Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mest solgt av cpuer denne uka på komplett.no:

 

For 2 uker siden var Ryzen 3k på topp, men nå....

 

 

Sortert etter mest solgt

attachicon.gifmest solgt cpu August 2019.PNG

 

Bilde som jeg tok i Juli @ komplett:

 

 

attachicon.gifkomplett.PNG

Ja og? Hvordan såg den listen ut før Ryzen? 2stk fra AMD vs 40 Intel ;) Vent så skal eg finne frem. Bra den tid er forbi med 2-Kjerner og 4-Kjernere.

 

ONEISGH.jpg

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nizzen er jo glad I Intel så ikke rart at han kjører på. Hva som er realiteten i hva han eier / låner / osv vet jeg ikke og jeg antar at det heller ikke er så relevant for tråden.

 

Så derfor, kan vi ikke holde oss til Ryzen I tråden og fortelle om hvordan det går?

 

Her får jeg snart nytt minne og kan ta i bruk maskinen igjen, kommer til å kjøre på med vannkjøling igjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er på tide at Intel endelig får konkuranse både på hjemme og proff markedet. Nå som Google kom ut å sa de ville skifte alle serverene sine over til AMD ,så kommer det nok til å svi litt i pengeboka, men igjen så har Intel millioner på bok etter å ha melket sine kunder over år. 

 

Twitter også..

https://techcrunch.com/2019/08/07/google-and-twitter-are-using-amds-new-epyc-rome-processors-in-their-datacenters/?guccounter=1&guce_referrer_us=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_cs=CMoqa9F1IJUqPeGRaX0fgg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Venter på de siste delene selv. Bestilte 3700X til syvende og sist, men vurderer å bytte til 3900X. Greia er at jeg ikke har behov for det i det hele tatt, så det er jo bare tull. Neste spill på lista er ion fury liksom.

Følte at jeg ikke kunne leve med den gamle Amd fx 8350 noe mer når alt Intel gikk til helvete under siste flyttelass og valgte derfor å gå for litt "flere" kjerner enn 8 :-p , men 12 /24 ...

Så gleder meg til å kose meg og overklokke litt når jeg får byttet minnet fra Proshop.

Har fått veldig bra servise fra dem så anbefaler dem på det grunnlaget selv om prisen på minnet jeg fikk var gullpris og ikke det rabatterte.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Komplett bygger jo egne maskiner og bruker opp det som er på market og som ja, Ajoh sier, AMD har vært utsolgt.
Minner litt på RX480 serie men ikke så ille akkurat :p

 

Ganske sikker på at market på "ferdigbygget maskiner" er stort, og disse folkeslagene henger ikke på disse forums  :lol: (kanskje noen)

Lenke til kommentar

Komplett bygger jo egne maskiner og bruker opp det som er på market og som ja, Ajoh sier, AMD har vært utsolgt.

Minner litt på RX480 serie men ikke så ille akkurat :p

 

Ganske sikker på at market på "ferdigbygget maskiner" er stort, og disse folkeslagene henger ikke på disse forums :lol: (kanskje noen)

Det bekrefter jo da at Ryzen 3k er "paper lønsj" Akkurat som 9900k var.

Lenke til kommentar

Som moldeNizzen säger, 3600 vanilla måste vara årets köp. Nu när ram har blivit brukbart prisat och att det faktist är konkurranse på skärmkort i mellanklass (RX 5700 XT har knappt konkurranse till priset). 3600, B450 Tomahawk, 3200 flare x cl14 och ett RX 5700 XT måste ju vara en kanonkombo för pengarna nu. Under 10 tusen för den komboen.

 

På den andra sidan är nog Ryzen 3800 årets dåligaste köp.

Endret av mackanz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nizzen er jo glad I Intel så ikke rart at han kjører på. Hva som er realiteten i hva han eier / låner / osv vet jeg ikke og jeg antar at det heller ikke er så relevant for tråden.

Jeg har Threadripper 1950x, Ryzen 1800x, Ryzen 3900x, 9900k og 7980xe. 7980xe er fortsatt hovedmaskin, og hoved gamingmaskin med rett og slett full pakke. Noe budsjettmaskin er det dog ikkje :p

3 mot 2? Ser ut som han er mer glad i AMD spør du meg...

 

...men tror det har blitt sagt noen dusin ganger at han digger ytelse :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er at dette er en AMD tråd og vi bør da få lov til å kunne fokusere litt mer på cpu'ene, det andre kan man putte i andre tråder eller lage nye når det ikke er så relevant for tråden.

 

Personlig antar jeg det er flere som er villig til å bli med på en tråd for oc av de nye AMD cpuene og hvordan man går best fram med konkrete hovedkort og cpu kombinasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er at dette er en AMD tråd og vi bør da få lov til å kunne fokusere litt mer på cpu'ene, det andre kan man putte i andre tråder eller lage nye når det ikke er så relevant for tråden.

 

Personlig antar jeg det er flere som er villig til å bli med på en tråd for oc av de nye AMD cpuene og hvordan man går best fram med konkrete hovedkort og cpu kombinasjoner.

Beklager at jeg drar OT, men synes det var morsomt når det var en halvannen time mellom postene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...