Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Bonelabs får mye ymse fra folk.

En del hardcore boneworks folk sier det er en downgrade i grafikk og fysikk og det er quest sin feil.

Det er også et problem der man ikke får startet spillet. Jeg hadde steam vr som min runtime for VR, men fikk en feilmelding når jeg startet. Jeg måtte gå inn på steam vr igjen og be den gjøre steam vr til runtime. Så bonelabs må ha slått på MWR som run time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 9/24/2022 at 9:55 AM, Enceladus said:

Jeg har hatt det mye gøy med Boneworks bare så det er sagt, og er ikke helt der @Gunfreak synes så være i sin kritikk selv om jeg er enig i noe av den også. Spillet derimot på tross av ujevnheter er fantastisk gøy når det faktisk fungerer for meg. Jeg er veldig fan av sandkasse metoden til spillet hvor spillet legger opp til eksperimentering og utforsking av kartene. Jeg har vel spilt gjennom spillet frem til siste level 3 ganger nå.

Men jeg har også hatt massevis av problemer med ytelse i spillet. Jeg fikk aldri spilt ferdig spillet eller utforsket det meste av ekstrainnholdet. Siste levelen med flygemaskinen er helt håpløst uspillbart for meg. Laggingen starter for fult i trappene opp til flymaskinen. Jeg kunne glatt brukt mye mer tid i spillet om det ikke var for ytelses problemene.

 

Inkompatible hardware hos deg?

Spilt mye boneworks med rift s og (med unntak av uendelig lang loading til tider) har ytelsen vært tilfredsstillende selv om min maskin er en midrange fra 2013, kun oppgradert med ett RTX2070 for noen år siden.

Er god nyhet for meg at de ikke har gått bananas med grafikken så jeg må ha ny pc for å spille dette.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 timer siden):

Inkompatible hardware hos deg?

Spilt mye boneworks med rift s og (med unntak av uendelig lang loading til tider) har ytelsen vært tilfredsstillende selv om min maskin er en midrange fra 2013, kun oppgradert med ett RTX2070 for noen år siden.

Er god nyhet for meg at de ikke har gått bananas med grafikken så jeg må ha ny pc for å spille dette.

Vel jeg sitter med 3080 og kan ikke spille bonelabs på høy grafikk uten at spillet hakker. Ganske utrolig, da det er langt unna grafisk imponerende.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, MrL said:

Vel jeg sitter med 3080 og kan ikke spille bonelabs på høy grafikk uten at spillet hakker. Ganske utrolig, da det er langt unna grafisk imponerende.

Sitter på en 3090 og 64 gig ram, og kan spille på høy grafikk om jeg setter steamVR oppløsing på 80%, men ikke på ultra, da spiller det ingen rolle hva jeg setter VR oppløsingen på.

Lenke til kommentar

Dere bruker kansje steam sitt headset? Eller noe annet krevende?

Installerte det i sta og satte det rett på Ultra og det flyter helt fint med mitt Rift S headsett.

Eneste er når det skal loades noe, da stopper gjerne alt opp i intill 10 sekunder noe som er litt irriterende, men antar det har noe med gammel DDR3 ram å gjøre.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (49 minutter siden):

Sitter på en 3090 og 64 gig ram, og kan spille på høy grafikk om jeg setter steamVR oppløsing på 80%, men ikke på ultra, da spiller det ingen rolle hva jeg setter VR oppløsingen på.

 

Complexity skrev (30 minutter siden):

Dere bruker kansje steam sitt headset? Eller noe annet krevende?

Installerte det i sta og satte det rett på Ultra og det flyter helt fint med mitt Rift S headsett.

Eneste er når det skal loades noe, da stopper gjerne alt opp i intill 10 sekunder noe som er litt irriterende, men antar det har noe med gammel DDR3 ram å gjøre.

Bruker HP G2. Kan nok hende det flyter bedre på rift, G2 krever mer pga høyere oppløsning.

