Jump to content

BizzyX78

Medlemmer
  • Content Count

    1428
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

515 :)

Recent Profile Visitors

11650 profile views
  1. ----- @bat-fan ----- - Smaksak er en ting... Dog Eventyr eller Adventure om du vil, det kan bety så mangt. -----
  2. ----- - Dette var gledelige nyheter... Var og fortsatt er stor fan av Sierra. Har svært mange gode minner fra dem. ----- Folk er forskjellige, men for meg personlig så har jeg faktisk kost meg mer med små Indie-games enn med store Studio-games de senere årene. Av større Studio-games så er det mer heller av en eldre årgang enn nyere tittler som har fallt i smak hos meg. Det å tenke nytt er ikke ene og alene en negativ ting, så lenge samme sjel og feeling'en er bakt inn i det ferdige spillet. Særlig viktig er dette for kjente og kjære univers/verdener. ----- Som Anne Rice sa i et interview... "Jeg trygglet på mine kner at dem ikke måtte lage filmen "Queen of the Damned", dem brukte navn og andre familiere ting fra bøkene mine. Men filmen hadde ellers intenting med handlingen i bøkene å gjøre. Noe fans av bøkene kjapt vil legge merke til." Jeg er både fan av Anne Rice og hennes bøker, og da særlig "Vampire Chronicles". Jeg har også sett den filmen "Queen of the Damned". Jeg for min del likte den filmen, men ja, filmen hadde lite til felles med bøkene. Sjelen og feeling'en fra bøkene var ikke tilstede i den filmen, på tross av elementene som var tatt i bruk. Det samme kan sies om spill, da det ikke er nok å bare kalle det f.eks. "Bob The Builder Nr.7." om det har lite å gjøre med den orginale "Bob The Builder". ----- Jeg må si meg enig i det Ken sier... Jeg er også skeptisk, men ikke på grunn av sammenligningen med AAA-tittler fra større studio. Men som nevnt i teksten over, mangelen på sjel og feeling'en som eldre Sierra-tittler har. Jeg krysser i hvert fall fingrene... -----
  3. ----- +MultiGamerClub ----- - Denne modellen har nok samme sperre som andre kort i "3xxx"-serien som blir sluppet fremover. Noe som nok gjør også denne modellen mindre attraktiv for dem som driver med mining. For gaming er nok dette et lite lysglimt, men så var det prisen da. Noe som kan/vil komme til å virke noe avskrekkende for folk flest. -----
  4. ----- - Når det kommer til "tullepråk" eller for å si det på en annen måte, oppdiktet språk. Måten utvikkleren av spillet har lagt tilrette lydinnstillingsvalgene er vesentlig viktig i så måte. ----- Husker enda hvor plaget jeg var av "tullespråket" i spillet "Hospital Tycoon". Spillet som en helhet var kjempe digg, med bare noen få irriterende bugs her og der. Det var levelig, men det som plaget meg mest av alt var "tullespråket" som desperat prøvde å være så likt "The Sims" som mulig. Ikke så galt det i og for seg selv, dog lydinnstillingene var noe begrenset. ----- Etter min mening så er lydninnstillingsvalgene optimale med tanke på volum, om det blir delt inn i følgende...: Hoved-innstilling = "Master" Underkategorisk = "Music", "Ambiance" og "Speech(Med fordel kunne godt denne ha blitt ytterligere delt inn i to kategorier: "NPC"og "Narrator/Tutor")" På den måten så kan man sette det opp slik at det passer vår individuelle smak og behag. ----- Har selv spillt spill der det kun var en innstilling for volum og det var "(Master)Volume", som i rolige spill ikke er så nøye. Men i mer action pregende spill med mye skyting og/eller eksplosjoner så var det ikke alltid like lett å få med seg det som ble sagt. Helt naturlig, men frustrerende. Dog i spill som dette som har "tullespråk" så kan det faktisk være en fordel å kunne dempe eller i verste fall skru av lyden helt for stemmene og bare bruke undertekster om mulig. Det kommer helt an på smak og behag, siden ikke alle "tullespråk" er like ille å lytte til. F.eks. Tolkien's tolkning av alvespråket er et godt eksempel på akkurat dette. -----
  5. ----- - Skiftende årstider, værforhold og til og med døgnsyklus er vel og bra det... Men det er en ting jeg virkelig savner i strategi spill og det er livssyklusen til folk og dyr. Det kan gi enda mer utfordring og gjør at folk må legge opp strategien sin der etter. Skader og sykdom hadde ikke vært så dumt det heller, for en enda større utfordring. -----
  6. ----- +Dberg ----- - Tror nok heller at Sony ser tapte inntekter i form av dem som velger andre systemer fremfor en "PS" når dem skal spille med/mot andre. Sony vil nok helst at alle som ønsker å spille med/mot andre skal spille via en "PS". Så da ønsker dem å ta ekstra betalt for muligheten for crossplaforn-spilling som kompensasjon for dette tapet av potensielle kunder som velger annet enn en "PS". -----
