Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Fyr opp Prime95, så blir det nok andre boller, da jeg testet 3900X gikk den rett ned på 3.8 GHz og 1.1V

 

Var det du som snakket om at du sendte en 3900x tilbake til komplett? Hva var grunnen isåfall? Godt mulig det er din jeg kjøpte i demokassa dems. Mener jeg leste om det for mange sider, men klarte ikke finne det igjen.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det du som snakket om at du sendte en 3900x tilbake til komplett? Hva var grunnen isåfall? Godt mulig det er din jeg kjøpte i demokassa dems. Mener jeg leste om det for mange sider, men klarte ikke finne det igjen.

 

Grunnen var så enkel som at ytelsen fortsatt ikke var like bra som Intel i spill og entrådet kode.

Det er definitivt ikke den jeg leverte tilbake, for den ligger av en eller annen grunn i en konteiner hos Bring på Alnabru for øyeblikket, som visstnok hentes av Postnord "en eller annen gang" :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, lønner seg ikke å være lat tydeligvis. Smelte Samsung 970 EVO Plus inn i serveren, kjørte system transfer/cloning fra dagens Samsung 850 Pro over til 970 EVO via EaseUS Partition Master 13.5.

 

Fungerte gull det, men etter boot på Ryzen og installasjon av AMD Chipset drivere så klarer ikke lenger Windows Server 2019 å boote, selv ikke i safe mode. Ingen blåskjerm, men står bare å laster nokså lenge før det ser ut som du er inne også bare rebooter systemet.

 

Frem med Windows Server 2019 minnepenn og gjør det på den skikkelige måten da..

 

 

EDIT:

 

Blir litt ekstra moro her ser jeg, Intel 211-AT har ikke drivere for Windows Server 2019 og fungerer ikke med native Microsoft Ethernet drivere så må sitte å deaktivere driver integritetsjekk for å få kastet inn modifisert driver. Intel klarer altså å støtte alt fra Linux, BSD osv.. Men ikke Windows Server med denne kontrolleren??

 

 

Mener å lese Windows Server 2019 på denne driveren?

 

https://downloadcenter.intel.com/download/22283?product=64404

 

TrCHvvj.png

Lenke til kommentar

Mener å lese Windows Server 2019 på denne driveren?

 

https://downloadcenter.intel.com/download/22283?product=64404

 

TrCHvvj.png

 

 

Inkluderer ikke I211-AT. Fant like så greit frem et dedikert Intel i350-4t kort og stappet i serveren istedenfor å måtte rote mere med det. Men det ble enda mer rot da det viser seg at Windows Storage Spaces / Storage Pools i Windows Server 2019 ikke var så glad for at mine 2x Samsung 850 Pro 1TB som står som tiering/cache for mitt software-RAID i Windows Server plutselig byttet kontroller og driver fra Intel og over til AMD.

 

Nøyaktig de samme diskene, de blir gjenkjent men den virtuelle disken jeg har kjørende på mitt Storage Pool er nå stuck i degraded state og er unhealthy reason unknown. Heldigvis er ikke noe data påvirket, men eneste måten å få dette opp igjen er ved å dumpe alt jeg har lagret på annet medium og resette den virtuelle disken og legge tilbake... Tar litt tid når det er snakk om 18 TB med data.

Lenke til kommentar

Sliter litt med ukjente enheter i device manager på serveren etter jeg byttet maskinvare. Selv etter å ha lagt inn AMD sine brikkesettdrivere så  har jeg 3x ukjent PCI-Devices, og en Unknown device ifølge device manager. Litt usikker på hva disse kan være?

 

Eneste forskjellen fra før og til nå hvor jeg hadde null ukjente enheter er at jeg nå kjører AMD X570, Ryzen 3900X og G.Skill TridentZ RGB RAM.

Lenke til kommentar

Sliter litt med ukjente enheter i device manager på serveren etter jeg byttet maskinvare. Selv etter å ha lagt inn AMD sine brikkesettdrivere så  har jeg 3x ukjent PCI-Devices, og en Unknown device ifølge device manager. Litt usikker på hva disse kan være?

 

Eneste forskjellen fra før og til nå hvor jeg hadde null ukjente enheter er at jeg nå kjører AMD X570, Ryzen 3900X og G.Skill TridentZ RGB RAM.

Tilfeldigvis slik?

post-11451-0-37148100-1566323501_thumb.png

Lenke til kommentar

Akkurat slik ja, bare hos meg så er den nederste unknown device.

 

EDIT:

 

Fikk de inn ved å kjøre;

 

pnputil /add-driver "C:\AMD\*.inf" /subdirs /install

 

Virker som installasjonsverktøyet for brikkesettdriverne fra AMD gjorde en temmelig dårlig jobb, scannet mappen etter drivere manuelt og vips få fikk alt driver.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Lag ditt eget LN hjemme for overklokkeren på budsjett, om du har tilgang på rimelig eller gratis foreldrebetalt strøm. Eller om du ikke gidder å separere det, så er vel flytende luft kaldt nok i grunnen??:

 

 

Og her i fast form for en enda kjøligere variant nitrogen

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg tok kontakt med Power noen uker etter lansering. Fikk beskjed fra supporten at R9 3900X ikke var bekrefter i deres sortiment og at de var usikre på om dette var et produkt de kom til å ta inn. Dette til tross for at produktet er synlig på nettbutiken.

