Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Har de endret noe på hitboxen i BF1? Synes det er mye enklere å spille som sniper i BF1 enn det var i BF4.

Hitboxen virket fullstendig feil/ubalansert i betaen når det gjelder sniper. Høyst bekymringsverdig om dette ikke har blitt rettet opp i releaseversjon?

 

 

Jeg mener det motsatte, føler endelig for første gang i et BF spill at kulene faktisk har en kulebane som er realistisk. Jeg ser kulebanen og justerer meg kjapt etter den. BF4 var 100% urealistisk uten at jeg ikke er en sniper i virkeligheten utenom at jeg har kvalifisert som skarpskytter i militæret :p  Men BF1 føles 100% mer realistisk enn BF4, også skademodellen. Trenger ikke å tømme et magasin for å drepe noen. Du ser også at når kulene faktisk treffer kroppen så reagerer kroppen fysisk på det ingame.

 

Men at det er lettere enn BF4 er det, langt lettere og sånn skal det være. Hitreg i BF4 var helt borte i natten og var en av største grunnene til at jeg ga opp spillet kort tid etter lansering.

 

Måtte ty til Youtube å der ble det sagt at de har øket kulehastigheten i BF1. Da trenger man ikke å måtte sikte et stykke foran fienden, som man måtte i BF4. Hitreg var ikke noe problem i BF4 etter de fikk 60Hz servere med ping limit. Visst folk spiller med 2-300 i ping, så blir det litt værre.

Lenke til kommentar

Lite vits og refere til hvordan BF4 var i starten da det er blitt gjort helt enorme forbedringer etter at LA tok over.

 

Forøvrig kjenner jeg at det klør i fingrene på at det skal bli fredag slik at jeg også får prøvd meg på slagmarken. Men jeg stiller meg litt tvilende til at jeg kommer til å gidde å bruke noe særlig med tid på det. Har alltid spilt HC, både i cod og i BF og har virkelig lyst å fortsette slik, så håper HC serverene dukker opp pronto. Men man kjenner jo folka, de klarer aldri å slippe ett 100% ferdig spill, bare synd de lot det gå så voldsomt ut over oss som utelukende spiller HC :p

Lenke til kommentar

Noen som har noen anelse om hvor lang tid det vil ta å installere spillet fra disk til PS4?

 

Har bare ett spill på disk til PS4 så langt, og jeg husker ikke hvor lang tid det tok å installere. Det verste som fins er å sitte og vente på at et spill du gleder deg til å spille skal installeres - det er jo umulig å gjøre noe fornuftig i mellomtiden.

Er vel ikke så mange som har fått den fysiske utgaven enda siden det ikke er lansert. Men som regel får man forespørsel om hvilken del av spillet man ønsker å installere først, så kan man spille i mens den andre delen installeres f.eks Endret av Mala
Lenke til kommentar

Lite vits og refere til hvordan BF4 var i starten da det er blitt gjort helt enorme forbedringer etter at LA tok over.

 

Forøvrig kjenner jeg at det klør i fingrene på at det skal bli fredag slik at jeg også får prøvd meg på slagmarken. Men jeg stiller meg litt tvilende til at jeg kommer til å gidde å bruke noe særlig med tid på det. Har alltid spilt HC, både i cod og i BF og har virkelig lyst å fortsette slik, så håper HC serverene dukker opp pronto. Men man kjenner jo folka, de klarer aldri å slippe ett 100% ferdig spill, bare synd de lot det gå så voldsomt ut over oss som utelukende spiller HC :p

Får bare håpe de klarer å balansere våpnene i Hardcore den her gangen. Skjønner fortsatt ikke hvorfor man skal ha 60% helse i hardcore, når det skulle ha vært 50%. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Har de endret noe på hitboxen i BF1? Synes det er mye enklere å spille som sniper i BF1 enn det var i BF4.

Hitboxen virket fullstendig feil/ubalansert i betaen når det gjelder sniper. Høyst bekymringsverdig om dette ikke har blitt rettet opp i releaseversjon?

 

 

Jeg mener det motsatte, føler endelig for første gang i et BF spill at kulene faktisk har en kulebane som er realistisk. Jeg ser kulebanen og justerer meg kjapt etter den. BF4 var 100% urealistisk uten at jeg ikke er en sniper i virkeligheten utenom at jeg har kvalifisert som skarpskytter i militæret :p  Men BF1 føles 100% mer realistisk enn BF4, også skademodellen. Trenger ikke å tømme et magasin for å drepe noen. Du ser også at når kulene faktisk treffer kroppen så reagerer kroppen fysisk på det ingame.

