Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Evt kan du også repetere et noe dyrere forsøk som inkludere atomklokker og en kjøretur opp i høyden:"

 

..og rekningi kan ein senda til...??

Jeg bare sa at der finnes løsninger som enhver kan spare litt penger for å gjøre. Flybilleten har du nokk selv råd til, så det er bare å bestille i vei og bevise for alle sammen at jorden er flat. Vi venter i spening. Og hvis du har penger kan du alltid kjøpe nøyaktig klokker og ta deg en fjelltur, uansett, dette er ting alle og enhver kan gjøre som også beviser hvor verden henger sammen, både bokstavelig gjennom fly og i tid rom gjennom hvordan klokker oppførerer seg i forsjellig høyder/hastigheter. Mye moro en kan gjøre som ikke hadde vært mulig om vi hadde levd i en flat jord verden.

 

Så kom igjen, du har sjangsen for å bevise for alle at de tar feil og du har rett, hvorfor griper du ikke muligheten?

Lenke til kommentar

Selv om Fry synes han er smart, bør han passe seg for the Frying pan i evigheten...

 

Er visst slik at en mengde videoer om flat jord framfører de samme argumentene, men denne videoen handler mer om et spesielt tema - vann. Av og til framføres argumenter fra begge sider, men det virker som de har lagt til en liten latter etter hvert argument for globuslæren. Og at det dermed er en video som argumenterer for flat jord. 

 

Lenke til kommentar

Kvantemekanikk er et fagområde i fysikken som beskriver molekyler og atomers oppbygning.
Du kan ikke bruke kvantemekanikk på større legemer, kreftene er så minimale i forhold til tyngdekraften at det er null poeng å vurdere!

 

Klassisk mekanikk forklarer oss hvorfor vannet fordeles så overflaten er jevn: vannet legger seg nærmest mulig senter til den større massen.

Kvantemekanikk forklarer hvorfor vanndråper blir sfæriske selv om de ligger spredt i bunnen av et beger: kraften som trekker molekylene sammen er sterkere enn tyngdekraften som trekker molekylene ned.

 

Det er rimelig merkelig å lene seg på kvantemekanikk for å bortforklare klassisk mekanikk, som om kvantemekanikk er mer forståelig eller erstatter klassisk mekanikk. Det tok over 200 år fra Newtons klassiske mekanikk, til Plancks kvantemekanikk kom som en utvidelse på dette for å forklare spesifikke fenomener.

 

 

Forøvrig kunne jeg drukket en halvliter vodka og fortsatt drept færre hjerneceller enn ved å se videre på den videoen.

Lenke til kommentar

Selv om Fry synes han er smart, bør han passe seg for the Frying pan i evigheten...

 

Hva får deg til å uttale at Fry synes han er smart og hvilken relevans har dette? Ditt angrep på hans seksuelle legning er smakløst, det er vel det som må til når det skorter på andre fronter. Min erfaring er at de som er mest opptatt av intelligens, hvor smarte de og andre er, oftest er de som har minst å rutte med. 

 

Jeg et spørsmål jeg håper du kan besvare: Hvorfor skal et barn som ikke har fått utvikle seg til å inneha de nødvendige kognitive evner for å bekjenne sin tro straffes av en allmektig, allvitende, og allestedsnærværende Gud?

 

Hvis Gud eksisterer og jeg en dag står ved perleporten og veien er klar til det nye Jerusalem er jeg ikke sikker det er en plass jeg vil være når denne Gud med viten og vilje gir barn slikt fandenskap. Da tror jeg at jeg foretrekker samkvem med Mr. Fry.

Lenke til kommentar

"Forøvrig kunne jeg drukket en halvliter vodka og fortsatt drept færre hjerneceller enn ved å se videre på den videoen."


 


Hvilken bitende sarkasme. Samme youtubekanal har også en video om satelitter, der de finner filer med bevis på at Himawaris bilder er montert sammen av flere elementer. Der "Blue marble" (blå klinkekule?)-bildet er en grunnleggende ingrediens, samt at de kan legge værdata over dette. Blue marble ble opphavelig laget av en som sier at "ting må være kunstnerisk framstilt", eller cgi. 


