Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Dr.Peedee skrev (4 minutter siden):

456 euro blir 4852 kroner med dagens kurs. Dette er altså inkludert moms og frakt. Ikke rundt 6000. :)
Finner ikke Pico på Elkjøp. Ikke funnet noen kilde for at de skal selge det heller, bare en annen dude på et annet forum som også påsto det. Uten kilde. Kjøper gjerne ett til på Elkjøp senere også hvis de får det. Hvor har du hørt at de skal ta det inn?

Jeg la jo ut link i forrige innlegg, de har både 128Gb og 256Gb versjon.

 

Her er link til 128Gb

 

https://www.elkjop.no/product/gaming/vr-gaming/pico-4-all-in-one-vr-briller-128-gb/528333

 

 

 

Endret av Dragonlove
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alak87 skrev (16 timer siden):

Nesten så jeg er gira på å kjøpe det på åpent kjøp og levere tilbake om jeg ikke er fornøyd, bare for å teste pancake 😮 Ganske drøy pris til et såpass moderne headset å være. Hadde likt å se Pro versjonen også, men men 😅

Forsåvidt enig, for min del hadde det ikke trengt å koste mer enn rundt 2k men man får jo langt dyrere Headset også da.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (6 minutter siden):

Forsåvidt enig, for min del hadde det ikke trengt å koste mer enn rundt 2k men man får jo langt dyrere Headset også da.

 

Jeg kjøpte Quest 2, men ble jo ekstremt dårlig / VR syken fort. Endte med å selge det etter 2mnd.

Jeg har tydeligvis hengt langt etter. Pico 4, hvordan stiller det seg mot Quest 2? Snart kommer vel QUest 3, Q3 23 elrno?

Lenke til kommentar
Sommer2022 skrev (1 minutt siden):

 

Jeg kjøpte Quest 2, men ble jo ekstremt dårlig / VR syken fort. Endte med å selge det etter 2mnd.

Jeg har tydeligvis hengt langt etter. Pico 4, hvordan stiller det seg mot Quest 2? Snart kommer vel QUest 3, Q3 23 elrno?

Er en sammenligning her iallefall

 

https://www.techradar.com/features/the-pico-4-vs-the-oculus-quest-2-which-standalone-vr-headset-is-better

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Sommer2022 said:

 

Jeg kjøpte Quest 2, men ble jo ekstremt dårlig / VR syken fort. Endte med å selge det etter 2mnd.

Jeg har tydeligvis hengt langt etter. Pico 4, hvordan stiller det seg mot Quest 2? Snart kommer vel QUest 3, Q3 23 elrno?

Det er ingen headsets som kan kurrere VR syken enda, eneste man vet generelt hjelper er høy og smooth FPS, 90FPS og smooth er bedre enn 80fps og hakkete. Men til syvende og sist må du bare bruke headsettet til du blir vant med det, 5-10 minutter om dagen, begynne forsiktig. Også ikke ta de mest intensive VR spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Sommer2022 said:

 

Jeg kjøpte Quest 2, men ble jo ekstremt dårlig / VR syken fort. Endte med å selge det etter 2mnd.

Jeg har tydeligvis hengt langt etter. Pico 4, hvordan stiller det seg mot Quest 2? Snart kommer vel QUest 3, Q3 23 elrno?

Quest 3 kommer i Q3/4 2023 ja, Quest Pro kommer nå om 1 mnd. ca (15000,- ish :P), og enda en ukjent Quest kommer i 2024.

Pico 4 ser jo ut til å bli akkurat det samme som det Quest 3 ender opp med å være, minus Quest Pro kontrollere, så de er jo i prinsippet danket ut et år i forveien. Har sett en del previews og reviews av Pico 4 nå, og det får generelt bare skryt. Funker like så bra som Quest 2 trådløst til desktop, og ellers er det meste likt eller bedre. Jeg kjenner hvertfall at jeg ikke orker Quest 2 mer mtp. tyngde på fronten av hodet mitt 😖 Pico 4 vil fikse det ganske greit, evt gå tilbake til en Reverb G2 (men kabel....)