 

Men at det er lettere enn BF4 er det, langt lettere og sånn skal det være. Hitreg i BF4 var helt borte i natten og var en av største grunnene til at jeg ga opp spillet kort tid etter lansering.

 

Måtte ty til Youtube å der ble det sagt at de har øket kulehastigheten i BF1. Da trenger man ikke å måtte sikte et stykke foran fienden, som man måtte i BF4. Hitreg var ikke noe problem i BF4 etter de fikk 60Hz servere med ping limit. Visst folk spiller med 2-300 i ping, så blir det litt værre.

 

Når man nå har fått railguns som skyter noe som ser ut som (og treffer som!!) kanonskudd så er det absolutt ikke realistisk. Er rimelig sikker på at de kommer til å balansere bort dette etterhvert. Men om det realistisk eller ikke er ikke hovedpoenget. Poenget er at det bør være balansert, og det var det absolutt ikke i betaen.

Lenke til kommentar

 

Noen som har noen anelse om hvor lang tid det vil ta å installere spillet fra disk til PS4?

 

Har bare ett spill på disk til PS4 så langt, og jeg husker ikke hvor lang tid det tok å installere. Det verste som fins er å sitte og vente på at et spill du gleder deg til å spille skal installeres - det er jo umulig å gjøre noe fornuftig i mellomtiden.

Er vel ikke så mange som har fått den fysiske utgaven enda siden det ikke er lansert. Men som regel får man forespørsel om hvilken del av spillet man ønsker å installere først, så kan man spille i mens den andre delen installeres f.eks

 

Fikk Battlefild 1 i dag, men må vente til den 21 før jeg kan spille det i origin da. Surt å må vente i hele 2 dager før jeg spille det har ventet på å spille det. :)

 
Lenke til kommentar

 

 

Har et for sikkert mange dumt spørsmål, men vet jeg ikke så vet jeg ikke.

 

Fra tid til annen dropper det caches etter en runde, samme som vi fikk 5 av ved oppstart.

Er dette bare skins? Kan jo ikke equipe dem sånn uten videre.

 

Skjønner virkelig ikke noe av dette, hva skal jeg bruke skins til, utseendet?

Scraps og warbonds, hva er forskjellen?

 

Takk for svar

Battlebacks gir hovedsaking skins og de er ene og alene utseendet på våpen. De kan også droppe XP boost og en Puzzle piece til et av to legendary våpen. Man kan velge og scrappe skins for å heller prøve lykken med nye battlepacks.

 

Warbonds får du når du lvler. Med disse kan du unlocke våpen, utstyr etc ingame.

 

 

Ahh, så basically, CS:GO type skinn tull og vas fra battlepack (som jeg bryr meg fint lite om)

Warbonds er det som egentlig betyr noe, for da får man unlocket nye våpen, ikke bare ustseendet.

 

Scraps da, bare til å kjøpe packs?

 

Nå må du gi deg :D haha nei blir ikke rosa skytevåpen, som i csgo. Det koster heller ingen penger.  Battlepacks er også supert da man får aktivert våpen som er i droppen, så man kan få noe man ikke har brukt warbounds på selv. 

Lenke til kommentar

Eneste negative jeg har opplevd med hitboxen hittil er at når folk proner er det vanskelig å treffe de i hodet om de ligger "baklengs" eller sidelengs, altså at de ikke ser mot deg. Torso hitbox er litt for "høy" til at man treffer hodet selv om man helt tydelig ser at skuddet treffer i bakhodet.

 

Nå må du gi deg :D haha nei blir ikke rosa skytevåpen, som i csgo. Det koster heller ingen penger.  Battlepacks er også supert da man får aktivert våpen som er i droppen, så man kan få noe man ikke har brukt warbounds på selv. 

 

Sikker på dette? Jeg er rimelig sikker på at jeg måtte bruke Warbonds på MG 15 i går selv om jeg fikk et distinguished skin til den.

Lenke til kommentar

Hva i allverden er forskjellen på de forskjellige lydinnstillingene? Spillet gir absolutt null informasjon...

 

Regner med at Large vs Medium vs Small Speakers handler om hvor høy dynamic range lyden skal ha. Så for meg med Sennheiser HD 800 hodetelefoner så gir Large mening.

