Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Et spørsmål angående eggene som man må 'gå inn'. Når er det kilometrene telles? Føler det er litt av og på.

 

F.eks. hvis jeg skal gå en tur med dama uten å holde på med tlf; kan jeg ha Appen åpen (iPhone) og bare låse telefonen med knappen på siden, uten å gå ut av programmet først? Teller den km da?

NB: Tilfelle dette har blitt endret siden siste patch, men var slik tidligere, mest sansynelig helt likt nå, har ikke lest noe annet.

 

Måten spillet regner ut km på egg er at hvert minutt sjekker den gps kordinatene dine og tegner en rett linje mellom der du var for 1min siden og der du er nå. Avstanden mellom disse 2 punktene legges til på egget/eggene du har til klekking.

 

Dvs, at for å få max ut av avstanden du går, gå i rette linjer.

Går man i sirkel eks, kan man ende opp med å være veldig nærme der man var sist sjekken ble utført og i værste fall på nøyaktig samme sted, og da blir det ikke lagt til noe på eggene.

 

Spillet registerer ingen ting vist skjermen er av eller spillet ligger i bakgrunnen, så man må gå rundt med spillet aktivt på skjermen hele tiden.

 

Takk for meget godt svar :)

 

 

Når du "låser" telefonen med knappen på siden slutter det også å telle ingame.

 

låser* :)

Lenke til kommentar

Har som mål å fange alle. Men merker det går trådt fremover nå. Pinsir, Diglett, Duduo, Rhydon, ect er ikke så lett å finne mange av i Oslo. Ellers så mangler jeg Lapras, Porygon og Hitmonlee av de litt mer sjeldne.

 

De som bor i store byer spiller på Easy. Selv spiller jeg på Hard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillerne man møter er tilsvarende gode også da. Passerte f.eks. Gymmen på Blindern i går. Lvl 8 - der den dårligste pokemonen var en 1600+ Gyarados...

 

Ellers er det ikke alle byer som er like bra. Det kommer helt an på hva slags miljø det var/er for Ingress der. Var på ferie på et lite sted forrige uke, 20-25 pokestops og 5 gymmer innenfor et område det tok fem min å gå i alle retninger om en stod i midten.

Lenke til kommentar

Collector er antall pokemon du har fanget i en pokeball. Breeder er hvor mange du har klekket i egg.

 

På meg står det f.eks. 1272 på Collector. Mens jeg for tiden har 163 i Pokemon jeg går rundt med.

Wow, 1272! Jeg har bare 76 i Collector og 80 Pokemon, og har ikke overført noen. Det er vel 250 som er max man kan i bagen, og må overføre når det blir flere.

Lenke til kommentar

Ja, ble nesten litt overrasket selv... Har faktisk stort sett spilt det ganske passivt. Går rundt med Pokemon Go åpent på mobilen i lomma eller i bagen, og tar den opp hver gang det vibrerer / det er en Pokemon der. I tillegg så har det blitt noen solskinnsdager der jeg har sittet i Frognerparken eller utenfor Astrup Fearnley. Og der dukker det typisk opp en ny Pokemon i minuttet pga alle Pokestops har lures i seg hele tiden. Ettersom jeg begynte dagen det kom ut, så blir det rundt 40-50 Pokemon om dagen, altså noen timer spilling hver dag jeg har hatt fri i juli.

 

gaute14: Det finnes ikke. Er folk som ved hjelp av bots har fanget alle og nådd lvl 40 (som er maks level), og det beste man får er Ultra Ball (lvl 15 er det vel).

Endret av blured
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De 30 minuttene for Lucky Egg går altfor fort om man har linet opp mange som skal evolves. Klarte ikke gjøre meg ferdig før tiden var ute, men jeg fikk likevel nesten 50.000 XP. :cool:

 

Når man buker denne metoden er det kun for XP? Man gir blaffen i hvilke mons man evolver så lenge man har noe å evolve? Vurderer å brenne av et egg snart for å få litt fortgang i levlingen, men er kun level 10 og har ikke noe brukendes å evolve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...