Gå til innhold

TV Norge ute av grunnpakken hos Canal digital (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Selv hadde jeg aldri betalt full HD dekoder til 2000 kr når man ikke får 4k en gang,programkortutgiften er idiotisk kunne vært gratis eller 25 kr i året.

 

Ler litt av de som ikke får 4K fra Full HD dekodere til den prisen.

 

Jeg slo til og kjøpte en Full HD dekoder for ett år siden som faktisk klarer 8K.

Den kostet 2500kr, men var verdt det.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvordan vil det slå ut for tvnorge ? ikke mange sere igjen da.

 

Nettopp, så derfor burde folk vente med å bytte. En av partene må tilslutt gi etter.

 

 

Dette er jo grunnen til at en bør bytte nå. Vise ovenfor sin leverandør at det ikke er akseptabelt å miste kanaler mens prisen forblir den samme.

 

En kan alltids bytte tilbake om en ønsker det senere når en avtale er på plass.

 

Nå er vel også Riks-tv deleid av Telenor? Med andre ord sitter Telenor ganske trygt oppi dette likevel da mange sikkert bytter til Riks-tv nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er slik det er i dag: Analoge tvsendinger blir ikke fjernet før slutten av 2016, Gjelder nok både Get\Canaldigital.

Tidligere har CD argumentert for at det er uhyre teknisk vanskelig å fjerne de analoge kanalene, så vanskelig at de har utsatt det i mange år etter mange klager og til og med fått forbrukerrådet med på at det tar lang tid å gjennomføre på grunn av tekniske vanskeligheter.

 

Men i følge mange aviser i dag har de vist klart å fjerne TVNorge fra både digitalt og analogt signal på uhyre kort varsel. Det er altså ikke teknikken det står på. CD lyver så det renner. Millioner av naive kunder over hele Norge lar det passere. Forbrukerrådet er lurt trill rundt. Aksjonærene i CD ler hele veien til banken. Grådighet, løgn og bedrag!

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor en kommersiell tv-kanal som lever av å selge seernes tid til annonsører også skal ha betalt av den som leverer disse seerne til dem. Det er noe helt galt et eller annet sted når man får betalt for å sende reklame.

 

Originalt så var kabel ett alternativ for de som ikke ville ha reklame, men som de fleste andre så fant de snart ut at siden kundene ikke hadde noe valg, så kunne de ta betalt på to fronter.

 

Men når jeg leser artikkelen i VG, og kommentarene der så ligger skylden helt klart hos CD her. Når CD allerede har økt prisene kraftig siden den forrige avtalen (1000kr i snitt pr kunde), så bør de ta på seg kostnaden på 25kr i året for å dekke dette.

Lenke til kommentar

Sjekk facebook og canaldigital virker ut som er nummer 156 i køen på chat ikke vits å vente.

 

Canaldigital ser heller ikke ut å besvare facebook, de som har 100 mbit eller mere har ikke fått noe rabatter i det heletatt snakk om drittselskap.

 

Så de som ønsker kompensasjon må se langt etter det, de sier det nok bare for å virke seriøse ut, men tar dere først kontakt ber de om kundenr og sier saken er tilbehandling etter 1-2 måneder venter man på svar og fremdeles hører man ingenting. Snakk om useriøse folk derfra.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor en kommersiell tv-kanal som lever av å selge seernes tid til annonsører også skal ha betalt av den som leverer disse seerne til dem. Det er noe helt galt et eller annet sted når man får betalt for å sende reklame.

 

Enkelt: inntektene > reklameinntektene. 

 

Nå ser det riktig nok ut til at reklameinntektene er viktigst. Fant tallene for TVNorge (alene) fra 2012: 

 

 

Omsetningen i 2012 var på 1,2 milliarder kroner. Reklameinntekter utgjør 973,7 millioner kroner av omsetningen - en økning på 20 prosent fra 2011 - mens 230,9 millioner kroner er distribusjonsinntekter og øvrige inntekter.

 

Dette ser ut til å være tallene for TVNorge, Fem, Max og Vox. 

 

Sett i det lyset, virker en prisjustering på "flere hundre millioner" ganske dramatisk for Canal Digital. For de pengene kunne de fått en rekke kaffekopper med Friele fra bensinstasjoner. Men i stedet bruker Canal Digital tydeligvis disse pengene på å ringe rundt for å lokke folk til å forbli kunder, ser de forsøkte ringe meg i dag. Minner meg på at jeg skulle si opp filmkanalene. 

 

 

 

 

LMH1, den 01 Feb 2016 - 17:11, sa:

Sjekk facebook og canaldigital virker ut som er nummer 156 i køen på chat ikke vits å vente.

Canaldigital ser heller ikke ut å besvare facebook, de som har 100 mbit eller mere har ikke fått noe rabatter i det heletatt snakk om drittselskap.

Så de som ønsker kompensasjon må se langt etter det, de sier det nok bare for å virke seriøse ut, men tar dere først kontakt ber de om kundenr og sier saken er tilbehandling etter 1-2 måneder venter man på svar og fremdeles hører man ingenting. Snakk om useriøse folk derfra.

