Gå til innhold

Ville du droppet Netflix om de startet med reklame?


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Har noen av de som sier at de ikke vil betale for reklame Canal Digital eller Viasat, eventuellt betaler for vanlige TV-sendinger på annet vis??

 

Forskjellen er at på TV, så har vi betalt for innehold med reklame fra dag 1.

 

100% enig, ingenting bør forandres når det først har startet.... TV-selskapene bør ALDRI redusere eller fjerne reklame siden folk har betalt for det fra dag 1.   :rofl:

Stråmann much?
 

Nope, bare snudde argumentet på hodet og presenterte et litt ekstremt eksempel som var like dumt som det jeg svarte på.

 

Standard TV leverandørene tjener nok mer enn Netflix siden de 1. tar mer betalt for abonementene sine 2. får reklameinntekter 3. ikke betaler mer for innholdet/ rettighetene. Er det ikke da logisk at de egentlig burde senke prisene litt?

 

Hvis Netflix kan gjøre noe positivt for alle kundene med en slump reklame så ser jeg ikke noen grunn til å la vær, med forbehold at det ikke blir så ekstremt som på vanlige TV-sendinger. Forandring kan fryde vettu, som var poenget mitt :)

Det er jo det som er poenget. Netflix kommer ikke til å gjøre noe positivt i den forstand at vi som forbrukere tjener på det. Det er de som skal tjene på det, hver en krone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*

Det er jo det som er poenget. Netflix kommer ikke til å gjøre noe positivt i den forstand at vi som forbrukere tjener på det. Det er de som skal tjene på det, hver en krone.

 

Det vet ikke du noenting om. Netflix har selv klaget på både prisene og de spesielle avtalene som rettighetshaverne har og sier at de sliter med å få nok godt innhold.

 

Jeg tror at de store innenfor tradisjonell TV tjener enormt mye mer enn Netflix på å levere et dårligere tilbud som de tar seg dobbelt betalt for.

Sendingene er låst til gitte tidspunkt, veldig ofte (alltid) repriser, aldri bra filmer, serier og filmer blir tilgjengelig på enda senere tidspunkt enn på Netflix, lange reklamepauser hvert 15-30 minutt, så kan man selvfølgelig ikke velge når man gå på do selv hvis man vil få med seg alt, etc etc etc ;)

 

Er det noe man skal si opp/ slutte å bruke og fly i flint for så er det de greiene TV-selskapene driver med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skal dem absolutt mikse mer reklame inn i pakkene sine så burde dem gjøre det på følgende måte...

Nr.1. Free - 100% reklame finansiert til Kr 0,- , Standard innhold -50% mindre innhold.

Nr.2. Basic - 75% reklame finansiert til Kr 50,- , Standard innhold -25% mindre innhold.

Nr.3. Standard - 50% reklame finansiert til Kr 100,- , Standard innhold.

Nr.4. Premium - 25% reklame finansiert til Kr 150,- , Standard innhold +25% mer innhold.

Nr.5. Premium Plus - 0% reklame finansiert til Kr 200,- , Standard innhold +50% mer innhold.

 

Ville jo blitt helt på trynet å ha modeller hvor man både må betale, se reklame og på toppen av det hel få mindre innhold! :no:

5 alternativer er alt for mye. 3 er mer enn nok.

1. 79kr, med reklame. 100% innhold, flere brukere.

2. 99kr, uten reklame. 100% innhold, en bruker.

3. 119 kr, uten reklame, 100% innhold, flere brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig så hater jeg reklame, men godtar det til nød før og etter programmet så lenge volumet er på samme nivå som da forrige/neste program. For jeg har full forståelse for at kanalen må tjene penger og reklame genererer penger for de. (Men betaler jeg for å se kanal X så syns jeg det er nok til at jeg kan få slippe reklame).

 

Og siden det tydeligvis er/var for mye å be om sluttet jeg å se på tv, for et par år siden og leser heller desto mer (så langt i år er det blitt 160 nye bøker, da i tillegg til alle jeg leser for n'the gang på nytt og det er siden 01.01.2016).

