Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Dette er ikke et relevant svar på spørsmålet. Du hevdet at man ikke brukte koordinater i navigasjon, og nå hevder du det motsatte. På toppen av det, kommer du med "virkeligheten kan være noe annet". "Virkeligheten" er kjent når det gjelder navigasjon, og den brukes 24/7/365 av tusenvis av navigatører. Skjønner du ikke hvor idiotisk du fremstår i din kunnskapsløshet?

Og sikkert er det ingen av de tusenvis som tenker noe særlig på om jorden er flat eller globe. Men kanskje kommer de til å tenke på det om dere lar tanken slippe til. Jeg synes vertfall bevisene fra verdensrommet og månelandingene ser tåpelige og muffens ut. Men du virker tilfreds. Deg om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må da finnes et navn på disse folka som stadig nekter å ta til seg beviselig kunnskap, men heller argumenterer med "kan være", "det sies at", "i bibelen står det" og ikke minst "jeg tror". 

 

På engelsk heter det denialism. Jeg har forlengst gitt opp håpet om at de skal ta til seg vettug informasjon, så jeg er imponert over de som stadig holder tråden levende gjennom å besvare dumskapen som kommer fra FEhodene.

Man skal jo også være klar over at for en liten minoritet av befolkningen er det ingen forskjell på en som repeterer noe han har hørt og en som sier noe han selv har tenkt ut. Ordene i seg selv betyr noe for dem. Ikke grunnen til at de finnes. Man ser det igjen og igjen i tråden hvor matematikk (av alle ting) spørsmålssettes.

Ny informasjon vil aldri manifestere seg som kunnskap hos dem da de ikke ser forskjell på læring og pugging. Som igjen leder til at de ikke ser forskjell på å bli fortalt hva man skal vite og å studere et tema selv.

Det er egentlig litt synd på folk som går glipp av denne høyst givende siden av å leve.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og sikkert er det ingen av de tusenvis som tenker noe særlig på om jorden er flat eller globe.

Men de ville tenkt fælt hvis koordinatene og kartene de har ikke stemte i det hele tatt, tror du ikke?

 

Tror du ikke en sjåfør fra øst til vest i Australia ville lurt hvis turen var 4 ganger så lang som kartet sa?

 

Tror du ikke kapteinen på et skip ville lurt hvis kartene hans ikke stemte?

 

Tror du ikke flykapteinen på et fly ville lurt når flyet gikk tom for drivstoff under halvveis på turen?

 

 

Grunnen til at dette ikke skjer, er at kartene og koordinatene deres stemmer med den virkelige verden. Og siden kartene og koordinatene er lagd for en globe, så stemmer de med globen.

 

 

Men at modellen din beviselig er helt feil, er visst ikke så viktig når du i stedet kan poste enda en konspirasjonsteori-video....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og sikkert er det ingen av de tusenvis som tenker noe særlig på om jorden er flat eller globe. Men kanskje kommer de til å tenke på det om dere lar tanken slippe til. Jeg synes vertfall bevisene fra verdensrommet og månelandingene ser tåpelige og muffens ut. Men du virker tilfreds. Deg om det.

 

Så du tror ikke navigatørene har utdannelse og forståelse for hvordan koordinatsystemet og kartprojeksjoner fungerer? Det inngår til fulle i deres utdannelse og det ville ikke ha fungert på noe annet enn en sfærisk jord.

 

Det neste du påstår er vel at vi seiler rundt på måfå med kompasshøne !

 

Hva du "synes" er ikke et gyldig argument. For alt jeg vet kan du være en psykiatrisk pasient med store vrangforestillinger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan jo lure på hvorfor rakett Madsen aldri kom seg i bane i verdensrommet i 2017 eller hva det nå var han prøvetestet før han myrdet og parterte en kvinne. Det virker jo så enkelt for 60 ÅR SIDEN.

