Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åpenbart tok legevitenskapen dundrende feil når det gjaldt Hawking,

 

Gratulerer, du har konstatert noe som har vært kjent i litt over 50 år

 

Kan du komme deg tilbake til tema: "jorden er flat"?

Ikke at du har noe mer rett her, men om vi skal innom alle områdene av din virkelighetsoppfatning som er feil må vi nok gjennom 90% av livet ditt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men påstår du at legevitenskapen styres av feilbarlige mennesker, mens astronomien ikke gjør det?

:huh:

Jeg aner ikke hvor du tar spørsmålet fra engnag.

 

Åpenbart tok legevitenskapen dundrende feil når det gjaldt Hawking, altså var/er de feilende mennesker. Hvis vi ser bort fra at Hawking kan ha blitt byttet ut med en "Hawking nr 2" underveis.

Det er ingen andre med als som har vært i nærheten av å leve så lenge, og i tillegg reise rundt med foredrag.

 

Dette er fra "The ALS Association" (USA):

Half of all people affected with ALS live at least three or more years after diagnosis. Twenty percent live five years or more; up to ten percent will live more than ten years.

There is some evidence that people with ALS are living longer, at least partially due to clinical management interventions, riluzole and possibly other compounds and drugs under investigation.

 

Med basis i dette - hvilken prognose burde Hawking fått, og med basis i dette - kan man si at han ikke hadde sjanse til å bli så gammel som han ble?

Med basis i dette klarer jeg ikke engang si at de tok feil. Langt mindre dundrende feil som du påstår. Hele denne påstanden om at det må være en elite som står bak virker bare paranoid.

 

Ordet prognose blir vanligvis brukt i forhold til sykdom, der pasienten kan bli tildelt en god eller dårlig prognose. Eller forventet utvikling. 

Eksempler på kjente typer prognoser er værvarsel, befolkningsframskrivinger, klimaprognosene fra FNs klimapanel, jordskjelvvarsler, samfunnsøkonomisk langtidsplanlegging som for eksempel

 

Og dette visste jeg fra før også. De kommer til en viss grad med prognoser om verdensrommet også, der de forutsier hvor lenge sola har igjen å lyse, hvor lenge det er til en meteor vil ødelegge jordkloden, o.l.

 

Når du kan si at jordens form er en prognose visste du ikke dette fra før. Eller, du kunne det ikke fra før. Det å besitte informasjon og det å forstå informasjon er ikke det samme. Forskjellen er som å holde en bok og å skrive en bok.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"kan man si at han ikke hadde sjanse til å bli så gammel som han ble?"

 

Bli så gammel er stadie 1 - å reise rundt og holde foredrag tilsier at han hadde mye energi, omtrent på linje med en presidentkandidat som reiser rundt.

 

Så enkelte flatjordere er sikre på at han ble byttet ut med en Hawking nummer 2 underveis. 

Lenke til kommentar

 

Åpenbart tok legevitenskapen dundrende feil når det gjaldt Hawking,

Gratulerer, du har konstatert noe som har vært kjent i litt over 50 år

 

Kan du komme deg tilbake til tema: "jorden er flat"?

Ikke at du har noe mer rett her, men om vi skal innom alle områdene av din virkelighetsoppfatning som er feil må vi nok gjennom 90% av livet ditt

 

 

Slutt nå! Hun har nettopp innrømmet at det må være et mirakel. La henne få litt tid til å tenke litt på hva det betyr! :p

 

:hmm: Hmm.. Hennes egen gud har intervenert for å holde liv i en person som gir oss mer kunnskap om den sfæriske jorden, og det enorme universet vi lever i.. Hvorfor ville guden hennes gjort noe slikt?.. :p

Lenke til kommentar

Antydet vel at det var merkelig hvis det var et mirakel, med en slik ateistisk kjendis. 

 

Dommedags-asteroide kan utslette jorda i 2135:

 

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-5506579/Doomsday-asteroid-WIPE-life-Earth-2135.html

 

Noen av kommentarene er ganske morsomme, som:

 

"Well, it's certainly put a damper on my 200th birthday party plans"

"Yawn".

