Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alak87 skrev (2 timer siden):

Hvorfor skulle det bli bannet? Ser ikke helt hatet for at det er Kinesisk. Jada, det er laget av et selskap eid av Bytedance, men det går vel for det samme som Facebook/Meta? Det er ingen terms o.l. man må signere på som tilsier noe rundt data som sendes til Kina, og for å være helt ærlig, jeg kunne ikke brydd meg mindre 😛. Hva skal de liksom spionere på hos meg? Blir ikke så veldig spennende hvertfall. 

Kommer det et bra, billig og banebrytende headset plukker jeg det opp. Blir spennende å se hva de stiller med. Og om det er så farlig med kinesiske deler i headsettet tror jeg vi kan skrape alle headsett som eksisterer. 

Samme grunn Huawei ble bannet. Har du fulgt med hva som skjer i USA i det siste? Bare senest denne uken var TikTok eid av Bytedance i kongressen og "forsøkte" å forsvare seg etter bekymring mot at data blir delt med kinesiske myndigheter. USA kan fint finne på å svartliste kinesiske / Bytedance produkter, du kan banne på at hardware som driver med øyesporing aka biometrisk data vil være ille ute her. 

Om du bryr deg om dine data blir delt eller ikke er en annen sak, men det kan være produktet gjøres ubrukelig eller at spill som utgis nekter å støtte produktet.

 

 

Lenke til kommentar
29 minutes ago, MrL said:

Samme grunn Huawei ble bannet. Har du fulgt med hva som skjer i USA i det siste? Bare senest denne uken var TikTok eid av Bytedance i kongressen og "forsøkte" å forsvare seg etter bekymring mot at data blir delt med kinesiske myndigheter. USA kan fint finne på å svartliste kinesiske / Bytedance produkter, du kan banne på at hardware som driver med øyesporing aka biometrisk data vil være ille ute her. 

Om du bryr deg om dine data blir delt eller ikke er en annen sak, men det kan være produktet gjøres ubrukelig eller at spill som utgis nekter å støtte produktet.

Fortsatt veldi nysgjerrig på hvordan de i alle dager skal kunne "banne" teknologien. Jeg bor i Norge, og om jeg bruker et kinesisk produkt som baserer seg på en svensk øyesporing, så skal ikke det ha noe å si for hva amerikanere velger å gjøre? Eneste de kunne gjort var å sperre sin software fra produktet, men de har ingen software tilgjengelig. Det du sier vil ikke være fysisk mulig. Steam vil aldri "sperre" tredjeparti hardware, det har de ikke rettigheter til, f.eks. 

Edit: Pico selges ikke i USA uansett, og sikkert med god grunn (Kina vs USA = kaldt...), men jeg vet at flere ønsker at de kommer dit, Bytedance eller ei. 

Endret av Alak87
Lenke til kommentar
Alak87 skrev (30 minutter siden):

Fortsatt veldi nysgjerrig på hvordan de i alle dager skal kunne "banne" teknologien. Jeg bor i Norge, og om jeg bruker et kinesisk produkt som baserer seg på en svensk øyesporing, så skal ikke det ha noe å si for hva amerikanere velger å gjøre? Eneste de kunne gjort var å sperre sin software fra produktet, men de har ingen software tilgjengelig. Det du sier vil ikke være fysisk mulig. Steam vil aldri "sperre" tredjeparti hardware, det har de ikke rettigheter til, f.eks. 

Edit: Pico selges ikke i USA uansett, og sikkert med god grunn (Kina vs USA = kaldt...), men jeg vet at flere ønsker at de kommer dit, Bytedance eller ei. 

Steam er amerikansk og kan selvsagt bli pålagt av myndighetene til å sperres for å selge software som kjører på ren kinesisk hardware.

Dette skjedde delvis med Google som ble nektet å kjøre alle tjenester inkl. appstore på Huawei produkter. Hvis dette hadde skjedd med Steam måtte du kjøpt alle spill via tredjeparts nettsider, noe som hadde vært særdeles tungvindt og utviklere hadde nødvendigvis hatt det tilgjengelig eller giddet å støtte det headsettet. Veldig mange VR spill kommer på Steam. Ikke veldig beleilig å være avhengig av tredjeparts mods hver gang et nytt spill kommer. Det forbehold at headsettet sitt software/drivere ikke hadde blitt sperret.

Er det STOR risk for dette? Kanskje ikke, men alltid en liten da Bytedance er allerede i kongressen søkelys - et headsett med biometri data fra samme selskap kan neppe bli populært. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Problemet her er at Pico ikke kjører noe "amerikansk" program i bakgrunnen, som f.eks. Huawei gjør. Derfor er det ingen fare for dette. Steam vil aldri kunne sperre et produkt selv om det er rent kinesisk, som du skriver. Pico linkes til PC'en og kjører derfra Steam VR. Den har ikke noe av dette installert på headsettet, mao. det er ikke noe å sperre. Her tror jeg du må prøve å se med litt andre briller enn de du har på deg nå.

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (9 minutter siden):

Problemet her er at Pico ikke kjører noe "amerikansk" program i bakgrunnen, som f.eks. Huawei gjør. Derfor er det ingen fare for dette. Steam vil aldri kunne sperre et produkt selv om det er rent kinesisk, som du skriver. Pico linkes til PC'en og kjører derfra Steam VR. Den har ikke noe av dette installert på headsettet, mao. det er ikke noe å sperre. Her tror jeg du må prøve å se med litt andre briller enn de du har på deg nå.

