Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 12/31/2025 at 4:08 PM, Syar-2003 said:

Jeg har og bruker Apple Watch. Men tviler at den hører stemmekommando med armene rett ned bærende på handleposer i hver arm og attpåtil tildekket av ermet fra en vinter/boblejakke. Om man må sette fra seg poser , ta armen opp , trekke opp jakke fra håndledd er vitsen litt borte.

Må ta klokka opp til ansiktet ja, så får trent litt biceps/triceps, men det har jeg ikke vondt av

Videoannonse
Annonse
Skrevet
bzzlink skrev (2 minutter siden):

Må ta klokka opp til ansiktet ja, så får trent litt biceps/triceps, men det har jeg ikke vondt av

Du får bra trening når du i tillegg skal få opp frunken med føttene!

Skrevet (endret)
Hanhijnn skrev (5 minutter siden):

Kanskje du kjører litt nærme bilen foran?

Nei..jeg er faktisk ekstrem der..jeg har enorm avstand til bilen foran. Jeg folierer dørterskler..parkerer så langt  vekk fra inngangsdøren til butikker at fruen truer med skillsmisse..Du finner knapt noen som er så nøye med bilen som meg. Forrige bilen jeg hadde..den var det ikke en steinsprut på overhodet..NULL..Så jeg har hatt mer uflaks enn det man skulle tro..faktisk så mye at jeg har vanskelig for å tro det og mistenker at det er noe med formen på bilen som gjør den mer sårbar. 

Men oppsummert..jeg er ekstremt forsiktig og holder voldsomme avstander..men det hjalp ikke denne sesongen..

Ps.solgte bil til en oppkjøper en gang..han hadde meg seg utstyr for å sjekke etter steinsprut og riper..han ville prute..men han ga opp..Han sa han aldri hadde sette en mer veholdt bil og kunne ikke fatte at det var mulig..

Endret av obygda
  • Liker 2
Skrevet

Er SS-batterier endelig kommersielt tilgjengelig?

Verge Motorcycles sies å kunne bestilles med SS-batterier opp til 600km rekkevidde (city driving), 315 km Highway rkkevidde (WLTP combined ikke klar ennå).

Den skalog lades 0-100% på 5 minutter uten begrensninger, men med begrenset effekt gir den 80% SoC på 10 minutter, som er begrenset til 200 kW effekt så man rekker å nyte kaffen. Hjelper med "hubless" motor i bakhjulet (ihvertfall), som skal være svært kraftig og svært lett på samme tid. Selve batteriene har en energitetthet på 400 Wh/kg.

https://www.vergemotorcycles.com/order/

Er finske Donut som skal stå for både batterier og motor:

The Electric Viking  kommenterer nyheten i egen video:

• Hjerte 1
Skrevet
Snowleopard skrev (28 minutter siden):

Han burde skfte navn på kanalen. En spinkel mann som tar feil hele tiden. En hån mot vikinger. De hadde tross alt både inteligens og kunnskaper. Han her er typisk man uten mål og mening. Klarer ikke å se hva hans agenda eller formål er? Er han kun for kinesiske el biler eller er han bare dum?

Skrevet
12 hours ago, Trestein said:

Han burde skfte navn på kanalen. En spinkel mann som tar feil hele tiden. En hån mot vikinger. De hadde tross alt både inteligens og kunnskaper. Han her er typisk man uten mål og mening. Klarer ikke å se hva hans agenda eller formål er? Er han kun for kinesiske el biler eller er han bare dum?

Det har vel litt med markedet i Australia å gjøre. De har en overflod av Kinesiske merker. Jeg synes han har dekket de fleste med kritisk sans? Forøvrig ikke min favoritt kanal. Autogefühl, Electrifying og Norsk elbilforening er mine go to kanaler. Først og fremst Electrifying hvis det er Nicki Shields som presenterer.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...