Gå til innhold

Vil kreve NRK-lisens selv om du har plombert TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kilden denne artikkelen refererer til sier at dette er et forslag, og at regjeringspartiet Høyre ikke er positive til det. Veldig rart førsteavsnitt i så fall? Her fremstår det jo som om det skal skje.

 

Tek.no eller Journalisten har gått på en smell her, og jeg er tilbøyelig til å tro at det er Tek. Eller hur?

 

(note: jobber i NRK)

 

It's you.

Det kommer klart frem av artikkelen at dette er et forslag. Les setning nummer to.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke bare Høyre som er i mot det. Også Venstre, KrF, FrP og Arbeiderpartiet. Sannsynligheten for at det blir innført er altså liten.

 

Det jeg reagerer mest på er at dette er for å få betalt fra dem som hittil har sett NRK gratis på internett. Men hva med oss som aldri ser på NRK noen steder i det hele tatt? Vi blir ikke tatt hensyn til!

 

Gjør NRK om til en vanlig betalingskanal NÅ! La dem som bruker betale for det, enten det er på TV eller på nett. Og la oss som ikke bruker NRK (eller TV i det hele tatt) få slippe.

 

PS. NRKs lisensinntekter var i fjor på 5,4 MILLIARDER(!) kroner. Er det riktig at den norske statens TV-kanal skal ha et årlig budsjett tilsvarende haugevis av Hollywood-produksjoner?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Dette reagerer jeg på. Det der er kun påstander og sleip retorikk:

 

– Hvis du ser på NRK på andre måter enn via et TV-apparat i heimen, uten at du betaler lisens til NRK, så er du en gratispassasjer, og det blir urettferdig overfor fellesskapet, sier Tore Olaf Rimmereid til Tek.no.

 

 

Jeg ser ikke på NrK. Jeg har en Playstation 4 koblet opp på monitor, og på den spillkonsollen (PS4) har de tilrettelagt for NrK-app, men den har jeg heller aldri giddet å innstallere. Så jeg er altså en av disse som faktisk av prinsipp holder meg god fra å være gratispassasjer.

 

Da kan jeg med samvittigheten i behold drive motargumentasjon som faktisk holder vann, og ikke setter meg i en "pirat"-bås.

 

Stortinget bør bare lese hans papirlefse, også bør de velge andre alternativer. Vi er vel alle interesserte i at apparattilknytningen fjernes. Jeg som er lovlig skjermbruker og ingen gratispassasjer, vil heller beholde apparattilknytningen slik som den er, inntil politikere blir modne nok til å faktisk finne tiltak som gjør også de fattige en tjeneste, men også de som ikke ønsker seg et TV-sendingstilbud.

 

Og når man først diskuterer lisens, hvorfor skal så NrK ha monopol på den statsstøtten. Å være medlem av EU vil mange politikere helst, men å ta inn over seg de fire friheter det vegrer de seg litt i mot. Altså fri konkurranse burde vel også omfatte kringkasting?

 

Vi har alt for mye media og aktiviteter man ellers kan nytte bredbåndet til. Så faren er stor for at folk blir feite og gafler i seg sukkerholdig og feit mat. Alt medietilbudet går da pr. definisjon utover folkehelsa.

 

Skal man også der da, ty til tvangsmidler og overformynderi? Tvinge folk til å bruke bredbåndet sitt som helhet mindre? Det sammen med harddiskavgifter og andre urettferdige avgiftsbelastninger som man risikerer at bare med noen få pennestrøk veltes over på befolkningen. Slik avgiftskåthet må vi til livs synes jeg.

 

Samtidig så hadde det vært samfunnsøkonomisk å tatt fra folk på lisenskontoret til NrK jobbene. De kan sikkert melke kuer, eller selge forsikring (for å ta et par yrker de kan skifte over på)

 

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke er spesiellt interessert i sport. Jeg kan også si at jeg absolutt ikke er interessert i "mongounderholdning" som Berrum og Beyer. Altså fordummende underholdning. Hvorfor skal mine penger da gå til å støtte videre drift på slikt?

 

Berrum og Beyer vil helt sikkert kunne få seg jobb som klovner på sirkus og i barneselskaper.

 

Når det kommer til sportsbiten, så kan jeg forstå at folk liker det. Det ligger ikke på det, men den sporten er da ofte fryktelig dyr. Så hvorfor skal en statskanal ha den rollen? Det finnes jo flust med tilbud av sport på andre betalkanaler.

 

 

 

Få det på skatten. Mer rettferdig mtp inntekt, mindre administrasjon og mindre frustrasjon. Se mot Finland :)

 

 

 

Jeg nekter å betale penger til en form for media som appåtil har en politisk slagside. Dessuten, jeg ser ikke på TV, nektet å motta dekoder og har ikke analogt kabelnett hjemme.

 

Gode argumenter som jeg støtter opp om.  :thumbup:

 

 

Hvis NRK skal være obligtorisk for alle da bør NRK sitt budsjett reduseres med mer en 90% slik at lisensen også reduseres til 10% eller mindre i forhold til hva den er i dag. 

 

Det får være galt nok at man må være fjernsynsløs for å slippe NRK lisens, om man ikke også må være bostedsløs for å slippe den samme lisensen.

Helt enig!

Endret av G
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvis NRK skal være obligtorisk for alle da bør NRK sitt budsjett reduseres med mer en 90% slik at lisensen også reduseres til 10% eller mindre i forhold til hva den er i dag. 

 

Det får være galt nok at man må være fjernsynsløs for å slippe NRK lisens, om man ikke også må være bostedsløs for å slippe den samme lisensen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så kan man kreve veiavgift av dem som ikke har bil også. Miljøavgifter av dem som ikke forurenser. Kreve skatt av dem som ikke har inntekt. Du må da betale moms av det du ikke kjøper. Pluss telefonregning selv om du ikke har telefon. Ja dette var flott. Stå på !!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så SLUTT å tilby det via andre kanaler jævla ubrukelige MEFIA-mediahus! Faens jævla retards.

 

Kilden denne artikkelen refererer til sier at dette er et forslag, og at regjeringspartiet Høyre ikke er positive til det. Veldig rart førsteavsnitt i så fall? Her fremstår det jo som om det skal skje.

 

Tek.no eller Journalisten har gått på en smell her, og jeg er tilbøyelig til å tro at det er Tek. Eller hur?

 

(note: jobber i NRK)

For du skjønte ikke overskriften

 

Vil kreve NRK-lisens selv om du har plombert TV-en

eller innholdet

 

Forslaget kommer fra Rimmereid-utvalget, ledet av Tore Olaf Rimmereid, og vil anslagsvis gi NRK en økning i lisensinntekter på over 300 millioner kroner, skriver Journalisten.no.

 

Tydelig at du jobber i NRK.

Endret av Rudde
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...