 

Hint om at Nordpolen er i sentrum av den flate jorda, kan være 

 

a) Et slikt kart er blitt brukt under 2. vk, og i sjøfart, og det blir brukt som verdenskart på FN-flagget.

 

b) Hvis en globus skal gjøres flat, må nøkkelen ligge i noe muffens med polene

 

c) De sydlige kontinentene tilhørte ikke den gamle verden, og bar preg av å være svært isolerte. Noe som tyder på at de ligger ut mot verdens ende. 

 

d) Gamle sagn forteller at Eden eller rettferdighetens hage lå i nord, eller ved den magnetiske Nordpolen. 

 

e) En øy ved inngangen til Antarktis heter island of deception, eller bedrageri-øya. 

 

Ja, litt sånne ting. Men passer på å nevne at vi ikke er helt sikre på at det faktisk er et flat jord-kart. For sikkerhets skyld. 

Lenke til kommentar

Antydet vel at det var merkelig hvis det var et mirakel, med en slik ateistisk kjendis.

Så, når du føler deg bittelitt bedre, så er det et mirakel. Mens når noen andre overlever en dødelig sykdom i over 50 år i stedet for 2 år.. Så er det bare litt.. "merkelig"? :p

 

Dobbelt så bra med dobbelt moral? :p

 

Hint om at Nordpolen er i sentrum av den flate jorda, kan være 

 

a) Et slikt kart er blitt brukt under 2. vk, og i sjøfart, og det blir brukt som verdenskart på FN-flagget.

 

b) Hvis en globus skal gjøres flat, må nøkkelen ligge i noe muffens med polene

Hø? Hvorfor skal globusen gjøres flat? En globus er en globus, og et kart er et kart. Det er fordi det ikke lar seg gjøre å projisere landmassene fra en globus til et flatt ark, uten å forskyve størrelsene på landmassene, at man selv i dag bruker globus. Du har hørt om Google Earth? Hva skal man med slikt om man kunne overført dataene fra en globus til en flate, uten å fordreie størrelsene? Jorden er en sfære, det er derfor det er så vanskelig å lage nøyaktige kart på noe annet enn en globus!

 

c) De sydlige kontinentene tilhørte ikke den gamle verden, og bar preg av å være svært isolerte. Noe som tyder på at de ligger ut mot verdens ende guden min ikke visste om dem. 

Sånn, fikset den for deg.  :dremel: 

 

d) Gamle sagn forteller at Eden eller rettferdighetens hage lå i nord, eller ved den magnetiske Nordpolen. 

Andre gamle sagn forteller om ting som nøkken, og tusser, og troll. De er like troverdige, om du skulle lure..

 

e) En øy ved inngangen til Antarktis heter island of deception, eller bedrageri-øya. 

Hmm.. Jeg lurer på hvorfor? Kan det være fordi den ser ut som en helt vanlig øy på avstand. Men i virkeligheten er en ring rundt en oversvømt caldera:hmm: 

 

Nei, hva er det jeg sier! Det ville jo vært en naturlig forklaring.. Hva tenker jeg med..  :nei: 

 

Forøvrig lurer jeg på hvor "inngangen" til en ring er? Ja, dere hevder jo at det er det sydpolen er..

 

Ja, litt sånne ting. Men passer på å nevne at vi ikke er helt sikre på at det faktisk er et flat jord-kart. For sikkerhets skyld. 

 

Sorry, men om dere ikke er sikre, så er ikke jeg med. Synd det, for du hadde meg nesten der! Det er liksom så overbevisende det du kommer med! :p

Lenke til kommentar

Det skal være noen gamle porter i isringen, men det er visst noen kjemper eller monstre utenfor som vi trenger å beskyttes fra. 

 

Et kart med Nordpolen i midten passer også overens med tradisjonen om at verdens landområder er et triskelion, en figur. 

Her ser vi denne ideen i et kart over "Den gamle verden" eller den verden som de kjente før koloniene ble oppdaget. 

