Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

12 minutes ago, Walkyrje said:

Noen som har prøvd og se film med q2 netflix eller noe slikt og kan si meg om det fungerer greit ? 

Jeg lurer også på dette. Særlig liggende med VR masken hvilende på ansiktet. I Netflix appen kan man justere kinolerretet til taket og nettleseren i Quest kan også sentreres til taket.

Og når G2 ankommer lurer jeg også veldig hvordan den er å bruke i BigScreen. Hvis oppløsningen nå er god nok og det er lite eller ingen lysskimmer i linsene så burde jo dette bli en god kinoopplevelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enceladus skrev (54 minutter siden):

Jeg lurer også på dette. Særlig liggende med VR masken hvilende på ansiktet. I Netflix appen kan man justere kinolerretet til taket og nettleseren i Quest kan også sentreres til taket.

Og når G2 ankommer lurer jeg også veldig hvordan den er å bruke i BigScreen. Hvis oppløsningen nå er god nok og det er lite eller ingen lysskimmer i linsene så burde jo dette bli en god kinoopplevelse?

Testa litt i sted. Fungerer greit. Oppdaget ikke noe særlig til screendoor effect på filmen heller. Var i alle fall mye bedre hen det var på quest 1. Men foretrekker hdtv,en med 4k. Men skal du ikke forstyrre fruen om ho skulle se dynastiet eller noe slikt er det et godt alternativ. :) 

Lenke til kommentar
51 minutes ago, Gunfreak said:

Er veldig usikker på hvordan den G2en viø funke for meg. Ting i Q2 er klart å fint når den er på 58 IPD  men setter jeg den på 63 blir det veldig blury. Og G2 går bare ned til 60IPD. Hjelper liksom ikke å ha super fancy oppløsing og skjerm om det ikke blir klart pga. IPD.

Ah Reverb G2 er 60-68mm på IPD det er jo litt lite spillerom ja.. Vel om den ikke passer så er det jo bare å sende den tilbake så du taper jo ikke noe på å prøve den ut.

Index er 58-70 som er veldig bra.

Edit:

Med min 60ipd så slet jeg på begge Vive settene som var 60-73. Byttet jeg ut masken med en tynnere variant så gikk det fint.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
33 minutes ago, MrCuzNT said:

Noen andre som får en sånn hvit "flekk" i midten av skjermen når du har på Quest 2'n? Den er ganske irriterende å se.

Det der har ikke jeg hørt om før. Synes det selv når du ikke ser inn i skjermen, men ser den utenfra på alle mulige vinkler? Kan jo være noe med øyet ditt 😮 

57 minutes ago, Gunfreak said:

Er veldig usikker på hvordan den G2en viø funke for meg. Ting i Q2 er klart å fint når den er på 58 IPD  men setter jeg den på 63 blir det veldig blury. Og G2 går bare ned til 60IPD. Hjelper liksom ikke å ha super fancy oppløsing og skjerm om det ikke blir klart pga. IPD.

Tenker litt som Enceladus skriver, taper ingen ting å vente og se når du får den. Er det blurry er det bare å sende den tilbake. Om det viser seg å ikke være noe problem har du jo truffet bra. 

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (3 timer siden):

Anbefalingene mine står fortsatt ;)

Stormland, Asgard's Wrath, Lone Echo. Og så slenger jeg på Moss også.

Og ja The Lab som jo ikke er et stort spill slik som de over men mer en liten verden i portal universet med flere minispill og opplevelser med glimrende humor fra Valve. Og den er gratis!

Disse burde falle i smak :)

 

Noen av disse trenger vel PC? 
Moss trenger ikke vet jeg, finnes i en Q2 utgave.

Ellers, noe av det råeste jeg har testet til nå er Red Matter. Anbefales sterkt! Grafikk som et PC spill omtrent. God stemning! Er oppgradert for Quest 2 og trenger ikke PC .

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (20 minutter siden):

Noen av disse trenger vel PC? 
Moss trenger ikke vet jeg, finnes i en Q2 utgave.

Ellers, noe av det råeste jeg har testet til nå er Red Matter. Anbefales sterkt! Grafikk som et PC spill omtrent. God stemning! Er oppgradert for Quest 2 og trenger ikke PC .

Helt enig ang red matter. Ble noe annet og spille det på q2 i forhold til q1

 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Gunfreak said:

Sliter med mye dogging, på Q2, føler også mer VR syke på q2 enn rift s. Kan være fordi jeg "ser linsene " dette er vel pga lys som kommer inn. Men jeg ser liksom at linsene er der.

Mer VR syke tror jeg skyldes 72hz i forhold til de 80hz du er vant til med Rift S. 72hz i kombinasjon med smooth locomotion i et spill som Wolfenstein er en fin oppskrift på VR syke. Og om frameraten er litt ustabil itillegg så har du det gående ganske fort 🤢

Det var i hvert fall min opplevelse med Quake på Quest 1

Eller er 90hz støttet i Sidequest?

Dogging av linsene opplever jeg gjerne hvis headsettet har lagt kjølig (trenger gjerne litt tid til å varmes opp) eller hvis jeg har trent før jeg hopper inn i VR eller på varme sommerdager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...