 

Åja. Han manglet kanskje bare animasjonen, LOL. Godt poeng med at en gassfylt ballong ikke sprekker i vakuum.

Ballongen de sendte opp var helt sikkert laget at bursdagsgradert gummi kun en brøkdel av en millimeter tykt. For det er den eneste måten å lage ballonger på, ikke sant?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

High five for den nye romdrakten til de som skal til månen

Penger vel brukt.

Her tror jeg nesten du må forklare for dette skjønte jeg ingenting av. Det var tydeligvis et problem med to hjelpere og rekkverk. Noe som jo ikke vil være et problem når man veier en sjettedel. Han glemte visst å nevne det.

Utover det aner jeg ikke hva poenget var med Toy Story og vakuumkammeret.

Lenke til kommentar

Så du tror ikke navigatørene har utdannelse og forståelse for hvordan koordinatsystemet og kartprojeksjoner fungerer? Det inngår til fulle i deres utdannelse og det ville ikke ha fungert på noe annet enn en sfærisk jord.

Og så setter du deg i en situasjon hvor leseren av det du skriver ikke ser forskjell på å bli fortalt hva en skal tro på (hjernevask) og det å lære (utdanning), og så leser du teksten din en gang til.
Lenke til kommentar

Nå forstår jeg ikke hva du mener. Var det noe uklart i det jeg skrev?

Nei langt ifra. Jeg bare påpeker at flat jordere ikke tror på utdanning, så når noen sier "utdanning" da hører de "hjernevask". Utdanning vil aldri være et kvalitetsstempel for dem, og jeg er ganske sikker på at den posten ble forstått som at du viser dem effektiviteten av hjernevasken når man til og med kan få folk til å tro de navigerer en globe.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei langt ifra. Jeg bare påpeker at flat jordere ikke tror på utdanning, så når noen sier "utdanning" da hører de "hjernevask". Utdanning vil aldri være et kvalitetsstempel for dem, og jeg er ganske sikker på at den posten ble forstått som at du viser dem effektiviteten av hjernevasken når man til og med kan få folk til å tro de navigerer en globe.

 

Aha. Det var derfor jeg la til det lille ordet "forståelse", for nettopp å påpeke at det ikke dreier seg om "indoktrinering" og "hjernevask". Jeg er forøvrig helt enig med deg.

 

Edit:

Det blir spennende å se hva maxRPM svarer, om han svarer.

Endret av Omnithunder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koordinatene er strukket eller strammet, alt etter hva som passer jordkloden, mens virkeligheten kan være noe annet.

 

Her er virkeligheten:

Sør for ekvator er alle lengdegrader feil på flatjordkartet. Det er fordi avstanden mellom gradene på det nevnte kartet blir større og større jo lenger sør vi kommer. Hvordan vet vi at det er feil? Det er så enkelt som at vi vet hvor lang tid det tar å reise mellom kontinentene sør for ekvator. Det er det ingen tvil om, og det er ikke i nærheten av det flatjordkartet viser. Og det er ikke bare litt feil, men grotesk mye! Du prøver ikke engang å bortforklare det. I stedet kommer du med nytt småplukk som f.eks en gullfiskbolle som du kaller et vitenskapelig eksperiment og en dansk morder som ikke greide å komme opp med en rakett eller ballong (eller hva det nå var). Det siste hadde visst noe med vakuum å gjøre. 

 

Hvorfor begynner du ikke i det minste å gjøre et forsiktig forsøk på å søke etter sannheten. Hva med å prøve timeanddate.com hvis du ikke har fått nok bevis. Her finner du enda flere bevis på at flatjordkartet er feil, og ikke bare det, at det er helt umulig å få den flate jorda til å stemme med virkelighetens verden. 

 

Månelandinger som er fake, vakuum som suger ut lufta i verdensrommet, gravitasjon som ikke eksisterer osv. osv. er bare forsøk på å snakke seg bort fra det som er essensen. Igjen: Hva med å søke sannheten for en gangs skyld!