  7. ----- +Boss-Znakemaster ----- - Er veldig enig i mye av det du sier her... Personlig preferanser har ekstremt mye å si. Når det kommer til anmeldelser, uansett produkt, så legger jeg svært liten vekt på hva anmelderen mener er bra eller dårlig utifra et subjektivt standpunkt. Det er den objektive og generelle informasjonen av det gitte produktet som er viktig for min del. Hørest noe interesant ut fra den typen informasjon så er det høyst sannsynlig at jeg kjøper det selv eller på en eller annen måte får testet det selv før et potensielt kjøp. ----- Jeg er ingen anmelder, men blir jeg spurt direkte eller indirekte om noe er verdt det og det er noe som jeg har personlig kjentskap til. Så gjør jeg mitt beste med å skildre hva det går i, og elemtenene dertil i så måte. Jeg legger kjapt til om jeg selv synes det var/er verdt det om det inneholdt subjektive synspunkter i tillegg til det objektive og generelle, men påpeker at det er min oppfatning av det. Og at jeg er fullt klar over at ikke nødvenigvis kommer til å falle i smak hos alle. Dog om det måtte friste så test det ut selv på en eller annen måte og gjør opp din egen mening. ----- Side note...: Jeg har for vane å se filmer og serier som får 1 eller 2 på terningen i "VG" og/eller "Dagbladet", bare for å se om jeg er enig i anmelders oppfattning av dem. Og må ærlig si at det er ytterst sjeldent at jeg sier meg enig. For det aller meste så er jeg helt uenig med anmelders oppfatning. Men det er helt naturlig, siden alle har forskjellig smak. Det blir feil å tro og mene at man ikke skal like noe fordi andre ikke liker det. Som "Trond Viggo Torgersen" så kjent sa i sagen sin... "Du må tenke selv..." <<----(Paraphrasing!) -----
  8. ----- +kilimanjar0 ----- - Det kommer helt an på smak og behag, men for meg personlig så var det en meget minne verdig opplevelse. Jeg skulle akkurat til å kalle det unikt, men vil heller si at det har en del til felles med spill som "The Walking Dead", "A Wolf Among Us", "Life Is Strange" og "The Elder Scrolls". I det at ut ifra valgene dine, som ting du gjør og/eller sier kan eller vil ha innvirkning på historien i større eller mindre grad. Noe som gjør det mulig å spille det på nytt og ta nye valg underveis for en relativt ny opplevelse. Det sies at alle veier fører til Roma... Dog det er også en kjent sak at det ikke er målet som er viktigst, men ferden. I så måte så kan jeg med hånden på hjerte si at, ja, det er tess... Men som sagt så avhenger det av smak og behag. Gleder meg til "Nr.2."... -----
  9. ----- +Iki ----- - Det er lett å bli forvirret for oss forbrukere når selv produsentene forvekseler disse to begrepene. Noe som er meget synd i grunn... Med det sagt så må jeg si at en "ReMaster" ikke alltid er like nødvendig med tanke på annet enn en port. Men bedre Lyd og Grafikk appellerer mye mer til et yngre og i så måte bredere publikum, noe som tydeligvis dem tjener penger på. ----- Personlig så hater jeg "ReMake", og synes mye heller at den gamle oppskriften med "Expansions/DLC" er veien å gå om folk absolutt bare må ha nytt innhold. Særlig på grunn av at når den nye "*ReMake"-versjonen kommer så dør svært ofte den Orginale versjonen helt, slik at forbrukerne så alt for ofte ikke har noe valg lengre. Men som sagt så er det ikke alltid like lett å vite om en "ReMaster" faktisk kun er en "ReMaster" eller om det er snakk om en "ReMake"-versjon i forkledning. ----- Side note...: En faktisk "ReMaster" med "Expasions/DLC" hadde muligens vært løsningen på denne evige problematikken. Noe som hadde kunnet mettet svært mange forbrukere, samtidig som at det hadde betydd mer penger i kassen for produsentene i så måte. Og om produsentene selv ikke lengre er direkte interesert i å maskes med Orginalen(e) så kan dem heller inngå en avtale med tjenester som f.eks. "GoG", slik at Orginalen(e) fortsatt får leve videre for dem av forbrukerne som fortsatt er interesert i slikt. Et utall spill har gått tapt og har svunnet henn i tidens tann på grunn av at produsentene har mistet interessen for dem. Det samme kan sies om generell "SoftWare" og "OS" også for den sakens skyld, men det er en annen diskusjon. -----
