Gå til innhold

TV Norge ute av grunnpakken hos Canal digital (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Prisøkning fra Discovery Networks tilsvarer 1 kopp Friele kaffe på bensinstasjon, per kunde, per år.

Høres mye bedre ut enn å si at de øker prisen med 25-50 millioner kroner årlig for CD/Telenor.

 

Når det er sagt, så kan vel de fleste kundene klare å skrape sammen 2 kr per mnd i prisøkning, dersom CD/Telenor fortsatt vil ha samme avanse.

Jeg er ikke interessert i noe prisøkning på tv abonnement, er dyrt nok for en tjeneste jeg uansett ikke bruker. Kan ikke slippe heller, da det blir betalt over felleskostnader.

 

Men har man noe valg? Bortsett fra å håpe borettslaget bytter levrandør? Ser det som bra hvis flere borettslag kun avtaler internett og droppet tvtilbudet i oslo\bærum. Men tviler på det vil skje.

Lenke til kommentar

Taktisk spill fra Canal Digital :)

 

Det vil være langt enklere å få kundene til å akseptere en prisoppgang på grunnpakken dersom de samme kundene nå er ett par dager uten kanalene, enn om de hadde justert opp prisene uten at kanalene var borte noen dager.

 

De vet naturligvis at 97% av kundene ikke bytter på dagen, og at de fleste enten vil avvente noen dager for å se resultatet av forhandlinger eller bruke tid på å finne ny leverandør. De vil kun miste ett fåtall av kunder pga dette og dette tar de nok med i prisjusteringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kabel fra Canal Digital.

 

Min månedlige faktura ser slik ut:

 

499,-   Bredbånd 50

 

384,-   Grunnpakke TV
  25,-   Programkort
  25,-   Programkort

Betaler allerede i tillegg for Sumo Gull, Viaplay, Netflix og HBO Nordic, og har NRK fritt tilgjengelig på ulike platformer.
Om D-Play støtter Chromecast eller Airplay snart kan jeg i grunn si opp hele TV-pakka uten å savne noe som helst, og i tillegg redusere prisen jeg betaler i dag.

Men først må Canal Digital få ut fingeren når det kommer til fjerning av analoge signaler, slik at de kan gi meg bredbånd uten TV-pakke...

Også er det surt at jeg har dekoderutstyr til 5.000,- hjemme som plutselig blir overflødig.
Hvordan er bruktmarkedet for HD-PVR'er?
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet i gjennomsnitt koster det ekstremt mye å legge fiber, vet ikke om man kan si gjennomsnitt pris fra 100 000 kr til 1-2 milion kr?

Selv om det er borettslag, blir det en del ekstra utgifter for det.

 

 

Også er det surt at jeg har dekoderutstyr til 5.000,- hjemme som plutselig blir overflødig.
Hvordan er bruktmarkedet for HD-PVR'er?

Slik det er i dag du må være glad om du får solgt full HD dekoder til 1000 kr forvent å få langt mindre en 1000 kr kanskje nedi 500 kr hvis du ikke treffer på en idiot. Selv hadde jeg aldri betalt full HD dekoder til 2000 kr når man ikke får 4k en gang,programkortutgiften er idiotisk kunne vært gratis eller 25 kr i året.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Så vist det stemmer er det små penger. Men ja enig angående canaldigital skatt, der både borettslag\privatbedrifter blir pålagt å ha TV fordi canaldigtal skal ha inn mere penger god butikk for NRK. Eneste som taper på en slik ordning er kundene og konkurerende virksomhet f.eks altibox bayonette og andre levrandører.

Lenke til kommentar

Litt dyrere, for smakens skyld. Bra av Telenor at de presser på prisene. Vi er alle tjent med konkurranse. Lurer på hva slags logikk man har om man skifter bort fra Canal Digital nå som de prøver å få billigere TV-kanaler. TV-pakker er ut, å betale 100 kroner+ for enkeltkanaler i måneden er også ut. Synd at Apples visjon om små månedlige betalinger for de kanalene man ønsker ikke gikk gjennom hos leverandørene. Det er sånn TV-markedet burde være. Stor konkurranse, og man blir kvitt drittkanalene som bare produserer tøys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisøkning fra Discovery Networks tilsvarer 1 kopp Friele kaffe på bensinstasjon, per kunde, per år.

Høres mye bedre ut enn å si at de øker prisen med 25-50 millioner kroner årlig for CD/Telenor.

 

Når det er sagt, så kan vel de fleste kundene klare å skrape sammen 2 kr per mnd i prisøkning, dersom CD/Telenor fortsatt vil ha samme avanse.

De øker vel ikke prisen årlig? Såvidt jeg fikk med meg var forrige avtale fra 2010. CD har vel økt prisen noe ila disse årene?

Lenke til kommentar

Hver gang jeg omsider får satt meg i sofaen for å se på TV, og kanskje kose meg med varm kveldsmat, så er det sjelden noe jeg faktisk har lyst å se, det jeg kunne tenke meg å se er enten godt i gang eller begynner ikke før om en god stund. Når jeg finner et program som jeg klikker med inn på, da er det garantert tid for reklame. Da hjelper det ikke skifte kanal, for de kjører reklame samtidig. Jeg gidder ikke spise mat til reklame, men før reklamen er ferdig er maten kald.