 

Men samtidig så har vi jo alternativer som Headphones, Logitech Pro G Headset og War Tapes... Headphones betyr vel enten enda mer komprimert dynamic range sammenlignet med small, eller betyr det at spillet foretar surround virtualisering for bedre posisjonering ved bruk av hodetelefoner? Who knows??

 

Og hvorfor Logitech Pro G har et eget valg forstår jeg lite av. Og War Tapes sier meg absolutt ingenting.

Lenke til kommentar

 

Noen som har noen anelse om hvor lang tid det vil ta å installere spillet fra disk til PS4?

 

Har bare ett spill på disk til PS4 så langt, og jeg husker ikke hvor lang tid det tok å installere. Det verste som fins er å sitte og vente på at et spill du gleder deg til å spille skal installeres - det er jo umulig å gjøre noe fornuftig i mellomtiden.

Er vel ikke så mange som har fått den fysiske utgaven enda siden det ikke er lansert. Men som regel får man forespørsel om hvilken del av spillet man ønsker å installere først, så kan man spille i mens den andre delen installeres f.eks

 

 

Takk, googlet litt like før jeg kom på diskusjon igjen, og folk sier at installering fra disk tar kort tid, og at man gjerne får mulighet til å spille mens det installerer, slik du skriver. Har kjøpt så mange spill gjennom PSN i det siste, hvor det tar mange timer for å laste ned spillet, og kom plutselig på at installering fra disk er en greie nå det også. :p

 

Har bestilt fra Elkjøp, og postkassen var--som forventet--tom i dag. Krysser fingrene for at det kommer i morgen. Jeg har ingen planer på formiddagen, og har tenkt til å ta med en kjøkkenstol og vente ved postkassen til jeg ser postbilen komme kjørende.

Lenke til kommentar

Prøvde å søke det opp og det finnes faktisk ingen dokumentasjon, og det virker som ingen helt vet hva som er forskjellen på de forskjellige valgene i Battlefield 3 eller 4 heller...

 

Jeg vil tippe at forskjellen på Large, Medium og Small Speakers er High Dynamic Range, Medium Dynamic Range og Small Dynamic Range. Så lenge man bruker høyttalere eller hodetelefoner av god kvalitet som har god dynamikk mellom lave, mellom og høye frekvenser så vil Large være å foretrekke og etter jo dårligere dynamikk utstyret du bruker har jo lavere burde du sette det for ikke ende opp med grøtete lyd hvor detaljer rett og slett forsvinner.

 

 

Hva headphones tilbyr er jo umulig å vite. Vil vel tro at headphones kanskje tilbyr en in-game surround virtualisering, så det vil jo være fordelaktig for de fleste med hodetelefoner. Men det er jo ikke noe valg for Large, Medium eller Small så er vel stygt redd for at spillet tar utgangspunktet at de fleste hodetelefoner ikke nødvendigvis har så god dynamikk så du automatisk blir begrenset til middels eller lav dynamic range.

 

 

War Tapes er visstnok en "loudness" modus som gir deg ekstremt begrenset dynamic range, samtidig som det legger til loudness til mer eller mindre alle lydeffekter i spillet. Høres ut som en temmelig forferdelig modus.

 

 

Hva Logitech Pro G Headset er for noe må jo gudene vite. Er vel kun marketing. Aner ikke hva det tilbyr av eventuell virtualisering eller dynamic range sammenlignet med "headphones".

 

 

Itillegg til dette så kan man jo helt uavhengig av hva man velger, velge mellom stereo og surround. Dette vil jeg tro handler om hvorvidt spillet skal legge til virtualisert surround eller ikke. Men det kan jo fort bety at du ender opp med virtualisert surround uansett hva du velger ovenfor, og ikke kun ved valg av headphones.

 

 

Igjen, det finnes null dokumentasjon så det er jo klin umulig å vite noe sikkert....

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Interessant. Jeg valgte headphones for mitt Fidelio x2. Har ikke tenker noe mer over det i ettertid. Burde kanskje prøve de andre innstillingen for å sjekke om lyden kan bli bedre? Lyden har uansett det råeste lydbildet jeg noen gang har hørt.

Jeg bruker X2 sammen med Creative SoundBlaster X7.

Er kjempe fornøyd med settings: Headphones og stereo.

 

War tapes blir litt for mye for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...