Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som lønner seg mest er vel strengtatt å komme seg raskest mulig til level 30. Det er på level 30 CP på Pokemons slutter å skalere, så det er da du har størst potensiale hva gjelder å få sterke Pokemon. Så inntil man er level 30 så er det jo egentlig "bortkastet" å bruke Stardust på å forbedre Pokemon.

 

Problemet er dog det at du virkelig møter veggen på level 20-22, etter det så kreves det så latterlig mye EXP for å gå opp level at hele spillet stagnerer.

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke sett noen i gyms som er over lvl 21, og de har store pokemons der. Det vanligste jeg ser i gyms er lv15-19 spillere, og det er typisk pokemons fra CP800-1500. Et par ganger over 2000.

 

Tror nok folk stagnerer rundt lv 20

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere så er jo gymmer temmelig håpløst lagt opp. En på level 10 med en CP 600-700 Pokemon tar relativt enkelt ned en gym full av personer på level 20 med CP900-1500 Pokemon om han har nok potions og tålmodighet.

 

Så mye av grunnen til at du ikke ser gymmer med supersterke Pokemons, elle folk på veldig høy level lenger er fordi mange rett og slett ikke gidder å sette sine sterkeste i gymmer lenger og heller bruker dem til å raskere ta ned andre gymmer og fordi mange av som har spilt mest og har kommet seg forbi level 24 rett og slett driter i gymmer og heller fokuserer på fanging, stops og eggs da det er det som gir mest effektiv XP.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere så er jo gymmer temmelig håpløst lagt opp. En på level 10 med en CP 600-700 Pokemon tar relativt enkelt ned en gym full av personer på level 20 med CP900-1500 Pokemon om han har nok potions og tålmodighet.

 

Så mye av grunnen til at du ikke ser gymmer med supersterke Pokemons, elle folk på veldig høy level lenger er fordi mange rett og slett ikke gidder å sette sine sterkeste i gymmer lenger og heller bruker dem til å raskere ta ned andre gymmer og fordi mange av som har spilt mest og har kommet seg forbi level 24 rett og slett driter i gymmer og heller fokuserer på fanging, stops og eggs da det er det som gir mest effektiv XP.

 

Og det er jo helt supert for sånne som meg, som synes det er spennende og artig å ta over en gym i ny og ne, og ikke er så opptatt av level og xp-samling. 

Lenke til kommentar

Flere kan angripe samtidig. Opp til 6 tror jeg. Jeg ble akkurat assistert av en fyr jeg ikke klarte å se mens jeg tok ned en lv 4 gym nettopp..kikka rundt overalt men det var bare meg der. Kanskje han satt innendørs og spoofa.

Men det er gymmen sin level som avgjør hvor mange som kan bli stående og passe på den. Og hver spiller kan bare sette igjen 1 pokemon.

 

Du ser de andre poppe opp rundt gymringen mens du slåss.

 

Trenger ikke slåss i gyms hvis du syns det er vanskelig. Men du må innom en gym for å velge team når du blir lvl 5.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jepp motstanderen blir en AI... Bare trykker på din egen pokemon for å gjøre basic angrep, og holder inne fingern for å gjøre special attack når meteret fylles opp. Kan "dodge" også med å sveipe fingeren en vei men det virker nesten aldri siden det alltid er lag mellom deg og servern.

 

Så egentlig er battles bare mashing og holde inne fingern for å skyte sp.atk innimellom til en av dere dør. 

 

De har ikke implementert player  v player battling enda.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke vært innom noe gym ennå, men det er vel sånn at om gymmen er tatt over av samme lag som deg, så kan du bare plassere en pokemon der?

Jeg vet man tjener 10 pokecoins når man tar over en gym, - gjelder det også når man bare plasserer en der?

 

Jeg har lest litt på bloggen: http://retrospekt.blogg.no. Jeg synes hun har mye bra info for nybegynnere.

Hvor mange som kan ha 1pokemon i en gym avhenger av gymen sitt level.

Vistr du er på samme lag som gymen, sloss man med 1 pokemon av gangen mot den lmed lavest CP, slår du den går du videre til neste med samme pokemon.

 

Vinner du, selv bare mot 1, får du litt xp og gymmen får mer prestige poeng.

Du kan se det når du er inne på gymmen, eks 3500/4000 ville betydd at gymmen er L3, med plass til 3 og mangler 500 poeng for å bli level 4 med plass til 4.

 

Er du på en gym som ditt lag ikke eier, slåss man med 6pokemion, 1 og 1 til man enten gir seg, eller ett av lagene har tapt.

Her starter man også med den som har svakest CP,  men gymen mister prestige poeng isteden for å få for hver gang du vinner en kamp.

Slår man ut en pokemon, vill den miste sin plass på gymen og havner tilbake til eier med 0 helse.

Slår man ut alle og får prestigen til gymen langt nok ned blir den nøytral og kan taes over av hvem som helst.

 

Flere kan sloss mot en gym samtidig. Starter man samtidig vill man også sloss mot den samme defenderen samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har heller ikke vært innom noe gym ennå, men det er vel sånn at om gymmen er tatt over av samme lag som deg, så kan du bare plassere en pokemon der?

Jeg vet man tjener 10 pokecoins når man tar over en gym, - gjelder det også når man bare plasserer en der?

Jeg har lest litt på bloggen: http://retrospekt.blogg.no. Jeg synes hun har mye bra info for nybegynnere.

 

Hvor mange som kan ha 1pokemon i en gym avhenger av gymen sitt level.

Vistr du er på samme lag som gymen, sloss man med 1 pokemon av gangen mot den lmed lavest CP, slår du den går du videre til neste med samme pokemon.

 

Vinner du, selv bare mot 1, får du litt xp og gymmen får mer prestige poeng.

Du kan se det når du er inne på gymmen, eks 3500/4000 ville betydd at gymmen er L3, med plass til 3 og mangler 500 poeng for å bli level 4 med plass til 4.

 

Er du på en gym som ditt lag ikke eier, slåss man med 6pokemion, 1 og 1 til man enten gir seg, eller ett av lagene har tapt.

Her starter man også med den som har svakest CP, men gymen mister prestige poeng isteden for å få for hver gang du vinner en kamp.

Slår man ut en pokemon, vill den miste sin plass på gymen og havner tilbake til eier med 0 helse.

Slår man ut alle og får prestigen til gymen langt nok ned blir den nøytral og kan taes over av hvem som helst.

 

Flere kan sloss mot en gym samtidig. Starter man samtidig vill man også sloss mot den samme defenderen samtidig.

Tusen takk for svar, - nå skjønner jeg mye mer av det med gym! :D Endret av Hanne9867
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...