Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Fått spilt litt Half Life 2. Gøy det!

Jeg fikk satt opp bevegelse til trackpad som fungerte bra. Noen fordeler er det jo med Index kontroller slik sett selv om jeg er mer fan av Oculus sine kontrollere.

HL Alyx er fortsatt et jevnt over bedre spill synes jeg, også hvis en ser bort fra VR delen. Budsjettet til HLA må ha vært større, f.eks bedre skuespillerprestasjoner.

Men artig å oppleve et gammelt spill i VR. Tilpasningene til VR fungerer godt, selv om det er noe ujevnheter, men det vil uansett ikke være til å unngå når et flatt spill skal inn i VR sko. Jeg har tidligere spilt litt Garrys mod HL2 i VR og forskjellen er dag og natt. Dette er faktisk veldig spillbart og gøy uten nevneverdige frustrasjoner.

Gleder meg allerede til å fortsette spillingen. Synes det var såpass bra polert at jeg skal forsøke å spille gjennom det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enceladus skrev (19 timer siden):

Fått spilt litt Half Life 2. Gøy det!

Jeg fikk satt opp bevegelse til trackpad som fungerte bra. Noen fordeler er det jo med Index kontroller slik sett selv om jeg er mer fan av Oculus sine kontrollere.

HL Alyx er fortsatt et jevnt over bedre spill synes jeg, også hvis en ser bort fra VR delen. Budsjettet til HLA må ha vært større, f.eks bedre skuespillerprestasjoner.

Men artig å oppleve et gammelt spill i VR. Tilpasningene til VR fungerer godt, selv om det er noe ujevnheter, men det vil uansett ikke være til å unngå når et flatt spill skal inn i VR sko. Jeg har tidligere spilt litt Garrys mod HL2 i VR og forskjellen er dag og natt. Dette er faktisk veldig spillbart og gøy uten nevneverdige frustrasjoner.

Gleder meg allerede til å fortsette spillingen. Synes det var såpass bra polert at jeg skal forsøke å spille gjennom det.

Dette er vel et fan made prosjekt aka gratisarbeid så det er vel ingen tvil om at HLA har større budsjett?

Uansett, prøvd litt jeg og det er en veldig god VR opplevelse. Det er klart at mange av teksturene er jævlige og brusmaskinen er f.eks bare helt blurry pga så lav oppløsning. Dette er på ingen måte på HLA sitt nivå. Men VR opplevelsen er veldig bra.

Det at dette gis ut gratis fra fans er jo bare en ren gavepakke til VR brukere. Dette er vel først og fremst en mod, og ikke et eget spill - og tatt det i betraktning er det jo en helt sinnsyk mod. Det er definitivt noe som bør oppleves. Måtte bruke 70 kr på HL2, men det var det verdt.

 

Endret av MrL
Lenke til kommentar
5 minutes ago, MrL said:

Dette er vel et fan made prosjekt aka gratisarbeid så det er vel ingen tvil om at HLA har større budsjett?

Uansett, prøvd litt jeg og det er en veldig god VR opplevelse. Det er klart at mange av teksturene er jævlige og brusmaskinen er f.eks bare helt blurry pga så lav oppløsning. Dette er på ingen måte på HLA sitt nivå. Men VR opplevelsen er veldig bra.

Det at dette gis ut gratis fra fans er jo bare en ren gavepakke til VR brukere. Det er definitivt noe som bør oppleves. Måtte bruke 70 kr på HL2, men det var det verdt.

 

Jeg har hatt HL2 siden steam kom online i 2004. Husker fremdles hvor mye problemer det var å få lasta ned og aktivitert HL2.

Skal laste ned HL2 og modden i dag så jeg kan teste i mårra.

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, MrL said:

Dette er vel et fan made prosjekt aka gratisarbeid så det er vel ingen tvil om at HLA har større budsjett?

