Jump to content

BizzyX78

Medlemmer
  • Content Count

    1354
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

493 :)

Recent Profile Visitors

10933 profile views
  1. ----- +Ghost pirate LeChuck ----- - Good one... Thanks for the laugh...he he... -----
  2. ----- - Personlig så spiller jeg ikke PUBG, men er helt enig med designerne her at våpen bør være balanserte. Der noen våpen er svært gode på lang avstand, men ikke så bra på nært hold. Mens andre er svært gode på nært hold, men til sammenligning ikke er noe særlig bra på lange avstander. Har man våpen som er svært gode på både lang avstand og på nært hold så grenser det til OP. Og det er ikke noe særlig bra for konkuranse delen av spilleopplevelsen, uansett om det er snakk om PUBG eller andre lignende spill. -----
  3. ----- +MrLuni ----- - Det var egentlig ikke så rart, da "Remaster" betyr det å resturere orginalen slik at den skinner som ny. I motsettning til det dem gjor med "WarCraft Nr.3.". Noe som strengt tatt kan kalles mer en "Remix" enn noe annet. ----- Blizzard tok en "Peter Jackson"... Med tanke på det han gjor med "Middle-Earth". Det han gjor med "Lord of the rings" var greit nok, siden om han hadde tatt med alt fra bøkene så hadde vi ikke endt opp med bare en trillogi i så måte. Dog det han gjor med "The Hobbit" ble det mye styr og ståk av blandt fans verden over, siden han vevte inn ting som strengt tatt ikke kom fra boka. Slik at det skulle dekke til en trillogi der også. ----- Det Blizzard gjor var en kombinasjon av disse to eksemplene. Dem lot mye være urørt på mange måter, mens i tillegg til å legge til ekstra innhold, dog begrenset i så måte. Så blundret dem det bare mer til ved å fjerne esensielle aspekter og elementer ved ikke bare den "nye" utgaven av spillet, men at det også affekterte dem av oss som sitter med orginalen. ----- Tanken bak "Diablo Nr.1"-remater'en var nok det å få spillet til å virke relativt knirke fritt på nyere HW. Noe man kan strengt tatt få til med orginalen også, med litt knoting og know-how. Og ikke at det skulle fremstå som en Remix i så måte. ----- Personlig så har jeg sett eksempel på en god tilnærming til (Unofficial-)Remater i form av en mod til "Diablo Nr.1.", men sørgelig nok selv om det meste av forbedringer var på sin plass så ligner det mer på en Remix enn en Remaster. For sant å si så ser det mer ut som at "Diablo Nr.1." og "Diablo Nr.2." hadde fått en unge, der det meste er "Diablo Nr.1." dog med en god dose "Diablo Nr.2." blandet inn i oppskriften. Pluss litt inspirasjon tatt fra "Diablo Nr.3." med tanke på oppløsninger og slikt. I mitt hode og ikke minst hjerte så ble dette feil... Men "To each its own" som det heter på fint. -----
  4. ----- - Det er et uttrykk som heter "If it ain't broke, don't fix it...", men om de absolutt skal komme med en Remater av "Diabo Nr.2." så er det en ting jeg virkelig håper at dem fikser/fjerner. Den gamle dama utenfor inngangen til grotten/hulen i fjellet på slutten av "Lord of Destruction"-expansion'en. Den absolutt siste replikken hennes før du går inn var høyst unødvendig og ødeleggende. Av alle de små tingene som irriterte meg med "Diablo Nr.2." så var det den som irriterte mest av alt. -----
  5. ----- +tankbug ----- - Må innrømme at den der forvirret meg litt... All FPS handler mer eller mindre om eliminering... Eneste forskjellen er omfanget og grunnen bak. -----
  6. ----- "Spelet blir skildra som eit «chill-out»-spel utan noko fokus på krig og konflikt, noko som høyrest forlokkande ut, sjølv om ein og anna rom-kval kanskje dukkar opp for å ete planeten du bur på." ----- - Sammenligner man "The Settlers"-serien med "Anno"-serien så er sistnevnte langt mer chill sådan. Selv om ikke ett og annet mission undertrykklelig sier "Ta knekken på motstanderen(e)". så er de minst like chill som dette spille du sammenligner med(..., særlig de første spillene i serien). ----- Ett og annet utbrudd fra en vulkan er eksistensiellt sett det samme som den hvalen du nevner. Og et annet særtrekk med alle "Civ/City-bygge"-spill er at dårlig resource management kan føre til en slags konflikt i større eller mindre grad. ----- Når det kommer til "The Settlers"-serien så er også disse spillene nokså chill i utgangspunktet. Forskjellen til sammenlignet med det to andre nevnte her så er man pent nødt til å bane seg vei gjennom en eller flere motstandere for å nå portalen per level, med untak av de aller første levelene der man bare må finne portalen uten hindring. Dog det gjelder spillene "1 til 4 + 10th anniversary". Etter det så er det praktisk talt "mei dem ned og få dem av veien", men da er ikke det aller siste spillet tatt med i regningen. Etter som at det faktisk skal tilbake til sine røtter igjen, om jeg da har hørt og forstått det riktig. ----- Må alikevel sjekk ut spillet "Before We Leave" mer, ja... -----
