Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tar en del buss for tiden. Er det egnet å spille når man kjører buss? Da beveger man seg jo mye, men rekker man å fange pokemons f.eks.?

Det fungerer fint til pokestops hvertfall. Bare husk at du ikke trenger å plukke opp det som kommer ut når du spinner på "hjulet", bare trykk på X med engang så får du alt uansett.

 

Fange pokemons bruker man litt mere tid på, så da har du sikkert kjørt forbi noen ting innen du har fanga den. Men så lenge du har kommet inn på den, kan du fange den uten at den forsvinner selvom du beveger deg langt vekk fra den.

Lenke til kommentar

Hmm, har opplevd det en 6-7 ganger. Ikke så lenge da, 20 min der Pokemon rømmer hver gang på første ball, og jeg ikke får hentet ut items fra pokestops.

 

Edit: Må bare skryte litt (uten at jeg vet helt hvor sjelden den er), men går litt tid mellom hver gang jeg fanger/klekker en ny pokemon nå:

 

3HrXMDql.jpg

Endret av blured
Lenke til kommentar

Hmm, har opplevd det en 6-7 ganger. Ikke så lenge da, 20 min der Pokemon rømmer hver gang på første ball, og jeg ikke får hentet ut items fra pokestops.

 

Edit: Må bare skryte litt (uten at jeg vet helt hvor sjelden den er), men går litt tid mellom hver gang jeg fanger/klekker en ny pokemon nå:

Enda mer irriterende enn at de rømmer er når appen fryser når man skal registrere fangsten. Opplevde det 4 ganger på rad fredag med en dragelignende greie med masse skjell på ryggen som jeg ikke hadde sett før. Måtte bare gi opp.

 

Ellers bør enkelte passe seg for hva de gjør på jobb:

https://www.youtube.com/watch?v=H7p5uUErIA0

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

119 tusen stardust? (jukset :O? )

 

Har brukt 150k de siste par dagene og har igjen 100k. Stardust er ikke spesielt sjeldent når du drar inn 20k+ per dag og har spart siden starten.

 

Med mindre du forflytter seg så fort at du blir soft bannet. Har opplevd det endel ganger.

Hendt meg én gang, på toget. Lokalbuss derimot går fint.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

 

Jeg tar en del buss for tiden. Er det egnet å spille når man kjører buss? Da beveger man seg jo mye, men rekker man å fange pokemons f.eks.?

Det fungerer fint til pokestops hvertfall. Bare husk at du ikke trenger å plukke opp det som kommer ut når du spinner på "hjulet", bare trykk på X med engang så får du alt uansett.

 

Fange pokemons bruker man litt mere tid på, så da har du sikkert kjørt forbi noen ting innen du har fanga den. Men så lenge du har kommet inn på den, kan du fange den uten at den forsvinner selvom du beveger deg langt vekk fra den.

 

Takk for godt svar.

 

Og om jeg har forstått det riktig, så er poenget med spillet å fange/trene/klekke så mange pokemons som mulig? ;)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tar en del buss for tiden. Er det egnet å spille når man kjører buss? Da beveger man seg jo mye, men rekker man å fange pokemons f.eks.?

Det fungerer fint til pokestops hvertfall. Bare husk at du ikke trenger å plukke opp det som kommer ut når du spinner på "hjulet", bare trykk på X med engang så får du alt uansett.

 

Fange pokemons bruker man litt mere tid på, så da har du sikkert kjørt forbi noen ting innen du har fanga den. Men så lenge du har kommet inn på den, kan du fange den uten at den forsvinner selvom du beveger deg langt vekk fra den.

Takk for godt svar.

 

Og om jeg har forstått det riktig, så er poenget med spillet å fange/trene/klekke så mange pokemons som mulig? ;)

Det stemmer, og evt sloss om gym'er da om man ønsker det. Etterhvert som man kommer høyt opp i level (20+), så tar det lang tid å levle høyere og da vil man mest sannsynelig ta over gym'er også for å få XP.

 

Ett annet tips er å spare all stardust til du er minimum lvl 20, for dette vil du trenge mye av for å maksimere "power up" på de sterkeste Pokémonsa dine. Jeg hadde ca 180 000 stardust når jeg begynte å bruke det i lvl 22, og nå er jeg helt skrapa og sliter med å få nok i lvl 26.

 

Ett tips til: Etter å ha fanget endel pokemons iløpet av en dag eller to, lønner det seg å ta en runde med Lucky Egg (dobbel XP) og evolve alle de som er billige å evolve som Pidgey, Caterpie, Weedle. Dette gir 500 XP (1000 med lucky egg).

Endret av Sending!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode tips! Ser det koster penger å skaffe pokecoins, er det noen annen måte å skaffe coins på? :)

 

Ta over og hold på gyms, du får 10(?) pokecoins når du tar over, og tror det er hver 22de time, så teoretisk ta over 10 gyms og tjen 100 coins :p Ikke kommet så langt selv så kan hende det er andre detaljer rundt dette jeg ikke vet om

 

*d'oh!* var ikke kjapp nok 

Endret av technicality
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Noen lures ved vannkanten i dag tidlig så fikk jeg de siste Magikarpene jeg trengte. Har nå en Gyarados med 13 stamina og 29 atk+def IVer. Bite/Hydro pump. Ikke at Gyarados er spesielt brukbar, men etter 400 candies kan jeg like gjerne evolve den beste.

 

Fant også en Blastoise in the wild. 1700 CP. Spiste opp alle bærene og ultra ballene mine, og nesten alle greatballene mine. Så stakk den. Asshole.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...