Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Skal du levle eget lag sin gym, bruk så lav CP pokemon du kan som allikevel kan slå den første du møter. Du får mye mer XP av å slå en av pokemonene med en lav Cp pokemon enn å slå alle med en uberpoke. Fort gjort å få 7-800 xp iallefall for å slå 1 pokemon, noe du kan repetere fort og levle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til å prøve meg på et gym for første gang. Men venter litt, er bare på level 7 forløpig. Fanget ca 80 pokemons. Den beste jeg har fanget kalles 'Jynx', men den er sikkert ikke "bra" :p

Var ute og gikk til et (en?) pokestop som er like ved der jeg bor igår kveld, jaggu møtte jeg på to jenter med nesa ned i telefonene sine :p Mye positivt med dette spillet; man blir tvunget til å komme seg ut, gå turer, møter andre som spiller osv. - men dette er nok ikke noe nytt for de som er i denne tråden ;)
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er en ting jeg lurer på som jeg sliter litt med å finne svar på.

 

Jeg er nå lvl 22. har nok candies til å evolve 2 evees. Vil de bli sterkere/høyere CP om jeg venter med å evolve de til jeg er høyere level? Jeg er klar over at jeg kan finne ville evees på høyere CP i høyere level, men det er ikke spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar

Er en ting jeg lurer på som jeg sliter litt med å finne svar på.

 

Jeg er nå lvl 22. har nok candies til å evolve 2 evees. Vil de bli sterkere/høyere CP om jeg venter med å evolve de til jeg er høyere level? Jeg er klar over at jeg kan finne ville evees på høyere CP i høyere level, men det er ikke spørsmålet mitt.

 

Nei.

Lenke til kommentar

 

Er en ting jeg lurer på som jeg sliter litt med å finne svar på.

 

Jeg er nå lvl 22. har nok candies til å evolve 2 evees. Vil de bli sterkere/høyere CP om jeg venter med å evolve de til jeg er høyere level? Jeg er klar over at jeg kan finne ville evees på høyere CP i høyere level, men det er ikke spørsmålet mitt.

 

Nei.

 

Så da ere bare banke på da. Likevel litt kjedelig å hele tiden tenke at jeg kaaan finne en evee som er høyere CP i senere level og dermed spare meg for et par power ups.

Lenke til kommentar

 

 

Er en ting jeg lurer på som jeg sliter litt med å finne svar på.

 

Jeg er nå lvl 22. har nok candies til å evolve 2 evees. Vil de bli sterkere/høyere CP om jeg venter med å evolve de til jeg er høyere level? Jeg er klar over at jeg kan finne ville evees på høyere CP i høyere level, men det er ikke spørsmålet mitt.

 

Nei.

 

Så da ere bare banke på da. Likevel litt kjedelig å hele tiden tenke at jeg kaaan finne en evee som er høyere CP i senere level og dermed spare meg for et par power ups.

 

 

I know. Story of my life.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Er en ting jeg lurer på som jeg sliter litt med å finne svar på.

 

Jeg er nå lvl 22. har nok candies til å evolve 2 evees. Vil de bli sterkere/høyere CP om jeg venter med å evolve de til jeg er høyere level? Jeg er klar over at jeg kan finne ville evees på høyere CP i høyere level, men det er ikke spørsmålet mitt.

 

 

Nei.

Så da ere bare banke på da. Likevel litt kjedelig å hele tiden tenke at jeg kaaan finne en evee som er høyere CP i senere level og dermed spare meg for et par power ups.

 

I know. Story of my life..

Evolving (helst sammen med et lucky egg) er jo en måte å skaffe seg mer XP på, så da kan det likevel lønne seg å bruke candy på det. Det er sånt man må veie for og imot.

Lenke til kommentar

Ikke bare se på CP. Jeg er selv lvl 22, og har to Eevee med helt grei CP (583 og 554), men de har bare 69 og 73% potensiale (IV kalkulator her), så da venter jeg med å finne en som har enda bedre potensiale. Spesielt fordi (om jeg har forstått det riktig) navnetrikset bare fungerer en gang (Pyro, Sparky, Rainer).

Lenke til kommentar

Ikke bare se på CP. Jeg er selv lvl 22, og har to Eevee med helt grei CP (583 og 554), men de har bare 69 og 73% potensiale (IV kalkulator her), så da venter jeg med å finne en som har enda bedre potensiale. Spesielt fordi (om jeg har forstått det riktig) navnetrikset bare fungerer en gang (Pyro, Sparky, Rainer).

Navnetrikset mener jeg å ha hørt fungerer flere ganger. Men uansett, vet ikke helt om jeg skjønner IV greiene helt. Har Evees på 618, 526 og 500. Den høyeste på 618 gir meg dette

8 possible IV combinations found with perfection:

Maximum : 80%

Average : 65%

Minimum : 53%

Endret av sindredl
Lenke til kommentar

Alle Pokemon har et sett med individuelle verdier (IV). Disse er attack, defence og stamina, og to Pokemon med lik CP kan ha ulik IV. Derfor er noen utgaver av en Pokemon bedre enn andre.