Joda jeg kan vel også stille ned innstillinger, men å kjøre dette spillet på 80% er egentlig ikke "akseptabelt" ift. til hvor enkel grafikk det er. Ta HF Alyx til eksempel som jeg kan fint kjøre på 100%  og ser milevis bedre ut. Her hakker det når man er inni en grotte /rom som ser helt OK ut, så tydelig at det er dårlig optimalisert.

 

Endret av MrL
Lenke til kommentar
31 minutes ago, MrL said:

 

Bruker HP G2. Kan nok hende det flyter bedre på rift, G2 krever mer pga høyere oppløsning.

Joda jeg kan vel også stille ned innstillinger, men å kjøre dette spillet på 80% er egentlig ikke "akseptabelt" ift. til hvor enkel grafikk det er. Ta HF Alyx til eksempel som jeg kan fint kjøre på 100%  og ser milevis bedre ut. Her hakker det når man er inni en grotte /rom som ser helt OK ut, så tydelig at det er dårlig optimalisert.

 

Ja, ikke noe VR spill kjører så bra som Alyx, bare synd at ingen andre kan bruke den motoren til å lage spill.

Boneworks kjører jo også dårlig.  Men bonelabs har jo faktisk nedgradert grafikken fra bonework. De glødene zombiene feks har mye simplere skade grafikk, de har brukt mye tåke effekter for å hjelpe stakkars quest til å greie spillet. 

 

Er også skuffet over mod tilbudet så langt, det er liksom det som skal være selling point(ellers er det jo ikke egentlig noe bedre enn Boneworks) men så langt er alt man kan legge til er kart og avatars(avatars i et FPS spill er liksom skikkelig meh) så vi må vente måneder på noe som kan kalles skikkelige mods.

Og pga hvor janky fysikken, hva kan man forvente av mods? Ok så noen lager en "john wick" mod, eller max payne mod osv. Men AI er ikke laget for å bruke skytevåpen, så alt blir bare enda mer janky. Pluss at man da bare må forvente at disse AI bad guysa kommer til å snuble i sine egene bein og falle over ende hele tia.

Lenke til kommentar

Gikk tilbake til HL2 modden, mye bedre saker, selv om jeg har funnet mitt første større irritasjons moment. Hagla kan være vrang å pumpe. Antageligvis fordi man ikke har hender på den enda og gjør det litt vanskelig å faktisk pumpe den. Eventuelt må man "pumpe lengre" enn man gjør i andre VR spill. Noe er litt rart i hvertfall. Men jeg kom meg gjennom Ravenholm, selv om det ble vanskelige enn det burde være pga nevnte hagle problemet. 

Lenke til kommentar

Godt vi er forskjellige 😛 Jeg digger Bonelab, og storkoser meg med spillet! Fikk aldri flyten i BoneWorks, men her sliter jeg med å legge det fra meg :D Jada, det er like fiender, og ikke så mye mer avansert grafikk, men personlig synes jeg fysikken er bedre i dette spillet, og gunplay (bortsett fra at alle våpen sikter litt under ironsights foruten pistoler) liker jeg veldig godt! Har sansen for avatarbyttet, og liker hvordan det påvirker gameplay og måten man kan utforske verden på. Level designet er veldig bra, om man kommer over den ikke fullt så bra manglen på info. Er ingen som forteller på en logisk måte at du må f.eks. gjøre alle minigames for å komme videre i story etter å ha kommet til Lab'en. 

5 hours ago, Gunfreak said:

\Er også skuffet over mod tilbudet så langt, det er liksom det som skal være selling point(ellers er det jo ikke egentlig noe bedre enn Boneworks) men så langt er alt man kan legge til er kart og avatars(avatars i et FPS spill er liksom skikkelig meh) så vi må vente måneder på noe som kan kalles skikkelige mods.

