Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Har spilt det online 64 player conquest både på Xbox One og PC nå. Pluss et stykke inn i singelplayer på begge systemene. Har en I7 6700 Skylake + 2 stk Nvidia 1080 i SLI i PC'n.  Det ser riiiimelig lekkert ut på PC, ja. Spiller både konsoll og PC på en 78 tommer 4K Samsung JS9500 TV. PC i native 4K selvfølgelig og Xbox One oppskalert nødvendigivs.

 

Likevel overrasket hva det har fått ut av Xbox One. Tips til de med Xbox One S, som kan oppskalere selv til 4K. Don't. Sett konsollen til 1080p og la TV'n oppskalere til 4K selv. Det ser faktisk merkbart bedre ut. Skuffende oppskalering på Xbox One S, enda så hypet det er både på forum, youtube og i spillpressen.

 

Blir ikke venner med mus og tastatur i spill, så selv på PC'n spiller jeg med Xbox One kontrolleren, også online! Det funker greit for meg. :)

 

Viktigst, pc eller konsoll - dette er det beste Battlefield på lenge! Kartene er mer interessante, væreffektene mer interessante, våpnene er... artige de også. Pluss singelplayer campaign ser faktisk ut til å virke OK den også. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber jo selvsagt nattskift denne uken, så må nok pent vente til i morgen ettermiddag før jeg får boltret meg på slagmarken. Er forøvirg veldig opppløftende å lese så mye positivt her inne i forveien!

 

Gleder meg noe helt hinsidig mye :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Uhm hvordan kjøper jeg nye weapons?

Du får war bonds du kan kjøpe våpen og utstyr med. Men de fleste våpen må du også ha level i den klassen. Feks må du ha level 2 i scout før du kan kjøpe k98 rifla.

 

 

Som for meg til å tenke.

 

K89 og russian rifle har helt like stats bortsett fra at russerne skyter fortere. Jeg ser ingen fordel med k98 over russian rifle.

Lenke til kommentar

 

Uhm hvordan kjøper jeg nye weapons?

Du får war bonds du kan kjøpe våpen og utstyr med. Men de fleste våpen må du også ha level i den klassen. Feks må du ha level 2 i scout før du kan kjøpe k98 rifla.

 

 

Som for meg til å tenke.

 

K89 og russian rifle har helt like stats bortsett fra at russerne skyter fortere. Jeg ser ingen fordel med k98 over russian rifle.

 

Joa skjønte det, men lurte på hvor jeg fikk tak i nye våpen. Fant det ut etter en god stund med knoting xD

Lenke til kommentar

Har ikke sett så mye etter det i selve BF1, men du kan gå inn på battlefield.com og career for å se alt av stats.

 

Hva bruker dere for å sjekke FPS? Føler at FPSen dropper ganske lavt iblant, får opp det ene gule/oransje symolet på siden av skjermen i blant, og har settings på en mellomting av high og medium.

 

Noen med noe lignende specs som i-4690K og 970 som kunne posta fpsen sin og hvordan settings de bruker.

 

Liker mesteparten av kartene så langt, men synes Argonne Forest var elendig, ikke noe særlig glad i smale maps (Op. locker og metro f.eks.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke sett så mye etter det i selve BF1, men du kan gå inn på battlefield.com og career for å se alt av stats.

 

Hva bruker dere for å sjekke FPS? Føler at FPSen dropper ganske lavt iblant, får opp det ene gule/oransje symolet på siden av skjermen i blant, og har settings på en mellomting av high og medium.

 

Noen med noe lignende specs som i-4690K og 970 som kunne posta fpsen sin og hvordan settings de bruker.

 

Liker mesteparten av kartene så langt, men synes Argonne Forest var elendig, ikke noe særlig glad i smale maps (Op. locker og metro f.eks.)

 

Takk fant det der!

Lenke til kommentar

 

Uhm hvordan kjøper jeg nye weapons?

Du får war bonds du kan kjøpe våpen og utstyr med. Men de fleste våpen må du også ha level i den klassen. Feks må du ha level 2 i scout før du kan kjøpe k98 rifla.

 

 

Som for meg til å tenke.

 

K89 og russian rifle har helt like stats bortsett fra at russerne skyter fortere. Jeg ser ingen fordel med k98 over russian rifle.

 

Må si jeg foretrekker Lawrence of Arabia.

Lenke til kommentar

 

 

Uhm hvordan kjøper jeg nye weapons?

Du får war bonds du kan kjøpe våpen og utstyr med. Men de fleste våpen må du også ha level i den klassen. Feks må du ha level 2 i scout før du kan kjøpe k98 rifla.

 

 

Som for meg til å tenke.

 

K89 og russian rifle har helt like stats bortsett fra at russerne skyter fortere. Jeg ser ingen fordel med k98 over russian rifle.

 

Må si jeg foretrekker Lawrence of Arabia.

 

 

Den har ikke jeg

Lenke til kommentar

Prøvde å få permanent visning av FPS i spillet, men var ikke bare-bare.

Fulgte guidene under, men spillet ville fremdeles ikke vise FPS når jeg startet det opp. Måtte manuelt skrive inn kommandoene hver gang jeg startet spillet (og hver gang jeg respawnet ingame?).

How to Show The FPS in Battlefield 1

How to Limit or Cap The FPS in Battlefield 1   (Kan kanskje være greit for Freesync/Gsync så spillet ikke går utenfor FPS range til skjermen og gi "tearing".)

Det jeg måtte gjøre var å lage samme user.cfg filen i Notepad++ (Win10 notepad funket ikke for meg). Da lagres filen som .cfg og ikke .txt.
Mulig det er enklere måter å gjøre det på enn å laste ned Notepad++.

Edit:
FPS vises i menyen og helt til jeg spawner ingame, så forsvinner den. Kommer tilbake når jeg går ut i menyen.   :angry:
Ser ikke ut som det finnes noe vei utenom å bruke andre programmer (fraps, msi fireburner osv.).
Håper de fikser dette.

post-11110-0-39898900-1476798641_thumb.jpg

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Prøvde å få permanent visning av FPS i spillet, men var ikke bare-bare.

 

Fulgte guidene under, men spillet ville fremdeles ikke vise FPS når jeg startet det opp. Måtte manuelt skrive inn kommandoene hver gang jeg startet spillet (og hver gang jeg respawnet ingame?).

 

How to Show The FPS in Battlefield 1

How to Limit or Cap The FPS in Battlefield 1   (Kan kanskje være greit for Freesync/Gsync så spillet ikke går utenfor FPS range til skjermen og gi "tearing".)

 

Det jeg måtte gjøre var å lage samme user.cfg filen i Notepad++ (Win10 notepad funket ikke for meg). Da lagres filen som .cfg og ikke .txt.

Mulig det er enklere måter å gjøre det på enn å laste ned Notepad++.

Msi afterburner gjør jobben lettere :D

Lenke til kommentar

Med mindre Nvidia har noen nye drivere å trylle frem, så vinner AMD denne runden.

 

https://m.youtube.com/watch?v=ZxsIOV2AjMc

Gjør de?

 

http://www.guru3d.com/articles_pages/battlefield_1_pc_graphics_benchmark_review,6.html

 

Hvem bryr seg om midrange skjermkort uansett :p

 

Ser jammen ut som om nvidia troner alene på topp jeg  :tease:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...