 

Den Eevee'n du har der finnes det flere (8) med de samme verdiene på samme CP. Så den kan være 80%, 53%, eller et sted midt i mellom. (Der 100% er 15,15,15). Det finner du først ut om du oppgraderer den noen ganger, og legger inn tallene på nytt i kalkulatoren (og haker av på TRUE/Yes på powered.

 

Personlig så velger jeg å aldri satse på en Pokemon som ikke har over 80-85++ potensiale, samt så høy CP som mulig. Men du kan se an litt også, det tar ikke så lang tid å fange opp nok candy til en Eevee. Mens en Magikarp hadde jeg vært ekstremt kresen på hvilken jeg skulle oppgradert.

Endret av blured
Lenke til kommentar

 

 

 

Er en ting jeg lurer på som jeg sliter litt med å finne svar på.

 

Jeg er nå lvl 22. har nok candies til å evolve 2 evees. Vil de bli sterkere/høyere CP om jeg venter med å evolve de til jeg er høyere level? Jeg er klar over at jeg kan finne ville evees på høyere CP i høyere level, men det er ikke spørsmålet mitt.

 

Nei.

 

Så da ere bare banke på da. Likevel litt kjedelig å hele tiden tenke at jeg kaaan finne en evee som er høyere CP i senere level og dermed spare meg for et par power ups.

 

 

I know. Story of my life.. 

 

 

Hehe, den tolket jeg dypt ^_^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et spørsmål angående eggene som man må 'gå inn'. Når er det kilometrene telles? Føler det er litt av og på.

 

F.eks. hvis jeg skal gå en tur med dama uten å holde på med tlf; kan jeg ha Appen åpen (iPhone) og bare låse telefonen med knappen på siden, uten å gå ut av programmet først? Teller den km da?

Lenke til kommentar

Et spørsmål angående eggene som man må 'gå inn'. Når er det kilometrene telles? Føler det er litt av og på.

 

 

F.eks. hvis jeg skal gå en tur med dama uten å holde på med tlf; kan jeg ha Appen åpen (iPhone) og bare låse telefonen med knappen på siden, uten å gå ut av programmet først? Teller den km da?

Låse iphone med knappen på siden? 0.0 har det kommet en låse knapp på siden? Er ikke den til lyden da?

 

Men ja, du kan ha det åpent og vandre på, den vil telle det så lenge telefonen ikke skrur seg av/skjermen av

Lenke til kommentar

Et spørsmål angående eggene som man må 'gå inn'. Når er det kilometrene telles? Føler det er litt av og på.

 

F.eks. hvis jeg skal gå en tur med dama uten å holde på med tlf; kan jeg ha Appen åpen (iPhone) og bare låse telefonen med knappen på siden, uten å gå ut av programmet først? Teller den km da?

NB: Tilfelle dette har blitt endret siden siste patch, men var slik tidligere, mest sansynelig helt likt nå, har ikke lest noe annet.

 

Måten spillet regner ut km på egg er at hvert minutt sjekker den gps kordinatene dine og tegner en rett linje mellom der du var for 1min siden og der du er nå. Avstanden mellom disse 2 punktene legges til på egget/eggene du har til klekking.

 

Dvs, at for å få max ut av avstanden du går, gå i rette linjer.

Går man i sirkel eks, kan man ende opp med å være veldig nærme der man var sist sjekken ble utført og i værste fall på nøyaktig samme sted, og da blir det ikke lagt til noe på eggene.

 

Spillet registerer ingen ting vist skjermen er av eller spillet ligger i bakgrunnen, så man må gå rundt med spillet aktivt på skjermen hele tiden.

Endret av Svar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er en ting jeg lurer på som jeg sliter litt med å finne svar på.

 

Jeg er nå lvl 22. har nok candies til å evolve 2 evees. Vil de bli sterkere/høyere CP om jeg venter med å evolve de til jeg er høyere level? Jeg er klar over at jeg kan finne ville evees på høyere CP i høyere level, men det er ikke spørsmålet mitt.

 

Nei.

Så da ere bare banke på da. Likevel litt kjedelig å hele tiden tenke at jeg kaaan finne en evee som er høyere CP i senere level og dermed spare meg for et par power ups.
 

I know. Story of my life..

Evolving (helst sammen med et lucky egg) er jo en måte å skaffe seg mer XP på, så da kan det likevel lønne seg å bruke candy på det. Det er sånt man må veie for og imot.

Her er forresten en kalkulator som kan brukes for å finne ut hvor mange man bør ha før det lønner seg å bruke et lucky egg:

http://www.pidgeycalc.com

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å vente til jeg har samle 70+ pidgeys og sendt like mange til transfer for å ha nok candies. Evolver for XP når jeg er nær neste level stort sett. Har enda masse igjen.

 

Hvis man bare skal gå og vente vente vente kanskje kanskje kanskje blir man drittlei lenge før man når lvl 30. Trenger ikke min-maxe alt.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...