SteamVR både støtter og gjenkjenner spesifikke headset, og kan vel så gjerne velge å sperre de. Samtidig trenger de fleste headset også drivere som kjøres igjennom windows. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (22 timer siden):

Du kan gjøre hva man vil med DCS, fly gratis flyet og ikke bruke noe penger på det, kjøpe et fly eller helikopter og senke 2000 timer i bare det, eller du kan gjøre som meg og kjøpe nesten alt og aldri bli skikkelig god i noen ting. Du har også gratis mods i varierende kvalitet. A4 Skyhawk er gratis og kan gjøre det meste inkludert Hangarkip saker, moden er vel den beste der ute så langt og er tilnærmet like bra som de ikke absolutt beste flyene du kan kjøpe(Så den er på samme nivå som F86, F5, MiG15 osv) Det har også kommet en OV-10 Bronco nettopp som er gratis og veldig bra fra hva jeg har skjønt, så skal snart komme en SK60 som vil være gratis mod og laget i samarbeid med det svenske oppvisings teamet Team 60.

Andre gratis mods som ikke er helt nivå på de 3, men veldig gode er Herclus moden, og Blackhawk moden(enkelt det beste gratis helikopteret i spillet)  Eller du kan kjøre en F14 til 700kr eller hva det er og bli ekspert på den. Jeg kan fly det, jeg kan bruke de fleste systemer, men er ikke proff, kan ikke feks lande en F14 om natta i en Case III landing. 

Takk for gode tips btw. Må nok få testet ut dette! :) 

Lenke til kommentar
25 minutes ago, MrL said:

Takk for gode tips btw. Må nok få testet ut dette! :) 

Noen har nettopp laget et oppdrag for Bronco'n der du flyr FAC(forward air controller) Du kaller inn air support,  fyrer av noen røyk raketter og ser på store eksplosjoner når de store tøffe flyene kommer å slipper bomber og slikt på området. 

Lenke til kommentar

Holy ficking shit, hadde helt glemt at det kom nå så kjapt, og på torsdag av alle ting! Ser helt rått ut fra traileren :D Enig med dere at avatarbyttet ser veldig unikt ut! Vedder på at man starter som en standard avatar, og samler mange gjennom historien. 

10 hours ago, Gunfreak said:

Ser ut som mye kule konsepter. Men takler ikke de rare drit kjedelige fiendene i spillet.  De bruker masse tid på å lage kule tøffe våpen, så skyter du hovedsakelig Volvo krasj test dukker.

Greit å ha i bakhodet at de ønsker å være VR-verdens Gmod med dette spillet. Skal bli ekstremt moddbart, og de oppfordrer til det ved å til og med ha en egen mod-seksjon i spillet. Tror dette spillet blir helt enormt, på alle de beste måtene. Gleder meg til å teste spillet, og til å se hvordan det vokser i tiden fremover. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Alak87 said:

Holy ficking shit, hadde helt glemt at det kom nå så kjapt, og på torsdag av alle ting! Ser helt rått ut fra traileren :D Enig med dere at avatarbyttet ser veldig unikt ut! Vedder på at man starter som en standard avatar, og samler mange gjennom historien. 

Greit å ha i bakhodet at de ønsker å være VR-verdens Gmod med dette spillet. Skal bli ekstremt moddbart, og de oppfordrer til det ved å til og med ha en egen mod-seksjon i spillet. Tror dette spillet blir helt enormt, på alle de beste måtene. Gleder meg til å teste spillet, og til å se hvordan det vokser i tiden fremover. 

Ja, jeg tror det kan komme fantastiske mods(kanskje til og med spill basert på motoren på sikt) og de kan bli interessante, men base spillet har jeg lite til overs for. Var ikke noe super fan av originalen heller. Kan tenke meg dette blir VR verdens source engine. Siden HL Alyx motoren ikke kan brukes til å lage kommersielle produkter.

Lenke til kommentar

Enig! Og ang. min tidligere post: 

Here it is! Liker hele pakka, og selv om jeg skjønner at flere her er veldig lite fan av alt som kommer fra Kina, mener jeg at konkurranse er bra for hele markedet. Spesielt når dette er en modernisert overhaling av Quest, om man skal se på det fra den vinkelen, til samme pris. Synd de ditchet DP-porten, men forhåpentligvis kommer det en Neo 4 Link. Den skal jeg seriøst vurdere.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det mye gøy med Boneworks bare så det er sagt, og er ikke helt der @Gunfreak synes så være i sin kritikk selv om jeg er enig i noe av den også. Spillet derimot på tross av ujevnheter er fantastisk gøy når det faktisk fungerer for meg. Jeg er veldig fan av sandkasse metoden til spillet hvor spillet legger opp til eksperimentering og utforsking av kartene. Jeg har vel spilt gjennom spillet frem til siste level 3 ganger nå.

Men jeg har også hatt massevis av problemer med ytelse i spillet. Jeg fikk aldri spilt ferdig spillet eller utforsket det meste av ekstrainnholdet. Siste levelen med flygemaskinen er helt håpløst uspillbart for meg. Laggingen starter for fult i trappene opp til flymaskinen. Jeg kunne glatt brukt mye mer tid i spillet om det ikke var for ytelses problemene.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...