Sammenligningen min sto mellom HL2 og HLA, ikke mod prosjektet i seg selv.  Så klart et gratis mod arbeid kan ikke sammenlignes med et AAA budsjett. Men når jeg tenker meg om er det kanskje ikke helt rettferdig å sammenligne de to spillene med hverandre, begge var revolusjonerende når de kom og produkter av sin tid. Men igjen det merkes at skuespillet fremstår bedre i HLA. HL2 er b-skuespill.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (19 timer siden):

Sammenligningen min sto mellom HL2 og HLA, ikke mod prosjektet i seg selv.  Så klart et gratis mod arbeid kan ikke sammenlignes med et AAA budsjett. Men når jeg tenker meg om er det kanskje ikke helt rettferdig å sammenligne de to spillene med hverandre, begge var revolusjonerende når de kom og produkter av sin tid. Men igjen det merkes at skuespillet fremstår bedre i HLA. HL2 er b-skuespill.

Da forstår jeg, nå har jeg faktisk ikke spilt HL2 men det skulle vel egentlig bare mangle at et 2020 spill slår et 2004 spill. Nå er HLA på ingen måte et billig spill heller, og til sammenligning er AAA i 2004 lang under hva AAA er i dag.

For meg er det vel egentlig mest synd å tenke på at en gratis mod går inn som en av de beste VR spill opplevelsene i 2022, og kanskje under topplisten over all-time. Sier vel litt om hvor mye tørke det er på spillfronten for tiden.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
48 minutes ago, MrL said:

Da forstår jeg, nå har jeg faktisk ikke spilt HL2 men det skulle vel egentlig bare mangle at et 2020 spill slår et 2004 spill. Nå er HLA på ingen måte et billig spill heller, og til sammenligning er AAA i 2004 lang under hva AAA er i dag.

For meg er det vel egentlig mest synd å tenke på at en gratis mod går inn som en av de beste VR spill opplevelsene i 2022, og kanskje under topplisten over all-time. Sier vel litt om hvor mye tørke det er på spillfronten for tiden.

 

 

 

 

 

Ja, hadde det ikke hvert for simulatorene mine hadde VR hvert ganske kjedelig. Jeg syns puzzle games er kjedelig,  så da hjelper det ikke at flotte grafisk imponerende puzzle games kommer i VR osv.

Per må er eneste VR spillet jeg gleder meg til Geronimo,  forhåpentligvis kommer det i desember og vi endelig får et skikkelig taktisk FPS I vR, så vi kan slutte å bry oss om Onward og dens gjentatte skuffelser. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (56 minutter siden):

Ja, hadde det ikke hvert for simulatorene mine hadde VR hvert ganske kjedelig. Jeg syns puzzle games er kjedelig,  så da hjelper det ikke at flotte grafisk imponerende puzzle games kommer i VR osv.

Per må er eneste VR spillet jeg gleder meg til Geronimo,  forhåpentligvis kommer det i desember og vi endelig får et skikkelig taktisk FPS I vR, så vi kan slutte å bry oss om Onward og dens gjentatte skuffelser. 

Det må jeg sjekke ut. Ja her og, MSFS går vel til 95% av all VR bruk nå. Synd det er så lite å glede seg til. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, MrL said:

Det må jeg sjekke ut. Ja her og, MSFS går vel til 95% av all VR bruk nå. Synd det er så lite å glede seg til. 

Traileren ser rå bra ut. Og siden den kom ut for 2 måneder siden har de gjort masse forbedringer. De jobber drit fort og effektivt. Allerede før spillet er ute har de lagt til ting som hostage rescue,  fiender som overgir seg (og så fake og ha et våpen skult) AI kan gripe tak i gisler og bruke de som skjold.

(Til forskjell har ikke Onward noe sånt selv etter 5 år med utvikling)

Jeg fly nesten bare combat sims. DCS,  IL2(nye Normandie kartet er flott) og VR beta til Cliffs over dover blitz. Har 450 timer i DCS, på litt over ett år(noe som er enromt for meg i et spill(spill nr 2 på steam lista er Empire total war med 174timer og det tok type 12 år å få) har nå over 120 i IL2 og rundt 50 i Clod beta.

Hver fredag venter jeg på nyheter om nye fly og kart som skal komme til DCS.

De siste ukene har vi fått høre om.

Kola halvøya kartet som inkluderer Nord-Norge/Sverige/Finland. (Inkluderer en finsk F18 kampanje)

Sinai kart, Nord Australia kart.

