Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Alak87 skrev (8 timer siden):

Jeg snakket ikke om simming, jeg mente G2 som et generelt headsett for bruk til f.eks. BoneLab, Pavlov, VRchat og annet. Der presterer den ganske mye dårligere enn de fleste andre headset. Om de hadde fått leve i et annet økosystem enn WMR hadde det vært et helt fantastisk headset, og ikke et jeg hadde solgt. Da hadde vi sluppet Mixed Reality Portal, og sluppet de kjipe kontrollerne. Here's hoping at vi får mulighet til å hacke Meta Pro kontrollerne til bruk med andre headset. Eller at Deckard kommer og er helt mind blowing da, seffer'n.

Ok, jeg forsto deg som om at du snakket om simming :)  For meg så blir alle headsett med ledning noe man skal bruke mens man sitter ned.  3D trackingen på headsettet er veldig bra. Men, ,ja, håndkontrolleren kan nok ha noe problem i noen spesielle situasjoner. :)

WMR var et problem i starten. Er ikke det nå lenger. Mer ikke noe til det lenger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt en time i en Spitfire mens jeg ble klasta rundt av turbulens over den engelske kanalen. Har opplevd brukbar vind pg turbulens i IL2 før, men dette var ganske ekstremt,  måtte jobbe hardt for å holde flyet riktig retning  mens flyet ble kasta både opp og ned og til siden. Lurte litt på hvordan jeg ville føle meg etter jeg tok av meg headsetet, men det gikk helt fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Gunfreak said:

Satt en time i en Spitfire mens jeg ble klasta rundt av turbulens over den engelske kanalen. Har opplevd brukbar vind pg turbulens i IL2 før, men dette var ganske ekstremt,  måtte jobbe hardt for å holde flyet riktig retning  mens flyet ble kasta både opp og ned og til siden. Lurte litt på hvordan jeg ville føle meg etter jeg tok av meg headsetet, men det gikk helt fint.

Du har vel opparbeidet deg en immunitet da? Og kanskje særlig i forhold til dette spillet?

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (10 timer siden):

Satt en time i en Spitfire mens jeg ble klasta rundt av turbulens over den engelske kanalen. Har opplevd brukbar vind pg turbulens i IL2 før, men dette var ganske ekstremt,  måtte jobbe hardt for å holde flyet riktig retning  mens flyet ble kasta både opp og ned og til siden. Lurte litt på hvordan jeg ville føle meg etter jeg tok av meg headsetet, men det gikk helt fint.

Nice! DCS eller MSFS2020? 

Jeg synes været og skyer i MSFS2020 er helt fantastisk. Og i VR får jeg nesten reell angst noen ganger når jeg kommer for nær skikkelig uvær, eller roter meg bort i skyene. 

Lenke til kommentar
Just now, Dr.Peedee said:

Nice! DCS eller MSFS2020? 

Jeg synes været og skyer i MSFS2020 er helt fantastisk. Og i VR får jeg nesten reell angst noen ganger når jeg kommer for nær skikkelig uvær, eller roter meg bort i skyene. 

IL2, I samme oppdrag fulgte jeg en Fw190 opp i skyene,  men ga opp da AIen kan se gjennom skyer og det kan ikke jeg,  men nå var jeg så  desorientert at jeg ikke viste hva som var opp og ned, prøvde å få kontroll på ting gjennom å titte på instrumentene,  og fikk retta nesa ned og kom skytende ut av skyen i ca. 400mph. Det kilte faktisk i magen.

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 minutter siden):

IL2, I samme oppdrag fulgte jeg en Fw190 opp i skyene,  men ga opp da AIen kan se gjennom skyer og det kan ikke jeg,  men nå var jeg så  desorientert at jeg ikke viste hva som var opp og ned, prøvde å få kontroll på ting gjennom å titte på instrumentene,  og fikk retta nesa ned og kom skytende ut av skyen i ca. 400mph. Det kilte faktisk i magen.

 

Kult! Har IL2 også. Men ikke spilt så mye som det fortjener. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Dr.Peedee said:

Kult! Har IL2 også. Men ikke spilt så mye som det fortjener. 

De har gjort masse det siste året, langt til dynamisk vær, ny sky grafikk,  forbedret skade modelen og skade grafikken, gjort noen fin justeringer på noe flight model saker. Lagt til Normandy expansion,  som har helt klart det beste kartet av Sør England/Nord Frankrike i et combat flight sim, mye bedre enn nåværende Normandy kartet i DCS. Med Normandy kartet har fly som Typhoon,  Mossie osv blitt lagt til. Inkludert mulighet for å slenge en 57mm kanon i nesa på Mossien. AIen har også blitt langt dødeligere. Men er jo fremdles IL2 med alle de positive og negative sakene. Sitter og venter på at Cliffs over dover skal få sin VR og grafikk oppdatering. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 minutt siden):

De har gjort masse det siste året, langt til dynamisk vær, ny sky grafikk,  forbedret skade modelen og skade grafikken, gjort noen fin justeringer på noe flight model saker. Lagt til Normandy expansion,  som har helt klart det beste kartet av Sør England/Nord Frankrike i et combat flight sim, mye bedre enn nåværende Normandy kartet i DCS. Med Normandy kartet har fly som Typhoon,  Mossie osv blitt lagt til. Inkludert mulighet for å slenge en 57mm kanon i nesa på Mossien. AIen har også blitt langt dødeligere. Men er jo fremdles IL2 med alle de positive og negative sakene. Sitter og venter på at Cliffs over dover skal få sin VR og grafikk oppdatering. 

