Gå til innhold

Er du lei maset om å oppgradere til Windows 10?


Anbefalte innlegg

 

Jeg forstår ikke de som ikke vil oppgradere. Skal på død og liv ikke spille på lag.

 

Kanskje fordi win 7 er noe av det beste M$ har laget? Stabilt, enkelt å jobbe med, ikke klager det ved installasjon av usignerte drivere osv.

 

Oppgraderte til win 10 på den stasjonære for et par uker siden, men kan ikke si det var noen "oppgradering". Vurderer å rulle tilbake til win 7.

Da er du en del av problemet.

 

"hvorfor skal jeg pante flasker? Jeg bryr meg ikke om søppel liggende rundt omkring og gir faen i andre mennesker."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har slått av Windows 10 oppgradering, eller har slått av tilbudsmeldinger på skjermen

 

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har avinstallert en og samme Windows-oppdatering og så skjult den fra oppdateringslisten når den dukker opp igjen... Så jeg vet ikke hvor mye vi kan stole på MS i denne saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke de som ikke vil oppgradere. Skal på død og liv ikke spille på lag.

Oppgraderte min datamaskin til Windows 10 ca. et halvt år etter at det ble tilgjengelig.

 

For maks to måneder siden var jeg tilbake på Windows 7. Og jeg har disablet den irriterende masingen om å oppgradere.

 

Og jeg har mine veldig gode grunner til akkurat det.

 

Så for å svare på din kommentar "Skal på død og liv ikke spille på lag", så er det bare å si at jeg ønsker ikke å spille på et "lag" som for meg fungerer mye dårligere enn "laget" jeg spilte på før. Føles litt som å gå fra å spille på Tysklands landslag i fotball, til å spille på Norges.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Jeg forstår ikke de som ikke vil oppgradere. Skal på død og liv ikke spille på lag.

Oppgraderte min datamaskin til Windows 10 ca. et halvt år etter at det ble tilgjengelig.

 

For maks to måneder siden var jeg tilbake på Windows 7. Og jeg har disablet den irriterende masingen om å oppgradere.

 

Og jeg har mine veldig gode grunner til akkurat det.

 

Så for å svare på din kommentar "Skal på død og liv ikke spille på lag", så er det bare å si at jeg ønsker ikke å spille på et "lag" som for meg fungerer mye dårligere enn "laget" jeg spilte på før. Føles litt som å gå fra å spille på Tysklands landslag i fotball, til å spille på Norges.

Da kan du la være å spille på laget med internett tilgang. Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Voldsomt så innbitt enkelte var her da. Eg prøvde Win10 i 3 dager før eg gikk tilbake til Win7.

Maskinen låste seg under spilling, vinduer sluttet å svare, skjermene gikk i svart i 5 sekunder når de følte for det, slike ting. Ikke hatt ett eneste slikt problem med Win7, og de kom med ÈN gang med Win10.

 

Så Win10 kan suge en sitron for min del.

Endret av IcedInsanity
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke de som ikke vil oppgradere. Skal på død og liv ikke spille på lag.

Mange som har gammel hardware som fortsatt funker helt greit til sitt bruk. Har selv en printer som sluttet å funke når jeg oppgraderte. Måtte knote til en gammel laptop med Win-7 på og bruke den til å drive printeren.

 

Får dårlig samvittighet om jeg må kjøpe ny printer når den gamle fortsatt ikke er utslitt og har helt grei kvalitet. Og den vil nok vare leeeenge siden den brukes ganske sjeldent.

 

2j14o7k.jpg

 

Vi er ihvertfall best på noe...

Endret av Psykonaut
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Kanskje fordi win 7 er noe av det beste M$ har laget? Stabilt, enkelt å jobbe med, ikke klager det ved installasjon av usignerte drivere osv..

 

 

Windows 2000 var relativt sett noe av det beste Microsoft har laget. Mest stabile versjonen jeg har brukt. Men den begynner å bli litt utdatert.

 

Men jeg tror hukommelsen spiller deg et puss, slik min også pleier å gjøre. Både Windows 7 og hvis jeg husker riktig Windows Vista brånektet å installere usignerte drivere. Dette måtte man endre innstillinger på for å få til, som man også må nå.

 

Rart hvor mange som klager på egenskaper i Windows 10 som de har i det OSet de selv sitter på. Men, men.

Lenke til kommentar

Voldsomt så innbitt enkelte var her da. Eg prøvde Win10 i 3 dager før eg gikk tilbake til Win7.

Maskinen låste seg under spilling, vinduer sluttet å svare, skjermene gikk i svart i 5 sekunder når de følte for det, slike ting. Ikke hatt ett eneste slikt problem med Win7, og de kom med ÈN gang med Win10.

 

Så Win10 kan suge en sitron for min del.

 

Det du forteller om høres mer ut som en installasjon som har gått feil enn problemer med Windows 10.

 

Det eldste jeg har testet en W10 på er E6300 og et Nvidia 280 skjermkort ( Erstatter til 8800 ) og det fungerte , selvsagt Windows klagde på at skjermkortet ikke var bra nok , men en driver fra Nvidia og det fungerte helt greit.

 

Av og til er det litt verre med laptops, men det lar seg gjøre der også om du bruker tid på det.

 

Når det gjelder funksjonalitet og stabilitet er soleklart Windows 10 langt bedre enn forgjengerene , faktisk kan jeg ha en oppetid på 14 dager ( eller lengre så lenge det ikke er noen oppdateringer ) og pcen sløves ikke ned , Windows 7 derimot kunne kreve litt oftere oppdateringer for å få fungere greit.