Her skjønner jeg ikke hva du forventer 😛 Spillet har vært ute i tre dager. Trodde du folk kom til å dytte ut avanserte mods på et par dager? Hvor lang tid har Half Life 2 moden vært i utvikling? Allerede er det vel over 150 mods på avatarfronten, og i løpet av de neste månedene vil dette nummeret antakeligvis bli større enn vi ser for oss, samtidig som at det utvides til våpen, kjøretøy, baner og annet. Men å bli skuffet over at folk ikke klarer å lage kvalitetsmods på tre dager, der må du roe litt ned på forventningene. Bedre å instille seg på at det vil være bra mods om noen måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Alak87 said:

Godt vi er forskjellige 😛 Jeg digger Bonelab, og storkoser meg med spillet! Fikk aldri flyten i BoneWorks, men her sliter jeg med å legge det fra meg :D Jada, det er like fiender, og ikke så mye mer avansert grafikk, men personlig synes jeg fysikken er bedre i dette spillet, og gunplay (bortsett fra at alle våpen sikter litt under ironsights foruten pistoler) liker jeg veldig godt! Har sansen for avatarbyttet, og liker hvordan det påvirker gameplay og måten man kan utforske verden på. Level designet er veldig bra, om man kommer over den ikke fullt så bra manglen på info. Er ingen som forteller på en logisk måte at du må f.eks. gjøre alle minigames for å komme videre i story etter å ha kommet til Lab'en. 

Her skjønner jeg ikke hva du forventer 😛 Spillet har vært ute i tre dager. Trodde du folk kom til å dytte ut avanserte mods på et par dager? Hvor lang tid har Half Life 2 moden vært i utvikling? Allerede er det vel over 150 mods på avatarfronten, og i løpet av de neste månedene vil dette nummeret antakeligvis bli større enn vi ser for oss, samtidig som at det utvides til våpen, kjøretøy, baner og annet. Men å bli skuffet over at folk ikke klarer å lage kvalitetsmods på tre dager, der må du roe litt ned på forventningene. Bedre å instille seg på at det vil være bra mods om noen måneder.

 

Når "spillets" eneste store opplagte forbedringer over første spillet er dette påståtte fantastiske mod systemet, så bør det være mer klart enn det er.

Det er ikke tiden som er problemet,  men SDKen støtter så langt bare avatarer og kart. Altså er det utviklerne som har satt bremser for hva moddere kan gjøre så langt.

 

Om jeg lager et spill der jeg hyper og hyper noe, si jeg lager et ubåt spill, og hyper denne fantastiske ubåten.  Men når spillet kommer ut, kan du ikke bruke noe ubåt. Du har overflate fartøy og en flott undervanns verden,  men igjen ubåt,  den kommer om ukjent antall uker, måneder eller år.

Lenke til kommentar

Nåja, jeg mener å ha hørt mer hype om Avatarsystemet enn selve mod-tillegget. Men at de har innbakt modding i selve spillet klager jeg ikke på uansett. Og hvis du ser på Boneworks vil du se at det kommer mods uansett om det er inkorperert i spillet eller ikke. Jeg velger å spille det mest pga. story enn så lenge, som jeg liker godt, og også for friske avatarer, maps og lore. Jeg koser meg hvertfall, og mods vil åpnes mer fra utviklerne sin side i tiden som kommer. Dette var jo ikke noe overraskelse, det var jo kjent før release, så om du ble skuffa får det være din greie. 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Dr.Peedee said:

Har forhåndsbestilt Pico 4 nå. 128Gb varianten. Veldig spent. :) Håper jeg får levering ved lansering.

Fett! Hvor dyrt ble det, og når er lanseringsdato? Jeg er veldig nysgjerrig på headsettet, og tar gjerne imot en liten review her om du har mulighet til å skrive :D

Lenke til kommentar

Lurer på om Pico 4 er mer komfortabel enn Quest 2.

