Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er spillet så godt som dødt for meg. Nearby-funksjonen er borte (og ikke fikset) i den nye patchen, og Pokevision er nå nedlagt. Da betyr det at man går 100 % i blinde for å finne Pokemons, og det gidder jeg ikke.

 

RIP PoGo 2016-2016.

Om man mister spillere som gir opp om de ikke lengre kan jukse så er det bare positivt for spillet. :cool:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Om du er litt teknisk, så er det mulig å sette opp sin egen variant av Pokevision (link). Skjønner forøvrig godt at de slår ned på Pokevision, da de sender en haug med forespørsler til serveren (som om det var en spiller) over hele det området som søkes. Det må helt klart være med på å gjøre serverne treigere.

Lenke til kommentar

Fotsporene fungerte knall de i starten når spillet bare var "offisielt" tilgjengelig i USA, Australia og New Zeland. Hva i allverden som skjedde aner jeg ikke, og det at de nå fjerner fotsporene fullstendig vitner vel om at de ikke aner hvordan de skal få fikset det selv.

 

Kan diskutere hvorvidt PokeVision osv er "juks", men at fjerning av fotsporene er en degradering av spillet er det ingen tvil om. Var langt bedre å spille i starten når fotsporene fungerte, var alltid spennende når du så en Pokemon du ikke allerede hadde og du da visste at den nå innenfor 1 km rekkevidde og det å forsøke å peile seg selv i riktig retning så fotsporene skulle bevege seg fra tre, til to og forhåpentligvis en osv..

 

Nå fabler man jo rundt i blinde. Det er ikke spesielt gøy. De har også "rotet" til Pokemon nests så nå har det blitt veldig random hva man eventuelt finner hvor. Det i seg selv er jo forsåvidt positivt, men mange vannpokemon er ikke nå lenger nødvendigvis knyttet til områder med vann og det gir jo null mening.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt når jeg begynner å finne pokemons med høy cp (1000+)? Er lv11 og finner fortsatt bare 12-250cp 99% av gangene. Hvor blir det av disse kjempene på 1800+ som jeg ser i gyms overalt?

 

Jeg har aldri spilt med fungerende fotspor så for meg er det et fett

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt når jeg begynner å finne pokemons med høy cp (1000+)? Er lv11 og finner fortsatt bare 12-250cp 99% av gangene. Hvor blir det av disse kjempene på 1800+ som jeg ser i gyms overalt?

Å finne Pokemons med så høy CP er meget uvanlig. De fleste av de du ser i gym's er nok evolvet og oppgradert. De fleste har kanskje en eller to som de har hatt flaks å finne i 1500+.

 

Min høyeste som er en Lapras på 2200, var vel 1900 når jeg fikk den. Den kom fra ett 10km egg. Mye snax i de egga.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Som Pokevision selv har sagt så håpet de å kunne drive på til den interne trackingfunksjonen, altså fotsporene, ble fikset. Hadde de blitt borte etter det tror jeg færre ville brydd seg.

 

Noe av problemet med Pokemon Go er at en Pokemon dukker opp i 15 min av gangen, så å gå fullstendig i blinde er veldig håpløst. Spawntid skulle hatt sammenheng med rarity, slik at f.eks en Charizard som dukker opp en gang i måneden faktisk blir det en times tid, samtidig som f.eks Rattata refreshes oftere. La ordet spre seg i nærområdet og skap sosiale situasjoner over at noe sjeldent har spawnet, istedetfor å la det være noe som dukker opp på nearby-kartet i to minutter og så forsvinner. Når jeg først kommer meg hjem etter en tur, går jeg ikke ut igjen om jeg så ser noe bra på kartet, da jeg vet at sannsynligheten er stor for at det er borte innen jeg finner frem. Det kan umulig være intensjonen. 

Lenke til kommentar

Fotsporene fungerte knall de i starten når spillet bare var "offisielt" tilgjengelig i USA, Australia og New Zeland. Hva i allverden som skjedde aner jeg ikke, og det at de nå fjerner fotsporene fullstendig vitner vel om at de ikke aner hvordan de skal få fikset det selv.

 

Kan diskutere hvorvidt PokeVision osv er "juks", men at fjerning av fotsporene er en degradering av spillet er det ingen tvil om. Var langt bedre å spille i starten når fotsporene fungerte, var alltid spennende når du så en Pokemon du ikke allerede hadde og du da visste at den nå innenfor 1 km rekkevidde og det å forsøke å peile seg selv i riktig retning så fotsporene skulle bevege seg fra tre, til to og forhåpentligvis en osv..

 

Nå fabler man jo rundt i blinde. Det er ikke spesielt gøy. De har også "rotet" til Pokemon nests så nå har det blitt veldig random hva man eventuelt finner hvor. Det i seg selv er jo forsåvidt positivt, men mange vannpokemon er ikke nå lenger nødvendigvis knyttet til områder med vann og det gir jo null mening.

De har bare fjernet fotsporene som aldri har fungert i Norge. Jeg kan ikke se at det er noen merkbar endring at de i klienten ikke viser noe som er midlertidig slått av fra serverne pga. belastning.

Lenke til kommentar

Syns fortsatt det er litt kjipt å bare finne under 500CP. Må jeg evolve for å pushe dem over 500?

 

Jeg var lvl 20 første gang jeg traff på en Pokemon med over 1000 cp. Og nå på snart lvl 22, så skjer det langt i fra daglig. Så du har nok et lite stykke igjen, da lvl 11 er i xp 1/4 av lvl 20. Men som Sending! skriver så er det mulig med evolve og power up. I tillegg er det også veldig stor variasjon fra Pokemon til Pokemon hvor mye CP de kan få. Du kan se litt på det her.

Endret av blured
Lenke til kommentar

 

De har bare fjernet fotsporene som aldri har fungert i Norge. Jeg kan ikke se at det er noen merkbar endring at de i klienten ikke viser noe som er midlertidig slått av fra serverne pga. belastning.

 

 

Jo, det har fungert i Norge. Alle som lastet ned via US/AUS/NZ-konto og spilte i Norge hadde en fungerende nearby-funksjon. Det var det ganske mange som gjorde. Så fjernet de den funksjonen for å avlaste serverne i forbindelse med at de skulle utvide PoGo-tilgjengeligheten til andre land.

 

Nå er det umulig å finne Pokemons uten 100 % flaks. Latterlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

De har bare fjernet fotsporene som aldri har fungert i Norge. Jeg kan ikke se at det er noen merkbar endring at de i klienten ikke viser noe som er midlertidig slått av fra serverne pga. belastning.

Fotsporene fungerte i norge i starten

Lenke til kommentar

Det er en ting dere har oversett. Det er alltid pokemon som er øverst til venstre i "griden" som er nærmest. Går du feil vei flytter den seg mot høyre. Går du nærmere en annen flytter den seg oppover mot venstre. Så du kan se på når de shuffler rundt på griden hvor nær du er. Når symbolet blinker legges det til en ny pokemon i lista

 

Er bare bra at masse spillere som var avhengig av en jukse nettside slutter. Mindre load på serverne for oss andre.

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns fortsatt det er litt kjipt å bare finne under 500CP. Må jeg evolve for å pushe dem over 500?

Det kan jo hende at om man bruker stardust til å gi over 20 Pidgey maks styrke så begynner man plutselig finne sterkere figurer. Kan være slikt for spillet skal jo være noe man oppdager underveis og ikke noe man går gjennom med walkthrough og masse jukseprogrammer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...