Gå til innhold

TV Norge ute av grunnpakken hos Canal digital (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Discovery vil ha mer penger. Telenor vil ha mer penger. Det er ingen som er kjipe eller sære her, bare grådige. 

 

Discovery har selv valgt å lage mye dyrere programmer enn før, og nå syter de fordi ikke kundene vil betale for det dyrere produktet. Buhu. Om McDonalds plutselig hadde begynt å lage biff i stedet for burger hadde de hatt all rett til det, men de burde ikke bli overraska om folk ikke lenger ville kjøpe når prisene økte uten at kundene hadde bedt om det. 

 

Legg til det totalt absurde i at noen skal betale for innholdet på reklamefinansiert tv, og det er ikke mye synd på noen her. 

Eller, det er jo litt synd på både Canal Digital, som garantert ikke har noe marked om noen få år. Hvem i alle dager vil ha kabel-tv når man kan streame i stedet? Og hvilken kanal trenger en tv-leverandør når de har apper? Netflix-modellen er bedre på absolutt alle måter, og vil ta over.  

 

Denne krangelen er som å se Titanic og Hindenburg kjempe om hvem som er raskest over havet. Artig nok, men ikke spesielt interessant siden begge er dødsdømte. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har vel ikke kjøpt CL, men tippeligaen og OL?

 

Med tanke på at CD har økt prisene for sine kunder ganske mye de siste årene synes ikke jeg det er noe gale i at leverandørene deres også ønsker økt betaling. 

 

Det beste var om CD sine sine linjer ble fritt fram for alle og at de ikke sitter på enerett for så mange kunder.

Lenke til kommentar

Mye mulig de har kjøpt CL også, men trodde ikke det var ute på ny anbudsrunde enda.

 

Kjøper OL

 

Kjøper Tippeligaen

 

På sikt vil jo selvsagt aldri CD la det gå så langt at de ikke kan tilby OL og Tippeligaen til sine kunder. Men så er jo spørsmålet om de norske kanalene til Discovery ser dagens lys om de går et år til uten at avtalen er på plass. Var det ikke rundt 2 millioner de taper for dagen?

 

Jeg tror også at det blir en ny runde med kunder som skriker mot CD når vi kommer til den 14 februar. Da starter Neste sommer og Helt perfekt, noe som er godt likt i mange hjem.

 

Vi ser veldig lite på tv, men må si jeg savner kanalene som er borte likevel. Synes det var lett underholdning i å ha på Storage Wars/Hunters, gullgraverne, pantelånerne og ulike Discovery programmer i bakgrunnen. Ungdommene i hus liker veldig godt Ylvis og fire stjerners middag, Friends og selvsagt Neste sommer og Helt perfekt. Nå er jo ingen av disse programmene noe fantastisk tv, men hos oss så ble det tatt på en gang i blant. 

 

Når jeg tenker meg om så har vi faktisk ikke hatt på tradisjonelt tv siden kanalene forsvant. Jeg har kjøpt Dplay, men siden denne tjenesten er så dårlig så har jeg valgt å laste ned de programmene som var et samlingspunkt for store og små på kveldene.

Lenke til kommentar

Er nok jeg som blingser med OL og/eller Tippeligaen. Finner ikke noe informasjon om CL enda, bortsett fra en nettside som viser at Viasat skal sende kamper fra CL i år, men usikker på om det stemmer.

Neste Sommer og Helt Perfekt er nok største savnet her også. Håper det er en avklaring til da, ellers må det bli Dplay og refundering på meg også.

Lenke til kommentar

Noen som har fått refundert Dplay enda?

 

Kvitteringen fra Dplay er e-posten man får når man har betalt, men uten noe vedlegg. Kvitteringen står som tekst i selve e-posten.

 

Så når jeg forsøker å sende selve e-posten til CD via kontaktskjemaet (som man må bruke for å be om refundering) får jeg bare beskjed om at filtypen (.eml) ikke støttes. Så jeg må konvertere e-posten til ren tekstfil og sende den som vedlegg.

