaries sier dataminere

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Når man buker denne metoden er det kun for XP? Man gir blaffen i hvilke mons man evolver så lenge man har noe å evolve? Vurderer å brenne av et egg snart for å få litt fortgang i levlingen, men er kun level 10 og har ikke noe brukendes å evolve.

 

 

 

Det er ikke noen vits i å bruke et egg før man har nok å evolve til å få brukt opp en god del av de 30 minuttene egget er aktivt. Litt bortkastet å bruke et egg, evolve 4 pokemons og så … ikke noe? Sjekk http://www.pidgeycalc.com og fyll inn det du har linet opp der så ser du hvor god utnyttelse av egget du får.

Lenke til kommentar

Når begynner man å finne mange av starter-typene? Har ikke funnet en eneste Charmander frem til lv 13 hvertfall. Får jo aldri evolvet eller gjort noe med han :/

 

 

 

Jeg innbiller meg at det kommer helt an på om man befinner seg et sted der denne typen pokemon er satt til å spawne.

Jeg så og fanget en Charmander 3 dager etter at jeg startet, men dette har vært den eneste hittil. Forøvrig CP 11...

 

Leste et sted at Squirtle var veldig vanldig i en av parkene i Oslo.

 

Har et strøk her hjemme der jeg har sett 4 Drowsee på en gang.

 

Hos foreldrene mine ser jeg Paras og Tentacool.

 

Utenfor huset til 94-åringen som bor bortenfor meg ser jeg Gastly og Haunter... :hmm:

Lenke til kommentar

 

Når man buker denne metoden er det kun for XP? Man gir blaffen i hvilke mons man evolver så lenge man har noe å evolve? Vurderer å brenne av et egg snart for å få litt fortgang i levlingen, men er kun level 10 og har ikke noe brukendes å evolve.

 

 

 

Det er ikke noen vits i å bruke et egg før man har nok å evolve til å få brukt opp en god del av de 30 minuttene egget er aktivt. Litt bortkastet å bruke et egg, evolve 4 pokemons og så … ikke noe? Sjekk http://www.pidgeycalc.com og fyll inn det du har linet opp der så ser du hvor god utnyttelse av egget du får.

Jeg vil bare legge til hva man får i XP (lucky egg gir jo dobbelt av dette) og evolving gir klart mest i tillegg til å fange en ny pokemon. Det er smart å befinne seg i nærheten av pokestops med lure om man får tid til overs, - men evolve først og fremst.

 

Man får XP (erfaringspoeng) for forskjellige aktiviteter som man går opp i nivå med:

500 XP – Ny pokémon fanget

100 XP – Pokémon fanget

10 XP – «Curve ball»

10 XP – «Nice throw»

50 XP – «Great throw»

100 XP – «Excellent throw»

50 XP – Sjekke inn på pokéstop

100 XP – Kjempe mot motsatt lag sitt pokémon-gym

150 XP – Vinne motsatt lag sitt Pokémon-gym

50 XP – Vinne en pokémon på trening (på et av ditt lag sine gym)

200 XP – Klekke et pokéegg

500 XP – Utvikle en pokémon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noen vits i å bruke et egg før man har nok å evolve til å få brukt opp en god del av de 30 minuttene egget er aktivt. Litt bortkastet å bruke et egg, evolve 4 pokemons og så … ikke noe? Sjekk http://www.pidgeycalc.com og fyll inn det du har linet opp der så ser du hvor god utnyttelse av egget du får.

Man bør heller ikke vente for lenge. Jeg hadde linet opp så mange at jeg ikke ble ferdig på 30 minutter. Og man får jo inn nye lucky egg. Har 4 nå og er jo litt spent på hva det kan bli ut av de pokemonene som jeg ikke har evolvet før.

Lenke til kommentar

 

 

Når man buker denne metoden er det kun for XP? Man gir blaffen i hvilke mons man evolver så lenge man har noe å evolve? Vurderer å brenne av et egg snart for å få litt fortgang i levlingen, men er kun level 10 og har ikke noe brukendes å evolve.

 

 

Det er ikke noen vits i å bruke et egg før man har nok å evolve til å få brukt opp en god del av de 30 minuttene egget er aktivt. Litt bortkastet å bruke et egg, evolve 4 pokemons og så … ikke noe? Sjekk http://www.pidgeycalc.com og fyll inn det du har linet opp der så ser du hvor god utnyttelse av egget du får.

Jeg vil bare legge til hva man får i XP (lucky egg gir jo dobbelt av dette) og evolving gir klart mest i tillegg til å fange en ny pokemon. Det er smart å befinne seg i nærheten av pokestops med lure om man får tid til overs, - men evolve først og fremst.

 

Man får XP (erfaringspoeng) for forskjellige aktiviteter som man går opp i nivå med:

500 XP – Ny pokémon fanget

100 XP – Pokémon fanget

10 XP – «Curve ball»

10 XP – «Nice throw»

50 XP – «Great throw»

100 XP – «Excellent throw»

50 XP – Sjekke inn på pokéstop

100 XP – Kjempe mot motsatt lag sitt pokémon-gym

150 XP – Vinne motsatt lag sitt Pokémon-gym

50 XP – Vinne en pokémon på trening (på et av ditt lag sine gym)

200 XP – Klekke et pokéegg

500 XP – Utvikle en pokémon

Hva er det jeg har fått 13xp for da?
Lenke til kommentar

 

Når begynner man å finne mange av starter-typene? Har ikke funnet en eneste Charmander frem til lv 13 hvertfall. Får jo aldri evolvet eller gjort noe med han :/

 

Jeg innbiller meg at det kommer helt an på om man befinner seg et sted der denne typen pokemon er satt til å spawne.

Jeg så og fanget en Charmander 3 dager etter at jeg startet, men dette har vært den eneste hittil. Forøvrig CP 11...

 

Leste et sted at Squirtle var veldig vanldig i en av parkene i Oslo.:

 

Regner med at det er Frognerparken du snakker om. Tidligere var det Squirtle, men etter oppdateringen så er det Charmander. (Og visstnok også en Blastoise akkurat nå....) (Hentet fra https://map.goradar.io/)

 

iA6d6uOl.png

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...