Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MultiGamerClub skrev (18 minutter siden):

Er 64gb plass stort nok eller er 256gb verdt det for litt mer? 

Jeg hadde 128 gb versj på quest 1 på quest 2 kjører jeg bare 64 gb. Har ikke opplevd plassmangel ennå. Men nå kjører jeg en del spill / programmer fra pc,en via Virtuel desktop og streamer. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, MultiGamerClub said:

Er 64gb plass stort nok eller er 256gb verdt det for litt mer? 

Spillene på Quest tar ikke store plassen, ligger på rundt 2GB. Så jeg ville heller vurdert å bruke litt ekstra penger på bedre strap eller noen lens inserts hvis du er brillebruker: https://www.oculus.com/quest-2/accessories/

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (7 minutter siden):

Se denne!

 

Hva tenker dere? Har Facebook vunnet? Det ser jo slik ut slik situasjonen er nå.

Vel mitt lille håp om litt konkuranse er Sony med sin PSVR2.

 

Tja. Valve satser vel stadig mot AAA spill til VR, så nei jeg tror ikke Facebook har vunnet.

På samme måte: vant iOS, eller kom Android og tok over flere markedsandeler? Hvordan gikk det med f.eks. HTC, som i starten hadde en massiv ledelse innen Android-telefoner? Jeg håper flere konkurrerende plattformer kan leve side om side, hvis ikke er VR dødt for meg.

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Zlatzman said:

Tja. Valve satser vel stadig mot AAA spill til VR, så nei jeg tror ikke Facebook har vunnet.

Vel bortsett fra at de ikke gjør det, i hvert fall sett opp mot pengene Facebook slenger etter utviklere. Som han sier i videoen så har Valve ett rart spill under utvikling til VR. Facebook har betalt for en håndfull trippel A spill til sitt økosystem.

Quote

På samme måte: vant iOS, eller kom Android og tok over flere markedsandeler? Hvordan gikk det med f.eks. HTC, som i starten hadde en massiv ledelse innen Android-telefoner? Jeg håper flere konkurrerende plattformer kan leve side om side, hvis ikke er VR dødt for meg.

Joda før eller siden så blir det konkurranse hvis VR når bredere ut til befolkningen og ikke forblir en nisje. Valve er PC sentrert og kjører sine egne rare veier, noen konkuranse vil nok ikke komme fra dem.

Når jeg tenker meg om så kan jo det faktisk være Apple som tar opp konkurransen med Facebook. Jeg vet de i flere år nå har satset stort på AR i kulissene og kanskje også VR. Jeg tror ikke det er veldig lenge igjen til de viser kortene sine.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
31 minutes ago, MrL said:

Ser komplett har oppdatert G2 med lanseringsdato 20 november. Så blir vel 3-4 uker venting til. 

Det gir meg noe håp om å få levert GTX 3080 først. Kjipt å "ødelegge" førsteinntrykket med å kjøre på halv oppløsning på mitt nåværende GTX970..😑

Jeg gtx 2080ti/oc så blir ikke noe nytt kort på meg med det første. 

Lenke til kommentar
10 hours ago, Enceladus said:

Ja jeg er spent på hva du kommer frem til etter å ha testet begge!

Kan man bruke briller i Quest 2 eller er det vanskelig eller risky? Fikk plutselig veldig lyst på den med videoen du viste. Og er Q2 i stock? Vurderer å kansellere G2 og heller gå for Q2. Man får også batteripakke til den som man fester på baksiden av hodet?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...