Av fly skal det komme F100, kfir, C130J Herkules (første offisielle 4 motors fly i DCS) A1 Skyraider og sist fredag fikk vi vite at Tornado kommer(et ekstremt etterlengtet fly til DCS)

1 til 2 ganger i måneden får open beta branch en patch. Noen ganger er det ikke så mye som skjer,  andre ganger er det som julaften,  med store mengder nytt innhold, forbedringer osv.

Lenke til kommentar

Dette ser også veldig lovende ut. Langt bedre enn hva f.eks. VorpX leverer, og skal være en basis-mod som andre kan velge å videreføre for spillene de ønsker å få moddet til VR. Dét i kombinasjon med f.eks. hand tracking vil på papiret være ganske rått. Sikkert masse minus med det, men slik jeg forstår det skal det levere en opplevelse som er på linje med ground-up VR utviklede spill. Alt har korrekt dybde og størrelse f.eks. Ganske kult, og blir spennende å se når det slippes.

Lenke til kommentar

Ja mulig det er tørke. Ærlig talt så har jeg ikke fulgt mye med siden jeg bare venter på ny VR teknologi. Jeg sjekker ikke reddit like mye som jeg gjorde, bare titter innom RoadToVR innimellom. For meg er det plenty med spill jeg gjerne skulle ha spilt, men jeg orker ikke når utstyret jeg har ikke er godt nok og også delvis slitt/ødelagt.

Som et minimum vil jeg ha trådløs VR og helst en skikkelig oppgradering i form av øyesporing og jevnt over et løft på alt, FOV oppløsning OLED osv.

Venter spent på nyheter fra de store selskapene i 2023.

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fått prøvd HL2 VR nå litt over en halvtime. Enten er det noe ikke helt som det skal med VR instillingene mine, ellers er det bare veldig uvant å spille FPS i VR igjen, fikk et snev av VR syken nå merker jeg, det er lenge siden. Jeg fikk en følelse av at verden var litt på skrå, som at alle korridorer og rom var en grad eller to feil.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Gunfreak said:

Fått prøvd HL2 VR nå litt over en halvtime. Enten er det noe ikke helt som det skal med VR instillingene mine, ellers er det bare veldig uvant å spille FPS i VR igjen, fikk et snev av VR syken nå merker jeg, det er lenge siden. Jeg fikk en følelse av at verden var litt på skrå, som at alle korridorer og rom var en grad eller to feil.

Hmm.. virker som det er noe galt hos deg da. Ikke merket noe slikt her. Jeg legger vanligvis fort merke til hvis noe er utenom normalen.

Jeg ser for meg at du har rotet så mye rundt med sære innstillinger for å optimalisere flight sims at det kan ha påvirket andre ting haha :p

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Alak87 said:

image.thumb.png.a0f2dca50c58e799426d8812e69c2eb1.png

Jeg er faktisk sykt gira på å se hvordan Pico 4 og Pico 4 Pro blir. Det er ganske mye spennende som kommer til å bli annonsert den neste måneden, så det er gøy å se at VR tar litt av igjen :D 

Pico er Kinesisk så da kan jeg like gjerne gå for Meta. Heller vestlig enn kinesisk som jeg ikke stoler det minste på.

Heldigvis er det andre alternativer i horisonten jeg har håp til.

 

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Traileren ser rå bra ut. Og siden den kom ut for 2 måneder siden har de gjort masse forbedringer. De jobber drit fort og effektivt. Allerede før spillet er ute har de lagt til ting som hostage rescue,  fiender som overgir seg (og så fake og ha et våpen skult) AI kan gripe tak i gisler og bruke de som skjold.

(Til forskjell har ikke Onward noe sånt selv etter 5 år med utvikling)

Jeg fly nesten bare combat sims. DCS,  IL2(nye Normandie kartet er flott) og VR beta til Cliffs over dover blitz. Har 450 timer i DCS, på litt over ett år(noe som er enromt for meg i et spill(spill nr 2 på steam lista er Empire total war med 174timer og det tok type 12 år å få) har nå over 120 i IL2 og rundt 50 i Clod beta.

Hver fredag venter jeg på nyheter om nye fly og kart som skal komme til DCS.

De siste ukene har vi fått høre om.

