Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Walkyrje skrev (3 minutter siden):

Velkommen i klubben. Kom meg inn i huset der var det stopp. Jentungen på 13 prøvde det, ho kom seg litt lenger :) 

Jeg sa til meg selv høyt "Det er bare et spill", men det er så fascinerende at det ikke hjelper meg noenting. Sansene mine er i huset på ekte. Jeg stoppet etter Oujia brettet.

Skal beholde spillet og la venner teste😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (3 minutter siden):

Jeg sa til meg selv høyt "Det er bare et spill", men det er så fascinerende at det ikke hjelper meg noenting. Sansene mine er i huset på ekte. Jeg stoppet etter Oujia brettet.

Skal beholde spillet og la venner teste😁

Ja spørs om det er så mange som kommer seg noe særlig på vei :)  Holdt på og kjøpe Blair witch til Questen også, men der klarte jeg og stoppe meg selv :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Walkyrje skrev (7 minutter siden):

Ja spørs om det er så mange som kommer seg noe særlig på vei :)  Holdt på og kjøpe Blair witch til Questen også, men der klarte jeg og stoppe meg selv :) 

Ja, det lot jeg passere. Er litt lei av:

Superhot, Saint and sinners,  In Death Unchained og Gunclub. 

Har følgende på ønskelisten min:

The Room

Until you fall

Pistol whip 

Red matter

Robo Recall. 

 

Eier du noen av disse og er over gjennomsnittet fornøyd med opplevelsen? 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Har selv hatt samme opplevelse med Dreadhalls på Oculus CV1. Spilte et par ganger. Aldri igjen. Penger spart 😛 

Nå er det ikke lenge igjen til G2 kommer ut :D Har ikke hatt et VR headsett siden jeg solgte min Rift S i August, og jeg har så sykt store abstinenser at jeg snart ikke vet hva jeg skal gjøre lenger 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange sier de ikke greier å spille Alyx heller fordi det er for skummelt. 

Første halvdel av spillet er jo mer eller mindre ravenholm aktig. 

Og det kommer lignende elementer flere ganger i andre halvdel også. Selv har jeg aldri funnet spill skumle,  jeg har jo skvettet her og der, men selv i VR finner jeg de ikke skumle.  Syns egentlig det er litt synd,  tror om man får mer ut av spill om man syns de er skumle. Syns man Alyx er skummelt får man sikkert et bedre helhets inntrykk. For meg var deler av første halvdel rett og slett litt kjedelig,  litt mye av det samme, og når man ikke finner den delen skummelt blir det bare et litt tregt zombie spill for meg.

Spillet er fantastisk, helt klart det beste vr spillet laget totalt sett, jeg ville bare ha litt mer action. 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 timer siden):

Ja, det lot jeg passere. Er litt lei av:

Superhot, Saint and sinners,  In Death Unchained og Gunclub. 

Har følgende på ønskelisten min:

The Room

Until you fall

Pistol whip 

Red matter

Robo Recall. 

 

Eier du noen av disse og er over gjennomsnittet fornøyd med opplevelsen? 

Red matter og the Room er gode gåte / pusle games. 

Lenke til kommentar
13 hours ago, Halo: Combat Evolved said:

fikk den her på døra nå Kan jeg bruke den  sammen med  Oculus Quest 1 å den med følgende  laderen eller må jeg ladde Oculus Quest  fra pc nå, jeg greide  ødelegge original kabelen ved et uhel.:cry:

Du mener å bytte selve hodet som går i stikkontakten over på den nye link kabelen din? Jeg er ikke 100% sikker på dette men jeg vil tro at det skulle fungere ja.

For sikkerhets skyld spurte jeg på Quest sin subreddit. Så får vi se om noen svarer ;)

https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/j9a6gd/new_user_guide_hype_shipping_questions_megathread/

Imellomtiden ville jeg ladet fra PC med link kabelen.

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (20 minutter siden):

Du mener å bytte selve hodet som går i stikkontakten over på den nye link kabelen din? Jeg er ikke 100% sikker på dette men jeg vil tro at det skulle fungere ja.

For sikkerhets skyld spurte jeg på Quest sin subreddit. Så får vi se om noen svarer ;)

https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/j9a6gd/new_user_guide_hype_shipping_questions_megathread/

Imellomtiden ville jeg ladet fra PC med link kabelen.

fiksa det i sted selv brillene ladder Å stormland❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer info om det nye super VR settet som kom fra ingen steder. Mer info om Medal of honor,  mest da snakk om quest 2 exclusive  version av spillet.

Også snakk on det nye bhaptic vesten, han er vist frelst.  Men jeg er fremdles skeptisk,  om tryket i vesten er tilsvarande forcetuben min, men trykket alt for svakt,  greit det ikke skal gjøre vondt,  men om det ikke er skikkelig trøkk, tviler jeg på at jeg vil registrere det i kampens hete.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Kort oppsummert, beste bilde og lyd du kan få, bra komfort, men ikke imponerende tracking på kontrollene, og kontrollene generelt ikke imponerende.

 

Jeg vil våge å påstå at Index fortsatt er best i klassen ;) Vel såfremt man bor et sted den kan bestilles med garanti og du kan få kontrollene reparert hvis de skulle gå i stykker :p

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Er vel umulig å overgå Index med både light house tracking og fingertracking :D Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg bestilt headsettet for lenge siden, og om jeg blir misfornøyd med kvaliteten på trackinga til G2 skal jeg vurdere å bestille kontrollere gjennom en kompis i Sverige. 

MEN! Det er litt blandet respons på G2, vil bare nevne det. MRTV mener ikke kontrollene har dårlig tracking, kun noe dårligere enn Quest 2. Det funker godt til de som ikke spiller competitive, men da bruker man stort sett ikke inside out tracking uansett. Jeg velger å vurdere det selv etter jeg har mottatt headsettet :). Går rykter om at trackingen sliter mot greenscreen, noe Mike fra VR Oasis bruker. Videoer fra MRTV hvor han streamer ser hvertfall veldig lovende ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Enceladus said:

Jeg vil våge å påstå at Index fortsatt er best i klassen ;) Vel såfremt man bor et sted den kan bestilles med garanti og du kan få kontrollene reparert hvis de skulle gå i stykker :p

 

Bortsett fra field of viewing og frame rate, er vel G2 besre, altså beste bilde kvalitet både klarhet og farger/dybde. 

Lyden på de to er vel helt lik. 

Så kommer ann på hva du syns er viktigst i grafikk 

Klarhet/farge/dybde vs field of view/frame rate.

Me  index ser ut til å knuse på tracking da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...