Ok, kanksje installere det igjen da :) Lurer på om det ikke er IL2 Stalingrad pakka jeg har? Eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Enceladus said:

Du har vel opparbeidet deg en immunitet da? Og kanskje særlig i forhold til dette spillet?

 

Ja, i alle flight sims.

Kan fly timesvis om gangen uten noe problemer  

Eneste jeg reagerer på er om jeg får micro stuttering som er relatert til CPU, med 64gig ram og 3090 har jeg ofte helt ok FPS  uansett. Men selv en overclocka CPU til 4.7ghz er ikke bra nok.

Lenke til kommentar
Just now, Dr.Peedee said:

Ok, kanksje installere det igjen da :) Lurer på om det ikke er IL2 Stalingrad pakka jeg har? Eller noe sånt. 

Ja Stalingrad er defaulten.

Hver av disse større Expansion pakkene koster jo ny spill pris. Over 400kr. Men skal vel være noe steam halloween salg snart, så regner med gode deals(ikke oå Normandy da, den er for ny)

Lenke til kommentar

Dessverre dårlig nytt for oss som venter på Pico 4 og liker MSFS2020... Ikke flybart med USB-C connection til headsettet. Det virker med programvaren til Pico som sørger for connection komprimerer ting ad dundas så det blir for dårlig. Over Wifi sliter FPS alt for mye. Så det virker, men alt for dårlig. 

Jeg var forberedt på det, USB-C blir ikke like bra som display port. Men hadde jo håp om at det kunne funke "greit" da. Vel vel... Har jo min Reverb G2 (og pimax) for sims. Og så håper jeg HP eller noen andre kommer med wired version(displayport) headsettmed bra pancake lenses og passthrough color video snart.

Pico får erstatte min Quest 2 for trådløse opplevelser, enten via Virtual Desktop+SteamVR eller stand alone games :)

Blir vel sendt over helgen håper jeg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Endelig fått se hva MSFS har å by på i maks innstillinger i VR under 3200x3200 oppløsning med mitt nye RTX 4090.

Herlig opplevelse.

Dessverre er mye fortsatt CPU bound, så store byer/traffikk/kompliserte fly går ikke. Uten VR går det derimot smooth pga dls 3. Men kan fint fly 737 eller småfly fra gardemoen med en helt smooth opplevelse på maks. Deilig å kunne se alt i klarhet uten å bruke XRtoolkit etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, MrL said:

Endelig fått se hva MSFS har å by på i maks innstillinger i VR under 3200x3200 oppløsning med mitt nye RTX 4090.

Herlig opplevelse.

Dessverre er mye fortsatt CPU bound, så store byer/traffikk/kompliserte fly går ikke. Uten VR går det derimot smooth pga dls 3. Men kan fint fly 737 eller småfly fra gardemoen med en helt smooth opplevelse på maks. Deilig å kunne se alt i klarhet uten å bruke XRtoolkit etc. 

CPU bound er nasty nasty shit.

Er frista til å få tak i en i9 12900  men de koster jo 6-10k og de ligger på mellom 4.8 og 5.2ghz, så om jeg kjøper det, må jeg jo overclock den også siden min i9 9900k er overclocka til 4.7ghz.

Lenke til kommentar
MrL skrev (15 minutter siden):

Endelig fått se hva MSFS har å by på i maks innstillinger i VR under 3200x3200 oppløsning med mitt nye RTX 4090.

Herlig opplevelse.

Dessverre er mye fortsatt CPU bound, så store byer/traffikk/kompliserte fly går ikke. Uten VR går det derimot smooth pga dls 3. Men kan fint fly 737 eller småfly fra gardemoen med en helt smooth opplevelse på maks. Deilig å kunne se alt i klarhet uten å bruke XRtoolkit etc. 

Grattis med RTX 4090! 

Hvilken CPU har du? Og hva slags minne?

Simulatorer er dessvere veldig sånn. Jeg venter nok med oppgradere til 4090 til jeg kan legge til nytt hovedkort, cpu og minne også.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (6 minutter siden):

CPU bound er nasty nasty shit.

Er frista til å få tak i en i9 12900  men de koster jo 6-10k og de ligger på mellom 4.8 og 5.2ghz, så om jeg kjøper det, må jeg jo overclock den også siden min i9 9900k er overclocka til 4.7ghz.

Ja man har faktisk kommet dit at de fleste spill nå blir nok CPU bound med 4090. 

Personlig venter jeg på 7800x3d, vil nok brilljere i spill. Ellers er jo i9 12900 saftige saker men ville nok hatt en bedre pris på den før jeg hadde kjøpt, da den kommer til til å bli slått med god margin av 7800x3d når den kommer i januar forhåpentligvis.

