Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Popper en del sånne poster og artikler opp på reddit nå. Virker som at Facebook er veldig ivrige på å blokkere og sperre nye kontoer de ikke er sikre på. Tenker det er greit å nevne, ettersom flere brukere på Reddit skriver at de nye facebook kontoene de kobler til sine gamle Oculus-kontoer sperrer både den nye facebook-kontoen og den gamle Oculus-kontoen, og i prinsippet sperrer alle spillene de har kjøpt der. 

 

Lenke til kommentar

Sånn skjer når det bare er botter som styrer Facebook. Nye tomme kontoer,  uten noe "sosiale" greier på blir sikkert flagget som suspekte. Helt idiotisk at Facebook ikke kunne forutsi at mange nye ville få seg en Facebook konto bare for å spille Quest 2, uten å ha  noe interesse i å "være på Facebook "

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (27 minutter siden):

Sånn skjer når det bare er botter som styrer Facebook. Nye tomme kontoer,  uten noe "sosiale" greier på blir sikkert flagget som suspekte. Helt idiotisk at Facebook ikke kunne forutsi at mange nye ville få seg en Facebook konto bare for å spille Quest 2, uten å ha  noe interesse i å "være på Facebook "

Jeg er heller ikke interessert i Facebook. Og kommer aldri i verden å opprette konto der heller, selv om jeg er kjempe interessert i VR.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, TheDarkSycamore - SCM said:

Jeg er heller ikke interessert i Facebook. Og kommer aldri i verden å opprette konto der heller, selv om jeg er kjempe interessert i VR.

Om du ikke bil ha Facebook   er reverb  g2 tingen å ha, eventuelt se om du finner en pent  brukt g1, nå som g2 kommer vil kanskje noen ville dumpe sine g1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, vil tro at det er G for generasjon. Finnes en del fine headset ute nå, men som Gunfreak skriver, så er det HP Reverb G2 som er det beste man kan få i Norge for prisen, om du skal bort ifra Facebook. Er en god pris for et såpass godt headsett også, men krever at du har en veldig kraftig PC tilgjengelig :).

Lenke til kommentar

Liten oppsummering fra meg igjen :)

 

Blir egentlig mer og mer fornøyd med min Oculus Quest 2. :w00t:

 

Først litt "dårlig":

Når jeg spiller uten kabel, står står det fortsatt øverst SideQuest-programmet at mitt headset er "Not Detected". Litt pussig, men det kanskje slik at man ikke får koblet til SideQuest om man ikke er kablet (eventuelt er på samme nettverket -se en tidligere post, eventuelt).

Når jeg starter SteamVR får jeg av og til feilmelding om at jeg ikke kan streame spill, og må installere support for dette i SideQuest. Men, hvis jeg "oppdaterer headset" i det lille SteamVR-vinduet, så får jeg koblet meg til, til slutt. Kan gå med en gang, eller ta en håndfull forsøk eller så. Litt plagsomt, for da står jeg der noe halvusikker en liten stund og lurer på om det nå ikke skal fungere lengre..

Virtual Desktop sier også at jeg "ikke er på samme nettverket", men jeg kommer inn til slutt der også. Synes den bruker noen "forsøk" på å koble til; Står ofte connecting -> connected, også repeterer den seg selv noen ganger før jeg endelig kommer inn.

 

Men, når jeg endelig kommer inn.. 😎

Half-Life: Alyx: God damn! Dette er jo en liten maktdemonstrasjon av et spill. Har kun spilt et par "kapitler"(?), men fy søren! Samme følelse som når jeg så Avatar på kino for første gang, og satt bare å måpte hvor fantastisk alt var! Det at jeg kan gå rundt og plukke opp ting, samhandle med miljøet rundt, synes det er helt über-knall! :D Det at det ser så fantastisk ut, enda jeg sitter på en OQ2 og en halvdårlig PC. Jeg ble jo skikkelig dårlig bare etter noen få sekunder når jeg hadde slått på "gradvis snu"(?) -at jeg kan snu uten at det "hakker". Jeg slo av denne, og satt på 30 grader eller noe, og nå kan jeg spille tilnærmet heeelt fint. Jeg kan gå fremover og til siden og sånn "smooth" det går faktisk veldig bra, men jeg kjenner at jeg kan bli litt mer sliten av å spille et slikt spill, enn hva jeg blir av andre mer stillestående spill. Uansett, Half-Life Alyx - nesten målløs. Håper virkelig "billige" Oculus Quest 2 med Facebook i ryggen kan åpne markedet til massene, slik at det blir utviklet flere slike topp-spill!

Google Earth: Må skryte av dette igjen. Må innrømme at det er kjempegøy å rote rundt i disse 3D-byene og stedene rundt om kring i verden.

Beat Saber: Tydeligvis et must-have for alle med VR-briller, og er ikke uenig! Skulle ønske det var mer av andre typer låter, som jeg faktisk kan, men det er nok sikkert slik type musikk som et slikt spill passer best til.

Angry Birds VR: Isle of Pigs: Oh yes! :D Fantastisk koselig spill. Fikk faktisk med frøkna på dette, og hun nekter egentlig å spille noe som helst. Hun gikk igjennom første 13-brett med nesten 3 på alle. Jeg også, men måtte ha 3 på alle. Litt OCD på akkurat dette og Angry Birds. Veldig gøy og se disse igjen. Knall animasjoner.

Tilt Brush: Dette var en av de tingene jeg gledet meg til å kose meg med i VR. Har "vært der inne" og tegnet litt, men er mange år siden jeg har vært "kreativ" på tegnefronten, så kunnskapen/erfaringen er ikke helt med lengre, og jeg står der og rabler tullball mest. Gøy, men sikkert i praksis noe jeg ikke kommer til å bruke så altfor mye. 