Kola halvøya kartet som inkluderer Nord-Norge/Sverige/Finland. (Inkluderer en finsk F18 kampanje)

Sinai kart, Nord Australia kart.

Av fly skal det komme F100, kfir, C130J Herkules (første offisielle 4 motors fly i DCS) A1 Skyraider og sist fredag fikk vi vite at Tornado kommer(et ekstremt etterlengtet fly til DCS)

1 til 2 ganger i måneden får open beta branch en patch. Noen ganger er det ikke så mye som skjer,  andre ganger er det som julaften,  med store mengder nytt innhold, forbedringer osv.

DCS er vel et spill jeg burde prøvd ut mer i grunn, elsker jo MSFS.

 

Alak87 skrev (34 minutter siden):

image.thumb.png.a0f2dca50c58e799426d8812e69c2eb1.png

Jeg er faktisk sykt gira på å se hvordan Pico 4 og Pico 4 Pro blir. Det er ganske mye spennende som kommer til å bli annonsert den neste måneden, så det er gøy å se at VR tar litt av igjen :D 

Ser interessant ut, bortsett fra at den er kinesisk..

Øyesporing hardware fra et kinesisk selskap..ja det kan fort bli bannet.

Kommer det noe som er trådløst som slår HP G2 nå på bilde og tracking er jeg veldig keen på å bytte den ut. Merker kabelen irriterer meg sinnsykt om dagen.

 

 

 

Endret av MrL
Lenke til kommentar
18 minutes ago, MrL said:

DCS er vel et spill jeg burde prøvd ut mer i grunn, elsker jo MSFS.

 

Ser interessant ut, bortsett fra at den er kinesisk..

Øyesporing hardware fra et kinesisk selskap..ja det kan fort bli bannet.

Kommer det noe som er trådløst som slår HP G2 nå på bilde og tracking er jeg veldig keen på å bytte den ut. Merker kabelen irriterer meg sinnsykt om dagen.

 

 

 

Du kan gjøre hva man vil med DCS, fly gratis flyet og ikke bruke noe penger på det, kjøpe et fly eller helikopter og senke 2000 timer i bare det, eller du kan gjøre som meg og kjøpe nesten alt og aldri bli skikkelig god i noen ting. Du har også gratis mods i varierende kvalitet. A4 Skyhawk er gratis og kan gjøre det meste inkludert Hangarkip saker, moden er vel den beste der ute så langt og er tilnærmet like bra som de ikke absolutt beste flyene du kan kjøpe(Så den er på samme nivå som F86, F5, MiG15 osv) Det har også kommet en OV-10 Bronco nettopp som er gratis og veldig bra fra hva jeg har skjønt, så skal snart komme en SK60 som vil være gratis mod og laget i samarbeid med det svenske oppvisings teamet Team 60.

Andre gratis mods som ikke er helt nivå på de 3, men veldig gode er Herclus moden, og Blackhawk moden(enkelt det beste gratis helikopteret i spillet)  Eller du kan kjøre en F14 til 700kr eller hva det er og bli ekspert på den. Jeg kan fly det, jeg kan bruke de fleste systemer, men er ikke proff, kan ikke feks lande en F14 om natta i en Case III landing. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, MrL said:

Ser interessant ut, bortsett fra at den er kinesisk..

Øyesporing hardware fra et kinesisk selskap..ja det kan fort bli bannet.

Kommer det noe som er trådløst som slår HP G2 nå på bilde og tracking er jeg veldig keen på å bytte den ut. Merker kabelen irriterer meg sinnsykt om dagen.

Hvorfor skulle det bli bannet? Ser ikke helt hatet for at det er Kinesisk. Jada, det er laget av et selskap eid av Bytedance, men det går vel for det samme som Facebook/Meta? Det er ingen terms o.l. man må signere på som tilsier noe rundt data som sendes til Kina, og for å være helt ærlig, jeg kunne ikke brydd meg mindre 😛. Hva skal de liksom spionere på hos meg? Blir ikke så veldig spennende hvertfall. 

Kommer det et bra, billig og banebrytende headset plukker jeg det opp. Blir spennende å se hva de stiller med. Og om det er så farlig med kinesiske deler i headsettet tror jeg vi kan skrape alle headsett som eksisterer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...