Dr.Peedee skrev (Akkurat nå):

Grattis med RTX 4090! 

Hvilken CPU har du? Og hva slags minne?

Simulatorer er dessvere veldig sånn. Jeg venter nok med oppgradere til 4090 til jeg kan legge til nytt hovedkort, cpu og minne også.

Takk :D 

Amd 3700x og 32GB DDR4 3200Mhz minne. Så det jo "gamle" saker. Avventer som nevnt på nye 7800x3d, da blir det nytte hovedkort og DDR5 minne! Det er nok ingen ulempe å vente nei, får ikke utnyttet dette kortet til de fulle før man har god CPU :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (2 minutter siden):

Ja man har faktisk kommet dit at de fleste spill nå blir nok CPU bound med 4090. 

Personlig venter jeg på 7800x3d, vil nok brilljere i spill. Ellers er jo i9 12900 saftige saker men ville nok hatt en bedre pris på den før jeg hadde kjøpt, da den kommer til til å bli slått med god margin av 7800x3d når den kommer i januar forhåpentligvis.

Takk :D 

Amd 3700x og 32GB DDR4 3200Mhz minne. Så det jo "gamle" saker. Avventer som nevnt på nye 7800x3d, da blir det nytte hovedkort og DDR5 minne! Det er nok ingen ulempe å vente nei, får ikke utnyttet dette kortet til de fulle før man har god CPU :)

 

 

Jeg må ha ny strømforsyning også, tillegg til cpu, hovedkort og ram... Pluss jeg vet ikke om en RTX 4090 for plass i kabinettet, tror kanskje det blir for langt for meg. Så da er jeg vel nær en helt ny PC egentlig. Hehe

Lenke til kommentar
1 minute ago, MrL said:

Ja man har faktisk kommet dit at de fleste spill nå blir nok CPU bound med 4090. 

Personlig venter jeg på 7800x3d, vil nok brilljere i spill. Ellers er jo i9 12900 saftige saker men ville nok hatt en bedre pris på den før jeg hadde kjøpt, da den kommer til til å bli slått med god margin av 7800x3d når den kommer i januar forhåpentligvis.

Takk :D 

Amd 3700x og 32GB DDR4 3200Mhz minne. Så det jo "gamle" saker. Avventer som nevnt på nye 7800x3d, da blir det nytte hovedkort og DDR5 minne! Det er nok ingen ulempe å vente nei, får ikke utnyttet dette kortet til de fulle før man har god CPU :)

 

 

Jeg ser når jeg spiller DCS, under vanlige oppdrag kan jeg få opp til 15 millisekunder(?) Cpu bound, det er litt merkbart. Men slenger jeg på 50 enheter som fyrer av våpen. Spretter det opp til 30+ og det er ubehagelig. 

Det rare er at jeg får samme effekten i Il2 når det er mye som skjer, men har ikke hørt at CPU skal være noe bottleneck i IL2, så noen ganger lurer heg på om CPUen min ikke er som den skal være.

Når jeg går inn på Windows settings eller nvidia experience,  så står det jo i9 9900k @3.6 ghz, mens nå jeg går inn oå Windows tasks så tøffer den jo av gårde i 4.7ghz. Trodde når man overklokket at så skuøle det stå @ den hastighastigheten du har overklokket til.

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (16 minutter siden):

Jeg må ha ny strømforsyning også, tillegg til cpu, hovedkort og ram... Pluss jeg vet ikke om en RTX 4090 for plass i kabinettet, tror kanskje det blir for langt for meg. Så da er jeg vel nær en helt ny PC egentlig. Hehe

Ja jeg måtte selv oppgradere til 1000W, sure penger egentlig. Fikk akkurat plass i Big Tower, men måtte hive ut et PCI-E kort jeg hadde. Trenger stort kabinett til dette beistet, så billig blir det ikke.. men mye morro da :D

Gunfreak skrev (13 minutter siden):

Jeg ser når jeg spiller DCS, under vanlige oppdrag kan jeg få opp til 15 millisekunder(?) Cpu bound, det er litt merkbart. Men slenger jeg på 50 enheter som fyrer av våpen. Spretter det opp til 30+ og det er ubehagelig. 

Det rare er at jeg får samme effekten i Il2 når det er mye som skjer, men har ikke hørt at CPU skal være noe bottleneck i IL2, så noen ganger lurer heg på om CPUen min ikke er som den skal være.

Når jeg går inn på Windows settings eller nvidia experience,  så står det jo i9 9900k @3.6 ghz, mens nå jeg går inn oå Windows tasks så tøffer den jo av gårde i 4.7ghz. Trodde når man overklokket at så skuøle det stå @ den hastighastigheten du har overklokket til.

Har ikke selv drevet med overklokking av CPU så noe usikker. Kan nok hørtes ut som du er CPU bound da. Det kan også være cache på CPUen som gjør det, det er det som har gjort at nye AMD serien er så populær da den har løst mye responstid i blant annet MSFS - med 3D cache. 

'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...