Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe annet enn at jeg hørte at Komplett har en særdeles stor forsendelse på vei med mange enheter til overs.

Personlig avsluttet jeg å spille HL:Alynx når jeg hørte om G2 og vil spille igjennom dette på G2 som hvistnok skal være en ekstremt god opplevelse. Jeg har også kjøpt Star Wars:Squadrons for å spille med G2 (dvs. spiller det ikke på Rift S) og er mulig jeg kjøper FS2020 pga. G2.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 minute ago, MrL said:

Blir vel ila neste uke. Lanseringsdato er 20 på komplett, men det står den er "sendingsklar" den 17 - så blir spennende å se. 

Jepp står sendingsklar 17. Med grønn firkant og reservert hos meg. Blir spennende å se om jeg får den litt tidlig 😛

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Mazothian said:

Jeg bestilte 24. juli og det står fortsatt gul firkant med bestilt 17. november for meg også. Sist oppdatert 1. oktober :)

Samme her.

 

Siste oppdateringen til Onward har gitt tilbake muligheten til å laste ned bruker lagde kart, en del av de kartene er ganske bra, speislt flere av de er gode CQC kart, noe jeg savner fra mange av dw offisielle kartene.  Problemet er jo at AIen er blåst, ikke bare går de mot deg delvis som zombier,  men de har jo suepr duper auto aim. Noe som er spesielt merkbart på nært hold, som man ofte er i CQC. Det er utrolig hvor vanskelig det er å lage halveis realistisk AI i skytespill. I hvertfall i indie skyte spill. 

Hvorfor kan de ikke gi de grunnleggende oppførsel som vakte ting,  ta dekke bak ting osv. Det man har nå er zombier med skytevåpen og auto aim. 

Lenke til kommentar

Reverb G2 virker bra! Skulle jeg kun brukt den til PC hadde jeg muligens tatt den, men jeg har behov for å spille untethered mesteparten av tiden. Blir tethered for å spille HL:Alyx.

Jeg gikk derimot for en Quest 2. Fikk den i går og er strålende fornøyd. Jeg hater at jeg måtte lage en Facebook-konto for å bruke den, men jeg la kun inn navn/tlf og endret innstillingene mine slik at ingen kan finne meg eller se min informasjon så det er i praksis kun en innlogging for Oculus. I prinsipp en dårlig ting men i praksis så godtok jeg det for å kunne bruke Quest 2.

Hadde kun prøvd PSVR tidligere. Definitivt et steg opp dette.

Hittil har jeg kjøpt og prøvd

  • BeatSaber (grunn nok til VR bare det)
  • Super Hot (herlig spill)
  • Vader Immortal (litt kjedelig foreløpig)
     

Noen som har prøvd the Walking Dead spillet? Virker kult! Andre tips mottas også. Både til Steam eller Oculus.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Comma Chameleon said:

Reverb G2 virker bra! Skulle jeg kun brukt den til PC hadde jeg muligens tatt den, men jeg har behov for å spille untethered mesteparten av tiden. Blir tethered for å spille HL:Alyx.

Jeg gikk derimot for en Quest 2. Fikk den i går og er strålende fornøyd. Jeg hater at jeg måtte lage en Facebook-konto for å bruke den, men jeg la kun inn navn/tlf og endret innstillingene mine slik at ingen kan finne meg eller se min informasjon så det er i praksis kun en innlogging for Oculus. I prinsipp en dårlig ting men i praksis så godtok jeg det for å kunne bruke Quest 2.

Hadde kun prøvd PSVR tidligere. Definitivt et steg opp dette.

Hittil har jeg kjøpt og prøvd

  • BeatSaber (grunn nok til VR bare det)
  • Super Hot (herlig spill)
  • Vader Immortal (litt kjedelig foreløpig)
     

Noen som har prøvd the Walking Dead spillet? Virker kult! Andre tips mottas også. Både til Steam eller Oculus.

Walking dead saints and sinners er veldig bra  og jeg er ikke en gang noe zombie fan.

