Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

23 minutes ago, Enceladus said:

Ingen problemer med klatring her. Jeg blir som regel kun dårlig hvis jeg kjører lav oppdateringsfrekvens (70hz) i spill med free locomotion og i kombinasjon med dårlig/ustabil framerate. Spille Quake med Quest 1 blir jeg skikkelig dårlig av.

Regner med ingen av dere greier Boneworks eller spill som The Climb da?

 

 

Ikke prøvd climb, men nei boneworks sine klatre deler sliter jeg med. Spesielt siden man ofte bruker tid på å komme gjennom de. Så er ikke bare klatring i 4 minutter så noe annet. Ofte er man stuck i 20 minutter på noen av de.

Medal of honor har et brett hvor du skal klarere ut av en synkende båt. Og selv om jeg ble litt uggen av det. Overlevde jeg de 20 minuttene det tok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 5/21/2022 at 11:09 PM, Gunfreak said:

Bestilt ny kabel. HP har dritt support.

Ser også at Reverb G2 v2 selges for 13k i den eneste nettbutikken som er "norsk" som har den. Vurderer Pimax 8k.  Men da må jeg ha base stations og de er ikke å få tak i om dagen.

Quote

37 stk. forventes sendingsklare 17.okt..2022 (usikker dato)

https://www.komplett.no/product/1112385/gaming/gaming-utstyr/vr/vr-tilbehoer/htc-vive-base-station-20?channable=00804269640031313132333835c6&utm_source=prisjakt&utm_medium=listing&utm_campaign=Components_&_Gaming_VR&utm_content=Hardware&utm_term=Innkommende

 

Ikke at jeg kan anbefale Pimax (5k var noe dritt og jeg tviler på at 8k er noe bedre) men jeg er jo nysgjerrig også på å få flere tilbakemeldinger på produktene deres. Jeg tviler på at Pimax enda har fått til gode linser med høy synsvidde som er like gode som de med mindre synsvidde som vi vandt med fra Meta, HTC, Valve og HP

 

Personlig tror jeg det er bedre å vente på et skikkelig generasjonsløft. Det snakkes mye om neste generasjons skjermteknologi nå:

 

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd Wanderer? Jeg har sett at det blir sammenlignet med HL ALyx i kvalitet.

https://store.steampowered.com/app/1599560/Wanderer/

Kunne tenke meg å spille men vil helst vente til jeg har nytt VR utstyr jeg er fornøyd med. Vi tenger et nytt løft i teknologien nå! Jeg er lei av kabel og dårlig ytelse. Trenger trådløst, øye sporing med foeveated rendering og støtte for DLSS i flere spill.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Gunfreak said:

G2en lever, etter verdens tregeste leveranse fra komplett,  fikk jeg henta den.

Og den ser ut til å funke. 

Ellers kommer green hell til VR om et par uker.

https://uploadvr.com/green-hell-vr-june-release-pc-vr/

Er ikke så himla glad i survival games, men må jeg se hvordan dette er.

Ny kabel eller ny G2 du fikk levert?

 

Jeg venter til Green Hell har fått co-op multiplayer før jeg spiller det. Håper på en like god opplevelse som jeg hadde med the forest. The forest var temmelig janky men likvel en fantastisk opplevelse i multiplayer.

Jeg prøvde forøvrig demoen av spillet da den var fersk og var ikke veldig imponert. Var mye bugs, dårlig ytelse og ræva grafikk for å få det til kjøre greit. Håper spillet er mer polert ved utgivelse.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
2 hours ago, Enceladus said:

Ny kabel eller ny G2 du fikk levert?

 

Jeg venter til Green Hell har fått co-op multiplayer før jeg spiller det. Håper på en like god opplevelse som jeg hadde med the forest. The forest var temmelig janky men likvel en fantastisk opplevelse i multiplayer.

Jeg prøvde forøvrig demoen av spillet da den var fersk og var ikke veldig imponert. Var mye bugs, dårlig ytelse og ræva grafikk for å få det til kjøre greit. Håper spillet er mer polert ved utgivelse.

