Jump to content

BizzyX78

Medlemmer
  • Content Count

    1284
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

480 :)
  1. ----- - Har lenge lurt på hvorfor TEK(HW) ikke gir Del-Karakter til produktene de tester, og nå sitter jeg faktisk her å lurer på akkurat det samme om GAMER. ----- Som f.eks. her i denne artikkelen/testen... "Lydkvalitet = 1 til 10" "Byggekvalitet = 1 til 10" "Funksjonalitet = 1 til 10" "Brukervennlighet = 1 til 10" "Pris = 1 til 10" ----- Det gir langt mer mening med... "Minimum-Total-Karakter = 5" "Maksimum-Total-Karakter = 50" ----- Pluss at ved å ha Del-Karakter for Test-Kriteriene så legger det til rette for at Brukerne/Leserene kan legge sammen de kriteriene som er viktisgst for dem. ----- "TV2-Hjelper Deg" hadde en kalkulator back in the day som gjor denne jobben for Brukerne/Leserne. Der man kunne krysse av for de kriteriene som man ønsket for en mer relevant, dog subjektiv, karaktergiving på ett gitt produkt. ----- Hvorfor dem valgte å gå vekk fra denne løsningen er for meg ett under? På den annen side så er det positivt for da kan jo dere her på GAMER ta i bruk denne løsningen. Om ikke helt så i hvert fall DEL-vis... (;-P) -----
  2. - Husker fortsatt den scenen der han sendte lideren etter moren sin.
  3. - Kan ikke helt huske om spillet kom til PS1 eller PS2, men en ting er helt sikkert... Hadde dem lansert en "1:1"-port av "Rule of Rose" til PS4 eller PS5 så hadde jeg kjøp en konsoll på dagen. ----- Jeg vet at man kan få kjøp spillet på akusjon(Online), men synes det er drøyt å betale det samme som en brukt-bil for å få spillt det igjen. ----- Jeg ser på meg selv som spill-entusiast på grensen til fanatisk, men penger vokser ikke på trer.
  4. +N o r e n g ----- - Det er forskjell på å lage ting progresivt vanskeligere, og det å gjøre spill nærmest umulige imot slutten. Dog det er også forskjell på "Main-Quest" og "Side-Quest". ----- Litt motstand må det da være, særlig i en Boss-Fight, og det er naturlig at siste "Boss-Fight" er langt vanskeligere enn den første. Det er et kjent fenomen at selv lette Boss'er i starten av et spill virker vanskelig å ta knekken på fordi din basis Character suger Stats-messig. ----- Det er dog mega kjipt om spillet virker alt for lett senere i spillet bare fordi dine Character-Stats har blitt bedre. ----- En ting som jeg har lagt merke til i RE-serien for å øke vanskelighetsgraden er å begrense tilgjengelige resurser til en hver tid. Slik at man virkelig må rasjonere for å ikke sette seg totalt fast på et eller annet punkt senere i spillet.
  5. +Mala ----- - Har du prøvd deg på "RE:Revelations" spillene? ----- Når vi først er inne på positivt overrasket så kan jeg nevnte RE:0. Det minnet om en blanding mellom RE og "The Lost Vikings". Men hadde en god historie. ----- Til tross for at den ikke hadde helt den samme gamle kjente spille-stilen som til sammenligning "RE:Code: Veronica (X)" hadde. Med unntak av den Shooter-mode'en man må igjennom i "RE:Code: Veronica (X)" for å låse opp visse våpen, etc... Heldigvis så er den ikke direkte knyttet til Campain-mode.
  6. +N o r e n g - Der mistolket du det jeg sa... Det var et svar til "AtterEnBruker", som ønsket at dem hadde lagt til flere varierte monstere/skapninger. ----- Som jeg sa så kommer det ikke an på mengden med monstre/skapninger om at et spill er mer eller mindre skummelt. En kan bli vettskremt av å gå gjennom et tomt, men totalt mørklagt hus/bygg. Der den minste lyd kan gi en frysninger på ryggen. Med andre ord ambiance er mer avgjørende i så måte. Dog vanskelig prøvelser i form av monstre/skapninger og bosser kan være med på å legge et visst press på spilleren. Men alt med måte... Balance is the key. ----- Side note... Har ikke selv spillt RE2-Remaster, men har sett på andre spille det fra A til Å. Og du har rett... Det kan sammenlignes med å starte for strekt i et kappløp under Sommer-OL. Slik at fra midten og imot slutten så treges det ned. Det burde mye heller ha vært omvendt. Der det starter lett, for så å bli progresivt vanskeliggere desto lengre ut i spillet man kommer. Det er ikke bare RE-serien som har gjort den tabben der.