 

Jeg skaffer meg heller da det jeg vil se på ved å betale for reklamefrie varianter som jeg så kan se på når det passer meg.. Så jeg streamer en del, pluss at jeg har "rippet" alle orginalen mine fra dvd og blue-ray (og leter opp det jeg liker på nettbutikkenes billigsalg), slik at de kan streames fra en privat server med kun et par klikk.

 

Mye mye mye bedre enn noen tv-kanal jeg noen sinne har sett på, dog jeg må innrømme at noen ting er umulig å oppdrive fordi det er materiale som er bundet til en spes kanal og som så KUN er tilgjengelig under helt spesielle forutsetninger, eller at de aldri dukker opp på dvd/blue-ray, noe som er veldig irriterende. Og fortsatt den dag i dag er det ting som KUN blir sendt på kanal X og kun er tilgjenglig der, veldig veldig irriterende (en dvd/BD/online stream hadde i det minste ikke vært dumt.)

 

Men begynner streaming tjenestene jeg betaler for å pushe reklame, vel da slutter jeg å betale for de og leter heller opp det jeg vil se på via andre kanaler.. Jeg er stå og kan fint vente en stund hvis jeg føler at det er det rette.

Lenke til kommentar

Om Netflix vil gi alt innhold til alle land uten at vi må bruke lure løsninger, samt at serier og filmer kommer raskere på nett (serier bør komme like raskt som de gjør på gråzone-sider i dag), så ønsker jeg et 20 sekunders reklameinnslag i begynnelsen av sendingen hjertelig velkommen. Men kan jeg betale 20-30 kr mer i mnd for å slippe reklamen så går jeg heller for det. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Bluray på billigsalg + makemkv + plex har i større og større grad gjort netflix overflødig, så prøver de seg med noe bull så forsvinner de. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

En av de alle største grunner til at jeg endte opp med Netflix var at det er reklamefritt. Innfør reklame for hvilket som helst abonnement og jeg sier takk for meg.

Lenke til kommentar

 

Undersøkelsen bestod av tre spørsmål. Det første var hvorvidt brukerne heller var villige til å betale mer for tjenesten for å slippe reklame, eller om de kunne akseptere reklame mot å beholde den samme månedsprisen.

Er det ikke nettopp derfor man betaler månedsprisen pr idag? For at man skal slippe reklame ol.

 

De satt nylig prisen opp i fra 79 til 99 for meg, da jeg hadde vært medlem i 2 år. Og sperret for VPN. Dette er greit nok til at jeg blir, ser jeg reklame, så sier jeg opp netflix.

 

(Jeg er også en som har holdt meg unna TV i flere år)

EDIT: Åja, ja jeg må betale 99 for å ha HD tilgjengelig. Kan slippe unna med 79 i mnd, men det er kun 1 skjerm og ingen HD.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Jeg betaler kun for netflix da det er enkelt og uten reklame, samt jeg slipper å bryte loven.

 

Jeg er ofte innom andre, og tv'en står på å bakgrunnen og jeg spør veldig ofte om de kan slå av tven. Så jævlig mye hater jeg reklamer. Jo mer reklamer jeg ser jo mer unngår jeg produkter.

 

Jeg ser ingen vits i å fortsette med å ikke piratkopiere om de skal pakke på oss reklame, da HBO og slikt følger etter i deres fotspor etter kort tid, da kan jeg like gjerne kjøpe meg tv og abb igjen. Noe som sikkert er billigere enn netflix, hbo, viaset, osv.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Jeg bruker Netflix fordi jeg slipper reklame. Har mer eller mindre sluttet å se på tv, da jeg ikke orker det idiotiske maset hvert kvarter. Har ingen problemer med å betale et par dollar mer, men om de bare innfører reklame uten noe alternativ for å slippe, så sier jeg opp umiddelbart.

Lenke til kommentar

selvsagt avslutter jeg mitt abbonoment hvis jeg ser fnurten av reklame.

Da setter jeg opp en server og blir min egen streaming leverandør. Filmene og barneseriene jeg ønsker å se vil jeg da betale for (1 gang), legge på privatserveren og streame ned etter behov deretter.

Vurderer allerede å gjøre noe lignende, reklame eller videre økninger i prisen i netflix vil være motivering nok.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...