  10. ----- - *Pphhheeeewwwww* Det var nære på du gitt... Spillet får med andre ord en "ReMaster", ikke en "ReMake". ----- Alltid veldig skeptisk til slike nyheter/artikkler siden folk svært ofte blander disse to begrepene. ----- Med det sagt så må jeg si at det er en gladnyhet at kamerasystemet får en forbedring. Det var en av tingene med orginalen som frustrerte mest... Personlig så sliter jeg med finmotorikken, noe som gjør/gjorde det vanskelig å takkle diverse parkour elementer i spillet. Noe som kamerasystemet var med på å gjøre frustrerende. Mye likt spillet "Tomb Raider: The Angel of Darkness"... Handlingen og atmosfæren i spillet var helt topp, men kamerasystemet i spillet gjør/gjorde ting unødvendig vanskelig til tider for min del. ----- Det at dem trenger mer tid på seg til å gjøre seg flid er ingen negativ ting..., så lenge dem ikke faller for fristelsen for å gjøre endringer som forandrer spillet til det ugjenkjennelige. Så jeg håper virkelig at dem holder det dem lover at spillet skal være så tro til orginalen som mulig. -----
  11. ----- +Elgen-Hansi ----- - Jeg har redigert innlegget/kommentaren mitt/min for å reflektere det jeg egentlig mente... Slik jeg sa det i utgangspunktet så var det meningen at det skulle reflektere at det var min mening/tolkning av/rundt konseptet "Foto-Realisme". ----- Du har rett i at det blir bare vanskeligere og vanskeligere å skille et et ekte Foto og en kunstig tilnærming gjennom en Grafikk rendring. Men uansett hvor bra det blir ene og alene så er det ikke 100% Foto-Realistisk om det ikke består en direkte sammenligning. ----- En real stretch her nå, men forfalskning av kunst og/eller penger for den sakens skyld hadde ikke vært et reelt problem om man kan skille "Real vs Fake" fra hverandre. Og da ofte med en direkte sammenligning... ----- Det jeg la merke til i sammenligningen i artikkelen var ikke bare at dynamikken i bildene ikke stemte overens med hverandre, men at flere av elementene som bygger opp Foto-delen ikke er å finne i Grafikk rendringen. Slik som f.eks. hagen utenfor mangler i den Grafiske rendringen og i så måte også reflekteringen av disse elementene mangler også. For ikke å snakke om stue møblene mangler også fra Grafikk rendringen. Også krukkene/flaskene på kjøkkenet mangler i Grafikk rendringen. Uten disse så affekterer dette som sagt dynamikken i eksemplene og da altså ikke direkte sammenlignbart. ----- Dette er en praksis som jeg har lagt merke til at gjentar seg både titt og ofte, og da ikke bare i en sammenligning mellom et ekte Foto og en kunstig Grafikk rendring. Men faktisk også i sammenligninger mellom f.eks. forskjellige kamera. Det man tar utgangspunkt i bør i det minste inneholde de samme elemtentene for at sammenligningen skal gi mening og/eller være rettferdig i så måte. ----- Men som sagt så er dette kun min mening/tolkning av sammenligninger, som i dette tilfellet er/var "Real vs Fake". -----
  12. ----- - Merkelig at ut av nesten alle sammenligninger så er der alltid relativt stor forskjell på bildene. Særlig merkelig er det når det er snakk om foto-realisme. Mulig det bare er meg, men... Er ikke poenget det å vise til hvor uadskillelige de er fra hverandre? Altså "Real vs Fake", der det skal herske tvil mellom hvilket som er et foto og en grafikk rendring i et spill.... -----
  13. ----- - Spiller ikke "WoW", men spiller og har spillt en god del andre (A)RPG. ----- Balanse er viktig, ja... Dog det kommer an på vinklingen også. F.eks. tar dem utgangspunkt i veteranene i "WoW" og i så måte ønsker å gi dem en real utfordring så blir det bortimot umulig for relativt ferske spillere. Snur man på det og heller tar utgangspunkt i nybegynnere i "WoW", slik at dem skal få en utfordring i spillet så blir det gørrende kjedelig for veteranene. ----- Litt grinding er bra uansett level, men alt med måte... For lite grinding så kan man praktisk talt spille i søvne. -----
  14. ----- +0laf ----- - Så klart husker jeg disse spillene, med flere... Morsomt nok spillet/spillene om "Dizzy" er faktisk en del av opphavet til mitt Nick/Alias fra 80-tallet som jeg fortsatt bruker den dag idag. Bare i forkortet versjon av orginalen...he he... -----
  15. ----- - Skremmende denne trenden... Flying under the radar burde ha vært en praksis som flere hadde fulgt. Fordi med en gang dem vokser seg store nok popularitetsmessig så kommer en av de største selskapene og legger tilbud på bordet som er bortimot umulige å takke "Nei" til... ----- Og svært ofte så er/blir utfallet av et slik oppkjøp ironisk... Det hele er og blir tragikomisk, spør du meg. -----
×
×
  • Create New...