 

Handler ikke hos Power med mindre jeg absolutt må. De har systematisk svikt i lagersystemene sine og bruker ekstremt lang tid på å sende varer.

 

AMD har sagt at det er trygt med CPU kjørende på V opp mot 1,49?

 

Ja, i korte perioder (les: stock settings).

Overklokker du med 1.49V så er du på tynn is.

Lenke til kommentar

Inkluderer ikke I211-AT. Fant like så greit frem et dedikert Intel i350-4t kort og stappet i serveren istedenfor å måtte rote mere med det. Men det ble enda mer rot da det viser seg at Windows Storage Spaces / Storage Pools i Windows Server 2019 ikke var så glad for at mine 2x Samsung 850 Pro 1TB som står som tiering/cache for mitt software-RAID i Windows Server plutselig byttet kontroller og driver fra Intel og over til AMD.

 

Nøyaktig de samme diskene, de blir gjenkjent men den virtuelle disken jeg har kjørende på mitt Storage Pool er nå stuck i degraded state og er unhealthy reason unknown. Heldigvis er ikke noe data påvirket, men eneste måten å få dette opp igjen er ved å dumpe alt jeg har lagret på annet medium og resette den virtuelle disken og legge tilbake... Tar litt tid når det er snakk om 18 TB med data.

Sorry for gigantisk quote, men må innrømme: humret litt på dassen nå mens leste den posten :) Hørtes noe sinnsvakt frustrerende, kommer til å ta noen dager? Kan selv nevne et uheldig 10TB iSCSI format en sen natt, men takke være ZFS kom alt opp igjen (format + ZFS compression = lite snapshot = lett å rulle tilbake til forrige). Så... Kan varmt anbefale ZFS.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tok kontakt med Power noen uker etter lansering. Fikk beskjed fra supporten at R9 3900X ikke var bekrefter i deres sortiment og at de var usikre på om dette var et produkt de kom til å ta inn. Dette til tross for at produktet er synlig på nettbutiken.

 

Handler ikke hos Power med mindre jeg absolutt må. De har systematisk svikt i lagersystemene sine og bruker ekstremt lang tid på å sende varer.

 

 

Ja, i korte perioder (les: stock settings).

Overklokker du med 1.49V så er du på tynn is.

Stock på CPU. Dvs Auto over hele fjøla i bios når det gjelder CPU. 

 

5 års reklamasjon, så /care

Tja jeg vil helst slippe å være uten PC en stund da. 

Lenke til kommentar

Bestilte 3700x i DNB supersalget, fikk beskjed om at den ikke fantes på hovedlageret og de ante ikke når de fikk dem på lager.

"Kan være 2 uker til 2 måneder, vi aner ikke".

Tror det tok 9 uker fra jeg bestilte min iPad pro til jeg fikk den av dem. Var ingen hast for min del. 

Ihvertfall framover så kjøper ikke jeg noe hos Power med mindre de har det inne på disse DNB Mastercard salg. 

Lenke til kommentar

Jeg tok kontakt med Power noen uker etter lansering. Fikk beskjed fra supporten at R9 3900X ikke var bekrefter i deres sortiment og at de var usikre på om dette var et produkt de kom til å ta inn. Dette til tross for at produktet er synlig på nettbutiken.

 

Handler ikke hos Power med mindre jeg absolutt må. De har systematisk svikt i lagersystemene sine og bruker ekstremt lang tid på å sende varer.

Fra en som kjenner de systemene bedre enn han skulle ønske: ikke kjøp produkter uten leveringsdato eller bekreftet lagerstatus. Det inkluderer definitivt Bose-, KitchenAid-, og Apple-produkter

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Inkluderer ikke I211-AT. Fant like så greit frem et dedikert Intel i350-4t kort og stappet i serveren istedenfor å måtte rote mere med det. Men det ble enda mer rot da det viser seg at Windows Storage Spaces / Storage Pools i Windows Server 2019 ikke var så glad for at mine 2x Samsung 850 Pro 1TB som står som tiering/cache for mitt software-RAID i Windows Server plutselig byttet kontroller og driver fra Intel og over til AMD.

 

Nøyaktig de samme diskene, de blir gjenkjent men den virtuelle disken jeg har kjørende på mitt Storage Pool er nå stuck i degraded state og er unhealthy reason unknown. Heldigvis er ikke noe data påvirket, men eneste måten å få dette opp igjen er ved å dumpe alt jeg har lagret på annet medium og resette den virtuelle disken og legge tilbake... Tar litt tid når det er snakk om 18 TB med data.

 

Merkelig, den dukker opp som driver for I211-AT, om du leser på toppen.

 

Rart Intel da har lagt den ut der og lister Windows Server 2019, synes du burde si i fra til Intel så andre slipper det problemet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...