 


Youtube har nå en "razzia" der de sletter en mengde kanaler, også flat jord-kanaler. Dette viser at det neppe er korrekt, at Nasa ønsket at flat jord skulle bli kjent blant folk. 


 


 


"Hva får deg til å uttale at Fry synes han er smart og hvilken relevans har dette? "


 


For det første, det var ikke jeg dro ham inn i debatten. Og videre, lidelsene i verden blir det opp til den enkelte om vedkommende klarer å leve med. Men dersom en kringkaster sin motstand mot Gud slik Fry gjør, påvirker en også andre til å ende i helvete. 


 


Ja, det er sikkert kjekt for dem nå å synge muntre sanger om helvete. Men hva med seinere...


 











 



Lenke til kommentar

 

"Forøvrig kunne jeg drukket en halvliter vodka og fortsatt drept færre hjerneceller enn ved å se videre på den videoen."

 

Hvilken bitende sarkasme. Samme youtubekanal har også en video om satelitter, der de finner filer med bevis på at Himawaris bilder er montert sammen av flere elementer. Der "Blue marble" (blå klinkekule?)-bildet er en grunnleggende ingrediens, samt at de kan legge værdata over dette. Blue marble ble opphavelig laget av en som sier at "ting må være kunstnerisk framstilt", eller cgi. 

 

Youtube har nå en "razzia" der de sletter en mengde kanaler, også flat jord-kanaler. Dette viser at det neppe er korrekt, at Nasa ønsket at flat jord skulle bli kjent blant folk. 

 

 

"Hva får deg til å uttale at Fry synes han er smart og hvilken relevans har dette? "

 

For det første, det var ikke jeg dro ham inn i debatten. Og videre, lidelsene i verden blir det opp til den enkelte om vedkommende klarer å leve med. Men dersom en kringkaster sin motstand mot Gud slik Fry gjør, påvirker en også andre til å ende i helvete. 

 

Ja, det er sikkert kjekt for dem nå å synge muntre sanger om helvete. Men hva med seinere...

 

 

 

 

 

Det var jeg som dro ham inn i debatten, jeg hadde ingen kommentar om hans intellekt. Det var det du som dro det inn av ukjente grunner. Forøvrig hva har hans intellekt med saken og gjøre utover at han gav et vel artikulert svar på et betimelig spørsmål om Guds eksistens. 

 

Du hopper glatt over min oppfordring til å svare på et enkelt spørsmål. Jeg lurer på hvorfor. Videre i ditt tilsvar hvor det er opp til hva den enkelte klarer å leve med. Hvordan forholder dette seg til en 6 måneder baby med en livstruende sykdom? Denne vil ikke være i stand til å begå selvdrap. Forøvrig har den heller ikke kognitive evner til omtrent annet enn å søke pupp. Hvordan ser religion på selvdrap forresten?

 

Det er interessant at du vil vedkjenne deg en Gud som i sin posisjon som en allmektig, allvitende, og allestedsnærværende Gud gir barn livstruende sykdom og at du applauderer dette.

 

Når det gjelder youtube kan det hende oppblomstringen av kanaler som sprer søppel ikke er i Alphabets interesse når disse søker annonsører for sitt produkt youtube.

 

Hva har religion noe med om jorden er flat eller ikke? Utover at den fortsatt er og i geologisk moderne tid alltid har vært en globe. 

Lenke til kommentar

Klassisk mekanikk forklarer oss hvorfor vannet fordeles så overflaten er jevn: vannet legger seg nærmest mulig senter til den større massen.

Ikke helt korrekt. Vannet fordeles i utgangspunktet slik at den potensielle energien minimalisere. Det er egentlig mer komplisert enn det, for eksempel spiller bl.a. havstrømmer og effekter som El Niño og La Niña også inn, samt at du får variasjoner pga lokal variasjon i gravitasjon.

 

Kvantemekanikk forklarer hvorfor vanndråper blir sfæriske selv om de ligger spredt i bunnen av et beger: kraften som trekker molekylene sammen er sterkere enn tyngdekraften som trekker molekylene ned.