 

De vil nok være kjappe med å si ja og få disse sakene ut av håret så fort som mulig, det koster dem mer å diskutere enn å kompensere. Men på den andre siden så har de ingen motivasjon til å sette på ekstra folk til å svare telefonen nå mens folk raser, desto flere som får rast fra seg før de når gjennom på support, desto mindre arbeid for dem. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Dette er en glimrende anledning til å revurdere behovet av TV-kanaler i det hele tatt. Kunder av CD Grunnpakke på kabel betaler 7742.70 kr i året (2834.70 kr + 4908 kr), og noe mindre for noen satelittpakker og andre løsninger. Tenk nøye gjennom hva du faktisk har glede av å se gjennom et år, og hvor mye det vil koste å streame og/eller kjøpe det samme innholdet. Jeg tror at mange av dere kan spare store summer med å kutte det ut.

 

Personlig har jeg ikke savnet TV-kanaler etter 8-9 år uten. Det er så fort gjort å bli sittende å se på søppel i timesvis på TV, og da er det mye bedre å streame/bestille det innholdet jeg faktisk har interesse av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker vel 300-400 kr i måneden på streaming, så gratis er det jo ikke. Men utrolig digg å se ting når jeg vil. Denne kampen er som å se to dinosaurer kjempe. I lengden tror jeg nok Telenor som internett leverandør vinner. Om 2-3 år må nok vi som streamer betale ekstra for internett fordi vi bruker linka vårs 100 %, 5-6 timer i døgnet.

Lenke til kommentar

Det sies at det er kjøp av senderettigheter til sport som trekker prisen opp. Hvorfor skal det være sport på det vanlige serie kanalene?

 

Kjør all sport på egne sportskanaler. De har jo Eurosport kanalene. Gjør de om til 100% nasjonale kanaler og så kan de som vil se sport abonnere på de kanalene via egen sportspakke. da kan vi som ikke vil ha sport får rimeligere og sportsfri hverdag.

 

Det er en uting å snu på sendeskjemaet, stoppe eller flytte faste serier for at det skal sendes sport. Der er IKKE alle som vil ha sport!

 

Vi får unødvendig dyrt abonnement på det vi vil se fordi kanalene til tider skal sende uønskede sportsendinger. Bare for at vi skal subsidiere sportsidiotene!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prisøkning fra Discovery Networks tilsvarer 1 kopp Friele kaffe på bensinstasjon, per kunde, per år.

Høres mye bedre ut enn å si at de øker prisen med 25-50 millioner kroner årlig for CD/Telenor.

 

Når det er sagt, så kan vel de fleste kundene klare å skrape sammen 2 kr per mnd i prisøkning, dersom CD/Telenor fortsatt vil ha samme avanse.

 

Jeg synes kabel tv og parabol er latterlig dyrt. 800 i måneden ville de ha for bredbånd og kalbeltv. 500 hadde vert bedre

Lenke til kommentar

Dette er en glimrende anledning til å revurdere behovet av TV-kanaler i det hele tatt. Kunder av CD Grunnpakke på kabel betaler 7742.70 kr i året (2834.70 kr + 4908 kr), og noe mindre for noen satelittpakker og andre løsninger. Tenk nøye gjennom hva du faktisk har glede av å se gjennom et år, og hvor mye det vil koste å streame og/eller kjøpe det samme innholdet. Jeg tror at mange av dere kan spare store summer med å kutte det ut.

 

Personlig har jeg ikke savnet TV-kanaler etter 8-9 år uten. Det er så fort gjort å bli sittende å se på søppel i timesvis på TV, og da er det mye bedre å streame/bestille det innholdet jeg faktisk har interesse av.

Ser ekstremt sjeldent på "tv innhold" selv, men om jeg ikke hadde hatt TV kanaler hadde jeg nok ikke sett i det hele tatt. (Netflix bruker jeg endel). Veien å gå for kabelselskapene er feks. å lage "ukesarkiv"/"månedsarkiv" etc. for alt innhold slik at folk kan se når de vil. Dessverre er det nok ikke lett å få med seg innholdsleverandørene på slikt kan jeg tenke meg. De stritter nok mot alt de kan.

 

Ellers burde Discovery networks nå skille ut all sport i en egen kanal slik at de med spesialinteresser kan abonnere på disse som egen tjeneste, Var vel noe slikt TV2 gjorde for noe år siden.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor en kommersiell tv-kanal som lever av å selge seernes tid til annonsører også skal ha betalt av den som leverer disse seerne til dem. Det er noe helt galt et eller annet sted når man får betalt for å sende reklame.

Sluttet i praksis med å gå på kino for mange år siden, mye pga. av irritasjon over å måtte sitte i 20min. etter at filmen skulle ha startet for å se på reklame når man hadde betalt såpass mye for billetten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men siden dette er så kjent i media:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/tvnorge/dette-har-du-krav-paa-fra-canal-digital/a/23607589/

 

Burde vel rettighetene falle bort for erstattning vertfall, da man burde vite om dette problemet?

Eller man burde få dårligere sak i så fall.

 

Blir det samme som å kjøpe hus som er råtten og ødlagt til 4-6 milioner kroner å håpe man skal få erstatting i tillegg.

 

Bad-House1.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...