 

Ny kabel.

Lenke til kommentar
Quote

Sony to Give First “Sneak peek” of PSVR 2 Games Next Week

https://www.roadtovr.com/sony-playstation-psvr-2-games-sneak-peek/

Blir spennende dette.

Jeg er fortsatt veldig i tvil om jeg kommer til å anskaffe PSVR2. Jeg er i utgangspunktet ikke noe konsoll person og jeg kan jo ikke fordra kabel, men PSVR 2 har jo også så mye annet bra å by på!

Lurer fælt på hvilke andre utviklere enn Sony som utvikler for PSVR2. Kan det tenkes at Bethesda eller Rockstar kan ha noe på lur? Da spørs det om jeg greier å dy meg.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deep Rock Galactic Modden er ute i åpen Beta nå!

 

Mer info i spoiler under:

Spoiler

After a LOT of work, the incredible VRG team has released the beta of their amazing Deep Rock Galactic VR mod.

A note from the team:

We are a team of 4 dedicated modders, we've been working hard on this project for the past 7 months, and you fellow dwarves with VR headsets can now try it!

Make sure to read the installation instructions carefully.

Since this is an open beta, there are still lots of things that we want to improve and work on, but it is playable and our closed beta testers have been having a blast playing it! Know that we're not finished working on this though! Lots more coming soon!

The mod currently features full VR motion controller support, holsters, gestures, full 6DOF VR natively in the UE4 engine.

Mod

Our flat-to-VR modding discord to keep up with updates, get help, ask questions or learn about our other amazing flat 2 VR mods.

https://www.reddit.com/r/virtualreality/comments/uzuotv/the_full_deep_rock_galactic_vr_mod_beta_is_out/

 

Har lyst å teste men drifting på den ene kontrolleren min er så ille nå at den ikke kan brukes :( Nesten så jeg angrer på at jeg ikke betalte blodpenger for et par nye kontrollere da de var til salgs i Norge.

Jeg. Må. Ha. nytt VR utstyr!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så, er det noe hype her for Project Cambria, det neste VR/XR headsettet til Meta? Jeg synes det ser veldig, veldig spennende ut, og de gjør mye nytt som jeg håper kommer til å bli godt mottatt. I tillegg er det godt å endelig komme tilbake til LED (selv om vi må vente litt lenger på OLED). 

Detailed Renders Purportedly Show Meta's Project Cambria

Render Purports to Show Production Model of Meta's Project Cambria

Profilen på headsettet er veldig mye mindre takket være de nye pancake linsene, som jeg håper vil eliminere godrays vi er så vant til med dagens fresnel linser. Jeg har hvertfall reagert ganske på linsene på min Index, det er overkill hvor mye godrays det er på det headsettet.

Tracking vil antakeligvis være langt bedre enn andre Inside-out tracking headsett, ettersom Cambria både har flere kameraer med bedre posisjonering, samt at kontrollerne har byttet ut trackingring med to IR-kameraer! Endelig :D Håper vi kan se frem til et headset hvor man kan hvile armene på siden av kroppen og fortsatt få god tracking.

Headsettet har i tillegg både eye tracking og facial tracking, noe som vil åpne nye muligheter i både Horizon Worlds og VRchat. Det ryktes også at headsettet skal ha en interessant full body tracking ved å benytte seg av IRL speil, hvor den da får all info den trenger, men dette er selvsagt kun rykter. 

Spørsmålet fremover blir hva resten av specs blir. Jeg er veldig spent på å høre mer om FOV, og om oppløsningen på 2160x2160 per øye (samme som Reverb G2) og 90 Hrz stemmer. Har gått så langt at jeg valgte å selge min Index i påvente av dette headsettet. Det er noe med å vite at man faktisk har en form for support og garanti om noe skulle gå dårlig, og så er det en god tid å bytte på nå som nye headsett kommer til å begynne å komme ut på markedet. 

 

Spent på å høre deres tanker om headsettet, og om Cambria er noe dere vurderer å gå til anskaffelse av eller ikke. Jeg er hvertfall veldig gira :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...