Gå til innhold

Ville du droppet Netflix om de startet med reklame?


Anbefalte innlegg

 

Har noen av de som sier at de ikke vil betale for reklame Canal Digital eller Viasat, eventuellt betaler for vanlige TV-sendinger på annet vis??

 

Forskjellen er at på TV, så har vi betalt for innehold med reklame fra dag 1.

 

100% enig, ingenting bør forandres når det først har startet.... TV-selskapene bør ALDRI redusere eller fjerne reklame siden folk har betalt for det fra dag 1.   :rofl:

 

Stråmann much?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Slik som det er i dag, så har dem 3 følgende valg...:

Nr.1. Basic til Kr 79,-

Nr.2. Standard til Kr 99,-

Nr.3. Premium til Kr 129,-

 

Skal dem absolutt mikse mer reklame inn i pakkene sine så burde dem gjøre det på følgende måte...

Nr.1. Free - 100% reklame finansiert til Kr 0,- , Standard innhold -50% mindre innhold.

Nr.2. Basic - 75% reklame finansiert til Kr 50,- , Standard innhold -25% mindre innhold.

Nr.3. Standard - 50% reklame finansiert til Kr 100,- , Standard innhold.

Nr.4. Premium - 25% reklame finansiert til Kr 150,- , Standard innhold +25% mer innhold.

Nr.5. Premium Plus - 0% reklame finansiert til Kr 200,- , Standard innhold +50% mer innhold.

 

Selv har jeg ingenting imot reklame om den kommer før eller etter det valgte innholdet.

Irritasjonen kommer når reklamen stykker opp innholdet som jeg har lyst å se.

 

TV3 er værst av alle..., men slike "Se hva som skjer!" som TV2 bruker er plagsom nok.

Eller å se film på TV-Norge der Nyheter og Været kommer midt i filmen.

40 minutter avbrekk midt i en film er ikke holdbart.

 

Slike avbrekk gjør løsninger som Nettflix til et veldig attraktivt alternativ.

Lenke til kommentar

TV3 er værst av alle..., men slike "Se hva som skjer!" som TV2 bruker er plagsom nok.

Eller å se film på TV-Norge der Nyheter og Været kommer midt i filmen.

40 minutter avbrekk midt i en film er ikke holdbart.

 

For meg er det irrelevant om det er ett minutt eller en time som avbryter, eller om det er før eller midt inni. Ser ikke på uansett.

Lenke til kommentar

Skal dem absolutt mikse mer reklame inn i pakkene sine så burde dem gjøre det på følgende måte...

Nr.1. Free - 100% reklame finansiert til Kr 0,- , Standard innhold -50% mindre innhold.

Nr.2. Basic - 75% reklame finansiert til Kr 50,- , Standard innhold -25% mindre innhold.

Nr.3. Standard - 50% reklame finansiert til Kr 100,- , Standard innhold.

Nr.4. Premium - 25% reklame finansiert til Kr 150,- , Standard innhold +25% mer innhold.

Nr.5. Premium Plus - 0% reklame finansiert til Kr 200,- , Standard innhold +50% mer innhold.

 

Ville jo blitt helt på trynet å ha modeller hvor man både må betale, se reklame og på toppen av det hel få mindre innhold! :no:

Lenke til kommentar

Har noen av de som sier at de ikke vil betale for reklame Canal Digital eller Viasat, eventuellt betaler for vanlige TV-sendinger på annet vis??

 

Forskjellen er at på TV, så har vi betalt for innehold med reklame fra dag 1.

 

100% enig, ingenting bør forandres når det først har startet.... TV-selskapene bør ALDRI redusere eller fjerne reklame siden folk har betalt for det fra dag 1.   :rofl:

Stråmann much?

 

Nope, bare snudde argumentet på hodet og presenterte et litt ekstremt eksempel som var like dumt som det jeg svarte på.

 

Standard TV leverandørene tjener nok mer enn Netflix siden de 1. tar mer betalt for abonementene sine 2. får reklameinntekter 3. ikke betaler mer for innholdet/ rettighetene. Er det ikke da logisk at de egentlig burde senke prisene litt?

 

Hvis Netflix kan gjøre noe positivt for alle kundene med en slump reklame så ser jeg ikke noen grunn til å la vær, med forbehold at det ikke blir så ekstremt som på vanlige TV-sendinger. Forandring kan fryde vettu, som var poenget mitt :)

Lenke til kommentar

Har noen av de som sier at de ikke vil betale for reklame Canal Digital eller Viasat, eventuellt betaler for vanlige TV-sendinger på annet vis??

Drt er jo helt annerledes. Du betaler for å ha tilgang til å se tv-kanaler. Tv-kanalene har reklame. Du betaler for å få internett, og Internett er full av reklame. Men en betalt tjeneste med reklame er noe annet.