Endret av Alak87
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (20 timer siden):

456 euro blir 4852 kroner med dagens kurs. Dette er altså inkludert moms og frakt. Ikke rundt 6000. :)
Finner ikke Pico på Elkjøp. Ikke funnet noen kilde for at de skal selge det heller, bare en annen dude på et annet forum som også påsto det. Uten kilde. Kjøper gjerne ett til på Elkjøp senere også hvis de får det. Hvor har du hørt at de skal ta det inn?

Btw, lurer litt på den prisen din, det kan ikke stemme, jeg får opp en totalpris fra Bestware inkludert shipping minus Tysk moms på 444 Euro, men det skal fortsatt betales Norsk mva om jeg hadde bestillt, så altså 4635,- x 25% moms gir da en totalpris på 5793,- Dette er da på 256Gb settet. Vet ikke hvilken butikk du har handlet fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så uansett billigere å kjøpe fra Elkjøp, spesielt når du får norsk garanti og returrett. 

44 minutes ago, Dragonlove said:

Btw, lurer litt på den prisen din, det kan ikke stemme, jeg får opp en totalpris fra Bestware inkludert shipping minus Tysk moms på 444 Euro, men det skal fortsatt betales Norsk mva om jeg hadde bestillt, så altså 4635,- x 25% moms gir da en totalpris på 5793,- Dette er da på 256Gb settet. Vet ikke hvilken butikk du har handlet fra.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (1 time siden):

Btw, lurer litt på den prisen din, det kan ikke stemme, jeg får opp en totalpris fra Bestware inkludert shipping minus Tysk moms på 444 Euro, men det skal fortsatt betales Norsk mva om jeg hadde bestillt, så altså 4635,- x 25% moms gir da en totalpris på 5793,- Dette er da på 256Gb settet. Vet ikke hvilken butikk du har handlet fra.

Du har rett! Detta blir grisedyrt! :) Men moro! Håper jeg da. Jeg misliker sterkt freshnel linser, og vekta av fronten på Quest 2 som drar nedover. Håper streaming fra PC VR ikke blir alt for dårlig med USB C løsningen. 

Lenke til kommentar

Å nei av en eller annen grunn har Russerne okkupert en tilfeldig gård på Falklands øyene, Og 1970talls Amerikanske hæren er sendt inn for å ta den tilbake(alt er veldig logisk og realistisk) Digger å ha en skikkelig collective til å fly helikopter med, og i mårra kommer Cyclic også, South Atlantic map ser ut til å ha fått en god del ytelses forbedringer siden sist jeg fløy der. Før var det nesten umulig å fly lavt på det kartet i VR uten nasty nasty FPS drops. 
 


PS: veldig cliche klassisk helikopter musikk. 

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg også venter med å spille både HL1 og 2 i VR inntil de får flere fikser; som bedre stiger og trapper. Ble nevnt artikkelen jeg linket til at dette blir fikset senere etter spillet blir sluppet nå 20 oktober. Stigene i HL2 var noe jævelskap.

Haster uansett ikke for meg, jeg må uansett vente på bedre VR utstyr.

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (8 minutter siden):

Tror jeg også venter med å spille både HL1 og 2 i VR inntil de får flere fikser; som bedre stiger og trapper. Ble nevnt artikkelen jeg linket til at dette blir fikset senere etter spillet blir sluppet nå 20 oktober. Stigene i HL2 var noe jævelskap.

Haster uansett ikke for meg, jeg må uansett vente på bedre VR utstyr.

Stigene i HL2 VR fungerer nå helt fint etter min mening. Var jævlig i starten men tror det kom en update, nå kan du teleportere deg til nærmeste sted på toppen av stigen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...