Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan anbefale Subnautica nå! Eller i hvert fall for folk som har fått VR beina :p Tidligere problemer i VR er i stor grad løst nå med et par mods:

VR Enhancements mod: https://www.nexusmods.com/subnautica/mods/173?tab=description

Performance Booster mod: https://www.nexusmods.com/subnautica/mods/389?tab=files&file_id=1983

Det mest problematiske som gjenstår nå er at framerate kappes til 45fps med reprojection som jo er noe kjedelig. Men kan ikke si at jeg merker mye til det faktisk, vanligvis kan dette irritere meg veldig, men hjelper nok at jeg sitter å spiller og med en gamepad så da slipper jeg å se noe særlig til etterslep. Et annet problem for noen er nok også at bildet snus kontinuerlig istedenfor gradvis, men jeg er ganske hardfør så har tålt det fint den timen jeg har spilt nå, ikke merket noe VR syke. Andre vil nok muligens slite mer enn meg, spillet er ikke nådig når det kommer til å flytte på kamera i animasjons sekvenser!

Edit:

Recenter kamera er F2 på tastaturet, greit å vite ;)

https://store.steampowered.com/app/264710/Subnautica/

Ikke testet ekspansjonen Below Zero men ser ut til at den er under arbeid og leser at den er spillbar så.. https://www.notion.so/Subnautica-Below-Zero-VR-Mod-alpha-test-08645fc02a1f4d039c2f25bfd515a140

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Så gøy, har prøvd å få til subnautica noen ganger i vr, men aldri fått det til.

 

Kona hadde sin første VR opplevelse,  hun tok det uten briller, og syns det var bra nok for First contact. Og hun snakket så klart til roboten, hun som alle andre.  Tok bare å testa den i dag,  vi er ikke i form noen av oss denne helga.  Men hub følte null ubehag de 10 minuttene den varte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Dr.Peedee said:

Noen som har testet å spille med Quest 2 med en powerbank tilkoblet- for å øke spilletiden? Står i manualen at man kun skal bruke medfølgende kabel, og kun medfølgende strømadapter og bla bla...

Ser på https://www.reddit.com/r/OculusQuest/ at det er fler som har laget en løsningen med powerbank som sitter fast på questen. Ser litt klønete ut men er vel mulig. 

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er av interesse for noen, men det er tilbud på både Pimax 5K XR, Pimax 8K Plus og HTC Vive Cosmos Elite hos Komplett nå. Ikke allverdens med tilbud, men er man gira på det selv om Quest 2 er sluppet og Reverb G2 er rett rundt hjørnet, så er det greit å spare litt der man kan. 

Pimax Vision 8K Plus VR Headset + Audio Strap

Pimax 5K XR VR Headset

HTC VIVE Cosmos Elite

Endret av Alak87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Walts skrev (4 timer siden):

Ser på https://www.reddit.com/r/OculusQuest/ at det er fler som har laget en løsningen med powerbank som sitter fast på questen. Ser litt klønete ut men er vel mulig. 

Ok, takk.

Leste noen innlegg der folk ikke fikk det til å lade under spilling fra powerbank med usb-c til usb-c kabel, men med usb-a fra powerbank til usb-c på headsett. Hørtes rart ut. Men ikke fått testet selv.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gunfreak said:

Dere som har wifi, trenger man noe annet enn selve ruteren , trenger hovedkortet noe ekstra? Og har noen prøvd bruke wifi 6 router bare mellom quest 2 og pc, men ha en annen router til nett?

I utgangspunktet så ser jeg ikke noe i veien med å kjøre en slik løsning. Det du vil gjøre er å sørge for at ruteren med wifi6 ikke står som "ruter" i grensesnittet. Du finner dette som regel når du taster inn den lokale IP-adressen den får fra ruteren, typisk ville dette være 192.168.1.1, men siden Wifi6-ruteren skal være ett aksesspunkt, så vil du 1) gi den en IP-adresse som ikke står i DHCP-scoopet, 2) logg på gitt IP-adresse (f.eks. 192.168.1.40). Du vil sette denne som ett aksesspunkt, for ett aksesspunkt er sånn sett en switch med wifi. 