  7. ----- +Iki ----- - Jeg har da sett at det fungerer på begge måter. Dog du har rett i at med den størrelsen som det her er snakk om så er det jo logisk å anta at det er snakk om noe ekstra som ikke fantes i orginalen fra før. -----
  8. ----- +Lush ----- - Takk for det Lush... ----- Ja, det er merkbar forskjell på "HDD" og "SSD" i form av ytelse. Men har man først kommet seg over på det andre beitet så trenger man ikke nødvendigvis siste skrik i sådan, for da er gevinsten forsvinnene liten. ----- Og ja, Console'er trenger en refresh, og akkurat derfor at MS siste skrik ligner styggelig på en SFX-PC sammenlignet med tidligere steg på utvikklings stigen dems. ----- Ja, man kan jo lure... Men det er ironisk nok på grunn av plass at dem har valgt denne tilnærmingen istedet for den tradisjonelle Buffering-løsningen som man vanligvis ser på PC-spill. Som igjen fører til at spill som artikkelen sier "bare eser mer og mer ut med tiden". -----
  9. ----- - Det overrasker meg ikke at spillene bare blir større og større... Det kommer av at Digi-Download har blitt så populær de siste årene. Og som en følge av denne trenden så er ikke utvikklerne lengre bregrenset av kapasiteten til "CD", "DVD" og/eller "Blu-Ray" som dem en gang var. ----- Dog det negative er at særlig på Console så blir dette et problem, siden produsentene ikke har tatt skikkelig høyde for denne utvikklingen. ----- Hadde dem produsert Console'er med mer internlagringskapasitet så hadde dette ikke vært et så stort problem. Da eksternlagring er ikke fullt så effektivt som internlagring, selv om det begynner å bli bra det også. For å bøte på dette problemet ytterligere så har dem begynt å tilby Cloud-Storage, dog mest som backup-løsning enn for ren streaming enn så lenge. ----- Med det sagt så synes jeg at 200GB for en relativt "Open-World"-spillverden er nok så beskjedent i grunn. Til sammenligning... Filmen "Toy Story(Nr.1.)" har en spilletid på 1 time og 21 minutter på Blu-Ray, men bit for bit så tok bare 3D-delen av filmen opp grovt regnet 17,3TB(Som på den tiden utgjor 19021551160524,8 Byte, som i dag er det samme som 17,3TebiByte). ----- Film er noe som man sitter og ser på. Spill er noe man virkelig kan leve seg inn i, og utforske på en helt annen måte enn man kan med film. Og den/disse mulighetene utgjør en ganske stor del av grunnen til at spill bare blir større of større med tiden. Høyere oppløsning og mindre kompresjon på både grafikk og lyd er nok også en vesentlig stor grunn til at spill tar mer og mer plass på lagringsmedium. Og svært ofte laget for å oppleves i langt mer enn i 1 time og 21 minutter som filmen jeg nevnte i teksten over. ----- Speedrun er et unntak, og i så måte avviker langt fra "Stop and smell the roses" som svært mange spill er bygget på. -----
  10. ----- - Jeg synes det er rart at dem har så vanskelig å komme frem til en mellomting, der en som spiller står fritt å velge om en ønsker å gå i flokk eller om en heller ønsker å møte verden på egenhånd. Sistnevnte er naturlig nok mer utfordrende, men det burde ikke være totalt umulig. ----- En annen ting er valget av type karakter man ønsker å bygge på. Der burde spill legge tilrette for at alle ikke nødvendigvis er så gung ho på det å springe rundt å meie ned alt som kryper og går. Men heller ønsker en mer pasifist betont rolle i spillverdenen, eller "non combatant" er kanskje mer riktig å si i så måte.. Ideelt sett der ideologien bygger på "The strong defend the weak", i motsettning til slik som det ofte blir der "The strong crushes the weak". ----- Det er hardt nok å være mobbeoffer ute i den virkelige verden, det burde eksistensielt sett ikke være slik i en spillverden også. Da mange som blir mobbet ofte bruker en spillverden for å rømme og drømme seg litt vekk, dog midlertidig, fra den virkelige verdens problemer. -----
  11. ----- - Mulig det bare er meg, men det der virker å være definisjonen på "Entrapment"... -----