Jeg bruker nesten aldri Quest'n fordi den er direkte ubetydelig i forhold til G2, jeg ga opp RE2 på Q2 da den var rett og slett ubehagelig å spille så mye. Jeg vet man kan pimpe Q2en med alle mulige saker så den er digg å bruke, men gidder ikke bruke 50% av prisen på headsettet så den er grei å bruke når jeg har G2 som jeg kan bruke i 8 timer i strekk uten at det er ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (29 minutter siden):

Lurer på om Pico 4 er mer komfortabel enn Quest 2.

Jeg bruker nesten aldri Quest'n fordi den er direkte ubetydelig i forhold til G2, jeg ga opp RE2 på Q2 da den var rett og slett ubehagelig å spille så mye. Jeg vet man kan pimpe Q2en med alle mulige saker så den er digg å bruke, men gidder ikke bruke 50% av prisen på headsettet så den er grei å bruke når jeg har G2 som jeg kan bruke i 8 timer i strekk uten at det er ubehagelig. 

Alt jeg har sett av tester så langt sier at det er mye mer komfortabelt enn Quest 2. Selve frontdelen du fester i trynet er mindre og slankere enn Quest 2 og også lettere. Hodefestet er veldig bra også, og er av typen som du må kjøpe som ekstrautstyr til Quest 2. I tillegg, batteriet sitter bak på hodefestet for maks balanse :)  I det jeg har sett av førsteinntrykk på YouTube så er gjennomgangstonen den at det ser så lite ut og fronten så lett. 

Ikke brukt Quest 2 på lenge pga dårlig komfort. Så har forhåpninger…

Fra uploadvr.com om vekt:

»Meta’s Quest 2 with fresnel lenses and the battery in the front weighs 470 grams without straps, Pico 4 without straps is almost 40% lighter at 295 grams. We’re listing the weight of the visors rather than the complete headsets as that’s what you’ll actually feel against your face.»

https://uploadvr.com/pico-4-vs-quest-2-specs-features/

 

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Alak87 skrev (40 minutter siden):

Fett! Hvor dyrt ble det, og når er lanseringsdato? Jeg er veldig nysgjerrig på headsettet, og tar gjerne imot en liten review her om du har mulighet til å skrive :D

456 euro inkludert shipping til Norge. Skal komme rundt 15.oktober. Men vet ikke om de sender da eller sender en dag eller to før.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (På 2.10.2022 den 22.08):

456 euro inkludert shipping til Norge. Skal komme rundt 15.oktober. Men vet ikke om de sender da eller sender en dag eller to før.

Ja det blir dyrt, blir vel rundt 6k med moms det, får jo forhåndsbestillt hos Elkjøp, 256Gb versjonen koster ca 5k

 

Btw, headsett blir shippet den 15.

 

Hos Elkjøp får man noe senere, men det er verdt å ha Norsk garanti og reklamasjon.

 

https://www.elkjop.no/product/gaming/vr-gaming/pico-4-all-in-one-vr-briller-256-gb/528334

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (29 minutter siden):

Ja det blir dyrt, blir vel rundt 6k med moms det, får jo forhåndsbestillt hos Elkjøp, 256Gb versjonen koster ca 5k

 

Btw, headsett blir shippet den 15.

 

Hos Elkjøp får man noe senere, men det er verdt å ha Norsk garanti og reklamasjon.

 

https://www.elkjop.no/product/gaming/vr-gaming/pico-4-all-in-one-vr-briller-256-gb/528334

456 euro blir 4852 kroner med dagens kurs. Dette er altså inkludert moms og frakt. Ikke rundt 6000. :)
Finner ikke Pico på Elkjøp. Ikke funnet noen kilde for at de skal selge det heller, bare en annen dude på et annet forum som også påsto det. Uten kilde. Kjøper gjerne ett til på Elkjøp senere også hvis de får det. Hvor har du hørt at de skal ta det inn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...