Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Hvis du vil seile langs Norges kyst så seiler du ikke ut med Island og Grønland. Er jo omtrent den distansen man må ha for å seile langs Antarktis. Den har en kyst som er irriterende forbudt å seile i. Det er muffens, like muffens som Disney romdrakten de nå utviklet sammen med funnet av Pluto på Pluto.

 

Det spiller ikke noen rolle for eksperimentet hva som eventuelt er muffens i Antarktis. Matematikken blir ikke noe anderledes om du seiler langs 60 breddegrad eller lengre syd. Men forholdstallet blir enda større jo lenger syd du kommer, siden omkretsen da blir mindre på den runde jorden og større på den flate.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og Voyager som har reist ut til enden av solsystemet og fortsatt har kontakt med jorden med solcelle teknologi fra 70-tallet.

Det benyttes en radioisotop termoelektrisk generator. Solceller fungerer dårligere og dårligere jo lengre ut i solsystemet man kommer, ettersom solen blir lengre og lengre unna, og gir mindre og mindre energi per kvadratmeter. En kvadratmeter med solcellepaneler som gir noe i området av 200W på jorden vil gi ca 86W ved Mars, ca 7W ved Jupiter og ca 0,1W ved Pluto.

 

Atomenergi er egentlig det eneste realistiske alternativet for energi lengre uti solsystemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo omtrent den distansen man må ha for å seile langs Antarktis. Den har en kyst som er irriterende forbudt å seile i. 

 

Når man skal reise i farvann sør for 60. breddegrad, har man en meldeplikt til Norsk Polarinstitutt. I tilegg krever reglene at en har ordnet med forsikring. Regelverket er forankret i Antarktistraktaten. Meldeplikten og garantikravene er der for å beskytte det sårbare miljøet i Antarktis, samt at redningsoperasjoner i området er særdeles kostnadskrevende.
 
Det er således ikke seilingsforbud rundt Antarktis, men man må følge regelverket.
 
Dette kunne du ha funnet ut selv, dersom du ville vite fakta.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du vil seile langs Norges kyst så seiler du ikke ut med Island og Grønland. Er jo omtrent den distansen man må ha for å seile langs Antarktis. Den har en kyst som er irriterende forbudt å seile i. Det er muffens, like muffens som Disney romdrakten de nå utviklet sammen med funnet av Pluto på Pluto. Lev et fint liv i den drømmen dere om at de har vært der ute og utforsket Jupiter med satellitten Jewknow, og den som har reist trillioner(underdrivelse) av kilometer til Pluto. Og Voyager som har reist ut til enden av solsystemet og fortsatt har kontakt med jorden med solcelle teknologi fra 70-tallet.

Dere trenger vel den tanken for å skyve en Skaper under teppet sammen med drømmen om evolusjons ursuppa.

 

 

Som mange har påpekt er det ikke totalforbud mot å seile sør for 60. breddegrad, og jeg synes ikke det er det minste rart at man har visse begrensninger. Tenk om en hvilken som helst Matteus eller Max skulle finne på å seile ned dit. Det er ikke noen seiltur på Mjøsa akkurat, og redningsaksjoner er utrolig kostbare. Så forresten en av FE-guruene, husker ikke hvem det var, men han hadde et langt innlegg på Youtube om Antarktis. Han kunne ikke begripe at ikke alle kunne gjøre akkurat som de ville. Det var jo ingen restriksjoner på å reise til Frankrike!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En annen ting som slo meg nå: Det tar ca 6 timer å fly fra Oslo til Kanariøyene. Det er korrekt, og det kan størsteparten av det norske folk bekrefte. Det tar omtrent dobbelt så lang tid å fly fra Sydney til Santiago Chile. Betyr ikke det at det er omtrent dobbelt så langt i kilometer også. Hvordan stemmer det med flatjordkartet Max?

Lenke til kommentar

Vel, Jarle Andhøy tror ihvertfall ikke på flat jord. Det kan jeg garantere. Så argumentet er vel ikke det beste  :hmm:

 

Nei, jeg måtte lete det opp nå for å se om jeg kanskje husket feil, men Budeia (den gang Widewanka) nevnte det såvidt for nesten nøyaktig to år siden.

 

edit: Det er vel brukt flere ganger

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1722333&page=99&do=findComment&comment=23428969

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

 

Når man skal reise i farvann sør for 60. breddegrad, har man en meldeplikt til Norsk Polarinstitutt. I tilegg krever reglene at en har ordnet med forsikring. Regelverket er forankret i Antarktistraktaten. Meldeplikten og garantikravene er der for å beskytte det sårbare miljøet i Antarktis, samt at redningsoperasjoner i området er særdeles kostnadskrevende.