  12. ----- +PaladinNO ----- - Det er da i det minste en grunnleggende hensikt til hvorfor denne software'en skal ha tilgang til systemet ditt. ----- Jeg stiller meg langt mer skeptisk til Android-apps som f.eks. en single-player versjon av spillet "Finn 5 Feil" som krever tilgang til "Bilder og Media", "Contact-List", "GPS" og/eller "TLF(Sende og motta SMS/MMS, lese Call-Log og muligheten til å ta imot samtaler eller å ringe ut i bakgrunnen.)" ----- Det er en ting at Security-apps trenger slik tilgang for å beskytte brukeren imot Scams, Phishing, Hacking, Virus og annen Malware. Men Spill-apps som "Finn 5 Feil" eller "Candy-Crush(-kloner)" trenger strengt tatt ikke denne tilgangen for å fungere. ----- Dog "Anti-Cheat"-software er ikke noe nytt konsept. Spill som f.eks. "Battlefield(Nr.2.)" hadde det i form av "Punkbuster". Man kunne spille single-player eller LAN uten denne aktivt på maskinen, men for WAN så var den påkrevd. Svært få hylte av at den kom i sin tid. ----- Ikke det at jeg spiller online noe særlig, men jeg er positiv til det å hindre juks. Men samtidig synes jeg at det er nok så paradoksalt at flere og flere spill benytter seg av smutthullet som "Micro-Transactions" og "Loot-Boxes" danner. Da det er "Lovlig Juks" som jeg liker å kalle det. Siden dem tjener store summer på slikt så blir det feid under teppet, imotsettning til bruk av train'ere som er gratis for brukerene og som ikke håver inn penger for produsenten av spillet. Ja, det er Fy-Fy... -----
  13. ----- - Med andre ord så er det ikke "Solo"-mode som er problemet, men snarere at den ble midlertidig vevd inn i et spill som i utgangspunktet ikke var tiltenkt denne typen spille mode. ----- Det burde da være relativt enkelt la seg rette på slik at selv om noen av spesial-evnene til noen av karakterene i spillet blir ubrukelige i "Solo"-mode. At dem alikevel kan gjøre noe nytte av seg selv om det blir i et litt mer begrenset omfang. ----- For så at evnene til disse karakterene blir mer nyttige i "Duo"-mode, og igjen 100% i "Trio"-mode. ----- Noe som f.eks., følgende... Spesial evner nyttighets-skala...: ------------------------------------------ "Solo"-mode = 25% nyttig "Duo"-mode = 50% nyttig "Trio"-mode = 100% nyttig ------------------------------------------ Det burde la seg gjøre. Og fullt levelige omstendigheter. For på den måten så er det jo helt naturlig at folk legger litt om på spillestilen sin etter forholdene. Da det er stor forskjell på å spille med et handicap fremfor det å spille med karakterer som til tider virker å være OP. ----- At karakterer er OP over hele linjen uansett hvilket mode man velger er ikke noe særlig kjekt det heller. ----- Da er balanse i så måte et viktig aspekt. Det er helt naturlig at det å spille i "Solo"-mode er, og burde være, mer utfordrende enn å spille i "Duo"- eller i "Trio"-mode. ----- Sammen stiller man sterkere, som det heter. Det gir ikke akkurat mening at man skal være tøffere enn Rambo i "Solo"-mode. ----- Der finnes dog en hake... Definisjonen av "Solo"-mode har vel så mye å si for hvordan en opplever spillet. F.eks.... "Solo"-mode = "Alle mot Alle!" Eller som i noen tilfeller så blir det desverre til at... "Solo"-mode = "Alle mot Alle, men la oss rotte oss sammen mot den svakeste." ----- Der sistnevnte er mer ødeleggende enn noe annet aspekt i en spillverden. -----
  14. ----- +Leflus ----- - You live, you learn... Sikkert derfor at Sony nå velger litt mer beskjedne specs. Det er ikke alltid like lurt å være først ute. ----- Ikke heller er det så lurt å være for overmodig. Det virker på meg, hvert fall, at Sony har lært av dette. Noe som kan om dem da spiller kortene sine riktig, det å lure MS inn i en falsk tryghet. ----- Dog som andre her har vært inne på så kommer det an på spillene hvor gått en konsoll gjør det. Om sammarbeidet Sony og spill-produsentene seg i mellom fører til at spill drar mest mulig nytte av det potensialet som konsollen har. ----- På den annen side så kan det være nokså lurt å være litt konservative i så måte, med tanke på stabilitet. Da stabilitet er å foretrekke fremfor peak ytelse. -----
  15. ----- - Det overrasker meg ikke i det minste at "PS-5" har lagt seg litt under "xBox-X" spec-wise. ----- Det legger bare tilrette for at en "PS-5 Pro" blir lansert på et senere tidspunkt en gang i fremtiden. ----- Akkurat på samme måte som dem valgte å gjøre med "PS-4 Pro" da MS lanserte HW-opdaterte utgaver av sin "xBox". -----
×
×
  • Create New...