Endret av matteus
Lenke til kommentar

Og sikkert er det ingen av de tusenvis som tenker noe særlig på om jorden er flat eller globe. Men kanskje kommer de til å tenke på det om dere lar tanken slippe til. Jeg synes vertfall bevisene fra verdensrommet og månelandingene ser tåpelige og muffens ut. Men du virker tilfreds. Deg om det.

 

Vi vet hva du synes om månelandingene. Greit nok, men jorda blir ikke flat for det. Hva med om du selv lar tanken slippe til og tar inn over deg alle de uomtvistelige bevis som jeg og mange andre har lagt fram i denne tråden. Hvis ikke det er nok kan du gå ut på Youtube og se alle de like uomtvistelige bevis som ligger der. Hvorfor må du tilbe YT/FE-gjengen som er ei blanding av smarte kjeltringer og uvitende idioter.

Endret av matteus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo lure på hvorfor rakett Madsen aldri kom seg i bane i verdensrommet i 2017 eller hva det nå var han prøvetestet før han myrdet og parterte en kvinne. Det virker jo så enkelt for 60 ÅR SIDEN.

 

Åja. Han manglet kanskje bare animasjonen, LOL. Godt poeng med at en gassfylt ballong ikke sprekker i vakuum.

Jeg kom på et forsøk du kan gjøre.

1. Blås opp en ballong.

2. Teip over hele ballongen med gaffateip.

3. Slipp luften ut av ballongen for å se at den fortsatt oppfører seg som en ballong.

4a. Blås den opp til den sprekker.

eller:

4b. Blås den opp og putt den i et vakuumkammer til den sprekker.

 

Noe sier meg at verken 4a eller 4b kommer til å sprekke ballongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En liten korreksjon: Lengdegradene er ikke feil på "flatjordkartet", men distanse og størrelsesforhold blir det. Sydney ligger eksempelvis på nøyakig samme lengde og breddegrad på "flatjordkartet" og på "globen".

 

Du har selvfølgelig helt rett. Jeg var litt unøyaktig i farta.

Lenke til kommentar

Her er virkeligheten:

Sør for ekvator er alle lengdegrader feil på flatjordkartet. Det er fordi avstanden mellom gradene på det nevnte kartet blir større og større jo lenger sør vi kommer. Hvordan vet vi at det er feil? Det er så enkelt som at vi vet hvor lang tid det tar å reise mellom kontinentene sør for ekvator. Det er det ingen tvil om, og det er ikke i nærheten av det flatjordkartet viser. Og det er ikke bare litt feil, men grotesk mye! Du prøver ikke engang å bortforklare det. I stedet kommer du med nytt småplukk som f.eks en gullfiskbolle som du kaller et vitenskapelig eksperiment og en dansk morder som ikke greide å komme opp med en rakett eller ballong (eller hva det nå var). Det siste hadde visst noe med vakuum å gjøre.

 

Hvorfor begynner du ikke i det minste å gjøre et forsiktig forsøk på å søke etter sannheten. Hva med å prøve timeanddate.com hvis du ikke har fått nok bevis. Her finner du enda flere bevis på at flatjordkartet er feil, og ikke bare det, at det er helt umulig å få den flate jorda til å stemme med virkelighetens verden.

 

Månelandinger som er fake, vakuum som suger ut lufta i verdensrommet, gravitasjon som ikke eksisterer osv. osv. er bare forsøk på å snakke seg bort fra det som er essensen. Igjen: Hva med å søke sannheten for en gangs skyld!

Hvis man seiler i rett linje fra by til by så tror jeg ikke kapteinene på skipene tenker på om dette er utifrå globe eller flat. De har jo en flat skjerm de ser på og om avstanden er plottet inn utifrå globe avstanden så merkes ikke det heller fordi alt er digitalt.

Månelandinger og such er meget essensielt ved flat jord. Tillat meg og smette inn sånt til tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...