 

Gjorde dette i går, så har naturligvis ikke fått noe svar enda. Men innbiller meg at de kan avslå en ren tekstfil da de veldig enkelt man manipuleres og lages selv.

Lenke til kommentar

De har vel ikke gitt ut informasjon om hvordan man får refundert Dplay-kostnader. Kun melding om at det kommer mer info om noen dager. 

 

Sikker på det?

 

Mener jeg leste at fotballen spres utover de ulike kanalene. Max, TVN og Eurosport.

 

Men godt mulig de kommer med egne betalingskanaler der for alt jeg vet.

 

"Telenor prøver i stedet å gjøre dette til en diskusjon om sportskostnader. Det er riktig at vi diskuterer Tippeligaen, og skal vi finne en god løsning på det, vil det koste mer enn en kaffekopp. Men det er ingen deadline nå for å bli enige om Tippeligaen, og konflikten handler ikke om dette. Vi har gitt Telenor tilbud på våre kanaler uten fotballen. Og da er det altså en kaffekopp i året det handler om."

 

http://www.discoverychannel.no/programmer/canal-digital-kunder-kan-miste-discovery-kanalene/

Lenke til kommentar

De har vel ikke gitt ut informasjon om hvordan man får refundert Dplay-kostnader. Kun melding om at det kommer mer info om noen dager.

Det står på nettsiden deres:

 

"Som en midlertidig løsning til deg som ønsker å se TVNorge og de andre Discovery-kanalene, tilbyr vi deg å refundere kostnaden din for DPlay i februar. Velg "TV" og "Dplay" i kontaktskjema og legg ved kvittering."

 

Men når selve e-posten, uten vedlegg, er kvitteringen, og deres kontaktskjema ikke godtar e-post (.eml)-format, så er eneste muligheten jeg har funnet å konvertere selve e-posten til en ren tekstfil og legge ved denne.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Dplay i går kveld, sendte så pdf av bekreftelsen til CD og fikk i morges svar fra CD om at kostnaden krediteres på neste regning.

 

Da blir ihvertfall ungdommene her i hus fornøyde :)

Sikker på du får kreditert alt? ikke 11 dager (Du får igjen 35-39 kr) resten må du dekke selv?

Virker ut som det er løst nå ja fra kl 09 er tvkanalene tilbake.

 

Men man må nok regne med prisøkning.

Mistenker tvnorge taper mere på dette en canaldigital så tror egentlig de kom som tapende part.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte Dplay i går kveld, sendte så pdf av bekreftelsen til CD og fikk i morges svar fra CD om at kostnaden krediteres på neste regning.

 

Da blir ihvertfall ungdommene her i hus fornøyde :)

Sikker på du får kreditert alt? ikke 11 dager (Du får igjen 35-39 kr) resten må du dekke selv?

Virker ut som det er løst nå ja fra kl 09 er tvkanalene tilbake.

 

Men man må nok regne med prisøkning.

Mistenker tvnorge taper mere på dette en canaldigital så tror egentlig de kom som tapende part.

 

Helt sikker på at jeg blir kreditert alt ja. Fikk denne eposten klokken 8.12 i dag. Glad jeg gjorde dette i går. Selv om det bare er snakk om 79 kroner så synes jeg like gjerne Discovery kan få de som CD. Jeg tipper de kom ut som tapene part begge to. Discovery måtte nok senke på kravene sine enda mer, men samtidig har CD og Telenor fått enda mer pepper i media og blant folk. Dette kommer nok ikke gunstig for CD med tanke på at de er pålagt å kunne tilby internett og tv uavhengig av hverandre i løpet av året.

 

Beløpet på kr 79 tilsvarende månedsprisen på Dplay, vil bli refundert ved neste fakturering. Dette er nå registrert på ditt abonnement.

Mer informasjon om dette vil komme fortløpende på  kabel.canaldigital.no og informasjon om dette vil fortløpende bli oppdatert på web.

Vi minner om at du som kunde selv er ansvarlig for å si opp dette abonnementet. Oppsigelse gjøres via hjemmesiden til Discovery.

 

Med vennlig hilsen

Canal Digital Kabel

Katrine D

Kundebehandler

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...