  7. +AtterEnBruker - Ja, det var flere ting som jeg likte med RE4, som "Trapdoor"-fellen i borgen. Den scenen får meg alltid til å le. Dog noe jeg likte lite var at Askley's rolle la grunnlaget for Sheva i RE5. Ashley var/er ei skrike-dokke og Sheva var/er dum som et brød. ----- En ting er helt sikker... Og det er at Partner-AI trenger mye arbeid for å være til hjelp mer enn til hindring.
  8. +Spartapus - Jeg håper du har rett i det. Men her er litt pirk... RE7 er det eneste yldige eksempelet i så måte, men uansett med eller uten RE2-Remaster i regnestykket. Det er bare 2 spill, sammenlignet med flere spill i tillegg til RE4 og RE5 som legger mer og mer vekt på Action. ----- Når det kommer til RE2-Remaster... Det gir ikke mening å ta helt av med kunstneriske friheter, med tanke på at RE2-Remaster er en oppusset versjon av et gammelt spill i RE-serien/sagaen. For da hadde jo ikke spillet lengre vært en oppusset versjon av RE2, men et helt nytt spill. ----- RE7 på den annen side er et "nytt" spill i RE-serien/sagaen. Det er en bra ting at Capcom har innsett at dem har rotet seg langt ut på viddene i forhold til "Survival Horror"-sjangeren. Og i så måte rettet kursen tilbake på den orginale sjangeren som RE-Serien/sagaen bygger på. Om dem tar enda et skritt i den rettningen med RE8, ja, det får tiden vise. Eller om dem skyter seg selv i foten ved å rote seg over i rettning av "Action"-sjangeren igjen.
  9. +AtterEnBruker - En høyst subjektiv smaksak, men for min del så har RE-serien av spill blitt alt for Action-basert. Der var/er acion i orginalene av RE1 til RE3, men der er et tydelig skille fra RE4 og oppover. Historien og den generelle handlingen var grei nok i RE4, men har blitt mer og mer vannet ut i fra RE5 og oppover til fordel for Action-aspektet. ----- Det virker på meg som om at RE-serien har blitt spleist sammen med Rambo. Det er ikke lengre "I kill to live...", men "I live to kill...". Og det er en skuffende utvikkling. I "Survival Horror" er(...,eller burde være,...) hele poenge å holde deg i live i en desperat og nærmest håpløs situasjon, og ikke hvor mange man kan drepe. I motsettning til "Action" der hele poenget er å banke opp og/eller drepe flest mulig. Da tenker jeg i bunn og grunn på "Beat'em Up" og/eller "Shoot'em Up" under-kategoriene av "Action"-sjangeren.
  10. +AtterEnBruker - Jeg er både enig og uenig... Det jeg likte med "RE1-Remaster" var at der var 2 modes. Mode Nr.1. var orginalen med ansiktsløftning. Mode Nr.2. inneholdt kunstneriske friheter som forandret på map-layout og AI-vanskelighetsgraden, etc... Det sies at "RE3-Remaster" skal mest sannsynlig følge samme mal/oppskrift som "RE2-Remaster" Om det faktisk er tilfellet så holder jeg med til orginalen av RE3, på lik linje som med RE2 og RE1 også for såvidt. For meg så faller det tilbake på det kjente uttrykket, "They just don't make'em like they used to...". ----- Det å øke vanskelighetsgraden er en ting, men å spam'e monster betyr ikke nødvendigvis at det blir skummlere. Det blir bare mer hektisk. Å lure spilleren inn i en falsk følelse av tryghet for så å overasken med noe skremmende er langt mer effektiv måte å øke skummelt-faktoren. Å misbruke denne taktikken er dog ektremt klisje. Balance is the key...
  11. - Etter det jeg har sett så langt så er dette spillet "I am legend" på hjul...
  12. - Siden det har vært så mye i vinden for tiden, så synes jeg virkelig at dem burde tatt utgangspunkt i "Tastatur og Mus" når dem opgraderte den kommende "DualShock-5"-Pad-kontrolleren, istedenfor å bare gjøre små forbedringer i forhold til "DualShock-4"-Pad-kontrolleren. ----- Så hadde kanskje det latt seg gjøre å være mer godtagen ved bruk av "Tastatur og Mus" vs "Pad". Ved radikale forandringer og større utbedringer så hadde kanskje "Pad" blitt overlegen, og i så måte mer å foretrekke fremfor å bruke "Tastatur og Mus".
×
×
  • Create New...