 

Når tilbudet i tillegg er reality, talkshow med fokus på programleder(e) fremfor gjester samt idol og diverse spinnofs, så skal jeg være rimelig desperat før jeg ramler innom ordinære TV-programmer.

 

Tradisjonelle TV-sendinger er for min del en utrangert teknologi.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ja er egentlig enig at staten burde tas eierskap av fiberen slik at vi får f.eks opennet.no slik at alle borettslag kan pålegges å gå for slike levrandører i slike tilfeller, da kunne man byttet levrandør over fiber på dagen og fremdeles beholde utstyret.

 

Men slik koster, må ha spesialserfiserte utstyr og personer som drifter utstyret.

Telenor, Altibox og Get hadde aldri blitt med på dette, for ustabilt inntekt i så fall.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg omsider får satt meg i sofaen for å se på TV, og kanskje kose meg med varm kveldsmat, så er det sjelden noe jeg faktisk har lyst å se, det jeg kunne tenke meg å se er enten godt i gang eller begynner ikke før om en god stund. Når jeg finner et program som jeg klikker med inn på, da er det garantert tid for reklame. Da hjelper det ikke skifte kanal, for de kjører reklame samtidig. Jeg gidder ikke spise mat til reklame, men før reklamen er ferdig er maten kald.

 

Når tilbudet i tillegg er reality, talkshow med fokus på programleder(e) fremfor gjester samt idol og diverse spinnofs, så skal jeg være rimelig desperat før jeg ramler innom ordinære TV-programmer.

 

Tradisjonelle TV-sendinger er for min del en utrangert teknologi.

 

Enig, har ikke hatt "normal TV" på over 10 år nå. Denne kranglingen om dise idiotiske pakkene gjør ikke fristelsen noe større.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det som er litt tragisk er et discovery ikke har fått på plass en android app. Skulle gjerne sett ylvis osv.....

Har du ikke nettleser på Android-dingsen din?

 

En hver prisøkning vil utnyttes til det fulle av CD. Øker deres avtalepris med 2 kr/kunde/år, kan man være sikker på at samtlige kunder påtvinges en prisøkning på 20 kr eller mer, samme hvor lite man ønsker TVNorge i kanalpakken sin.

 

Det er bare en ting å gjøre: Trekk ut pluggen for pengestrømmen. Kutt ut CD og bruk kun nett-tv.

Problemet er slik det er i dag: Analoge tvsendinger blir ikke fjernet før slutten av 2016, Gjelder nok både Get\Canaldigital. Kanskje sommeren\høsten vil det skje?

Skal du ha kun internet må du i utganspunktet betale for TV også med mindre man har spessiel borettslagavtale.

 

Usikkert hvordan borettslag vil påfører av dette, da det ofte er vanlig det går ut over felleskostandene men de får ofte billigere pris når de er i bindingstid. Men ekstra surt hvis prisen blir dobbel.

 

Ellers tror jeg flere kundebehandlere får eposter\ med pålegg om fjern analog grunnpakken slik at man slipper å bli pålagt å betale for TV.

Jeg er klar over denne mafiavirksomheten men ser fortsatt over hodet ingen grunn til å ta disse påstandene for god fisk. At ikke forbrukerrådet har grepet lengre inn ennå er en gåte for meg.

 

Når det gjelder borettslagsavtaler burde konkurransetilsynet grepet inn og erklært disse ugyldig for lengst da de direkte undergraver sunn konkurranse i markedet. Dette er kooperativistisk tvang a la Nordkoreanske myndigheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja man skulle tro telenor\canaldigital har kontrakt med staten som sier de internettlevrandørene som gir de konkuranse må betale 10 milion kr i erstattning for tapet telenor påfører av dette.

 

Derfor vil ikke andre fiberlevrandører grave fiber til nye steder.

 

 

Slutt å fore statseide selskaper med penger, enten det er NRK eller Telenor/CD. Men jeg skjønner dem som kun får bredbånd fra CD og som må betale for TV for å få bredbånd. Og NRK lisensen er jo mer eller mindre påtvunget.

Hvis du kan skaffe meg altibox\ bayonette uten å betale 1-2 milion kr for å legge fiber så gjerne for meg.

 

Gi House of nerd konkuranse eneste måten hvis jeg skal si opp canaldigital.

Da altiboks vil ikke grave fiber til meg, både fordi jeg ikke får velge utstyr selv, er misfornøyd hvorfor jeg skal betale dem flere milion kr uten å få 10 gigabit gratis da for livstid. Men jeg må regne med 1-2 timers eller mere totalsett reise vei hver vei. Løren i oslo.

 

Får ikke direkte fibertilknytting (TP-LINK NETWORK TL-SM321B 1000BASE-BX WDM)

Slik at jeg får min egen 1 gigabit linje eller raskere).

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

En hver prisøkning vil utnyttes til det fulle av CD. Øker deres avtalepris med 2 kr/kunde/år, kan man være sikker på at samtlige kunder påtvinges en prisøkning på 20 kr eller mer, samme hvor lite man ønsker TVNorge i kanalpakken sin.

 

Det er bare en ting å gjøre: Trekk ut pluggen for pengestrømmen. Kutt ut CD og bruk kun nett-tv.

 

Funker sikkert greit for de som bor i by/tettsted og har fiber, men hva med oss som ikke har, eller har liten sjanse til å få fiber?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...