Mja, det går fint an å forklare dette på klassik vis ved hjelp av overflatespenning og termodynamikk, selv om det selvfølgelig er kvantemekanikk som ligger helt i bunnen av også dette. Som i all annen fysikk (bortsett fra gravitasjon, siden vi (ennå) ikke har en teori for kvantegravitasjon).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Klassisk mekanikk forklarer oss hvorfor vannet fordeles så overflaten er jevn: vannet legger seg nærmest mulig senter til den større massen.

Ikke helt korrekt. Vannet fordeles i utgangspunktet slik at den potensielle energien minimalisere. Det er egentlig mer komplisert enn det, for eksempel spiller bl.a. havstrømmer og effekter som El Niño og La Niña også inn, samt at du får variasjoner pga lokal variasjon i gravitasjon.

 

Kvantemekanikk forklarer hvorfor vanndråper blir sfæriske selv om de ligger spredt i bunnen av et beger: kraften som trekker molekylene sammen er sterkere enn tyngdekraften som trekker molekylene ned.

Mja, det går fint an å forklare dette på klassik vis ved hjelp av overflatespenning og termodynamikk, selv om det selvfølgelig er kvantemekanikk som ligger helt i bunnen av også dette. Som i all annen fysikk (bortsett fra gravitasjon, siden vi (ennå) ikke har en teori for kvantegravitasjon).
Takk for korrektur, tenkte ikke på detaljene her.

 

Prøver å holde ting enklest mulig i et håp om at festus skal klare å følge tankegangen. Det er selvfølgelig riktig at potensiell energi minimeres, pluss havstrømmer og andre væreffekter, pluss månens gravitasjon, pluss jordens rotasjon, og så videre...

 

Videoen til festus mener at havet burde vært en sfære på grunn av kvantemekanikk hvis jorden var en sfære, og sa samtidig at tyngdekraft ikke eksisterte. "Derfor er jorden flat"

Lenke til kommentar

 

 

Klassisk mekanikk forklarer oss hvorfor vannet fordeles så overflaten er jevn: vannet legger seg nærmest mulig senter til den større massen.

Ikke helt korrekt. Vannet fordeles i utgangspunktet slik at den potensielle energien minimalisere. Det er egentlig mer komplisert enn det, for eksempel spiller bl.a. havstrømmer og effekter som El Niño og La Niña også inn, samt at du får variasjoner pga lokal variasjon i gravitasjon.

 

Kvantemekanikk forklarer hvorfor vanndråper blir sfæriske selv om de ligger spredt i bunnen av et beger: kraften som trekker molekylene sammen er sterkere enn tyngdekraften som trekker molekylene ned.

Mja, det går fint an å forklare dette på klassik vis ved hjelp av overflatespenning og termodynamikk, selv om det selvfølgelig er kvantemekanikk som ligger helt i bunnen av også dette. Som i all annen fysikk (bortsett fra gravitasjon, siden vi (ennå) ikke har en teori for kvantegravitasjon).
Takk for korrektur, tenkte ikke på detaljene her.

 

Prøver å holde ting enklest mulig i et håp om at festus skal klare å følge tankegangen. Det er selvfølgelig riktig at potensiell energi minimeres, pluss havstrømmer og andre væreffekter, pluss månens gravitasjon, pluss jordens rotasjon, og så videre...

 

Videoen til festus mener at havet burde vært en sfære på grunn av kvantemekanikk hvis jorden var en sfære, og sa samtidig at tyngdekraft ikke eksisterte. "Derfor er jorden flat"

 

 

Nå er jeg sikkert som vanlig fryktelig treg, men hvordan forklarer disse effektene at "vannet fordeles så overflaten er jevn"?

Lenke til kommentar

Nå er jeg sikkert som vanlig fryktelig treg, men hvordan forklarer disse effektene at "vannet fordeles så overflaten er jevn"?

Havet er aldri stille, selv ikke i Stillehavet :)

Alt er relativt selvfølgelig, men ifølge flatjordere burde ikke vannet lagt seg "flatt" ifølge "globuslæren", men snarere krummet seg tydelig (fordi de ikke har snøring på avstander) eller fulgt bakken (fordi det er sånn tyngdekraft "fungerer")

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Er stadig folk i tråden som hevdet at de kunne se krumningen på Mjøsa. 