 

Har forøvrig ikke tv-kanaler selv, grunnet mengden reklame.

Lenke til kommentar

 

Har noen av de som sier at de ikke vil betale for reklame Canal Digital eller Viasat, eventuellt betaler for vanlige TV-sendinger på annet vis??

Drt er jo helt annerledes. Du betaler for å ha tilgang til å se tv-kanaler. Tv-kanalene har reklame. Du betaler for å få internett, og Internett er full av reklame. Men en betalt tjeneste med reklame er noe annet.

 

Har forøvrig ikke tv-kanaler selv, grunnet mengden reklame.

 

Øøøøh, okey? Eller mener du at tilgangen man betaler for hos f.eks. Viasat er noe annet enn tilgangen til å se ting når man betaler for Netflix?

Lenke til kommentar

Nå kommer det jo ann på reklame, TV2 sumo har jo reklame man kan spole over.

Men blir det slik youtube man ikke slipper så lett unna og man tillegg må betale kan jeg vinke farvell til netflix.

 

Bra at det finnes alternativer sånn som AdBlock Plus eller liknende!

Irriterende å bruke Youtube på mobil på grunn av alle reklamebruddene

 

Netflix BØR holde seg reklamefritt, ellers så ender de opp konkurs før man vet ord av det!

Man skal ikke være nødt til å reklamefinansiere noe som håver inn såpass mye dollar slik som Netflix gjør

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Skal dem absolutt mikse mer reklame inn i pakkene sine så burde dem gjøre det på følgende måte...

Nr.1. Free - 100% reklame finansiert til Kr 0,- , Standard innhold -50% mindre innhold.

Nr.2. Basic - 75% reklame finansiert til Kr 50,- , Standard innhold -25% mindre innhold.

Nr.3. Standard - 50% reklame finansiert til Kr 100,- , Standard innhold.

Nr.4. Premium - 25% reklame finansiert til Kr 150,- , Standard innhold +25% mer innhold.

Nr.5. Premium Plus - 0% reklame finansiert til Kr 200,- , Standard innhold +50% mer innhold.

 

 

 

 

Ville jo blitt helt på trynet å ha modeller hvor man både må betale, se reklame og på toppen av det hel få mindre innhold! :no:

 

 

 

- Det var ment som eksempel...

Men det hadde vært interesant å sett hvilket av de valgene som hadde blitt mest populært.

Lenke til kommentar

Nå er det historisk alltid et avvik på hva folk sier og hva man reelt vil gjøre.

Netflix tar nok dette spriket med i beregningen.

Desverre er det ofte for store sprik på hva folk svarer når man blir spurt, kontra reel handling når man kommer i situasjonen.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst, veien mellom å sammenlikne Netflix med RyanAir er ikke særlig lang. Reklame er jeg ikke for. Heller ikke fly uten toalett.

 

Og starter Netflix først med reklame så er ikke veien til toalettet lang. Da mister reklamen hele verdien for den som kjøper seg reklameplass. Da kan det godt tenkes at jeg snur på flisa, og leter etter reklamefrie aktører.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Har noen av de som sier at de ikke vil betale for reklame Canal Digital eller Viasat, eventuellt betaler for vanlige TV-sendinger på annet vis??

 

Forskjellen er at på TV, så har vi betalt for innehold med reklame fra dag 1.

TV 2, TVNorge osv så betaler man for å se på 2 måter. Ved å se reklamen, samt via abonnent på TV pakker i fra Canal Digital, Viasat, Altibox, Riks-TV osv. Det er jo en grunn til at TV2 har kranglet med Canal Digital og nå Altibox om å få mer betalt for å vise kanalene sine hos dem.

 

Det er vel ikke en eneste kanal man kan få sett gratis, utenom NRK via nettet, eller antenne, så lenge man ikke betaler lisens (De har minimalt mer reklame på sportsendinges, som jeg syntes er ok for å slippe at det går på TV2).

 

TVNorge forsøkte å få sin kanal utenom Riks-TV når det digital bakkenettet kom, men ble nektet.

 

Blir selv overrasket over hvor irriterende reklame på TV2 er hver gang jeg må se litt på det (Fotball EM osv).

Lenke til kommentar

Jeg kunne levd med et 20-30 sekunders reklameinnslag før en film/serie. Til nød. Men blir underholdningen avbrutt midt i, er det takk og farvel. Men da skulle jeg hatt reduksjon i prisen. Dette pose og sekk prinsippet om brukerbetaling og reklameinntjening er jeg egentlig sterkt imot. Det er en grunn til at jeg ikke leser papiraviser lengre, og en grunn til at jeg ALDRI kommer til å betale for en nyhetstjeneste på nett. Jeg har sluttet å betale for å se reklamer.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...