Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

18 hours ago, Duriello said:

Det var godt nytt indeed. 👍

Det står feil i artikkelen på Broom

Quote

Motoreffekten har samtidig fått en ikke ubetydelig økning fra 230 til 343 hestekrefter på utgaven med firehjulsdrift, som er den Toyota selger mest av i Norge. 

 

Det korrekte er at forrige modell hadde 218 hk. I Awd utgaven. Eller for å være pinlig presis, 217.5 hk. 

Hvordan skal det gå med gebisset og høreapparatet når disse bilene plutselig får over 300 hk?

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Elgen-Hansi skrev (16 minutter siden):

Eksteriørdesignet på denne var rett opp min gate! Er svært sjelden Toyota drar såpass flotte linjer og gjennomført design opp av sekken :)

Lurer på om Lexus kommer med en versjon av denne? I så fall klør det i lommeboka 😅

https://www.motor.no/bil/lexus-tror-denne-elbilen-skal-skape-historie/308920

308933.webp?imageId=308933&x=3.97&y=9.39&cropw=89.41&croph=90.61&width=960&height=548&format=jpg

  • Liker 2
Duriello skrev (På 9.3.2025 den 22.18):

Er imponerende at Fluid film er nok og, når du ser den variable kvaliteten på veiene der borte. Og da har jeg ikke engang nevnt klimaet. 🫣

Fluid Film er utrolig hvis du ikke har vært borti det før. På min 1977 Escort stasjonsvogn hadde rusten fått godt tak innenfra og ut - en tectylbehandling eller noe for lenge siden hadde reddet bilen men nå ville en del sveising vært nødvendig etter 1 år til. Ble oppmerksom på FF, fikk tak i luftdrevet sprøyteutstyr (det Biltema har er fint til hjemmebruk), behandlet, og rusten bare stoppet. Faktisk best hvis det er litt rust på metallet, da kommer det bedre inn i 'porene' i stålet. Det må fornyes innimellom på steder med slitasje, men er til stede selv om overflaten ser tørr ut. Gammel tectyl og slikt er ok og det vil over tid trenge inn i/gjennom oljebasert maling. Så behovet for forbehandling er mindre - ikke nødvendig å fjerne all rust. Det kryper inn i alle kroker i hulrom. Det er tykt og må tynnes for sprøyting, med matolje eller den som FF selger.

kremt skrev (13 timer siden):

Det korrekte er at forrige modell hadde 218 hk. I Awd utgaven. Eller for å være pinlig presis, 217.5 hk. 

Hvordan skal det gå med gebisset og høreapparatet når disse bilene plutselig får over 300 hk?

Gebisset svelges, og høreapparatet havner i baksetet. Direkte livsfarlige disse bilene... 😂

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Elgen-Hansi skrev (13 timer siden):

Eksteriørdesignet på denne var rett opp min gate! Er svært sjelden Toyota drar såpass flotte linjer og gjennomført design opp av sekken :)

Lurer på om Lexus kommer med en versjon av denne? I så fall klør det i lommeboka 😅

image.png.a4dd13c3154eea3fb082bf9d1ed2684c.png

 

image.png.77934ec8d2b82b00451b712c488d811b.png

 

image.png.62856ae74517d27b5e2e98c3a95c58df.png

Litt "overlesset design", men slett ikke verst til å være en Toyota. Milevis bedre enn BZ4X (eller hva den nå heter).

Jotun skrev (Akkurat nå):

Hvis de klarer å levere på elbil bitene her så blir dette en storselger. Har de vist bilder av interiør? For BZ4x gir ikke meg ståtiss. 

Tenk å komme med blanke plastdeksler over hjulbuene...det finnes vel ikke et mer uegnet materiale enn akkurat dette. Total brain fart av designere her altså

obygda skrev (19 minutter siden):

Den er overraskende trang i baksetet..så video av en som krøp bak i denne og man må være liten for å trives greit i baksetet

Ja denne er nok ikke noen familiebil først og fremst. Mer på linje med Mazda MX-30 størrelsesmessig. OK med et baksete når man en sjelden gang trenger det. Men mest av alt en bil for 1 eller 2 voksne.

  • Liker 1
30 minutes ago, Femtekolonne said:

Uten å ha noen relasjon til Snåsamannen så kan jeg likevel spå at Toyota ligger helt i tet på nybilsalget når vi bikker over til 2026. 

De ligger jo helt i tet på nybilsalget i år også. 

Spår en traurig tid i bruktmarkedet for de som registrerer den gamle versjonen i 2025, når den nye kommer i oktober.

Når man skal kjøpe en bruktbil regga i 2025, og kan velge mellom den som ser bedre ut, går bedre, går lengre, og lader betydelig bedre halve året (antatt).

Men Toyota kunder ser kanskje ikke på sånt.

 

  • Innsiktsfullt 1
2 hours ago, bzzlink said:

De ligger jo helt i tet på nybilsalget i år også. 

Spår en traurig tid i bruktmarkedet for de som registrerer den gamle versjonen i 2025, når den nye kommer i oktober.

Når man skal kjøpe en bruktbil regga i 2025, og kan velge mellom den som ser bedre ut, går bedre, går lengre, og lader betydelig bedre halve året (antatt).

Men Toyota kunder ser kanskje ikke på sånt.

 

Nye potensielle Toyota kunder, som meg, er nok opptatt av det, men de tradisjonelle kundene som kjører 4000km i året bryr seg nok lite.  Jeg tror ikke bare de ligger i tet når de får ut  Urban Cruiser og C-HR i tillegg til oppdatert BZ4x. Jeg tror de gjør rent bord her i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...