 

Det er disse jeg har prøvd mest, disse få dagene jeg har hatt OQ2 i hus. Nå etter at jeg klarte å koble til SteamVR uten å være tilkoblet med kabel, så ble det jo skikkelig gøy. Dette er et kjøp jeg absolutt ikke angrer på. Dette skal få lov til å være det jeg bruker en stund fremover, til teknologien har kommet enda noen hakk videre og jeg føler for å oppgradere PC-en min.

Virkelig gøy! :D 

 

 

Jeg spurte om anbefalinger, og ble spurt om hva slags spill jeg liker. Når det gjelder "vanlige" spill, så har jeg jo klare favoritter. Veldig glad i open world, Naughty Dog, Tomb Raider, Mass Effect, rollespill, LEGO. Historiedrevne singleplayer-spill kan vel oppsummere det meste, ispedd humorspill som Lego og Ratchet & Clank, etc. Er ikke glad i multiplayer. Når det gjelder VR-spill, så vet jeg ikke så mye enda. Det kan være så mye. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Bone said:

Half-Life: Alyx: God damn! Dette er jo en liten maktdemonstrasjon av et spill. Har kun spilt et par "kapitler"(?), men fy søren! Samme følelse som når jeg så Avatar på kino for første gang, og satt bare å måpte hvor fantastisk alt var! Det at jeg kan gå rundt og plukke opp ting, samhandle med miljøet rundt, synes det er helt über-knall! :D Det at det ser så fantastisk ut, enda jeg sitter på en OQ2 og en halvdårlig PC.

Dette er det neste steget for spill generelt, Alyx er et mesterverk uten like, og det første av sin standard i VR. Helt legendarisk! Gleder meg til å høre oppdateringer videre, og spesielt etter du møter en spesifikk karakter med et veldig hyggelig navn 😛 Du kommer nok til å skjønne hvem jeg snakker om snart. 

Detaljenivået på spillet er helt sinnsykt, og de har oppdatert det mer og mer etter det slapp. Noe av det beste jeg har spilt de siste årene :D

16 minutes ago, Bone said:

Håper virkelig "billige" Oculus Quest 2 med Facebook i ryggen kan åpne markedet til massene, slik at det blir utviklet flere slike topp-spill!

Det er her jeg er litt bekymret (beklager den negative vinklingen, altså), for Facebook og Quest-serien er kun en mobilplatform. Jeg er veldig sikker på at det er en god grunn til at Facebook har gått hardt ut med å kun satse på standalone mobilbasert headset. Mye enklere å lage enkle, billige spill som de kan kaste ut. Godt mulig jeg tar helt feil, men Valve ville lage Alyx kun for PCVR for å vise AAA-selskaper at det faktisk går an å lage ekstremt gode kvalitetsspill i VR. Og spesielt det at det var et 20-30 timer langt singleplayer spill. Men vi får se, kan hende det kommer mer PCVR-spill også mtp. Link og Virtual Desktop. Håper det, men har mine tvil.

19 minutes ago, Bone said:

Dette er et kjøp jeg absolutt ikke angrer på. Dette skal få lov til å være det jeg bruker en stund fremover, til teknologien har kommet enda noen hakk videre og jeg føler for å oppgradere PC-en min.

Virkelig gøy! :D 

Bare vent, snart er du i mine sko hvor du starter å oppgradere hele PC'en for å kunne spille så bra VR som overhodet mulig 😛 En "billig" hobby ble plutselig litt mindre billig xD.

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (34 minutter siden):

Dette er et kjøp jeg absolutt ikke angrer på. Dette skal få lov til å være det jeg bruker en stund fremover, til teknologien har kommet enda noen hakk videre og jeg føler for å oppgradere PC-en min.

Virkelig gøy! :D 

Kan være glad du får spille VR på pc,en. Kunne gjort det jeg også. Men neida Fruen skal så klart spille world of warcraft på den på ettermiddagen. Og jentungen bruker den andre pc,en til Valorant og minecraft. Så det eneste jeg har er oculus q 2 og xbox one x og styre med :( 

 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Walkyrje said:

Kan være glad du får spille VR på pc,en. Kunne gjort det jeg også. Men neida Fruen skal så klart spille world of warcraft på den på ettermiddagen. Og jentungen bruker den andre pc,en til Valorant og minecraft. Så det eneste jeg har er oculus q 2 og xbox one x og styre med :( 

 

På tide å ordne en egen rigg selv? Evt. kjøpe en billigere en til fruen som takler WoW greit, så kan du ha en beefy maskin til VR og spill? :D

Lenke til kommentar
3 hours ago, Bone said:

Jeg spurte om anbefalinger, og ble spurt om hva slags spill jeg liker. Når det gjelder "vanlige" spill, så har jeg jo klare favoritter. Veldig glad i open world, Naughty Dog, Tomb Raider, Mass Effect, rollespill, LEGO. Historiedrevne singleplayer-spill kan vel oppsummere det meste, ispedd humorspill som Lego og Ratchet & Clank, etc. Er ikke glad i multiplayer. Når det gjelder VR-spill, så vet jeg ikke så mye enda. Det kan være så mye. :)

Anbefalingene mine står fortsatt ;)

Stormland, Asgard's Wrath, Lone Echo. Og så slenger jeg på Moss også.

Og ja The Lab som jo ikke er et stort spill slik som de over men mer en liten verden i portal universet med flere minispill og opplevelser med glimrende humor fra Valve. Og den er gratis!

Disse burde falle i smak :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...