Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

 

De har bare fjernet fotsporene som aldri har fungert i Norge. Jeg kan ikke se at det er noen merkbar endring at de i klienten ikke viser noe som er midlertidig slått av fra serverne pga. belastning.

Fotsporene fungerte i norge i starten

Ikke med releasen for Norge. Instalerte første dag og så bestandig 3 spor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det umulig å finne Pokemons uten 100 % flaks. Latterlig.

Ja, for enkelte er det jo latterlig å ikke vil kunne jukse. Andre foretrekker at spillet er slik.

 

At Niantic prioriterer å gjøre spillet likt for alle ser i alle fall jeg som positivt og jeg tror de både på kort og spesielt på lang sikt vil tjene på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Men har dere ikke fått med dere at øverst til venstre i grid lista er nærmest og de endrer posisjon ettersom du går bort fra dem ?

Det var slik da tracker fungerte.  Etter at de slo av funksjonen er det helt tilfeldig rekkefølge på pokemonene i lista. Er det mer enn ni pokemoner i nærheten kan to spillere til og med ha helt forskjellige pokemoner på listen. De tre pokemonene som vises nede til høyre er ikke de tre nærmeste, bare de tre som tilfeldigvis ble plassert øverst på listen. 

Endret av Slettet-NIoHlfL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Syns fortsatt det er litt kjipt å bare finne under 500CP. Må jeg evolve for å pushe dem over 500?

 

Du finner høyere når du blir høyere level.

 

 

Håper det. Jeg ser på pokemon-lista mi nå så har jeg 117/250 og bare 3 er over CP250, på level 11. Har knapt brukt en stardust enda, for jeg tenker det kommer alltid noen som er sterkere rett rundt hjørnet så hva er vitsen med å waste stardust på en lav level.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Fotsporene fungerte i norge i starten

Ikke med releasen for Norge. Instalerte første dag og så bestandig 3 spor.

 

Som sagt, siden starten, ikke norsk release.

Lenke til kommentar

Håper det. Jeg ser på pokemon-lista mi nå så har jeg 117/250 og bare 3 er over CP250, på level 11. Har knapt brukt en stardust enda, for jeg tenker det kommer alltid noen som er sterkere rett rundt hjørnet så hva er vitsen med å waste stardust på en lav level.

 

 

 

Og det er helt riktig. I fra lvl 10 til lvl 15 som jeg er nå snart har snitt-CP på pokemoner jeg fanger økt med ca. 100. Bruker man stardust til å øke CP, øker den bare med noen skarve titalls CP. Det gir ingen mening å kaste bort stardust på det når man kan vente i en uke og så finne en like kraftig eller kraftigere pokemon.

 

Å bruke stardust på alt annet enn final evolution pokemon er også meningsløst.

Lenke til kommentar

Håper det. Jeg ser på pokemon-lista mi nå så har jeg 117/250 og bare 3 er over CP250, på level 11. Har knapt brukt en stardust enda, for jeg tenker det kommer alltid noen som er sterkere rett rundt hjørnet så hva er vitsen med å waste stardust på en lav level.

 

Ingen vits.

 

Vet bare ikke hvordan jeg får disse sværingene som står og passer på gyms. 

 

It's all about the level. Pokemonene du finner har en CP cap som er direkte avhengig av din level, så frykt ikke. Jo høyere level du er, jo høyere level kan pokemonene være --> høyere CP.

Lenke til kommentar

Du kan se hvilken lvl de som har "sværingene" i gyms er. Stort sett alle gyms jeg ser nå så er de beste i lvl 20-23++, og da har de spilt veldig mye mer enn deg.

 

Lvl 11 = 55.000 xp

Lvl 20 = 210.000 xp (4x så mye)

Lvl 23 = 435.000 xp (8x så mye)

Endret av blured
Lenke til kommentar

Ok så foreløpig får jeg bare holde meg til å catche og transferre. Kan jo evolve masse pidgeys men har ikke nok til å bruke en hel lucky egg på det. Får vel evolvet 8 stk nå iflg pidgeycalc. Det er ikke en level engang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vet bare ikke hvordan jeg får disse sværingene som står og passer på gyms. Føles litt meningsløst å angripe gyms når alle mine er under 500.

 

 

De sværingene er stage 2 eller 3 pokemoner, som eieren antakelig også har brukt stardust på. Å finne stage 2 eller 3 pokemoner på gata er det forferdelig liten sannsynlighet for, i hvert fall de som kan bli så kraftige som ~1500CP.

 

Det er for øvrig ikke meningsløst å angripe gyms. Du tar med deg 6 pokemon inn i kampen, og med 6 pokemon tar du i hvert fall ned én av disse sværingene. Så får du XP, og gymmet mister prestige. Rinse and repeat.

Lenke til kommentar

Jepp det er ingen som tjener på at enkelte spillere bruker en nettside og andre ikke.

 

Det er som om Blizzard skulle godtatt mods som drastisk gir folk som ikke bruker den et kjempe handicap i WoW.

Er ikke litt sammenlignbart en gang..

 

 

 

Nå er det umulig å finne Pokemons uten 100 % flaks. Latterlig.

Ja, for enkelte er det jo latterlig å ikke vil kunne jukse. Andre foretrekker at spillet er slik.

 

At Niantic prioriterer å gjøre spillet likt for alle ser i alle fall jeg som positivt og jeg tror de både på kort og spesielt på lang sikt vil tjene på det.

 

 

Niantic kunne gjort dette etter at tracker-systemet var på plass. Det som er latterlig er å kalle Pokevision juks. Og når den Pokemonen øverst til venstre att på til ikke er den som er nærmest av de på "nearby", så kan en Pokemon i teorien være en kilometer til venstre, eller en kilometer til høyre. Med andre ord vil du ikke rekke å finne Pokemonen dersom du velger bittelitt feil vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...