 

Det er således ikke seilingsforbud rundt Antarktis, men man må følge regelverket.

 

Dette kunne du ha funnet ut selv, dersom du ville vite fakta.

Får lyst å komme gjennom nettet og klapse til deg. Neida, men beskytte det sårbare miljøet i Antarktis, ærlig talt. Beskytt heller det sårbare miljøet i asiatiske elver som spyr ut all slags avfallsgifter fra klesfabrikker og andre miljøverstinger.

 

Og hva med en reis på eget ansvar. Redningsaksjoner blir bare for dem som har penger til det. Sikkert en god del som hadde reist dit da, men tror ikke de kunne gjort en damn shit for å skade miljøet til noe så stort som Antarktis er selv på en globe.

Lenke til kommentar

Det spiller ikke noen rolle for eksperimentet hva som eventuelt er muffens i Antarktis. Matematikken blir ikke noe anderledes om du seiler langs 60 breddegrad eller lengre syd. Men forholdstallet blir enda større jo lenger syd du kommer, siden omkretsen da blir mindre på den runde jorden og større på den flate.

 

Geir :)

No shit Sherlock, ingen drit. Man skulle nesten tro at som flat jorder må man akseptere klodekartet som det rette sanne.

Har dere feber? For det tror ikke vi. Vi har grunnlag for det vi tror. Og det vil fortsette å bli flere av oss om vi ikke får litt skikkelige bevis for verdensrommet og omkretsen rundt Antarktis kysten er to store forandringer som kan gjøres. Og til denne dag siden jeg ble introdusert for flat jord for 3-4 år siden har bare vist meg mer og mer skepsis til NASA og annen romfart. Eliten og det der ser vi også er en del av opplegget. Lure hele verden med en diger løgn og selv sitte på sannheten gir enorm makt.

Tror jeg ville bøyet meg i støvet selv for desse maktmenn om jeg ikke trodde på Jesus. Det eneste fornuftige i denne fordervede verden jeg ser. Det beste hadde vært å ikke tatt til meg den kunnskapen jeg har fått gjennom desse som dypdykker i elendigheten. Men det blir jo egentlig å stikke hodet i sanden det da. Verden er like elendig om du velger å se vekk. Takler ikke det brødet og sirkuset verden serverer lenger, selv om jeg lar meg underholde av filmer og serier og musikk. Og maten er god nok den, bare troen renser meg fra giften som den kan inneholde.

Mainstream media er vertfall mye piss, minner meg om propaganda teknikker, resett.no er bra enn så lenge, Donald Trump er bra, Putin er bra, Duterte er bra, hvorfor hater mainstream media dem? Og flat jord er hatet av mainstream media. Blir spennende å se hva som skjer i mitt fjerde snart femte år som flat jord troende.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Som mange har påpekt er det ikke totalforbud mot å seile sør for 60. breddegrad, og jeg synes ikke det er det minste rart at man har visse begrensninger. Tenk om en hvilken som helst Matteus eller Max skulle finne på å seile ned dit. Det er ikke noen seiltur på Mjøsa akkurat, og redningsaksjoner er utrolig kostbare. Så forresten en av FE-guruene, husker ikke hvem det var, men han hadde et langt innlegg på Youtube om Antarktis. Han kunne ikke begripe at ikke alle kunne gjøre akkurat som de ville. Det var jo ingen restriksjoner på å reise til Frankrike!!

Er det ingen restriksjoner på å reise til Frankrike? Hmm... Da anbefaler jeg å forsøke å dra dit uten å passere en grenseovergang, eller ta med hva man vil dit, eller gjøre hva man vil der når man ankommer. Det er mulig man finner ut at det ikke er fullt så enkelt.

Det foresvever meg at noen har sett seg så blinde på én ting slik at de glemmer hvordan ting fungerer i verden.

Lenke til kommentar

Det benyttes en radioisotop termoelektrisk generator. Solceller fungerer dårligere og dårligere jo lengre ut i solsystemet man kommer, ettersom solen blir lengre og lengre unna, og gir mindre og mindre energi per kvadratmeter. En kvadratmeter med solcellepaneler som gir noe i området av 200W på jorden vil gi ca 86W ved Mars, ca 7W ved Jupiter og ca 0,1W ved Pluto.

 

Atomenergi er egentlig det eneste realistiske alternativet for energi lengre uti solsystemet.

Alt NASA tenker på før de sender av gårde på 70-tallet. Det kan ses på Apollo ferdene. -I’m not even sure we went through the van allen belt.

-Alan Bean

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...