Jeg ville anbefale deg å fikse trådløs PC spilling til questen.  Det ser faktisk bedre ut enn med en fysisk kabel. 

Da er det få grunner til å kjøpe noe på Oculus store(bortsett fra exclusives) 

Av skytespill har du

Pavlov, ser ikke pent ut, og er counter strike i vr.

Du har Contractors,  ser pent ut, gameplay er ikke helt CS, men er ganske arcadey, sliter med lavt spiller tall.

Onward,  ble et dårligere spill etter 1.8 updaten, men de jobber med å fikse den, alltid noen å spille med i Coop eller pvp, mest realistiske av vr FPSene.

Du har også wrath of asguard et 60+ timer action rpg spill. (Bare å få på oculus store)

Så har du jo star wars Squadrons som er fantastisk i vr.

Tales of glory, er Mount and blade i VR og er morsomt.

Blade and sorcery er arena mele kamper med sverd og lignende våpen, masse mods til spillet, inkludert star wars mods som legger til storm troopers og light sabres.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (26 minutter siden):

Jeg ville anbefale deg å fikse trådløs PC spilling til questen.  Det ser faktisk bedre ut enn med en fysisk kabel. 

Da er det få grunner til å kjøpe noe på Oculus store(bortsett fra exclusives)

Takker for alle tipsene! :D

Vil ikke trådløs spilling ha en god del mer latency enn innebygd?  Må kjøpe ny router da for å få det trådløse på en god måte tror jeg. Den jeg har fra Get er craaap. Hatt planer lenge om å oppgradere.

Sykt gøy med VR. Og 3990 for Quest 2 er et bra kjøp må jeg si. Jeg valgte å kjøpe den hard-strap, batteri og case-pakken til 1500 og den føles egentlig ut som et must mtp hvor mye bedre det ble. Som da bringer Quest 2 på ca samme pris om den forrige, bare mye bedre. Helt sjukt å kunne spille helt trådløst og uten PC og fortsatt så bra.

Gleder meg til Half-Life Alyx!! Skal få testet det i løpet av uka.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Comma Chameleon said:

Takker for alle tipsene! :D

Vil ikke trådløs spilling ha en god del mer latency enn innebygd?  Må kjøpe ny router da for å få det trådløse på en god måte tror jeg. Den jeg har fra Get er craaap. Hatt planer lenge om å oppgradere.

Sykt gøy med VR. Og 3990 for Quest 2 er et bra kjøp må jeg si. Jeg valgte å kjøpe den hard-strap, batteri og case-pakken til 1500 og den føles egentlig ut som et must mtp hvor mye bedre det ble. Som da bringer Quest 2 på ca samme pris om den forrige, bare mye bedre. Helt sjukt å kunne spille helt trådløst og uten PC og fortsatt så bra.

Gleder meg til Half-Life Alyx!! Skal få testet det i løpet av uka.

Har hørt latancy blir for høy for noen racer spill,  men det er null problemer med spill som half life, eller Onward,  merket ikke noe problem med Squadrons  heller, kjøpte en wifi 6 router til ca. Samme pris som den offisielle link kabelen.

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Enceladus said:

@Gunfreak

Noe for deg? Ser at Onward blant annet er støttet.

https://www.roadtovr.com/bhaptics-tactsuit-x-series-vest-pre-order-release/

Andre støttede spill:

https://www.bhaptics.com/experiences/vr

 

 

Syns haptics så langt er skuffende,  mer during enn noe annet. Jeg glemmerå skru på min forcetube  fordi i spillet hete merker jeg ikke til rekylet i det hele tatt,  veldig gimmic, frem til slike ting faktisk har kraft bak seg blir det bare tullball. 

Litt during her og der gir ikke noe innlevelse for meg.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (17 minutter siden):

Kjøpte Affected The Manor på Quest 2. 

Fikk bekreftet at jeg er en stor pingle og med det slipper å kjøpe flere spill i denne sjangeren. 

Velkommen i klubben. Kom meg inn i huset der var det stopp. Jentungen på 13 prøvde det, ho kom seg litt lenger :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...