 

De verktøyene vi også har tilgang på nå ( og noen vi ikke har tilgang på ) er i mine øyne bedre enn det vi hadde før , taskmanager er faktisk langt kjappere å bruke og gir en mer grundig oversikt over hva man bør gjøre videre.

 

Og når det gjelder spill fungerer faktisk mange eldre spill langt bedre på W10 enn de gjorde på W7 og ikke minst 8 / 8.1 for min del.

Lenke til kommentar

Koser meg med win 95 på jobben. Men denne er det ikke mulig å bytte ut med annet os.

 

Har selvfølgelig en moderne pc ved siden av (win7), her er det IKT som må ta valget om å oppgradere til 10.

 

Selv har jeg byttet til 10 hjemme, men jeg synes praksisen til windows der pc-er som står påslått, men ikke i bruk blir snikoppgradert er feil. Selv om Windows kontrollerer at alt fungerer på 10, så betyr ikke det at alle drivere og programvare vil fungere på 10 (fra 7 eller 8).

Lenke til kommentar

 

 

Jeg forstår ikke de som ikke vil oppgradere. Skal på død og liv ikke spille på lag.

 

Kanskje fordi win 7 er noe av det beste M$ har laget? Stabilt, enkelt å jobbe med, ikke klager det ved installasjon av usignerte drivere osv.

 

Oppgraderte til win 10 på den stasjonære for et par uker siden, men kan ikke si det var noen "oppgradering". Vurderer å rulle tilbake til win 7.

Da er du en del av problemet.

 

"hvorfor skal jeg pante flasker? Jeg bryr meg ikke om søppel liggende rundt omkring og gir faen i andre mennesker."

 

Hva har det med saken å gjøre? Hvis han velger å bruge et bedre og mer vellutviklet Os som hackere snart mister interressen av uansett. Og et Os som ikke har noe i mot torrenter og ulisensierte drivere. Så er det hans valg. Synes persolig at Win10 er klutrete i menyer og på skjermen. Og foretrekker selv win7 ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hallelujah for hver som opgraderer og gjør det mindre trolig at det er vits å produsere virus som befenger gamle utdaterte maskiner som bare står og smitter omgivelsene.. Mens eierne ikke merker noe fordi dem bare leser VG og logger in på facebook med dem.. Og tror all møkka er reklame som svirrer.. Det burde være TVANG på opgraderingen, og alle som nekter burde kastes av nettet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har Windows 10 på to Surface, jobb-PC, en 7" wintab og to laptoper - men har også deaktivert "påminnelsene" og beholdt Windows 8.1 på den stasjonære (hovedmaskinen). Hovedgrunnen til det er at den er det tukla så mye med (alt fra mods på spill til EventGhost-automatisering) at jeg ikke engang tar sjansen på en oppgradering, da de andre enheten jeg har også har vist Windows 10s stygge, buggete baksider. Har liten tro på at ALT det rare som lever på den PCen her overlever en oppgradering med "behold all the stuff", og samtidig så synes jeg så mange av Windows 10s fordeler er for bærbare enheter - spesielt tablets - og da sett fra MIN bruk - at poenget blir borte. ClassicShell tok livet av Windows 8-looken på dag 1, og jeg har til dags dato til gode å bli stoppa fra å gjøre noe fordi jeg ikke har Windows 10.

 

Samtidig har jeg med Win 8 en PC som ikke har multiple personality disorder når det gjelder hvor innstillinger er lagret, og hvor jeg ikke må i Group Policy Manager for å sette oppdateringer til manuell. For ikke å snakke om at det visstnok er en bug i Windows 10 som gjør at makemkv ikke klarer å lese alle blurayplater, en bug som ikke eksisterer i Win7/8. Er vel en smule ironisk at et OS som har antipiratfunksjoner samtidig har en bug som går ut over de med lovlig kjøpte plater. "I used to buy blu rays, but then I got windows 10, and had to start using bittorrent" -Windows 10 user

Lenke til kommentar

Hallelujah for hver som opgraderer og gjør det mindre trolig at det er vits å produsere virus som befenger gamle utdaterte maskiner som bare står og smitter omgivelsene.. Mens eierne ikke merker noe fordi dem bare leser VG og logger in på facebook med dem.. Og tror all møkka er reklame som svirrer.. Det burde være TVANG på opgraderingen, og alle som nekter burde kastes av nettet!

Mener du win 7 er et grunnleggende usikkert os kontra win 10?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis du vet sånn noenlunde hva du driver med, så er ikke Windows 7 fundamentalt mindre sikkert enn Windows 10.

 

Og siden MS tydeligvis ikke bare kan lage en ny og sikrere OS-kjerne, men samtidig insisterer på fucke opp brukeropplevelsen, så er det vel strengt tatt deres egen feil hvis ikke flere oppdaterer.

 

I tillegg så har du hele den tvilsomme forretningspraksisen rundt Windows Store og UWP som jeg virkelig ikke ønsker å støtte opp om på noe som helst vis, som gjør at jeg på nåværende tidspunkt ikke har noe ønske om å migrere til Windows 10.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og siden MS tydeligvis ikke bare kan lage en ny og sikrere OS-kjerne, men samtidig insisterer på fucke opp brukeropplevelsen, så er det vel strengt tatt deres egen feil hvis ikke flere oppdaterer.

Men siden de ikke har "fucket opp brukeropplevelsen" så er det bare å oppgradere. :)

 

UWP er genialt. Fremtiden er lys. :)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...