 

Om argumentet om at utsikten bare blir bedre på en globus når en går opp i fjellet:

 

 

 

Lie down on your lounge room floor with your face on the ground... How far can you see? Now stand up... 

Oh my your house is a sphere

 

Det sitatet er så bra at jeg kunne limt det inn flere ganger, men det blir kanskje i meste laget!

 

Siden flere er så opptatt av lidelsens problem her, bør det diskuteres i en egen tråd. Finnes 100% sikkert gamle tråder om temaet, eller noen kan starte en ny. 

Konsekvensene av å erkjenne seg selv som et menneske eller et dyr, bør også diskuteres i en egen tråd. 

 

Lenke til kommentar

Det sitatet er så dårlig at det ikke har noen verdi. I en normal stue vil det ikke være forskjell på hvor langt man kan se. Hvor langt du ser er betinget av rommets størrelse. De færreste rom er store nok til at det vil ha en betydning. Perspektivet vil være forskjellig. Når du ligger på bakken vil du se under sofaen når du står på gulvet vil du se ned på vinduskarmen. Hva dette har med om jorden er flat eller ikke har jeg ikke en forståelse for.

 

Står du i fjæra og ser et skip seile rett vest vil det forsvinne over horisonten etter X distanse og hvis du har en kamerat som er plassert på en klippe 100 meter over bakken vil han se skipet på en lenger distanse enn deg. Da vil det ikke handle om perspektiv siden "rommets" størrelse ikke begrenser hvor langt vi kan se. Det er det jordens krumming som gjør. Med forbehold om likt syn, like gode kikkerter m.m.

 

Spør deg selv hvorfor det var utkikk i masta på skip helt frem til moderne radar ble en virkelighet. Hvis jorden er flat hadde det vært det samme om utkikken sto i baugen, var i broa eller satt i bøtte i masta. Kanskje fordi det ga en fordel? Med andre ord jorda krummer og dermed er rund.

 

Det er i grunn trist at du tror at jorda er flat. Det burde i grunn være enkelt å bevise ... med fysiske eksperiment? Det er vel en kant vi kan finne og fotografere hvis jorden er flat?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er stadig folk i tråden som hevdet at de kunne se krumningen på Mjøsa.

 

Om argumentet om at utsikten bare blir bedre på en globus når en går opp i fjellet:

 

Lie down on your lounge room floor with your face on the ground... How far can you see? Now stand up...

 

Oh my your house is a sphere

Det sitatet er så bra at jeg kunne limt det inn flere ganger, men det blir kanskje i meste laget!

 

Siden flere er så opptatt av lidelsens problem her, bør det diskuteres i en egen tråd. Finnes 100% sikkert gamle tråder om temaet, eller noen kan starte en ny.

Konsekvensene av å erkjenne seg selv som et menneske eller et dyr, bør også diskuteres i en egen tråd.

Flat Earth: The Truth About Satellites

Like bra sitat som denne under (og ikke minst like korttenkt og idiotisk ved å bare tenke foran nesa si):

 

4pgoefvjx0zz.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Er stadig folk i tråden som hevdet at de kunne se krumningen på Mjøsa.

Om argumentet om at utsikten bare blir bedre på en globus når en går opp i fjellet:

Lie down on your lounge room floor with your face on the ground... How far can you see? Now stand up... Oh my your house is a sphere

Det sitatet er så bra at jeg kunne limt det inn flere ganger, men det blir kanskje i meste laget!

Siden flere er så opptatt av lidelsens problem her, bør det diskuteres i en egen tråd. Finnes 100% sikkert gamle tråder om temaet, eller noen kan starte en ny.

Konsekvensene av å erkjenne seg selv som et menneske eller et dyr, bør også diskuteres i en egen tråd. Flat Earth: The Truth About Satellites

Like bra sitat som denne under (og ikke minst like korttenkt og idiotisk ved å bare tenke foran nesa si):4pgoefvjx0zz.jpg

Haha!! Fantastisk :) akkurat samme type argumentasjon som flatjordere bruker.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...