F.eks. så har jeg Telenor og erstattet ruteren jeg har fått fra de med min Asus RT AC68U, men skrudd av wifi slik at jeg bruker heller Ubiquiti-aksesspunktene mine i steden for wifi i hele kåken. Janky løsning men det fungerer helt fint! 

Lenke til kommentar
42 minutes ago, Dicky2020 said:

I utgangspunktet så ser jeg ikke noe i veien med å kjøre en slik løsning. Det du vil gjøre er å sørge for at ruteren med wifi6 ikke står som "ruter" i grensesnittet. Du finner dette som regel når du taster inn den lokale IP-adressen den får fra ruteren, typisk ville dette være 192.168.1.1, men siden Wifi6-ruteren skal være ett aksesspunkt, så vil du 1) gi den en IP-adresse som ikke står i DHCP-scoopet, 2) logg på gitt IP-adresse (f.eks. 192.168.1.40). Du vil sette denne som ett aksesspunkt, for ett aksesspunkt er sånn sett en switch med wifi. 

F.eks. så har jeg Telenor og erstattet ruteren jeg har fått fra de med min Asus RT AC68U, men skrudd av wifi slik at jeg bruker heller Ubiquiti-aksesspunktene mine i steden for wifi i hele kåken. Janky løsning men det fungerer helt fint! 

Kan ikke noe sånne ting , men kommer vel gjennom det med hjelp og guides.

 

Endte opp med wifi6 ruter og pci-e wifi6 nettverks kort, jeg har jo bare brukt usb dongle tidligere. 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Gunfreak said:

Kan ikke noe sånne ting , men kommer vel gjennom det med hjelp og guides.

 

Endte opp med wifi6 ruter og pci-e wifi6 nettverks kort, jeg har jo bare brukt usb dongle tidligere. 

Det høres veldig pes ut, men med riktig guide så finner man det relativt fort ut av det. Du kan @ meg om du har spørsmål 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dicky2020 said:

Sikkert blitt spurt tidligere, men hva er noen gode co-op spill i VR? Fikk brått spørsmål fra 3-4 kompiser som har skaffet seg Q2 om tips til hva vi kan spille sammen 😄

Spill til Quest eller på PC?

På pc kan jeg i hvert fall anbefale The Forest i co-op, spillet er litt upolert men jævlig gøy! Jeg hadde nok ikke turt å spilt det alene om jeg ikke hadde noen med meg :p

Ellers så tror jeg Rec Room funker på Quest, spillet er også gratis. Mye morsomt der men kanskje særlig co-op oppdragene hvis man skal spille noe sammen: https://rec-room.fandom.com/wiki/Quests

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dicky2020 said:

Sikkert blitt spurt tidligere, men hva er noen gode co-op spill i VR? Fikk brått spørsmål fra 3-4 kompiser som har skaffet seg Q2 om tips til hva vi kan spille sammen 😄

Hva er du ute etter, Onward er et realistisk FPS med opp til 4 coop mot botter,  bottene er ikke briljante,  men man kan velge vanskelighetsgrad.

Man kan om man vil sette bottene på rookie, velge 128 av de og alle spillerne gå med maskin gevær.  Og ha en latterlig teit meb gøy power fantasy. 

Eller sette opp vanskelighets graden og faktisk måtte samarbeide og jobbe taktisk mot så få som 16 botter. Finnes på PC og Quest og versjonene har crossplay. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fått ting til og fått spilt litt, tests ut. Tenkte pistol whip var en grei sak å teste med tanke på latency, jeg merket ikke noe opplagt feil, noe var ikke 100% men det kan være fra PCen min og ikke latency. Jeg glemte å koble fra Riften, så lurer på om det gjorde at PC prøvde å kjøre begge samtidig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...