Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker at noen kommenterte tidligere i tråden om en kontakt for noe som lå rett under der ekstra lange skjermkort ville legge seg like over. Var det på Taichi-hovedkortet om jeg husker riktig. Fant denne i humortråden  :wee:

Ting var mye bedre før:

 

there_i_fixed_it_01.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har omsider somlet meg til å bestille 3900x. Brukte 20%-kampanjen til DNB og fikk ordnet det hos den lokale Power-butikken. Men gudene vet når de får det på lager da.

 

Bestilte også vannkjøling (Enermax Liqfusion 360), PSU (Enermax 87+ 850W) og hovedkort (Aorus B450 Pro).

 

Mangler RAM (prisene de har på Power er så fullstendig hinsides at det hjelper fint lite med 20% rabatt) og kabinett. 

 

Men når jeg leser meg litt opp på hovedkort kan det se ut til at det jeg har valgt kanskje ikke er noen god match med 3900X.

 

 

Noen som har anbefalinger på X470 eller litt rimelige X570 HK?

Lenke til kommentar

Har omsider somlet meg til å bestille 3900x. Brukte 20%-kampanjen til DNB og fikk ordnet det hos den lokale Power-butikken. Men gudene vet når de får det på lager da.

 

Bestilte også vannkjøling (Enermax Liqfusion 360), PSU (Enermax 87+ 850W) og hovedkort (Aorus B450 Pro).

 

Mangler RAM (prisene de har på Power er så fullstendig hinsides at det hjelper fint lite med 20% rabatt) og kabinett. 

 

Men når jeg leser meg litt opp på hovedkort kan det se ut til at det jeg har valgt kanskje ikke er noen god match med 3900X.

 

 

Noen som har anbefalinger på X470 eller litt rimelige X570 HK?

Har et Aorus Elite x570 som fungerer fint, men skal også være ganske god ultra : https://prisguiden.no/produkt/gigabyte-x570-aorus-ultra-392001

Lenke til kommentar

Flere enn meg som fikk Amd "game voucher" fra komplett.no nå? Kjøpte jo 3900x cpu for lenge siden

 

Fikk også denne koden i dag, men har trøbbel med autentiseringen. Hva er det for noe? Bare lurer på om det er verd å kave noe mer med for å få det til å funke :)

Lenke til kommentar

Hmm, lønner seg ikke å være lat tydeligvis. Smelte Samsung 970 EVO Plus inn i serveren, kjørte system transfer/cloning fra dagens Samsung 850 Pro over til 970 EVO via EaseUS Partition Master 13.5.

 

Fungerte gull det, men etter boot på Ryzen og installasjon av AMD Chipset drivere så klarer ikke lenger Windows Server 2019 å boote, selv ikke i safe mode. Ingen blåskjerm, men står bare å laster nokså lenge før det ser ut som du er inne også bare rebooter systemet.

 

Frem med Windows Server 2019 minnepenn og gjør det på den skikkelige måten da..

 

 

EDIT:

 

Blir litt ekstra moro her ser jeg, Intel 211-AT har ikke drivere for Windows Server 2019 og fungerer ikke med native Microsoft Ethernet drivere så må sitte å deaktivere driver integritetsjekk for å få kastet inn modifisert driver. Intel klarer altså å støtte alt fra Linux, BSD osv.. Men ikke Windows Server med denne kontrolleren??

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...