 

https://i.chzbgr.com/full/9067338240/hBE6A1B64/

 

 

Dere ser at kartet blir latterliggjort, og sammenlignet med en fidgetspinner av uvitende moderne mennesker. Og kartet har Jerusalem i sentrum, av den grunn at de mente Jerusalem måtte være i sentrum. Og Jerusalem var faktisk også i sentrum av "den gamle verden" de kjente til da. 

Lenke til kommentar

Nå må du bestemme deg! Er det nordpolen, eller Jerusalem, som hører hjemme i midten?! :p

 

Og monstre eller kjemper?!? Seriøst? Jeg vet ikke en gang hvilken emoji av disse, som er mest riktig å bruke..  :wallbash:  :rofl:

 

Tradisjonen med å tegne verden 3-delt stammer forøvrig fra at de på tiden vurderte verden ut fra kystlinjene. I middelhavet var det altså Europa i nord, Asia i øst, og Afrika i sør.. Verdens 3 deler..

 

Forøvrig merkelig at guden din aldri korrigerte dem? Jeg mener, greit nok at han ikke fortalte om sydpolen, siden den ikke eksisterer i ditt sinn.. Men Amerika? Tror du ikke Amerika eksisterer? Ikke Australia heller kanskje?

 

Ellers.. Alltid like artig å se deg forsøke å snike deg unna. Nå som du vet hvorfor Deception island har fått navnet sitt.. Hva er din nåværende teori for navngivingen? Er det så vanskelig å innrømme noe som helst? Ikke en gang at du lærte noe nytt i dag, så tidlig inn i døgnet! :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg måtte bytte en hydraulikkpumpe som vi hadde i HPU-rommet for et år siden ombord på boreskipet jeg var på, men vi hadde ikke flere pakninger av den som sitter mellom pumpehuset og motoren. Så jeg gikk til mekanikeren ombord for å høre om han hadde pakningssett som man kan skjære ut pakninger av, men han også var tom. Men mekanikern hadde et godt tips til meg, og det var å stikke på brua for å få sjøkart, og lage pakning ut av det, dette hadde han gjort mange ganger før. Fikk et sjøkart, som faktisk var av havna i Luanda, og det funket helt topp, den pumpa er helt tett til den dag i dag :)

Det viser at man ikke akkurat bruker kart ombord på skip lenger, som festus går rundt og tror. Interessant nok, spurte kapteinen ombord om han noen gang hadde brukt skipsrattet (roret, det er en sånn på konsoll som ligner et ratt i fra en racingbil), men han sa den aldri har vært i bruk før. De plotter bare alt på computeren, og så er det avsted. Litt stilig system i grunn, og siden vi er på DP så kan vi sette inn antall cm i hvilken som helst retning, og hele skipet retter seg inn etter det

Liten digresjon bare, jeg er ikke maritim i det heletatt, jeg er i komplettering, men blir litt imponert av slike system. Og ja, festus, jeg har sett store oljetankere forvinne over horisonten mange ganger - og de dukker IKKE opp igjen hvis jeg ser etter de i kikkert. Har faktisk prøvd :)

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

jeg har sett store oljetankere forvinne over horisonten mange ganger - og de dukker IKKE opp igjen hvis jeg ser etter de i kikkert. Har faktisk prøvd :)

Det er bare fordi horisonten din er for høyt oppe, vet du.  :tease:

 

 

Om man trykker på knapp tre bak øret og setter rendering draw distance på maks så vil oljetankeren dukke opp igjen.

Det er iallefall mange som mener det, også leste jeg det i en bok en gang. 

Lenke til kommentar

"kan man si at han ikke hadde sjanse til å bli så gammel som han ble?"

 

Bli så gammel er stadie 1 - å reise rundt og holde foredrag tilsier at han hadde mye energi, omtrent på linje med en presidentkandidat som reiser rundt.

Tapper ALS en for energi? Det var nytt for meg.

 

Så enkelte flatjordere er sikre på at han ble byttet ut med en Hawking nummer 2 underveis.

Paranoide mennesker tenker gjerne slik.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...